ایده و خلاقیت

معرفی برترین هفته های مد جهان (Fashion Week)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

هفته مد چیست؟ زمان برگزاری هفته های مد جهان چه موقعی است؟ با مطالعه این مقاله، معروف ترین و برترین هفته های مد جهان را بشناسید.

دنیای فشن، دنیایی پر از تنوع، مدل و رنگ‌ است. در دنیای مد و فشن، تلفیقی از هنر، ایده و خلاقیت به‌ چشم می‌خورد. هر ساله، در هفته‌ های مشخصی، عده زیادی از سراسر دنیا، در محلی خاص، دور هم جمع می‌شوند و آخرین مدل لباس‌ها و اکسسوری‌های دنیای فشن را می‌بینند. این هفته‌ های هیجان‌انگیز، هفته مد (فشن ویک) نام دارد. فشن ویک‌ ها، در شهرهای بزرگ و معروف، برگزار می‌شوند و برندهای مطرح، در این رویدادها، به نمایش آخرین طراحی‌های‌شان می‌پردازند. دنیای مد و لباس، تنوع عجیبی دارد. تاجایی‌که، هر تعداد از این رویدادها برگزار شود، بازهم برای علاقه‌مندان به مد و فشن جذاب است. اما تعداد هفته های مد اثرگذار در جهان، فقط چهار رویداد بی‌نظیر است.

برترین هفته های مد جهان کدام‌اند؟ معروف‌ ترین فشن ویک‌ های دنیا کجا برگزار می‌شود؟ در هفته های مد، چه می‌گذرد؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم.

 

هفته مد یا Fashion Week چیست؟

هفته مد یا Fashion Week چیست

هفته مد، رویداد هیجان‌انگیز و جذابی، که در دنیای مد اتفاق می‌افتد. هفته‌ای که، طراحان مد و لباس، استایلیست‌ها، مدل‌ها، بازاریابان دنیای مد، فعالین حوزه پوشاک و اکسسوری، خبرنگاران، سلبریتی‌ها، فشن بلاگرها و خلاصه، تمام علاقه‌مندان و ثروت‌مندان، گرد هم جمع می‌شوند. این رویداد، معمولا دوبار در سال و هربار، به مدت 7 روز برگزار می‌شود. محل برگزاری آن، کشورها و شهرهای فعال در زمینه مد و فشن است. هفته مد ایتالیا، هفته مد میلان، هفته مد نیویورک و هفته مد لندن، از مشهورترین هفته های مد در جهان است.

مطلب پیشنهادی: جذاب ترین مدل های لباس عروس ساده و شیک

 

اهمیت مدل ها در هفته مد یا فشن ویک چقدر است؟

مهم ترین هفته مد یا Fashion Week

شاید زیاد مطلع نباشید که اهمیت مدل‌ها در رویدادهای این‌چنینی، چقدر زیاد است. طرفداران مدل‌های مختلف، بسیار پیگیر فعالیت‌های آن‌ها هستند. هیجان بسیار زیاد علاقه‌مندان این مدل‌ها، تاحدی است که ساعت‌ها منتظر حضور مدل موردعلاقه‌شان، در کت‌ واک می‌مانند تا بدانند، این مدل برای کدام برند در این هفته مد، لباس پوشیده است. مدل‌ها، در هر فشن ویک، با برندی خاص قرارداد می‌بندند. البته، مدل‌هایی مانند فرشته‌های ویکتوریا سکرت وجود دارند که سال‌ها است، با این مجموعه جذاب، همکاری می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: زیباترین و شیک ترین مدل های لباس و مانتو عقد محضری

 

هفته مد یا فشن ویک با چه هدفی برگزار می‌شود؟

بهترین هفته مد یا Fashion Week

این رویداد آخرین تغییرات صنعت مد و پوشاک را به نمایش می‌گذارد و با حضور عده زیادی از فعالین حوزه، فرصت فوق‌العاده‌ای برای اطلاع از آخرین کالکشن برندهای معروف جهانی است. پیشتازان صنعت مد، معمولا هیجان‌انگیزترین طرح‌ها را، برای فشن ویک‌ ها آماده می‌کنند.

این رویداد، فرصتی استثنایی برای ارتباط تاجران و فعالین حوزه، با یکدیگر است. از دیگر مزایای هفته های مد، ارتباط تاجران با خرده‌فروشان است و سکوی پرتاب برخی طراحان به شمار می‌رود. گاهی با پذیرفته شدن کالکشنی از طراحی جوان، عده‌ای سرمایه‌گذار جهت تولید انبوه طرح‌های او، سرمایه‌گذاری می‌کنند. به‌ همین‌دلیل، چنین رویدادهایی برای مشاغل و تخصص‌های مرتبط با دنیای مد، بسیار مهم است. اهمیت این رویدادها، تاحدی است که تقویم کاری عده زیادی از فعالین حوزه، بر اساس فشن ویک ها نوشته می‌شود. در ادامه به معرفی، معروف‌ترین هفته های مد در جهان می‌پردازیم.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل خرید لباس نامزدی + جدیدترین مدل های سال 2020

 

معروف‌ترین هفته مد در دنیا را بشناسید

معروف‌ ترین هفته مد در دنیا

هرسال، تعداد بسیار زیادی هفته مد در دنیا برگزار می‌شود. اما، همه این رویدادها، اثرگذاری خاصی در دنیای فشن ندارند. درواقع، مد و فشن، تابع چهار رویدادی است که در 4 شهر بزرگ دنیا برگزار می‌شود. هفته مد فرانسه، میلان، نیویورک و لندن، از بزرگ‌ترین، معروف‌ترین و مطرح‌ترین هفته‌های مد در دنیا هستند. برگزاری این رویدادها، اثر مستقیمی بر روی مد و فشن دنیا دارد. تولیدات فست فشن‌ها و تولیدکنندگان کوچک‌تر در صنعت مد، ارتباط مستقیمی با این رویدادها دارد. اگر در حوزه مد و پوشاک فعال هستید، سعی کنید کت واک های این رویدادها را مشاهده کنید و با دقت، آن را تحلیل کنید. با تحلیل شخصی و مطالعه تحلیل افراد صاحب‌نام این حوزه، می‌توانید ارزشمندترین اطلاعات را از فشن و ترندهای آن به‌دست‌آورید.

مطلب پیشنهادی: جدیدترین مدل های لباس عروس 2020 + تصاویر

 

♦ هفته مد فرانسه

هفته مد فرانسه 2020

هفته مد فرانسه، یکی از رویدادهای مهم در دنیای مد محسوب می‌شود. این رویداد، در شهر پاریس در کشور فرانسه برگزار می‌شود. در فشن ویک فرانسه، مشهورترین و مطرح‌ترین برندهای حوزه مد و پوشاک، برای معرفی آخرین کلکسیون طراحی شده خود، شرکت می‌کنند. معمولا آخرین خط مشی برند، در این طراحی‌ها به چشم می‌خورد. برای مثال، احترام به طبیعت، موجب طراحی لباس‌های دوست‌دار طبیعت شده‌است. در چنین لباس‌هایی، معمولا از نخ طبیعی، رنگ طبیعی و پارچه‌های این‌چنینی استفاده می‌شود. پس از برگزاری هفته مد فرانسه، معمولا صنعت مد، آخرین تغییرات را توسط استایلیست‌ها، به میان مردم می‌آورد. کالکشن‌هایی که در این رویدادها معرفی می‌شوند، مختص بهار-تابستان و پاییز-زمستان است.

 

♦ هفته مد نیویورک

 هفته مد نیویورک 2020

یکی از چهار فشن ویک معروف، هفته مد نیویورک است. این رویداد، به‌‌دلیل اسپانسر بودن مرسدس بنز، به نام هفته مد مرسدس‌ بنز نیز شناخته می‌شود. این رویداد جذاب، در ماه فوریه برای کالکشن‌های جدید بهار-تابستان و در ماه سپتامبر جهت نمایش آخرین مد پاییز-زمستان برگزار می‌شود. نیویورک، اولین برگزارکننده هفته مد، بعد از پاریس بود. در سال 1943، در گیرودار جنگ جهانی، پاریس امکان برگزاری فشن ویک نداشت؛ در همین زمان الینور لمبرت، که یکی از روزنامه‌نگاران صنعت مد محسوب می‌شد، رویدادی مشابه را در نیویورک برگزار کرد. این رویداد، بیشتر با هدف مطرح کردن طراحان آمریکایی تدارک دیده‌ شد. موفقیت این رویداد، تاحدی بود، که مشهورترین مجله مد و فشن به‌ نام مجله ووگ، به تحلیل و مطرح کردن آثار طراحان مد نیویورک پرداخت. حتما برای‌تان جالب است، که چنین اقدامی، چه نتیجه موفقیت‌آمیزی درپی داشت. تا جایی‌ که هفته مد نیویورک، امروزه جزء 4 رویداد مهم دنیای مد و فشن در جهان محسوب می‌شود.

 

♦ هفته مد لندن

هفته مد لندن 2020

یکی از جذاب‌ترین هفته های مد در جهان، هفته مد لندن است. این رویداد هیجان‌انگیز در دنیای مد و لباس، از سال 1984 شروع شد. انجمن مد بریتانیا، محل برگزاری این رویداد را، شهر لندن معرفی کرد. اگر علاقه‌مند به صنعت مد و پوشاک باشید، می‌توانید این رویداد را در ماه فوریه و سپتامبر، پیگیری کنید. فشن ویک لندن، اولین رویداد مد در دنیا بود که به‌صورت پخش زنده، کت واک را نمایش داد. عده زیادی، موفق به مشاهده این رویداد جهانی، به صورت لایو و زنده شدند. هر ساله، حدود 150 طراح سرشناس در این رویداد حضور دارند. طراحان، آخرین مد لباس، میکاپ و اکسسوری را در این رویداد به نمایش می‌گذارند. جالب است بدانید که، استایلیست‌ها، با مشاهده و آنالیز کت واک‌ها، ترند مد، لباس، استایل، میکاپ و مدل مو را استخراج می‌کنند. معمولا برندهای هر کشور، در فشن ویک آن حضور پررنگی دارند.

 

♦ هفته مد میلان

هفته مد و فشن ویک میلان 2020

فشن ویک میلان، در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. این رویداد از سال 1985 شروع به برگزاری کرد. درواقع، هدف از برگزاری فشن ویک میلان، معرفی طراحان با استعداد ایتالیایی بود. افرادی که با دید مطلوبی از مد، لباس و اکسسوری‌هایی مطابق با آن، طراحی می‌کردند و بسیار کم‌هزینه‌تر از نمونه‌های پاریسی بودند. به همین‌دلیل، این رویداد موردتوجه عده زیادی قرار گرفت. با برندسازی صحیح و محبوبیت برندهای مثل جورجیو آرمانی و جیانی ورساچه، هفته مد میلان، بیش از پیش در میان علاقه‌مندان به مد، مطرح شد. این رویداد جذاب، برای  نمایش مد و فشن در لباس آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود. هفته مد میلان نیز، دو بار در سال برگزار می‌شود که کالکشن‌های جدید فصلی را به نمایش می‌گذارد.

 

هفته مد در سایر کشورها

برترین هفته مد در دنیا

هفته مد، در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. تا آن‌جا که، بسیاری از کشورها و شهرها، برای نمایش آخرین کالکشن‌ برندهای خودشان، اقدام به برگزاری هفته مد کرده‌اند. هفته‌ های مد، با موضوعات و رویکردهای متفاوتی خود را نشان می‌دهند که نمایان‌گر، تنوع عجیب، در دنیای مد است. شاید اسم هفته مد طراحی اکو را شنیده‌ باشید؛ محلی برای ارائه طرح‌هایی از طراحانی با دغدغه‌های محیط زیستی و احترام به طبیعت. اساس کار این طراحان، طراحی سازگار با طبیعت است. هفته مد میامی، هفته مد اسلامی اندونزی، هفته مد بنگلری در هند و هفته مد لباس عروس پرتلند، ازجمله رویدادهای مختلف در دنیای فشن است.

 

دستاورد هفته مد چیست؟

هفته مد 2020 یا Fashion Week 2020

دستاورد این رویدادها، اثرگذاری در دنیای مد، پوشاک، استایل، میکاپ و طراحی لباس است. معمولا بعد از برگزاری هر یک از این رویدادها، ترند مطرح در مد مشخص می‌شود. با الهام گرفتن از این ترند، تولیدکنندگان، طراحان، فشن بلاگرها و استایلیست‌ها، می‌توانند اثرات خودشان را خلق کنند. ارائه مد در سطوح مختلفی از جهان، پس از ارائه کالکشن‌ها اتفاق می‌افتد.

مطلب پیشنهادی: جذاب ترین ایده ها برای ست لباس مادر دختر

 

سخن آخر

دنیای فشن، یکی از جذاب‌ترین و متنوع‌ترین چاشنی‌های زندگی امروزه است. چاشنی که، تنوع و رنگ‌ را وارد زندگی روزمره می‌کند. بسیاری از کسب‌ و کارها، با تغییر مد، رونق پیدا می‌کنند. هفته مد در دنیا، رویداد اثرگذاری، در تولیدات و طراحی‌هایی است که در همان فصل ارائه می‌شود. اگر علاقه‌مند به این رویدادها هستید، ماه فوریه و سپتامبر منتظر آن باشید.

نظراتتان را برای ما ارسال کنید.

 

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین مزون های لباس عروس تهران

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید