ایده و خلاقیت

اموزش تزیین حلوا حصیری [با ماسوره، قاشق، قیف، چنگال]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اگر شما هم عاشق تزیین حلوا حصیری و تزیین حلوا با قاشق، سیخ، چنگال و قیف هستید این مطلب را با دقت بخوانید و ایده بگیرید تا بهترین حلوا را تزیین کنید.

درمیان ما ایرانی‌ها حلوا، یکی ازدسرهایی است که معمولا به عنوان یک میان وعده خوشمزه شناخته شده است. طریقه پخت حلوا در شهرهای مختلف متفاوت است. حلوا معمولا جدایی از دسر یا میان وعده، در ایران جایگاه ویژه‌ای در منو پذیرایی مراسم مذهبی، مراسم ترحیم و سوگواری‌ دارد. استفاده از حلوا در سفره افطار و ماه مبارک رمضان نیز بسیار رایج است. برای هرچه زیباترشدن حلوا در این مراسم‌ها، باید به تزیین خرما وحلوا بپردازید، تا علاوه برخوشمزگی، شکل و شمایل زیبایی داشته باشند و سفره آرایی زیبایی انجام شود.

آموزش تزیین حلوا با قیف چگونه است؟ چطور بهترین تزیین حلوا حصیری را داشته باشید؟ در ادامه به بررسی دقیق پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

پس ما همراه باشید تا با تزیین حلوا مرحله به مرحله آشنا شوید.

 

آموزش تزیین حلوا با قیف چگونه است؟

آموزش تزیین حلوا با قیف چگونه است؟

امروزه بعد از پخت حلوای نذری، دغدغه بیشتر خانم‌ها این است که چگونه حلوا را تزیین کنند. ولی با وجود انواع ماسوره‌ها و تمرین زیاد برای استفاده از آن، به راحتی می‌توانید حلوای خوشمزه‌ای را که پخته‌اید، به زیبایی تزیین کنید. برای استفاده از قیف، حلوا نباید خیلی گرم و یا خیلی سرد باشد، زیرا خیلی گرم بودن آن باعث می‌شود که حلوا شکلی که باید بعد از خروج از قیف پیدا کند را به خود نگیرد. سرد بودن آن باعث شکننده شدن تزیینات حلوا و ایجاد ترک بر روی آن می‌شود. طرزاستفاده از قیف برای تزیین حلوا، باید به‌گونه‌ای باشد که ابتدا ماسوره مورد نظرتان را به‌وسیله یک رابط به قیف متصل کنید و سپس قیف را داخل ظرفی قرارداده و قالب قیف را از بالا باز کنید تا بتوانید به راحتی حلوا را داخل آن بریزید. ماسوره‌هایی برای تزیین حلوا به قیف متصل می‌شود که شکل‌های مختلفی دارد. برای تزیین یک حلوا، می‌توانید از انواع این ماسوره‌ها استفاده کنید. انواع ماسوره شامل ماسوره شکوفه، ماسوره گلبرگ و ماسوره حصیری است.

 

حتما بخوانید: فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

آموزش تزیین حلوا حصیری

آموزش تزیین حلوا حصیری

برای تزیین حلوا به شکل سبد حصیری، باید از ماسوره حصیری بزرگ استفاده کنید. برای تزیین حلوا با ماسوره حصیری، ابتدا به شکل خطوط موازی حلوا را درسینی بریزید، سپس با یکی درمیان کشیدن ماسوره حصیری روی خطوطی که قبلا به شکل موازی کشیده‌اید، طرح حصیر را ایجاد کنید. با ماسوره شکوفه‌ای، دور تا دوراین سبد حصیری را شکوفه بزنید و با استفاده از ماسوره گلبرگ، طرح چندین گل رز در اندازه‌های متفاوت را درست کرده و درگوشه‌ای ازاین سبد حصیری قراردهید. تزیین این حلوا گرچه زمان‌براست، اما در آخر، حلوای بسیار زیبایی خواهید داشت.

 

حتما بخوانید: آموزش میوه آرایی ساده و زیبا + فیلم و عکس

 

آموزش تزیین حلوا با چنگال

آموزش تزیین حلوا با چنگال

امروزه تزیین حلوا با سیخ، قاشق و چنگال یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین تزیینات بر روی حلوا است. بیشتر خانم‌ها به دلیل وجود این لوازم در منزل، به راحتی می‌توانند با ایده وخلاقیت خود حلوا را تزیین کنند. برای تزیین حلوا با چنگال، ابتدا حلوا را روی دیس پهن کرده و چنگال را در جهات مختلف از پهنا، بر روی حلوا فشارمی‌دهید  وتمام سطح حلوا را به این شکل تزیین می‌کنید. در نهایت برای زیباتر شدن تزیین حلوا، می‌توانید به‌وسیله مغز بادام و پسته، شکوفه‌هایی را در گوشه و کنارحلوا درست کنید و با این مغزها تزیین را تکمیل کنید.

 

حتما بخوانید: آموزش تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس - تزیین شب یلدا عروس

 

آموزش تزیین حلوا با شابلون

آموزش تزیین حلوا با شابلون

تزیین حلوا با شابلون نیز یکی از روش‌های رایج و آسان برای تزیین حلوا است. این روش بسیار ساده است، به دلیل اینکه شابلون خود دارای طرح‌ها و یا نام‌های مختلفی است و شما به راحتی با قراردادن شابلون بر روی حلوا و ریختن پودر نارگیل، می‌توانید طرح‌های مختلف شابلون را بر روی حلوا تزیین کنید.

 

حتما بخوانید: تزیین سفره شب یلدا لاکچری + [جدیدترین مدل سفره شب یلدا 99]

 

تزیین حلوا با قیف نونی

تزیین حلوا با قیف نونی

برای تزیین حلوا با قیف بستنی (قیف نونی)، که به شکل آماده در بستنی فروشی‌ها، قنادی‌ها به فروش می‌رسد، باید ابتدا این قیف‌ها را تهیه کنید. سپس می‌توانید حلوای آماده را به وسیله قیف و ماسوره شکوفه‌ای، داخل قیف نونی را کاملا پرکنید و روی آن را با مغز بادام و یا گل محمدی خشک تزیین کنید. این قیف‌ها را داخل سینی چیده و به‌عنوان حلوای نذری و تک نفره از میهمان‌های خود پذیرایی کنید.

 

تزیین حلوا با نان تارت

تزیین حلوا با نان تارت

برای این تزیین مجلسی و باکلاس، جدایی از درست کردن حلوا، باید به درست کردن نان تارت نیز بپردازید. مواد لازم برای تهیه نان تارت شامل زرده تخم مرغ، ماست، کمی نمک، آرد سفید وکره است. شما می‌توانید برای پخت، خمیرتارت را در قالب های تک نفره قراردهید و سوراخ‌هایی روی آن ایجاد کنید تا هنگام پخت خمیرپف نکند و بعد از پخت و سرد شدن نان تارت، حلوا را توسط ماسوره داخل نان تارت ریخته و روی آن را با سلیقه خودتان تزیین کنید. یادتان باشد، نان تارت به‌صورت آماده نیز در شیرینی فروشی‌ها و فروشگاه‌های نان‌ فانتزی‌ عرضه می‌شود. تهیه نان‌های آماده کمک زیادی به صرفه‌جویی در وقت‌تان می‌کند.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد (ساده + دستورالعمل)

 

طرز تهیه حلوا داخل کپسول

طرز تهیه حلوا داخل کپسول

این مدل حلوا‌ها درمجالس به صورت تک نفره و خاص سرو می‌شود. کپسول‌های کاغذی، کاغذ‌های روغنی هستند که می‌توانید حلوا را به وسیله قیف و ماسوره با شکل های مختلف برروی این کپسول‌ها قراردهید و روی آن را به وسیله گل محمدی خشک و مغز بادام و پسته تزیین کنید . شما می‌توانید حلوای خود را با دست گرد کرده و داخل پودر نارگیل بغلتانید تا به شکل ترافل درآید و آن را داخل کپسول‌ها بگذارید.

گرد کردن حلوا و دستمالی کردن آن، به‌دلیل مسائل بهداشتی چندان توصیه نمی‌شود.

 

 

تزیین حلوا در دیس بیضی و گرد

تزیین حلوا در دیس بیضی و گرد

برای تزیین حلوا در دیس بیضی یا گرد، جدایی از اینکه می‌توانید خود حلوا را روی دیس کاملا صاف کنید و سیخ را پشت سرهم به صورت شعاعی ازمرکزحلوا تا اطراف آن ادامه دهید و روی سطح حلوا را به شکل دورانی به همین شکل تزیین کنید، می‌توانید حلوا را کمی خشک‌تر درست کنید و مثل بیسکوئیت قالب بزنید. بعد از اتمام تزیین حلوا، می‌توانید آن را با استفاده از بادام و پسته  یا گل های رز کوچک و بزرگ خشک شده با سلیقه خودتان تزیین کنید. سعی کنید برای زیباتر شدن تزیین حلوا، از شکل هندسی و قوانین هندسه استفاده کنید.

 

بهترین ایده تزیین حلوا در خانه

معمولا همه ما برای پیدا کردن ایده های جذاب تزیین میز شام، سفره آرایی و تزیین حلوا نیازمند مشاهده عکس‌های متنوع از انواع تزیینات هستیم. در این بخش زیباترین و آسان‌ترین تزیین حلوا را باهم می‌بینیم.

ایده تزیین حلوا در خانه 2020

بهترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از قیف های کوچک و تزیین پودر نارگیل 

 

شیک ترین ایده تزیین حلوا در خانه

ساده ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از قیف های کوچک و تزیین پسته و شکلات

 

خاص ترین ایده تزیین حلوا در خانه

خاص ترین و جدیدترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از بشقاب ساده و تزیین  با سیخ و ماسوره

 

جدیدترین ایده تزیین حلوا در خانه

شیک ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از دیس شیک و ماسوره ساده و تزیین پسته

 

ایده تزیین حلوا در خانه شیک

ساده ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از کپسول های شیرینی پزی و نان تارت

 

زیباترین ایده تزیین حلوا در خانه

شیک ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از قیف های کوچک و ماسوره

 

ایده تزیین حلوا در خانه تک نفره

مناسب ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از ظروف یک نفره شیک

 

ایده تزیین حلوا در دیس

بهترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از سیخ کباب ساده

 

ایده تزیین حلوا در خانه در دیس شیک

زیباترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از قاشق های ساده و شکل هندسی منظم

 

ایده تزیین حلوا در خانه شیک

خاص ترین و شیک ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از سیخ و ماسوره

 

ایده تزیین حلوا در خانه

آسان ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از ماسوره شکوفه ای و تزیین با مغزهای متنوع و گل

 

خاص ترین ایده تزیین حلوا در خانه

شیک و ساده ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از ماسوره شکوفه ای

 

ایده تزیین حلوا در خانه 2020

زیباترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از  ماسوره  و تزیین با مغز

 

جدیدترین ایده تزیین حلوا در خانه

باکلاس ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از  ماسوره های متنوع و مدل دار

 

جدیدترین ایده تزیین حلوا در خانه

بهترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از ماسوره های متنوع و تزیین پسته و بادام

 

ایده تزیین حلوا در خانه با سیخ

جذاب ترین ایده‌های تزیین حلوا قیفی با استفاده از ماسوره های متنوع و سیخ کباب

 

 

خلاصه مطلب

پخت حلوا برای ما ایرانی‌ها بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد. یاد کردن از رفتگان در شب پنجشنبه و پذیرایی از مهمانان با حلوا بسیار رایج است. برای تزیین حلوا سعی کنید از خلاقیت و هنرتان استفاده کنید و با راهنمایی‌ها و آموزش‌هایی که در این مقاله اشاره شد، بهترین تزیین حلوا را داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید