ایده و خلاقیت

رنگ سال 1400 چه رنگی است - معرفی رنگ سال 1400 - 2021

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به مد و فشن علاقه مند هستید و میخواهید جدیدترین رنگ سال 1400 را بشناسید و منزل و تیپتان را براساس رنگ سال دیزاین کنید، این مطلب را با دقت بخوانید.

اهمیت رنگ سال ۱۴۰۰

یکی از جذابیت‌های هر سال و هر فصل، رنگ آن است. ما برای زندگی کردن به شور و نشاط این رنگ‌ها احتیاج داریم. پس بدیهی است که هرسال در نزدیکی‌های عید نوروز به دنبال کشف رنگ سال باشیم. معرفی رنگ سال 1400 نیز به همین اندازه اهمیت دارد. معمولا تولید کنندگان صعنت مد و پوشاک، با شناخت رنگ سال اقدام به تولید پوشاک می‌کنند. جالب است بدانید که مد و فشن در حوزه‌های مختلف و زمان‌های مختلف، رنگ‌هایی را معرفی می‌کند.

در این مقاله قصد دارید به بررسی رنگ موی سال ۱۴۰۰، رنگ سال 1400، رنگ مانتو سال ۱۴۰۰ و موارد اینچنینی بپردازیم. پس همراه ما باشید.

 

 

رنگ سال چیست؟

رنگ سال چیست؟

هر سال یک یا چند رنگ به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود که این انتخاب به‌طور تخصصی توسط موسسه پنتون آمریکا صورت می‌پذیرد. اعلام رنگ سال به تولید کنندگان کمک می‌کند تا نیاز مردم را بهتر درک کنند و به تولید لوازم و پوشاک، با رنگ‌های موردنیاز مردم جهان بپردازند. بی‌شک مد سیر بی‌انتهایی دارد و برای پرداختن به آن، باید به‌طور تخصصی از جزییات اطلاعات داشت. رنگ سال یا رنگ پنتون برای تمامی تولیدکنندگان و فعالین صنعت مد، پوشاک، هنر، دکوراسیون و موارد این‌چنینی اهمیت دارد.

 

حتما بخوانید: معرفی انواع مدل های لباس خواب عروس + تصاویر

 

آشنایی با موسسه پنتون Pantone آمریکا

آشنایی با موسسه پنتون Pantone آمریکا

موسسه پنتون یکی از موسسات معتبر در آمریکا است که به‌طور تخصصی در زمینه رنگ کار می‌کند. این موسسه با تحقیقات گسترده در حوزه‌های مختلف و ارزیابی روانشناسی رنگ‌ها، توانایی معرفی رنگ سال، رنگ فصل، رنگ سازمانی برندها، رنگ کالکشن‌های هر فصل، رنگ دکوراسیون و موارد این‌چنینی را دارد. موسسه پنتون با ایجاد استاندارد رنگ، ارتباط بین مد، دکوراسیون، تولید و صنعت را فراهم کرده است. هر ساله موسسه پنتون باتوجه به ارزیابی آمارهای دقیق از شرایط اقتصادی، روحی، اجتماعی و سیاسی، اقدام به معرفی رنگ سال می‌کند.

 

 

رنگ سال 1400 چه رنگی است؟

رنگ سال 1400 چه رنگی است؟

رنگ سال 1400 از سوی موسسه پنتون، دو رنگ طوسی و زرد معرفی شده است. رنگ زرد با کد رنگی  PANTONE 13-0647  و رنگ طوسی با کد رنگی  PANTONE 17-5104  به‌عنوان رنگ امسال 1400 معرفی شده است. پس اگر سوال شما چنین است که " امسال چه رنگی مده" یا " رنگ سال ۱۴۰۰چه رنگی است؟"  باید گفت که ترکیب طوسی و زرد برای سال 1400 بهترین و جذاب‌ترین رنگی است که می‌توانید تهیه کنید. استفاده از این رنگ در دکوراسیون منزل نیز، ایده فوق‌العاده‌ای است که به زندگی‌تان روح می‌بخشد. پس سعی کنید با همین رنگ‌ها، لوازم امسال‌ را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

 

حتما بخوانید: هایلایت مو چیست؟ جدیدترین رنگ موهای هایلایت + آموزش و انواع هایلات مو

 

 

رنگ سال 2021 چه رنگی است؟

اگر بخواهید بدانید که رنگ سال 2021 چیست یا رنگ سال 2020 چه رنگی است، باید گفت که رنگ امسال از ابتدای ژانویه از سوی موسسه پنتون دو رنگ طوسی و زرد اعلام شده است. این رنگ‌ها باتوجه به شرایط روحی روانی مردم جهان در سال 2020 انتخاب شده است. اثر روانشناسی رنگ بر روی افراد باتوجه به پاندمی کووید 19، مرگ و میر، شرایط اقتصادی و پارامترهای این‌چنینی انتخاب شده است. بر اساس همین مطالعات، رنگ زرد و طوسی انتخاب شد که دو رنگ مجزا از هم هستند. درواقع، میل به امید برای شروعی جدید از اصلی‌ترین علل انتخاب این رنگ بوده و هست. به گفته لوری پرسمن معاونت ریاست موسسه پنتون: هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند؛ همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق‌تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. این ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم. انتخاب رنگ زرد به دلیل القای حس انرژی و قدرتی که در خورشید و نور آن وجود دارد انتخاب شده است. انتخاب رنگ طوسی یا همان خاکستری برای رنگ سال ۱۴۰۰ نیز، با تعبیر سایه‌های الهام بخش و حس امید دوباره، انجام شده است.

 

رنگ بهار سال ۱۴۰۰ چیست؟

رنگ سال 1400 چه رنگی است؟

موسسه پنتون آمریکا معمولا برای هر فصل نیز، طیف رنگ خاصی معرفی می‌کند که نکته کلیدی تولید لباس و پوشاک در سراسر جهان است. معمولا برداشت از این رنگ‌ها به بهترین شکل توسط طراحان مد و لباس صورت می‌گیرد و تنوع فوق‌العاده‌ای در دنیای پوشاک اتفاق می‌افتد. این موضوع در صنعت طراحی دکوراسیون نیز به‌طور ضعیف تر اتفاق می افتد. برای بهار امسال رنگ زرد رنگ به همراه یک سبز برداشت شده از اسطخدوس و سبز مغز پسته ای ملایم به همراه صورتی و صورتی کم‌ رنگ و خامه‌ای به عنوان رنگ بهار 1400 درنظر گرفته شده است. اگر می‌خواهید لباس عید 1400 را تهیه کنید، پالت رنگی بالا به شما کمک می‌کند تا هارمونی رنگ را در استایلتان حفظ کنید.

 

 

فلسفه انتخاب رنگ زرد و خاکستری 2021 چیست؟ 

فلسفه انتخاب رنگ زرد و خاکستری 202 چیست؟

به گفته مدیران ارشد موسسه پنتون، انتخاب رنگ امسال باتوجه به احساسات حاکم بر مردم جهان است. ضرورت تعامل انسان‌ها برای حفظ جان یکدیگر اصلی‌ترین انگیزه این انتخاب است. رنگ سال پنتون با نشان دادن این ضرورت که انسان‌ها فارغ از هر تشابهی باید با هم تعامل داشته باشند این رنگ را انتخاب کرده است. تغییر از خاکستری به زرد، امید تغییر شرایط و روشنی در آن را به ذهن‌ها وارد می‌کند و این اصلی‌ترین چیزی است که در این سال به آن نیاز داریم.

 

حتما بخوانید: رنگ مو نسکافه ای | انواع مختلف رنگ مو نسکافه ای

 

تاریخچه رنگ سال های مختلف

تاریخچه رنگ سال های مختلف

در سال‌های مختلف نیز، رنگ سال براساس شرایط و ویژگی‌های آن از طرف موسسه پنتون اعلام شده است. اگر برای‌تان جالب باشد که بدانید رنگ سال‌های مختلف چه رنگ‌هایی بوده است، باید به همین عکس توجه کنید. در ادامه به شرح رنگ‌های ده سال گذشته می‌پردازیم:

  • سال 2000 : آبی
  • سال 2001: صورتی کثیف
  • سال 2002: قرمز
  • سال 2003: آبی آسمانی
  • سال 2004: نارنجی کثیف
  • سال 2005: آبی فیروزه ای
  • سال 2006: صورتی کم رنگ
  • سال 2007: زرشکی
  • سال 2008: آبی بنفش
  • سال 2009: نارنجی کرم
  • سال 2010: سبز آبی
  • سال  2011: صورتی
  • سال 2012: نارنجی
  • سال 2013: سبز
  • سال 2014: بنفش
  • سال 2015: کالباسی تیره
  • سال 2016: آبی آسمانی
  • سال 2016: صورتی
  • سال 2017:  سبز
  • سال 2018: بنفش آبی
  • سال 2019: مرجانی
  • سال 2020: آبی کلاسیک

 

باتوجه به سیر تغییر رنگ سال در طی سال‌های مختلف می‌توان گفت که رنگ سال ۱۴۰۰ ابی کلاسیک نبوده است و این رنگ به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شده بوده است.

 

 

حیوان سال ۱۴۰۰ چیست؟

حیوان سال ۱۴۰۰ چیست؟

همیشه در ابتدای هر سال نو، شاهد کنجکاوی در حوزه‌های مختلف هستیم. دانستن رنگ سال ۱۴۰۰ و حیوان سال ۱۴۰۰ از جمله رایج‌ترین این سوالات در ابتدای ورود به هر سال است. جالب است بدانید که حیوان سال 1400 گاو است.  گاو از نمادهای این سال محسوب می‌شود که گاهی بر سر سفره هفت سین نیز حضور دارد. گاو حیوانی اهلی، مهربان، پر خیر و برکت و قوی است. حس وفاداری گاو نیز، از ویژگی‌های دیگر آن است. به همین دلیل بسیاری از افراد معتقدند که سال گاو برای مردم جهان بسیار خوب خواهد بود و سالی پر از خیر و برکت درپیش روی ما است.

 

حیوان سال 2021 چیست؟

حیوان سال 2021 چیست؟

نماد حیوانات که در ابتدای هر سال به آن پرداخته می‌شود، حاصل نمادهای تقویم چینی است. طالع بینی و نمادهای این‌چنینی در چین بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد. سال 2021 پیش از سال 1400 در تقویم ایرانی شروع شده است. پس بدیهی است که نماد چینی سال آن با نماد حیوان سال 1400 یکی باشد. نماد حیوان سال 2021  نیز گاو است.

 

حتما بخوانید: معرفی برترین هفته های مد جهان (Fashion Week)

 

رنگ موی سال 2021 چیست؟

رنگ موی سال 2021 چیست؟

همان‌طور که گفتیم، دنیای مد و فشن هر روز و هر ساعت درحال پدیدار کردن شکل و فرمی خاص برای استفاده است. تغییر سال یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین تغییراتی است که در آن همه چیز به نوعی عوض می‌شود. تنوع اصلی‌ترین انگیزه پیروی از مد و فشن محسوب می شود. رنگ موی سال 2021 نیز باتوجه به همین ویژگی‌ها تغییر می‌کند. رنگ موهای فانتزی و پاستلی از اصلی‌ترین مشخصه‌های رنگ موی امسال است. هایلایت‌های فانتزی خصوصا در قسمت جلویی سر نیز، از رایج‌ترین تغییرات رنگ موی امسال است. رنگ‌های هایلایت، فولیاژ، بالیاژ  روشن و فانتزی از رنگ‌های رایج امسال است. رنگ مشکی پرکلاغی نیز، ترند امسال خواهد بود.

 

خلاصه مطلب

تغییر سال همیشه شور و هیجان خاصی با خود به خانه‌های ما می‌آورد. تغییر دکوراسیون، خانه تکانی و خرید المان‌های جدید برای خانه از رایج‌ترین کارهایی است که هر سال انجام می‌دهیم. سعی کنید با همین شور و هیجان، رنگ سال ۱۴۰۰ را بشناسید و از آن در منزل‌تان استفاده کنید تا جذابیت‌های زندگی را بیش از پیش افزایش دهید. این تنها کاری است که از همه ما برمی‌آید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید