ایده و خلاقیت

آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین 1402 - ایده تزیین تخم مرغ رنگی نوروز

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱
دسته ها:

اگر میخواهید 10 آموزش رایگان رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین 1402 را ببینید و برای رنگ کردن تخم مرغ هفت سین ایده بگیرید، این مطلب را بخوانید.

هرچه نزدیک به نوروز می‌شویم، بیشتر به فکر نوع چیدمان هفت سین و تزیین هفت سین می‌افتیم. قطعا همه ما دوست داریم که هفت سین جذابی داشته باشیم و عکس‌های نوروزی را در کنار همین هفت سین شیک بگیریم. به همین دلیل، قصد داریم در این مقاله به آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین بپردازیم. در این بخش آموزش چند مدل تزیین تخم مرغ هفت سین را باهم مرور می‌کنیم تا از آن در تزیین هفت سین 1402 استفاده کنید و جذاب‌ترین هفت سین قرن را بچینید. در ادامه نیز، خاص ترین عکس های تزیین و رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین را باهم می‌بینیم و نکات مهم در تزیین آن را بررسی می‌کنیم تا در پایان، بتوانید حرفه‌ای تخم مرغ هفت سین تزیین کنید.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

انواع تزیین تخم مرغ هفت سین

انواع تزیین تخم مرغ هفت سین

قطعا داشتن یک هفت سین زیبا، تا حد زیادی به نحوه استفاده از رنگ‌ها مرتبط است. برای مثال، به کار بردن رنگ‌های دارای هارمونی با تزیینات هفت سین، موجب جذاب‌تر شدن هفت سین می‌شود. رعایت سبک تزیین هفت سین در تمامی المان‌های سفره هفت سین نیز، نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. شما می‌توانید تخم مرغ هفت سین را با استفاده از هنر دکوپاژ تزیین کنید. تزیین تخم مرغ هفت سین با منجوق و نگین یا مروارید نیز، ایده جذابی برای زیباتر شدن تخم مرغ‌ها است. رنگ کردن تخم مرغ با تکنیک‌های مختلف نیز، ایده خاص و بسیار عالی برای زیباتر کردن سفره هفت سین 1402 است.

 

حتما بخوانید: هفت سین نماد چیست؟ معرفی کامل سین های نوروزی +تاریچه هفت سین

 

آموزش رنگ کردن تخم مرغ با تکنیک های مختلف

آموزش رنگ کردن تخم مرغ با تکنیک های مختلف

قطعا رنگ آمیزی تخم مرغ برای سفره هفت سین، لذتبخش‌ترین بخش چیدمان سفره هفت سین است. بهتر است تا به وسیله تخم مرغ‌های رنگی و تکنیک‌هایی که در ادامه آموزش خواهیم داد، بهترین تخم مرغ های رنگی را تزیین کنید.

 

1-آموزش تخم مرغ طرح اژدها

1-آموزش تخم مرغ طرح اژدها

اگر از دیدن این مدل تخم مرغ لذت برده‌اید، آموزش آن را دنبال کنید. در آموزش تخم مرغ طرح اژدها، باید چند عدد تخم مرغ را آب پز کنید. به تعداد تخم مرغ‌ها لیوان داشته باشید. روی هر لیوان آب دو قطره سرکه بریزید و یک رنگ خوراکی با آب مخلوط کنید. حالا روی سطح تخم مرغ‌های آبپز شده را با کمی ضربه، ترک ایجاد کنید. تخم مرغ‌ها را داخل لیوان‌ها قراردهید و بالای آن را با چسب نواری بپوشانید تا تخم مرغ کاملا زیر آب باشد و رنگ بگیرد. لیوان‌ها را 24 ساعت داخل یخچال قراردهید و منتظر تخم مرغ‌های جذاب بمانید. بعد از 24 ساعت پوسته رویی تخم مرغ‌ها را بکنید و سفیده تخم مرغ‌ها را روی محل موردنظر در هفت سین قرار دهید.

 

 

2-آموزش تخم مرغ لاکچری هفت سین

2-آموزش تخم مرغ لاکچری هفت سین

اگر عاشق لوازم لوکس هستید و میخواهید سفره هفت سین پر زرق و برقی داشته باشید، بهترین کار استفاده از تخم مرغ لاکچری هفت سین است. برای داشتن یک تخم مرغ لوکس و شیک، باید نگین‌های جذابی تهیه کنید که رنگ آن با سفره هفت سین و تزیینتان هارمونی دارد. اگر رنگ نگین های شما سفید یا بی رنگ است، می‌توانید خمیرتان را رنگی انتخاب کنید. یک بسته خمید فیمو تهیه کنید. خمیر را از بسته خارج کنید و کمی ورز دهید. صبر کنید تا تخم مرغ‌ها آبپز شوند و مقاومت خوبی برای اینکار پیدا کنند. سپس خمیر را با وردنه پهن کنید و به اندازه یک گردی بزرگ برش بزنید و مثل پتو به دور تخم مرغ بپیچید و بین دست‌هایتان به آرامی ورزش دهید تا خمیر روی تخم مرغ فیکس شود. حال کمکی صبر کنید تا خمیر خودش را بگیرد و سپس با نگین هایی که تهیه کرده‌اید، روی خمیر را تزیین کنید. این کار با استفاده از خمیر گل چینی نیز قابل اجرا است.

 

حتما بخوانید: تزیین سفره هفت سین سال 1402 [چیدمان خاص و لاکچری] + ایده نو

 

3-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با رنگهای طبیعی

3-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با رنگهای طبیعی

قطعا هر چیزی با آمیختگی طبیعت بسیار جذاب‌تر می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از لوازم در دسترس و ساده‌ای مثل پیاز، پوست پیاز، پوست گردو، زردچوبه، لبو، بلوبری و خوراکی‌های اینچنینی، تخم مرغ‌های هفت سین را رنگ کنید. برای اینکار کافی است مقداری از خوراکی رنگی را تهیه کنید و داخل پارچه نازک بریزید و تخم مرغ را لا به لای همان پارچه بپیچید و داخل قابلمه آب بریزید و اجازه دهید تا 30 دقیقه به آرامی بجوشد. بعد از 30 دقیقه تخم مرغ‌ های رنگی عید شما آماده است.

 

 

4-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با ماژیک

4-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با ماژیک

همه ما تجربه استفاده از ماژیک را در سنین دبستان داریم. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید با همین وسیله ساده و به راحتی می‌توانید زیباترین تخم مرغ رنگی هفت سین را تزیین کنید. کافی است چند رنگ شاد و بهاری از ماژیک ها را انتخاب کنید. سپس تخم مرغ را در سطحی پایین‌تر از میز قراردهید تا دستتان روی میز تکیه‌گاه داشته باشد و رنگ کردن و کشیدن طرح برایتان آسان باشد. با ایده از عکس‌هایی که در ادامه قرارداده‌ایم زیباترین تخم مرغ هفت سین 1402 را بکشید.

 

5-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با الکل و روان نویس

5-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با الکل و روان نویس

امسال همه ما به اندازه تمام عمرمان از الکل استفاده کرده‌ایم. شاید بتوانید از این الکل در زیباتر کردن تخم مرغ عید نوروز نیز استفاده کنید. کافی است چند رنگ روان نویس یا ماژیک داشته باشید و روی یک سطح نایلونی خطوطی بکشید. سپس با اندکی اسپری کردن الکل روی همان سطح، ترکیب جذابی از رنگ‌ها را ایجاد کنید. در یک حرکت سریع، نایلون را دور تخم مرغ بپیچید و به آرامی حرکت دهید تا اشکال موردنظرتان بر روی آن نقش ببندد. ترکیب رنگ تخم مرغ به این شکل بسیار حاص و جذاب است.

 

حتما بخوانید: آداب و رسوم عید نوروز + آداب و رسوم نوروز استان های ایران

 

6-آموزش تخم مرغ هفت سین با ترانسفر

6-آموزش تخم مرغ هفت سین با ترانسفر

شاید این روزها در اینستاگرام ورق های ترانسفر را دیده باشید. این ورق ها که شبیه به عکس برگردان‌های قدیم هستند، بسیار پرکاربرد و جذاب هستند. شما میتوانید به‌راحتی تخم مرغ های هفت سین را آبپز کنید و با استفاده از رنگ آمیزی یا حتی با رنگ خام، ترانسفر را روی آن قرار دهید و طرح های جذابی ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. معمولا طرح‌های شاد و بهاری ترانسفر مناسب استفاده در تخم مرغ هفت سین است. حتما زیر محل نصب ترانسفر را خیس کنید و سپس آن را بچسبانید. برای چسباندن ترانسفرها به دستورالعمل اصلی توجه کنید.

 

 

7-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با رنگ اکرلیک

7-آموزش رنگ کردن تخم مرغ با رنگ اکرلیک

اگر شما نیز عاشق تکنیک آبستره در نقاشی باشی، احتمالا از این تکنیک بسیار خوشتان خواهد آمد. در این تکنیک شما مقداری رنگ داخل ظرف های کوچک میریزید و با رنگهایی که دارای هارمونی هستند و ست زیبایی ایجاد می‌کنند، آب را تا حد کمی مخلوط میکنید تا فرم ابر و بادی ایجاد شود. سپس تخم مرغ را به وسیله یک ابزار مثل همزن دستی، وارد رنگ میکنید و سعی میکنید تا تخم مرغ‌ها رنگ را به خودشان بگیرند. سپس با حرکت دادن آن و تغییر شکل و فرم رنگ، یک تخم مرغ رنگی ابر و بادی خواهید داشت.

 

8-آموزش تخم مرغ رنگی هفت سین با تکنیک مسواک یا قلمو

8-آموزش تخم مرغ رنگی هفت سین با تکنیک مسواک یا قلمو

یکی از آسان‌ترین و جذاب‌ترین تکنیک‌های رنگ کردن تخم مرغ برای هفت سین، تکنیک مسواک یا براش با موهای ضخیم است. درواقع برای اجرا کردن این تکنیک ما به رنگ اکرلیک یا هر رنگ غلیظ دیگری احتیاج داریم تا آن را به وسیله مسواک، بر روی تخم مرغ بریزیم. در این تکنیک رنگ زمینه تخم مرغ را با هر تکنیکی که مدنظرتان باشد آماده میکنید و رنگ موردعلاقه برای پاشش روی تخم مرغ را نیز، آماده میکنید. طلایی و نقره‌ای جذابیت زیادی به تخم مرغ‌ها می‌بخشد. بعد از این کار کافی است تا سر قلمو یا مسواک را داخل رنگ کنید و با انگشت شست از ناحیه جلوی برس به عقب حرکت دهید تا قطرات رنگ به صورت نامنظم روی تخم مرغ بپاشد. با این اقدام میتوانید بهترین تخم مرغ هفت سین را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

 

حتما بخوانید: تزیین سفره هفت سین سال 1402 [چیدمان خاص و لاکچری] + ایده نو

 

9-آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با چسب مایع و اکلیل

9-آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین با چسب مایع و اکلیل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، از چسب مایع نیز می‌توانید برای رنگ کردن تخم مرغ هفت سین استفاده کنید. چسب مایع را کافی است بر روی تخم مرغ بمالید و طرح دل‌خواهتان را با چسب پر کنید. سپس مقداری اکلیل به رنگ موردنظر روی آن بریزید و اجازه دهید تا چسب کاملا خشک شود. با اینکار میتوانید طرح های دل‌خواهتان را روی تخم مرغ ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. اگر دوست دارید که تخم مرغ تمام اکلیل داشته باشید، میتوانید چسب مایع را به کل تخم مرغ بزنید و اکلیل‌ها را به صورت کلی روی سطح بریزید و تخم مرغ را روی آن حرکت دهید.

 

10-آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با چسب نواری

10-آموزش تزیین تخم مرغ هفت سین با چسب نواری

گاهی رنگ کردن تخم مرغ نیازمند دقت بالایی است. از خط بیرون زدن ها و مشکلات اینچنینی همیشه ما را از ادامه کار نا امید میکند. اما تزیین تخم مرغ هفت سین با چسب نواری باریک و پهن، ایده فوق العاده ای برای حل این مشکل است. کافی است اشکال هندسی موردنظرتان را روی تخم مرغ جسب بزنید و سپس با استفاده از رنگ های مختلف، محل خالی را رنگ کنید. بعد از خشک شدن رنگ به آرامی چسب ها را بکنید و از طرح های خاص تخم مرغ رنگی لذت ببرید.

 

 

حتما بخوانید:  در عید نوروز چه کارهایی انجام می‌دهیم؟ باید‌ها و نباید‌های نوروز

 

عکس زیباترین تخم مرغ هفت سین جهت ایده

عکس زیباترین تخم مرغ هفت سین جهت ایده

با مشاهده عکس‌هایی که در ادامه برایتان قرارداده‌ایم میتوانید جدیدترین ایده هفت سین را اجرا کنید و از آن لذت ببرید. یادتان باشد که تخم مرغ رنگی، اصلی ترین عامل ایجاد زیبایی در هفت سین شما است. 

 ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جدیدترین و خاص ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکرلیک و خطوط ساده و نقطه‌ای

 

بهترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جدیدترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ ویترای و لاک طراحی

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین 1400

خلاقانه ترین و خاص ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکرلیک زمینه و رنگ پاششی به شکل گلکسی

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین 2021

ساده ترین و زیباترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکرلیک و خطوط لاک طراحی یا لاک غلط گیر

 

جذاب ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

ساده ترین و ارزان ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از آبرنگ و اکرلیک رقیق با طرح های ساده

 

شیک ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جذاب ترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ های طبیعی و تکنیک های ساده

 

خلاقانه ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جدیدترین و خاص ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402  با استفاده از خلاقیت کودکان در رنگ کردن تخم مرغ

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین شیک

ساده ترین و زیباترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکرلیک و قلمو ساده سر گرد

 

ارزان ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

شیک ترین و جدیدترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از دستمال کاغذی های رنگی تکنیک دکوپاژ

 

جدیدترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جذاب ترین و جدیدترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از مسواک و رنگ اکرلیک

 

خاص ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جذاب ترین و رنگی ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تخم مرغ های رنگ شده با قلمو و ماژیک

 

زیباترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

ساده ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکلرلیک و چسب نواری

 

گران ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

جذاب ترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ ساده و طرح های نقطه ای با رنگ  ویترای

 

لوکس ترین ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین

شیک ترین و لاکچری ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402  با استفاده از رنگ ویترای و خمیر دور گیر رنگی

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین لاکچری

لوکس ترین و جدیدترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ های اکرلیک متالیک و طرح های ساده

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین 13400

خلاقانه ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک های آموزش داده شده با چسب و رنگ طبیعی

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین فانتزی

لوکس ترین و ساده ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک چسب مایع و اکلیل

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین شیک

ساده ترین و ارزان ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از نقاشی های ساده با ماژیک

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین خلاقانه

زیباترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک رنگ جوهری و الکل در زمینه و طرح ساده با ماژیک روی آن

 

DIY EGG COLOR

جدیدترین و زیباترین ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک رنگ ابر و بادی با ترانسفر

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین ارزان

ارزان ترین و ساده ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از رنگ اکرلیک و تکنیک آبستره

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین در خانه

ارزان ترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک مسواک و پاشش رنگ

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین شیک

جذاب ترین و ساده ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک های مختلف رنگ آمیزی و اکلیل

 

ایده رنگ کردن تخم مرغ رنگی هفت سین ساده

خاص ترین و شیک ترین ایده تزیین تخم مرغ رنگی برای سفره هفت سین 1402 با استفاده از تکنیک چسب روی تخم مرغ و مداد شمعی سفید

 

 

خلاصه مطلب

قطعا آموزش کارهای هنری هزینه زیادی برای افراد ایجاد می‌کند. این آموزش‌ها توسط تشریفینو برای شما به رایگان ارائه می‌شود تا در هر شرایطی امکان استفاده از آن را داشته باشید. شما نیز همراه ما باشید و این آموزش را برای دوستان هنرمندتان ارسال کنید تا تخم مرغ‌های رنگی متنوعی بسازند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید