ایده و خلاقیت

چند طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی [رنگی و شکلاتی]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر عاشق درست کردن بهترین و خوشمزه ترین دسرها هستید و میخواهید آسان ترین طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی را یادبگیرید در این مطلب همراه ما باشید.

همه ما برای جشن‌ها و دورهمی‌ها علاقه داریم تا بهترین و رنگین‌ترین پذیرایی را تدارک ببینیم. چیدن میز شام و دسر از خاص‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر مهمانی است. معمولا خوراکی‌های خوشمزه و جذاب به جدیدترین شکل ممکن تزیین شده‌اند تا رنگ و لعاب میز را زیباتر کنند.

اگر شما نیز علاقه‌مند به دانستن چند طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی هستید و می‌خواهید برای مهمانان‌تان سنگ تمام بگذارید، در ادامه همراه ما باشید.

 

ترافل چیست؟

ترافل چیست؟

اگر زیاد اهل خوردن دسر نباشید، شاید ندانید که ترافل چیست. ترافل‌ها دسرهای خوشمزه‌ای هستند که معمولا طعم شیرین و تزیین هیجان‌انگیزی دارند. هرچه زیبایی ترافل‌ها بیشتر باشد، خواهان زیادتری برای خوردن آن وجود دارد. تزیین ترافل آن‌قدر گسترده و متنوع است که از این خوراکی خوشمزه برای زیباتر کردن میز دسر و شام استفاده می‌شود. چیدمان میز تولد با انواع مختلف ترافل نیز بسیار رایج است. شما می‌توانید با کمی خلاقیت، ترافل موردعلاقه خودتان را درست کنید. در ادامه به آموزش انواع طرز تهیه ترافل برای تولد می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه پیتزا بدون فر | طرز تهیه انواع پیتزا با ماهیتابه + فیلم و عکس

 

طرز تهیه ترافل چوبی برای تولد

طرز تهیه ترافل چوبی برای تولد

ترافل‌هایی که با انواع طرز تهیه ترافل برای تولد و دورهمی درست می‌شود، به مدل‌های مختلفی برای پذیرایی از مهمانان تزیین و آماده می‌شود. یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای سرو ترافل، نوع چوبی آن است. برای این‌کار باید سیخ‌های چوبی تهیه کنید و برای استفاده به همراه ترافل آن‌ها را آماده کنید. بسیاری از افراد در تهیه ترافل چوبی شکست می‌خورند چون فوت کوزه‌گری آن را نمی‌دانند. در این شرایط معمولا ترافل روی سیخ چوبی قرار نمی‌گیرد؛ یا ترافل‌ها از روی سیخ لیز می‌خورند، یا سیخ چوبی از آن سوی ترافل خارج می‌شود و پروژه با شکست روبه‌رو می‌شود. راز مهم درست کردن ترافل چوبی، در این است که پیش از فرو کردن سیخ چوبی داخل ترافل، حتما از سرد شدن آن مطمئن شوید. اگر میزان کره در ترافل زیاد باشد نیز، همین شرایط تکرار می‌شود. حتما بعد از خنک شدن ترافل، آن را درون مشت‌تان نگهدارید و سپس سیخ چوبی را داخل آب یا شکلات قراردهید و سپس آن را درون ترافل فرو کنید. معمولا با طی کردن این مراحل اگر ترافل خوبی درست کرده باشید، موفق خواهید شد.

 

حتما بخوانید: 10 مدل طرز تهیه سالاد میوه برای مهمانی

 

طرز تهیه ترافل شکلاتی بدون فر

طرز تهیه ترافل شکلاتی بدون فر

معمولا برای تهیه کردن ترافل، از فر استفاده نمی‌شود. درواقع، عدم نیاز به فر یکی از اصلی‌ترین مزیت ترافل شکلاتی است. اگر شما هم عاشق شکلات هستید و می‌خواهید یک مدل ترافل شکلاتی آسان درست کنید، مواد لازم را تهیه کنید:

بیسکویت ساقه طلایی: ۲ بسته

کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

پودر قند: ۲ قاشق غذاخوری

شیر: ۲/۳ لیوان

برای درست کردن ترافل شکلاتی بدون فر، باید ابتدا بیسکوییت‌ها را خرد کنید و به شکل پودر نسبتا درشت درآورید. برای این‌کار می‌توانید از گوشت کوب و غذاساز استفاده کنید تا سریع‌تر این کار انجام شود. بعد از این مرحله کره بادام زمینی را بیسکوییت‌ها اضافه کنید و پودر کاکائو را روی آن بپاشید و مخلوط کنید. سپس کمی پودر قند به محتویات‌تان اضافه کنید و حسابی هم بزنید. کمی شیر اضافه کنید. یادتان باشد که میزان شیر باید طوری باشد که یک خمیر مناسب برای فرم دهی به‌دست آید. بعد از این کار می‌توانید سراغ سس شکلات بروید.

برای درست کردن سس شکلات، باید حدود 200 گرم شکلات تخته‌ای تهیه کنید. یادتان باشد که باید شکلات خالص بخرید و از تهیه کردن فرآورده شکلاتی خودداری کنید. شکلات را خرد کنید و روی بخار آب جوش به روش بن ماری آب کنید. سپس 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود.

سس شکلات را درون لیوان بریزید و خمیر به‌دست آمده را گلوله گلوله کنید. سپس یک سیخ چوبی آماده کنید و این گلوله‌های بیسکوییتی را سوراخ کنید. فرو کردن سیخ چوبی تاحدی باید باشد که از آن طرف گلوله بیسکوئیتی خارج نشود. سپس این محتویات را داخل یخچال قراردهید تا خنک شود و بعد از آن، درون سس شکلات فرو کنید تا یک ترافل شکلاتی خوشمزه به‌دست آید.

این ترافل به اسم‌های دیگری مثل طرز تهیه ترافل بیسکویتی و طرز تهیه ترافل شکلاتی با بیسکویت پتی بور نیز شناخته می‌شود. برای درست کردن این ترافل با بیسکوییت پتی بور، کافی است به جای ساقه طلایی از پتی بور استفاده کنید.

 

 

طرز تهیه ترافل رنگی

طرز تهیه ترافل رنگی

یکی از پرطرفدارترین انواع ترافل، ترافل رنگی است. برای درست کردن این ترافل به مقداری ترافل شکری رنگی نیاز داریم. استفاده از شکرهای رنگی و اکلیلی برای تهیه ترافل رنگی نیز، رایج است. در ادامه به مواد اولیه برای طرف تهیه ترافل رنگی اشاره می‌کنیم.

شکلات ۲۰۰ گرم

خامه قنادی ۲۰۰ گرم

کیک شکلاتی ۵۰۰ گرم

روغن ۱ ق غذا خوری

اگر به دنبال طرز تهیه ترافل با خرده کیک باشید، باید در همین بخش ما را همراهی کنید. ترافل رنگی درواقع نوع تزیین ترافل است. ماهیت این ترافل با استفاده از کیک شکلاتی است و شما به‌راحتی می‌توانید آن را درست کنید. کافی است کیک شکلاتی را پودر کنید و سپس خامه قنادی که با همزن حجیم شده است را به کیک اضافه کنید. بعد از این مرحله باید شکلات را به روش بن ماری بر روی حرارت غیرمستقیم آب کنید و به موادتان اضافه کنید.

یادتان باشد که بخشی از این شکلات را برای تزیین نهایی کنار بگذارید.

سپس موادتان را به خوبی هم بزنید تا خمیر یکدست و خوبی به‌دست آید. یک قاشق از خمیر بردارید و کف دستتان قرار دهید. سپس آن را مثل یک گردو گرد کنید. برای این کار کافی است کف هر دو دستتان را درحالی که خمیر مابین آن است، به‌صورت دورانی حرکت دهید تا خمیر شکل بگیرد. سپس کلوله‌ها را داخل یخچال قراردهید تا خنک شود. بعد از این مرحله می‌توانید سس شکلاتتان را آماده کنید و روی گلوله‌ها بریزید. راه دیگر شکلاتی کردن ترافل، فرو کردن قسمتی از ترافل داخل سس شکلات است. بعد از این مرحله از هر نوع تزیینی می‌توانید استفاده کنید. ترافل‌های مدل دار شکری و شکرهای رنگی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید ترافل رنگی بسازید.

 

حتما بخوانید: 10 طرز تهیه سینی مزه برای مهمانی و تولد

 

طرز تهیه ترافل فرانسوی

طرز تهیه ترافل فرانسوی

اگر بخواهید طرز تهیه ترافل ساده برای تولد را یاد بگیرید، باید با دقت همراه ما باشید تا ساده‌ترین نوع ترافل را یاد بگیرید. هرچند ترافل یکی از آسان‌ترین شیرینی‌هایی است که در خانه بدون دردسر ساخته می‌شود. برای درست کردن این ترافل فرانسوی احتیاجی به بیسکوییت و کیک ندارید. در نهایت شما شکلات خالص با مخلوط جذابی از خامه را نوش جان می‌کنید. در ادامه به معرفی مواد لازم برای ترافل فرانسوی می‌پردازیم:

خامه صبحانه: 50 گرم

شکلات سفید یا تلخ: 100 گرم

پودر نارگیل یا ترافل شکری: 100 گرم

درست کردن این مدل ترافل بسیار راحت است. کافی است شکلات تخته‌ای را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید و منتظر بمانید تا کامل آب شود. بعد از این‌کار می‌توانید خامه صبحانه را از یخچال خارج کنید و داخل ظرف شکلات‌تان بریزید. یادتان باشد که شکلات نباید زیاد داغ باشد. اگر شکلات شما داغ بود، حتما کمی صبر کنید تا شکلات به‌خوبی خنک شود و با خامه مخلوط شود. سپس محتویات به‌دست آمده را داخل یخچال قرار دهید و منتظر بمانید تا خنک شود. بعد از یک ساعت ترکیب هیجان‌انگیزتان را از داخل یخچال خارج کنید و سپس دست‌تان را کمی روغنی کنید تا شکلات و خامه به دستتان نچسبد. بعد از این کار خمیر شکلاتی به‌دست آمده را مثل گیلاس به شکل کروی گرد کنید و سپس گلوله‌ها را داخل نارگیل یا ترافل بغلتانید داخل ظرف مخصوص سرو بچینید. بعد از این کار باید حتما ترافل‌ها را داخل یخچال قراردهید تا خنک شود. اگر بخواهید پذیرایی لوکس‌تر و خوشمزه‌تری انجام دهید، می‌توانید مغز بادام، گردو و فندق را نصف کنید و در مرکز این ترافل‌ها قراردهید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون همزن برقی [ساده و سریع]

 

تزیین ترافل چگونه است؟

تزیین ترافل چگونه است؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، درست کردن ترافل همیشه با هدف زیباتر کردن میز شام و پذیرایی از مهمانان انجام می‌شود. پس بدیهی است که نوع تزیین آن اهمیت زیادی دارد. شما براساس چیدمان میزتان می‌توانید نوع تزیین را انتخاب کنید. برای مثال، اگر تم تزیین میزتان آبی رنگ است، می‌توانید روی ترافل‌ها را به‌وسیله شکر اکلیلی آبی بپوشانید یا ترافل‌ها را به وسیله مرواریدهای خوراکی آبی تزیین کنید. یادتان باشد آن‌چه اهمیت دارد خلاقیت و هنر شما برای تهیه این خوراکی خوشمزه است. استفاده از سیروپ‌های مختلف برای چسبناک کردن سطح ترافل‌ها بسیار رایج است. ترافل را به وسیله شکر رنگی، ترافل‌های رنگی شکری، شکلات‌های سفید و رنگی با مغزهای مختلف مثل فندق، بادام و گردو تزیین می‌کنند. مهم ترین موضوع در تزیین ترافل توجه به دیزاین سایر خوراکی‌هایی است که در کنار ترافل‌ها سرو می‌کنید.

 

خلاصه مطلب

برای داشتن ترافل‌های رنگارنگ در میز پذیرایی تولد یا مهمانی، باید طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی را بدانید. به همین جهت در این مقاله جدیدترین و آسان‌ترین انواع ترافل را آموزش داده‌ایم تا به‌راحتی میز دسر و شام جشن‌های خانوادگی و دوستانه‌تان را تزیین کنید و لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید