ایده و خلاقیت

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ | ژله بستنی و دو رنگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر اهل دسر هستید و میخواهید بهترین و خوشمزه ترین طرز تهیه ژله خوشمزه را یاد بگیرید، این مطلب را دنبال کنید.

اکثر ما برای جشن‌ها و مهمانی‌ها به دنبال یاد گیری انواع مختلف دسر و ژله خوشمزه هستیم تا بهترین پذیرایی را از مهمانان‌مان انجام دهیم. اما درست کردن ژله و پیدا کردن طرز تهیه ژله میوه ای برای مهمانی کمی زمان‌بر و مشکل است. به همین دلیل تشریفینو با درک علاقه‌مندی شما به آشپزی و درست کردن دسر خوشمزه، بهترین و خاص‌ترین طرز تهیه ژله برای مهمانی را به شما آموزش می‌دهد.

اگر علاقه‌مند به درست کردن انواع دسر خوشمزه هستید و میخواهید جدیدترین طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی را یاد بگیرید همراه ما باشید.

 

چرا ژله یکی از دسرهای پرطرفدار است؟

چرا ژله یکی از دسرهای پرطرفدار است؟

خوشبختانه ژله یکی از مفیدترین انواع دسر محسوب می‌شود. این مدل دسر برخلاف شیرینی و شکلات، اصلا برای کودکان ضرر ندارد. معمولا دسرهای پرطرفدار بسیار مضر هستند اما این ویژگی در مورد ژله صدق نمی‌کند. ژله با دارا بودن مقادیر بالای ژلاتین، می‌تواند در بهبود گوارش، بهبود مفاصل و استخوان‌ها کمک کند. پس بدیهی است که مزایای استفاده از ژله‌های خوشمزه بیش از معایب آن است و همین موضوع موجب پرطرفدار شدن آن شده است. عامل مهم دیگر در این محبوبیت، طرز تهیه آسان و مطلوب آن است.

 

حتما بخوانید: فیلم طرز تهیه لازانیا بدون فر مرحله به مرحله

 

طرز تهیه ژله با میوه طبیعی

طرز تهیه ژله با میوه طبیعی

اگر عاشق میوه هستید و طرفدار پر و پا قرص ژله‌هایی پر از میوه‌های رنگارنگ هستید، حتما برای مهمانی و جشن‌تان از ژله با میوه طبیعی استفاده کنید. در ادامه چند ترکیب جذاب برای طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه ژله با میوه طبیعی

ژله با طعم های مختلف 1 بسته

ژله با طعم آلوئه ورا 1 بسته

میوه طبیعی خرد شده نیم کیلو

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی با میوه طبیعی

برای درست کردن یک ژله میوه‌ای خوشمزه، باید حتما میوه‌های موردنظرتان را پوست بگیرید و به شکل مربعی ریز، خرد کنید. برای طعم دار کردن میوه‌ها می‌توانید از آب هلو استفاده کنید. کافی است یک آبمیوه هلو تهیه کنید و میوه‌ها را داخل ظرفی بریزید، آبمیوه را داخل ظرف میوه خالی کنید و دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حسابی طعم هلو و میوه‌ها باهم میکس شود. سپس وقت آماده کردن ژله ها است. شما می‌توانید ژله رنگی را داخل ظرف بریزید، یک لیوان آب جوش درون آن خالی کنید و به خوبی هم بزنید. بعد از این کار یک لیوان آب خنک داخل ظرف بریزید و به هم زدن ادامه دهید تا هیچ ژلاتینی در آب حل نشده باقی نماند. سپس کف ظرف موردنظرتان را با ژله پر کنید. بعد از این مرحله، ظرف را داخل یخچال قرار دهید تا ژله مرحله اول آماده شود. سپس ژله آلوئه ورا داخل ظرف بریزید و با آب جوش آن را حل کنید، سپس در این مرحله به وسیله یک لیوان آب خنک یا یک لیوان آب هلو داخل میوه‌ها، ژله را آماده کنید. سپس لایه دوم را با میوه‌ها مخلوط کنید و داخل ظرف ژله‌ای بریزید که از یخچال خارج کرده اید. معمولا ژله آلوئه ورا به دلیل بی رنگی، ساختار شیشه‌ای روی ژله ایجاد می‌کند و میوه‌های رنگی شما بیش از پیش خودشان را نشان می‌دهند.

 

طرز تهیه ژله شیک برای مهمانی

طرز تهیه ژله شیک برای مهمانی

ژله دو رنگ یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین انواع ژله محسوب می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی با دستور تهیه ای که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، بهترین ژله شیک برای مهمانی را درست کنید.

مواد لازم برای ژله دو رنگ

پودر ژله آلوئه ورا 1 بسته

پودر ژله رنگی (هر طعمی که دارای رنگ شاد باشد) 1 بسته

بستنی وانیلی آب شده به اندازه یک لیوان

طرز تهیه ژله دو رنگ

شما برای طرز تهیه ژله دو رنگ برای مهمانی می‌توانید از هر طعم ژله‌ای استفاده کنید. کافی است یکی از ژله‌ها آلوئه ورا باشد و رنگ خاصی نداشته باشد. به این ترتیب می‌توانید رنگ بستنی وانیلی را به شکل سفید پفکی داخل آن ایجاد کنید و استایل ژله را خیلی جذاب درست کنید. برای تهیه ژله دو رنگ باید ابتدا ژله رنگی را باز کنید و داخل ظرف مناسبی بریزید، سپس یک لیوان آب جوش را به آرامی داخل آن بریزید و هم زمان ژله را هم بزنید تا پودر ژله در آب حل شود. این کار را حداقل 2 الی 4 دقیقه ادامه دهید تا ژلاتین در کف ظرف ته نشین نشود. بعد از این مرحله باید یک لیوان آب خنک را به آرامی مخلوط کنید و داخل ظروف موردنظر بریزید. برای فرم دهی و شکل گیری ژله با خلاقیت، می‌توانید ظرف موردنظر را با کمک تکیه گاه، کج داخل یخچال قرار دهید تا خودش را ببندد. بعد از چند ساعت ژله کاملا خود را گرفته و نوبت به مرحله بعدی یا لایه بعدی می‌شود. در این مرحله باید ژله با طعم آلوئه ورا باز شود و داخل ظرفی تمیز ریخته شود. سپس یک لیوان آب جوش کمی سرد شده را داخل پودر ژله بریزید و به آرامی هم بزنید. کمی صبر کنید تا حرارت این محلول متناسب شود. سپس بستنی آب شده را به آرامی داخل آن ریخته و مخلوط کنید. بعد از این مرحله که به خوبی ژله و بستنی را مخلوط کردید، می‌توانید آن را داخل ظرف ژله‌هایی که از یخچال خارج کرده‌اید بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید. جهت تزیین روی آن می‌توانید از خامه، ترافل و میوه استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر و همزن برقی

 

طرز تهیه ژله بستنی برای مهمانی

طرز تهیه ژله بستنی برای مهمانی

ژله بستنی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی است که می‌توانید از آن در مهمانی و جشن استفاده کنید.  برای تهیه این مدل از ژله خوشمزه، باید مواد لازم را تدارک ببینید و سپس با دقت، جزییاتی که در ادامه اشاره کرده‌ایم را قدم به قدم انجام دهید.

مواد لازم جهت تهیه ژله بستنی

ژله با طعم دلخواه 2 بسته

بستنی وانیلی ساده نیم کیلوگرم

ترافل رنگی جهت تزیین 2 قاشق غذاخوری

قالب موردنظر جهت ریختن ژله بستنی

طرز تهیه ژله بستنی خوشمزه برای مهمانی

قطعا اگر بخواهید برای یک جشن باکلاس و جذاب سنگ تمام بگذارید، باید حسابی در مورد غذاها و دسرها اطلاعات کسب کنید. خوشبختانه ژله بستنی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین انواع ژله محسوب می‌شود و درست کردن آن بسیار آسان است. ابتدا هر دو پودر ژله را باز کنید و داخل ظرفی بریزید. سپس دو لیوان آب جوش را به آن اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید تا هیچ دانه پودری در آن باقی نماند. بعد از این مرحله می‌توانید به جای دو لیوان آب سر، دو لیوان بستنی آب شده خنک به ژله اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شود. ترکیب ژله بستنی شما تقریبا آماده است و باید آن را درون قالب بریزید. برای راحتی کار می‌توانید قالب موردنظرتان را کمی چرب کنید و سپس ژله بستنی را داخل آن بریزید. راه آسان دیگر، ریختن ژله در ظروف پیرکس و شفاف است. ژله بستنی را بریزید و سپس آن را داخل یخچال قرار دهید. حدود 2 الی 3 ساعت زمان احتیاج است تا ژله بستنی شما آماده سرو شود.

 

حتما بخوانید: طرز تهیه کیک ساده خانگی بدون همزن برقی و بدون فر [ساده و سریع]

 

طرز تهیه ژله هندوانه ای

.طرز تهیه ژله هندوانه ای

اگر اهل گشت و گذار در دنیای مجازی باشید، حتما انواع ژله را دیده‌اید که درون هندوانه تهیه می‌شود و ظاهر آن نیز به شکل هندوانه برش داده می‌شود. در این بخش قصد داریم، همین مدل ژله هندوانه را به شما آموزش دهیم. پس همراه ما باشید.

مواد لازم جهت تهیه ژله هندوانه ای

ژله آلبالو، توت فرنگی یا هر نوع ژله قرمز رنگ 4 بسته

هندوانه کوچک 1 عدد

پودر ژلاتین 1 ساشه

طرز تهیه ژله هندوانه

برای درست کردن ژله هندوانه باید هندوانه را دو نیمه کنید و داخل آن را به وسیله قاشق خالی کنید. تنها پوسته سبز و لایه سفید روی آن باید باقی بماند. بعد از این مرحله باید حتما هندوانه را داخل یخچال قراردهید تا خنک بماند. سپس پودر ژله را باز کنید و به ازای هر یک بسته پودر ژله، یک لیوان آب جوش داخل آن بریزید و حل کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که اثری از پودر داخل ظرفتان نبینید. بعد از این مرحله می‌توانید به ازای هر یک بسته ژله، یک لیوان آب سرد اضافه کنید. یادتان باشد که پیش از این مرحله ساشه ژلاتین را باز کنید و در آب جوش حل کنید. هم زدن تا به مدت 3 دقیقه ادامه دهید و سپس به آرامی محتویاتتان را داخل نیمه هندوانه بریزید. حتما زیر آن را به وسیله ظرف مناسبی ثابت کنید تا هیچ تکانی در زمان قرار دادن داخل یخچال ایجاد نشود. منتظر بمانید تا حسابی ژله خودش را بگیرد و دو ساعت اضافه تر داخل یخچال باقی بماند. سپس با یک چاقو باریک و چرب شده، شروع به برش دادن هندوانه به شکل فال هندوانه کنید. هندوانه های اسلایس شده را داخل ظرف بچینید و روی آن را به وسیله شکلات تلخ سکه ای، به شکل دانه هندوانه تزیین کنید و از مهمانان عزیزتان پذیرایی کنید.

 

حتما بخوانید: چند طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی [رنگی و شکلاتی]

 

تزیین ژله برای مهمانی

تزیین ژله برای مهمانی

اگر بخواهید برای مهمانی  و جشن‌تان بهترین مدل ژله را تزیین کنید، باید انواع تزیین ژله را مشاهده کنید. در این مقاله زیباترین و خاص‌ترین انواع تزیین ژله مهمانی را باهم می‌بینیم.

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

زیباترین تزیین ژله بستنی وژله شفاف آبی و سرمه ای با استایل طبقه طبقه و قالب مخصوص و شیک

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

لوکس ترین تزیین ژله بستنی وژله شفاف آبی و سرمه ای با استایل ژله تک نفره مناسب جشن های لاکچری با ژله گل

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

خاص ترین تزیین ژله بستنی و ژله رنگی با ترکیب رنگ های صورتی، زرد و بنفش شیک و خاص با تزیین سنگ های شکلاتی

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

باکلاس ترین و شیک ترین تزیین ژله بستنی و ژله سفید با ترکیب ژله آلبالو با تکه های آلبالو قرمز رنگ در قالب 2021

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

ساده ترین و جذاب ترین تزیین ژله بستنی با ژله های رنگارنگ تکه تکه شده مشهور به ژله خرده شیشه دار رنگی

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

جذاب ترین  و لوکس ترین تزیین ژله بستنی به همراه ژله آلوئه ورا و میوه های زمستانی رنگی و خوشمزه 2021

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

ساده ترین و خاص ترین مدل تزیین ژله بستنی طبقه طبقه با رنگ های رنگین کمانی شیک و زیبا در شات های تک نفره

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ

ساده ترین و خوشمزه ترین تزیین ژله بستنی سه طبقه با طعم انبه،، کیوی  و لیمو زرد رنگ 2021

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ 2021

خاص ترین و جدیدترین تزیین ژله بستنی و ژله رنگارنگ تکه تکه شده به شکل شیشه های رنگی داخل ژله بستنی سفید رنگ 2021

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ 2021

جدیدترین و خاص ترین مدل تزیین ژله بستنی در قالب گرد با ژله های قالب زده شده داخل ژله آلوئه ورا بی رنگ و زیبا

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ جذاب

لوکس ترین و جدیدترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف رنگارنگ با استایل شیک گل رز ژله ای خوشمزه

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ جذاب

باکلاس ترین و جذاب ترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف با رنگ های متنوع رنگین کمانی به شکل طبقه طبقه

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ خاص

جدیدترین و ساده ترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف با رنگ های متنوع رنگین کمانی در قالب خاص و زیبا 2021

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ لوکس

جدیدترین و جذاب ترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف با رنگ های گلبهی، قرمز و زرد رنگ با طعم های مختلف

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ و شیک

خاص ترین و شیک ترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف با رنگ های متنوع ژله های تکه ای درون ژله بستنی وانیلی

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ جدید

خاص ترین و شیک ترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف با رنگ های متنوع ژله های تکه ای درون ژله بستنی وانیلی درون قالب ساده و شیک

 

طرز تهیه ژله خوشمزه برای مهمانی بزرگ 2021

زیباترین و جدیدترین مدل تزیین ژله بستنی و ژله شفاف دو طبقه با استایل ژله بستنی در کف قالب و ژله توت فرنگی با میوه های رنگی در بالای قالب

 

 

خلاصه مطلب

معمولا درست کردن ژله کار چندان سختی نیست. اما ایده برای خوشمزه تر شدن ژله و زیباتر شدن آن، کمی سخت به ذهن می‌رسد. به همین دلیل در این مقاله بهترین طرز تهیه ژله مهمانی را برایتان قرارداده‌ایم و جدیدترین عکس‌های ایده جذاب برای تزیین ژله مهمانی را نیز گذاشته‌ایم تا بهترین نوع پذیرایی را داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
سارا
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷

من چه گونه میتونم این مدل که توش توت فرنگی دار رو دستورشوببینم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید