ایده و خلاقیت

تزیین سفره شب یلدا برای عروس شیک و لاکچری 1402

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

زیباترین و خاص ترین تزئین سفره شب یلدا عروس و داماد را در اینجا ببینید.

تزیین میز شب یلدا برای عروس

یلدا در 30 آذر ماه برای عروس و دامادها شبی خاص است. بسیاری از خانواده رسم دارند در چنین شب زیبایی برای عروس میز یلدا بچینند و در کنار آن هدیه‌ای به عروس پیشکش کنند. البته در برخی از خانواده‌ها رسم تزئینات شب یلدا برای داماد هم وجود دارد. تزیین سفره شب یلدا عروس یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌هایی است که هر کسی می‌تواند تجربه کند. در ادامه زیباترین و خاص‌ترین کارهایی را خواهیم دید که با دیدن هر یک می‌توانید ایده تزئین سفره شب یلدا عروس را به واقعیت تبدیل کنید.

بیشتر بدانید : خدمات تشریفات مجالس در منزل یا محل کار چیست

تزیین سفره شب یلدا برای عروس | تزیین سفره شب یلدا لاکچری عروس | تزیینات شب یلدا برای داماد

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید صرفا جهت ایده است. شما می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود تزئینات دیگر تزئینات دیگر و یا ترکیبی از آن‌ها را برای چیدمان میز شب یلدای عروس و داماد پیاده کنید.

 

 

همان طور که در تصویر می‌بینید به جز انار که جزو میوه‌های مرسوم در شب یلدا است، هندوانه به شکل سبد تزئین شده است و درون آن را با هندوانه‌های توپی پر کرده‌اند. برای در آوردن هندوانه به شکل توپ از از چاقو و قاشق‌های مخصوص میوه آرایی می‌توان استفاده کرد. کاج میوه‌ای است که در فصل پاییز به وفور دیده می‌شود که به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید و حتی برخی از فروشگاه های اینترنتی آن را می‌فروشند. اگر عروس خانم یا آقا داماد به عروسک علاقه دارد، عروسکی را هم می‌توانید به میز یلدا اضافه کنید.

بیشتر بدانید : زیباترین تزیین میز شب یلدا با ظروف مسی

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزئین سفره شب یلدا عروس می‌تواند در نهایت سادگی هم انجام شود. چیزی که در تصویر می‌بینید گواهی بر این مدعاست که با آجیل، شیرینی و میوه میز یلدا در نهایت سادگی آراسته شده است. برخی از افراد دوست دارند تزئین سفره شب یلدا عروس در نهایت سادگی انجام شود.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

آیتم اصلی میز شب یلدا در این عکس شمع است که با تاریک کردن محیط اطراف می‌توان عکس زیبایی را ثبت کرد.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

در شب یلدا هندوانه میوه‌ای است که پر فروش است. شاید دلیل اصلی آن قرمز بودن درون است که نماد عشق و علاقه است. تزئئین هندوانه شب یلدا را به شکل‌های مختلف می‌توانید انجام دهید. در این تصویر از قالب قلب استفاده شده است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

برش روی پوست میوه باعث زیباتر شدن آن می‌شود که نمای زیبایی به میز یلدای عروس می‌بخشد. تزئینات میوه دوره آموزشی دارد که می‌توانید در آن‌ها ثبت نام کنید یا آموزش آن را از اینترنت دانلود کنید. حتما قبل از تزئین سفره شب یلدا عروس حداقل یک بار آن را امتحان و تمرین کنید تا در شب یلدا همه چیز به موقع و زیبا آماده شود.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

روبان ابزاری است که در خرازی‌ها، لوازم التحریری‌ها و گل فروشی‌ها موجود است. به راحتی می‌توانید تمام چیزهایی که به عنوان یلدانه برای عروس می‌برید را با روبان تزئین کنید.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

چراغانی کردن بخشی از تزئین سفره شب یلدا عروس است که جلوه‌ای زیبا به آن می‌بخشد. همچنین می‌توانید در شب یلدا کیک سفارش دهید تا شیرینی چنین شب بلند سال چند برابر احساس شود.  

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

خرمالوها را در کف دیس بچینید و روی آن را انجیر بریزید. گل نرگس نیز انتخاب مناسبی برای تزئین سفره شب یلدا عروس است. درون انار شمع قرار داده شده است که در تصویر بعدی با وضوح بیشتری نشان داده شده است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

سر انار مکان مناسبی به عنوان پایه شمع است که به زیبایی سفره شب یلدا عروس کمک می‌کند. کف آن را هم می‌توانید با برگ‌ها و حتی گل‌های مصنوعی یا طبیعی تزئین کنید.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

چیزی که در تصویر می‌بینید به سادگی قابل اجرا است. هر کدام از میوه‌ها، آجیل‌ها و سایر خوراکی‌ها در ظرفی جداگانه چیده شده‌اند و رومیزی قرمز رنگ تداعی کننده شب یلدا است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

میوه‌ها را جداگانه پوست بگیرید و آن‌ها را قاچ کنید. به هر شکلی که دوست دارید در کف ظرف بچینید. انارهایی که دون می‌شوند و یا به قطعات کوچک برش داده می‌شوند علاوه بر زیبایی، راحت‌تر خورده می‌شوند. در تصویر ایده‌ای برای چیدمان میوه آمده است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

لبو خوراکی خوشمزه‌ای است که در شب یلدا فراموش نمی‌شود. لبو را بپزید سپس به کمک قالب به شکل‌های مختلف در آورید. می‌‌توانید آن را بر روی سیخ‌های چوبی قرار دهید تا جلوه بیشتری داشته باشد. کیک مخملی قرمز (ردولوت) نیز انتخاب مناسبی برای شب یلدا است. همچنین قرار دادن کادوی عروس یا داماد در باکس‌های ویژه یلدا گزینه منابی برای خوشحال کردن طرفین است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

میوه‌ها هر یک رنگ متفاوتی دارند که می‌توان از ترکیب رنگ آن‌ها طیف گسترده‌ای از رنگ‌های شاد را به سفره شب یلدا آورد. هر میوه‌ای را که دوست دارید پوست بگیرید سپس به کمک قالب به شکل‌های مختلف در آورید. میوه‌های قالب‌ شده را در سیخ چوبی فرو کنید. سپس همه آن‌ها را روی هندوانه بچینید.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

کتاب خواندن هنری است که فقط کتاب خوان‌ها آن را درک می‌کنند. کتاب‌های معروف که بارها به دلیل استقبال مردم مجدد چاپ شده‌اند جایگاهی ویژه دارند. اگر اهل کتاب هستید می‌توانید در تزیین سفره شب یلدا عروس از کتاب هم استفاده کنید. در شکل از کتاب خسرو و شیرین و همچنین لیلی و مجنون استفاده شده است، کتابی با قصه عاشقانه عاشق و معشوق... 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

از دیوان حافظ که دیگر نگوییم... در تزیین سفره شب یلدا عروس یا داشتن دیوان از تفال به حافظ غافل نشوید، شاید نتیجه چنین باشد: مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید/ که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید/ از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش/ زده‌ام فالی و فریاد رسی می‌آید.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

آجیل شب یلدا را می‌توانید به تفکیک در ظرفی بچینید که به تزیین سفره شب یلدا عروس بسیار کمک می‌کند. به طور کلی تزئین از جزئیات آغاز می‌شود و به کل می‌رسد. آنچه در نگاه اول جلب توجه می‌کند چیدمان تمیز و مرتب خوراکی‌های شب یلدا است.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

ایده دیگر برای چیدن آجیل شب یلدا...

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

می‌توان در تزیین سفره شب یلدا عروس به جای خرید دسته گل عادی از گل فروشی‌ها، دسته گلی با سیب، انار و میوه‌های جنگلی سفارش دهید. بعضی از گل فروشی‌ها چنین سفارشی را قبول می‌کنند و البته از طریق پیج‌های اینستاگرامی یا کانال‌های تلگرامی می‌توانید افرادی را پیدا کنید که این هنر را با مهارتی خاص انجام می‌دهند.

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

نزدیک شب یلدا که می‌شود، دکور مخصوص یلدا در بازار فراوان می‌شود. انارهای سرامیکی یا سفالی جلوه‌ای بی نظیر به تزیین سفره شب یلدا عروس می‌بخشند که خراب هم نمی‌شوند و می‌توان آن‌ها را به عنوان یادگاری نگه داشت.

 

تزیین ژله شب یلدا برای عروس

تزیین سفره شب یلدا عروس محدود به انار، لبو، هندوانه و ... نمی‌شود. حتی می‌توان ژله را هم به نمادی از شب یلدا در آورد. در ادامه حالت‌های مختلف تزئین ژله شب یلدا برای عروس را می‌بینید.

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

تزیین سفره شب یلدا عروس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید