ایده و خلاقیت

جدیدترین ایده های سفره هفت سین سال 1401

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱
دسته ها:

چیدمان سفره هفت سین چگونه است؟ سفره هفت سین مدرن و سنتی چگونه است؟ در ادامه مقاله، به پاسخ سوالات ذکر شده، می‌پردازیم.

 سفره هفت سین، یکی از رسوم نمادین لحظه تحویل سال نو در ایران است. برای چیدمان سفره هفت سین، لازم است چندین شی که اولین حرف اسم آن‌ها با (سین) شروع می‌شود را، کنار هم قرار دهید. چیدن سفره هفت سین در نوروز، نشان‌دهنده ذوق و سلیقه خانم خانه است. اگر مایل هستید، این سفره یا میز هفت سین را جذاب بچینید، می‌توانید از ایده‌ هایی که در ادامه به شما نشان می‌دهیم، استفاده کنید.

سفره هفت سین چیست؟ نمادهای سفره هفت سین چیست؟ چیدمان سفره هفت سین چگونه است؟ سفره هفت سین مدرن و سنتی چگونه است؟ در ادامه مقاله، به پاسخ سوالات ذکر شده، می‌پردازیم.

 

سفره هفت سین چیست؟

زیباترین سفره های هفت سین

سفره هفت سین، سفره‌ ای است که در نوروز ایرانی چیده می‌شود. در زمان تحویل سال، اعضای خانواده، دور سفره هفت سین جمع می‌شوند و دعای شروع سال نو را می‌خوانند. در برخی مواقع، سفره هفت سین، تا پایان روز سیزده به در، باقی می‌ماند. دیدن انواع این سفره‌ ها، با دیزاین‌ های مختلف، یکی از جذابیت‌های دیدو‌‌بازدید‌های عید نوروز است. برای آن‌ که، خانم باسلیقه‌ای شناخته شوید، مدل های تزیین سفره هفت سین را در این مقاله ببینید و با الهام از آن‌ها، بهترین و زیباترین سفره هفت سین را بچینید. چیدن این سفره جذاب، ذوق و شوق زیادی دارد و حال‌وهوای عید و شیرینی لحظات تحویل سال را تداعی می‌کند. هیچ‌وقت از شادی‌های کوچکی که می‌توانید برای اعضا خانواده ایجاد کنید، غافل نشوید.

 

اجزای سفره هفت سین چیست؟

سفره هفت سین

اجزای سفره هفت سین، از نمادهای مختلفی تشکیل می‌شوند. سیب، سنجد، سمنو، سماق، سرکه، سبزه و سیر اجزای اصلی سفره هفت سین است. چیدن این المان‌ها در کنار یکدیگر، ترکیب بسیار جذابی ایجاد می‌کند. بعضی‌ها نان یا برنج را در سفره هفت سین قرار می‌دهند که نمادی از خیر و برکت است.

سیب در سفره هفت سین، نمادی از سلامتی و تندرستی اعضای خانواده است. سبزه، نمادی از حیات و زندگی است و سرکه، نمادی از جاودانگی و از بین برنده ناملایمات است.

وجود سمنو در هفت سین، نشان از خیر و برکت است. سماق نشانه صبر، استقامت و شادی است و سماق، به معنای پیش‌رو بودن سالی شاد است. سنجد، یکی از سین های هفت سین است که نماد عشق و علاقه افراد خانواده است. وجود سیر در میان نمادهای هفت سین، نشان از سلامتی و تندرستی دارد. شاید خواص درمانی فوق‌العاده سیر، باعث شده که در این سفره هم جایگاهی داشته‌باشد. تخم مرغ، نشان از زایش و تولد است. وجود شمع، نمادی از روشنایی و فروغ در اعضای خانواده است. وجود قرآن در بین مسلمانان رایج بوده و نشان از یاد خدا و پشتیبانی او در سال جدید است. آینه، نمادی از صداقت و پاکی است. در سفره هفت سین، شیرینی و شکلات‌های هیجان‌انگیزی هم می‌توانید قرار دهید که نمادی از شیرینی سال پیش‌رو است.

 

چیدمان سفره هفت سین چگونه است؟

چیدمان سفره هفت سین

چیدمان سفره هفت سین، معمولا به دو روش چیدمان سنتی و مدرن انجام می‌شود. در همه نوع چیدمانی، قرآن، آینه و سایر نمادهای سفره هفت سین، در کنار هم قرار دارند. در ادامه مقاله، عکس‌هایی از چیدمان‌های جذاب این سفره جذاب، مشاهده می‌کنید.

 

1. سفره هفت سین سنتی

سفره هفت سین سنتی

برای چیدن سفره هفت سین سنتی، می‌توانید از ظروف سنتی سفالی یا مسی استفاده کنید. در هفت سین سنتی، معمولا از رومیزی ترمه استفاده می‌شود. حوضچه‌های ماهی به رنگ آبی فیروزه‌ای، از جذابیت‌های این سفره‌ ها است. برای چیدن سفره هفت سین سنتی، می‌توانید از سماور و ظروف قدیمی و نوستالژیک استفاده کنید.

 

جذاب‌ترین نمونه های سفره هفت سین سنتی ایرانی

ایده سفره هفت سین سنتی

تصویر 1  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده سفره هفت سین سنتی

تصویر 2  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده سفره هفت سین سنتی

تصویر 3  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

جذاب ترین سفره های هفت سین

تصویر 4  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده سفره هفت سین سنتی

تصویر 5  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

تصویر 6  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

تصویر 7  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

تصویر 8  - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

تصویر  9 - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

تصویر 10 - ایده تزیین سفره هفت سین سنتی

 

 

2. سفره هفت سین مدرن

سفره هفت سین مدرن

در تزیین سفره هفت سین مدرن، می‌توانید از هر ظرفی استفاده کنید. در این نوع چیدمان، خلاقیت حرف اول را می‌زند. هرچه تزیین سفره هفت سین مدرن، خلاقانه‌ تر باشد و از ظروف جدید و مدرن برای چیدن آن استفاده شود، سفره جذاب‌تری خواهید داشت.

 

جذاب‌ترین نمونه های سفره هفت سین مدرن

ایده سفره هفت سین مدرن زیبا

تصویر 11  - ایده تزیین سفره هفت سین مدرن

 

ایده سفره هفت سین مدرن زیبا

تصویر 12 - ایده تزیین سفره هفت سین مدرن

 

ایده سفره هفت سین مدرن زیبا

تصویر 13 - ایده تزیین سفره هفت سین مدرن

 

ایده سفره هفت سین مدرن زیبا

تصویر 14  - ایده تزیین سفره هفت سین مدرن

 

سخن آخر

چیدن سفره هفت سین و اهمیت به بهاری کردن فضای منزل، یکی از عواملی است که شادی و نشاط را به خانواده‌تان هدیه می‌کند. با حال‌و‌هوای بهاری که در منزل ایجاد می‌کنید، تازگی و حس زندگی به اعضای خانواده منتقل می‌شود. همین تغییرات کوچک، تاثیرات فوق‌العاده‌ای در روحیه خانواده در آستانه سال نو خواهد داشت.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید