ایده و خلاقیت

تعطیلات رسمی سال نو میلادی چند روز است (در کشورهای مختلف)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر علاقه مند به دانستن تعطیلات رسمی سال نو میلادی و کریسمس در کشورهای مختلف دنیا هستید این مطلب را با دقت مطالعه کنید

در تمامی کشورهای جهان، تعطیلات سال نو میلادی و جشن کریسمس با یکدیگر متفاوت است. تاریخ برگزاری این جشن‌ها به صورتی است که یک هفته مانده به تحویل سال نو، جشن کریسمس را برگزارمی‌کنند. تعطیلات سال نو میلادی، درکشورهای جهان مثل عید نوروز یا سال نو برای ما ایرانیان است. در چنین تعطیلاتی اکثر افراد سعی می‌کنند زمان خود را به خوشی سپری کنند و از تعطیلات نهایت استفاده را داشته باشند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به زمان تعطیلات رسمی میلادی 2024 و کریسمس در چند کشور اشاره کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

تعطیلات در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟

تعطیلات در کشورهای مختلف دنیا چگونه است؟

تعطیلات کریسمس یا همان روز کریسمس، یکی از بزرگترین روزهایی است که مسیحیان جهان، سالروز به دنیا آمدن حضرت عیسی را در سراسر دنیا جشن می‌گیرند.  در اکثر کشورها زمانی که تعطیلات سال نومیلادی و جشن کریسمس فرا می‌رسد، با توجه به سنت‌ها و فرهنگ‌هایی که در آن کشورها وجود دارد تعطیلات شروع می‌شود. تمامی مشاغل، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مدارس تعطیل هستند. آن‌ها در این تعطیلات جشن می‌گیرند وهمه در کنار خانواده‌های خود، وقت گذرانی می‌کنند و برای تفریحات مختلف به همراه دوستان به مسافرت می‌روند. تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف، براساس فرهنگ و رویدادهای دارای اهمیت در آن‌ها متفاوت است.

 

حتما بخوانید: 7 مقصد ماه عسل رویایی در ایران را بشناسید

 

تعطیلات کریسمس در کانادا چند روز است؟

تعطیلات کریسمس در کانادا چند روز است؟

تمامی افرادی که در کشور کانادا زندگی می‌کنند در روز 25 دسامبر که با روز کریسمس مصادف می‌شود، فقط یک روز تعطیل رسمی دارند. در این روز همه خانواده‌ها جشن می‌گیرند و به ملاقات دوستان و خانواده خود می‌روند. آنها بهترین جشن‌های تشریفاتی‌شان را در کلیساها برگزارمی‌کنند. مردم این کشور با خوردن بهترین غذاها و  دادن هدیه به عزیزان‌شان از این شب زیبا لذت می‌برند.

 

تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است؟

تعطیلات کریسمس در کشور آلمان از 24 دسامبر تا 26 دسامبر است و اکثر افراد در این کشور، یک ماه قبل از تعطیلات کریسمس برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشن در این روز مقدس، در تلاش برای آماده سازی و تدارک لوازم و هدایا جشن کریسمس هستند. تزیین درخت کریسمس و تهیه هدیه از کارهای اصلی است که در این روزها انجام می‌شود.

 

حتما بخوانید: ماه عسل کجای ایران بریم؟ ماه عسل کجا خوبه

 

تعطیلات کریسمس در انگلیس چند روز است؟

تعطیلات کریسمس در انگلیس چند روز است؟

در کشور انگلیس، تعطیلات کریسمس در روز 25 دسامبر شروع می‌شود. در کشور انگلیس، روز کریسمس یا همان عید کریسمس، روز تولد حضرت عیسی مسیح است. در این روز بزرگ برای مسیحیان، تمامی اماکن و مشاغل تعطیل هستند  و با توجه به سنت‌هایی که مسیحیان هر منطقه دارند،  در این روز، به همراه خانواده و دوستان خود جشن می‌گیرند و با خوردن غذاهای خاص یا رفتن به مسافرت و تفریح  می‌کنند. معمولا هدایا در شب کریسمس کنار درخت کریسمس قرار می‌گیرد و در روز کریسمس توسط افراد خانواده باز می‌شود.

 

حتما بخوانید: کارهای نمدی نوعروس +[کارهای نمدی برای جهیزیه] جدید

 

تعطیلات رسمی آمریکا چند روز است؟

تعطیلات رسمی آمریکا چند روز است؟

تعطیلات رسمی کشور آمریکا در تقویم ده نوع است: یک ژانویه به مناسبت آغاز سال نومیلادی تعطیل است. بیست ژانویه روز تولد مارتین لوترکینگ (رهبر جنبش مدنی آمریکا)، هفده فوریه روز رئیس جمهور(جرج واشینگتون)، بیست و پنج می روز یادبود از دست رفتگان جنگ‌های داخلی آمریکا، سوم  و چهارم و ششم جولای روز استقلال آمریکا نیز تعطیل است. هفت سپتامبر روز کارگر، دوازده اکتبر روز بزرگداشت ورود کریستوف کلمب و مردم بومی آمریکا، روز یازده نوامبر روز سربازان بازنشسته، بیست و شش نوابر روز شکرگزاری، بیست و پنج دسامبر روز میلاد مسیح نیز در کشور آمریکا تعطیل است. 

  • تعطیلات سال نو در آمریکا مانند دیگر کشورها، همان تعطیلات عید و شروع سال جدید است. در این روز همه مکان‌ها و مشاغل تعطیل است. یکی از بزرگترین و زیباترین جشن‌های سال نو، در یکی ازشهرهای آمریکا(نیویورک) انجام می‌شود.
  • تعطیل رسمی روز استقلال آمریکا: در این روز مردمان آمریکا بنا بر سنت‌های خودشان، جشن‌های خانوادگی برگزار می‌کنند و در جشن‌ها سرود ملی می‌خوانند و آتش بازی می‌کنند.
  • تعطیل رسمی بزرگداشت مارتین لوترکینگ: در کشورآمریکا، بعد از ترور مارتین برای احترام به کارهای انجام شده توسط رهبرشان، تصمیم بر این گرفتند که روز تولد او را تعطیل کرده و جشن بگیرند. برگزاری این جشن به این ترتیب است که در همه مدارس آمریکا درخصوص کارها و فعالیت‌های  مفید و تاثیر گذار رهبر آمریکا در فعالیت‌های اجتماعی صحبت می‌کنند تا تمامی افراد او را بشناسند و خدمات فوق‌العاده او به مردم آمریکا را بدانند.
  • تعطیل رسمی کریستوفرکلمب در آمریکا: کریستوفرکلمب یک ایتالیایی است که آمریکا را کشف کرده است. به همین دلیل، دولت آمریکا یکی از روزهای تعطیل را به نام این شخص نام‌گذاری کرده است. ولی در این روز تعطیل، اکثر سازمان‌ها باز است و د رسراسر ایالت متحده جشن برگزار می‌شود. در این جشن افراد در خیابان‌ها رژه می‌روند، موسیقی اجرا می‌کنند و با سرو غذاهای ایتالیایی از مردم پذیرایی می‌کنند.

 

تعطیلات رسمی هند چند روز است؟

تعطیلات رسمی هند چند روز است؟

در کشور هند به طور کلی فقط سه روز تعطیل رسمی وجود دارد. بیست و شش ژانویه روز اعلام جنبش جمهوری در هند، پانزده اوت روز استقلال هند از بریتانیا و دوازده اکتبر سالروز مهاتما گاندی  در لیست تعطیلی‌های این کشور است. جدایی از این سه روز، به دلیل متنوع بودن دین و آیین افراد مختلف، تعطیلاتی مانند زمان‌های عید قربان، میلاد حضرت رسول اکرم، عید فطر و عاشورا نیز جزِ و تعطیلات سراسری برای مسلمانان در کشور هند به حساب می‌آید.

 

حتما بخوانید: تزیین آشپزخانه عروس | 99 ایده جدید تزیین اشپزخانه عروس 

 

تعطیلات رسمی چین چند روز است؟

تعطیلات رسمی چین چند روز است؟

تعطیلات رسمی در کشور چین پنج رویداد مختلف در چند روز است. یک ژانویه تعطیلات سال نو، بیست و چهارم تا سی ام ژانویه جشنواره بهار، چهار تا شش آوریل جشنواره چینگ مینگ، یک می تا پنج می روز کارگر، بیست و پنج ژوئن تا بیست و هفت ژوئن به مناسبت جشنواره قایق اژدها، یک اکتبر تا هشت اکتبر روز ملی در چین است که ادارات، موسسات و سازمان‌ها نیز تعطیل است.

 

خلاصه مطلب

اگر برای شما نیز جالب است که بدانید تعطیلات در کشورهای مختلف چگونه است، مطالب بالا را با دقت مطالعه کنید. دانستن تعطیلات در کشورهای مختلف به شما کمک می‌کند تا برای برنامه ریزی سفر به آن کشورها برنامه ریزی کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید