ایده و خلاقیت

ایده‌های جذاب برای برگزاری جشن تکلیف پسرانه در منزل و مجازی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر میخواهید از جدیدترین ایده های جذاب برگزاری جشن تکلیف پسرانه مجازی در منزل آگاه شوید این مطلب را با دقت بخوانید و از ایده ها استفاده کنید.

قطعا اگر دانش آموز مقطع دبستان داشته باشید، آگاه هستید که آموزش وپرورش برای بالا بردن سطح درک و آگاهی فرزندانمان یک سری جشن‌ها با کمک مسئولین مدرسه و والدین برگزار می‌کند. ولی درحال حاضر باتوجه  شیوع گسترده ویروس کرونا، حضور دانش آموزان در کنار یکدیگر و در فضای مدرسه، امکان پذیر نیست. اما با این وجود، باز هم صلاح را در این نمی‌دانند که از برگزاری جشن بزرگ و خاطره‌انگیزی همچون جشن تکلیف برای دانش آموزان به هر طریقی، غافل شوند. زیرا مکلف شدن یکی از خاطره‌انگیزترین و موثرترین رویدادهایی است که باید با خاطره‌ای خوش برای کودکان آغاز شود تا ماندگاری آن نیز دوام زیادی داشته باشد.

پس درادامه با این مقاله همراه باشید تا با ایده‌های جذاب برای برگزاری جشن تکلیف پسرانه در منزل و مجازی کاملا آشنا شوید.

 

به چند صورت می توان جشن تکلیف گرفت؟

به چند صورت می توان جشن تکلیف گرفت؟

در ابتدا شاید فرزندانتان از شما بپرسند که جشن تکلیف چیست؟ شما نیز باید به طورکامل جشن تکلیف و مکلف شدن آن‌ها را برای‌شان توضیح دهید و به آن‌ها بگویید که جشن تکلیف، جشنی است که در آن، کودکان چه پسر و چه دختر، در سنی خاص که سن تکلیف گفته می‌شود، ملکف می‌شوند تا دستوران دینی را اجرا کنند. در قران (سن شرعی تعیین شده) آمده است که دختران در پایان نه سالگی و پسران در پایان پانزده سالگی تکلیف  می‌شوند. در این مرحله از زندگی، آن‌ها مکلف به انجام یک سری احکام شرعی مانند روزه، نماز و همینطور دوری از محرمات می‌شوند. به زبانی ساده تر، انجام دستوران شرع از وظایفی است که باید بعد از این سن در انجام آن کم کاری نکنند. در این سن، باید با تمامی مسائل دینی و قانونی آشنا شوند تا بتوانند در زندگی خود به انجام این مسائل بپردازند. این جشن در تمامی مدارس برگزار می‌شد. ولی با وجود این شرایط کرونا که شرکت در هر مراسم جمعی ممنوع شده است، مدارس مجبور شده‌اند که این مراسم را به صورت جشن تکلیف مجازی و جشن تکلیف خانگی برگزار کنند تا با برپایی شادی و اهدا کادو، دلایل برگزاری جشن تکلیف، کامل و جامع‌تر برای دانش آموزان جای بیافتد و همین‌طور با وجود خاطره‌ سازی شیرین از این رویداد، این جشن دینی در خاطر آن‌ها ماندگار‌ی بیشتری پیدا خواهد شد.

 

لطفا بخوانید: جشن عدد ۱۰۰ [ایده های جذاب برگزاری جشن 100 + کاردستی]

 

چند نوع ایده برای برگزاری جشن تکلیف پسرانه به صورت مجازی

چند نوع ایده برای برگزاری جشن تکلیف پسرانه به صورت مجازی

داشتن ایده های مختلف برای برگزاری جشن تکلیف پسرانه به شما کمک می‌کند تا جشنی باشکوه و جذاب برگزار کنید و در خاطره‌انگیز کردن رویداد به سن تکلیف رسیدن پسر بچه‌ها، مسئولانه عمل کنید. شما می‌توانید این ایده‌ها را با مسئولین برگزاری در میان بگذارید و جشن خوبی برگزار کنید.

 

جشن تکلیف گروهی در فضای مجازی برگزار کنید

جشن تکلیف گروهی در فضای مجازی برگزار کنید

همین‌طورکه تمامی دوستان و همکلاسی‌ها هر کدام به راحتی در فضای مجازی برای آموزش درس‌های‌شان حضور دارند و به راحتی می‌توانند تحصیلات‌شان را ادامه دهند، امکان برگزاری جشن مجازی نیز  چندان بعید نیست. پس برای برگزاری جشن تکلیف، دانش آموزان با مدیریت کامل مسئولین مدرسه، به راحتی می‌توانند در زمان تعیین شده به برگزاری جشن تکلیف در همان فضای مجازی بپردازند. برای این اقدام، کافی است زمانی مشخص شود تا همه دانش آموزان و همکلاسیان هم زمان آنلاین باشند تا به صورت مجازی در کنار یکدیگر اوقات خوشی سپری کنند. معمولا مدیر مدرسه چند دقیقه ای به صورت صوتی یا تصویری با دانش آموزان صحبت می‌کند و جشن تکلیف را شرح می‌دهد، سپس دانش آموزان این رویداد جالب را به هم تبریک می‌گویند و سوالاتشان در این خصوص را با مربی مربوطه که آنلاین است، مطرح می‌کنند. سپس آموزش‌های سن تکلیف آغاز می‌شود.

 

لوح تقدیر و تبریک را برای دانش آموزان پست کنید

لوح تقدیر و تبریک را برای دانش آموزان پست کنید

یکی از مواردی که در ذهن همه ما باقی‌مانده است، لوح‌ها و تقدیرنامه‌هایی است که از کودکی دریافت کرده‌ایم. برای چنین کاری در شرایط شروع کرونا و تعطیلی مدارک، مسئولین مدرسه می‌توانند از طریق پست، یک لوح برای تبریک و شادباش به دانش آموزان ارسال کند. یکی از زیباترین ایده‌هایی که می‌تواند به عنوان تبریک جشن تکلیف پسرانه به دانش‌ آموزان در زمان جشن تکلیف مجازی ارسال کرد، یک لوح بسیار زیبا و با کیفیت است. در این لوح با خط خوش، یک متن تبریک جشن تکلیف پسرانه نوشته می‌شود. جدایی از جنس، کیفیت و خط زیبای این لوح، متن لوح تقدیر جشن تکلیف پسرانه باید مناسب با سن آن‌ها انتخاب شود تا با خواندن آن، معنای نوشته را درک کنند و از خواندن لوح لذت ببرند. این لوح ارزش معنوی بسیار زیادی دارد و اگر از لحاظ تمامی موارد (جنس، رنگ، کیفیت، خط، متن) زیبا باشد، دانش آموز علاقه‌مند است تا آن را در گوشه‌ای از اتاق خود به عنوان یادگاری قرار دهد. این کار اثر فوق‌العاده‌ای در تشویق دانش آموزان به کسب مقام در علم و مهارت می‌کند.

 

لطفا بخوانید: جشن خودکار چیست؟ ایده‌های جذاب برای برگزاری جشن خودکار + متن

 

متن مناسب لوح تبریک جشن تکلیف پسرانه

چند مورد از جملات و متن‌های زیبا که می‌توان بر روی لوح نوشت به شرح ذیل است:

شعر درباره سن بلوغ

ای ساقه‌های بلوغ

ای پنجره‌های تجلی

گلستان بی نظیر حیاتتان و حضور سبز و استوار و باغستان بی همتایتان

با طراوت باد و پر صلاوت

 

متن لوح تقدیر جشن تکلیف پسران

خلعت زیبای تکلیف برشما خجسته باد

ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را به شما فرزند مومن ومتعهد تبریک و تهنیت می‌گوییم

امید است د رسایه لطف پروردگار مهربان و پیروی از آنچه به تو واجب کرده است

به سعادت مندی دنیا و آخرت برسی

 

برگزاری مسابقه در جشن تکلیف

برگزاری مسابقه در جشن تکلیف

برگزاری مسابقات متعدد در جشن تکلیف مجازی بین دانش آموزان از ایده‌های ناب برای این مراسم است. انجام مسابقه در جشن تکلیف مجازی بین دانش آموزان بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است. مسابقه بین تمامی افراد کلاس برگزارمی‌شود و جایزه آن هم می‌تواند مرتبط با هدایای مورد نیاز در جشن تکلیف تهیه شود. این هدایا به یک سری از دانش آموزان که مسابقه را به خوبی انجام داده‌اند، تعلق می‌گیرد. متنوعترین مسابقاتی که می‌شود در این جشن برگزار کرد، چند مورد است که می‌توانید با توجه به علایق کل دانش آموزان کلاس، آن را انتخاب کنید. مسابقه داستان نویسی، مسابقه در رابطه با سوالات احکام، مسابقه حفظ قران، مسابقه شعرخواندن، مسابقه نوشتن یک انشا زیبا با موضوع "با رسیدن به سن تکلیف چی حسی دارید؟"، مسابقه حفظ سوره‌های جز سی قران، مسابقه کشیدن نقاشی جشن تکلیف پسرانه، مسابقه روخوانی قران، مسابقه زیباترین صوت قران، مسابقه درست کردن یک کلیپ زیبا از خود در رابطه با کارهایی که یک فرد مومن در طی روز انجام می‌دهد و مسابقه تهیه یک کاردستی زیبا در رابطه با نماز از بهترین ایده‌های مسابقه در این جشن است.

 

لطفا بخوانید: جشن نوسره چیست؟ همه چیز درباره جشن نوسره [+آداب و رسوم و تاریخچه]

 

ارسال هدیه جشن تکلیف پسرانه

ارسال هدیه جشن تکلیف پسرانه

ارسال یک کادو خاص برای جشن تکلیف دانش آموزان ایده فوق‌العاده‌ای است که در ذهن‌شان رویداد جشن تکلیف را ماندگار می‌کند. در نظر داشتن کادو در هر مراسمی باعث شادابی و ذوق هرچه بیشترک ودکان می‌شود. پس در نتیجه، برای دانش آموزان در جشن تکلیف بهتر است، یک کادو خاص تهیه کنید و برای آن‌ها ارسال کنید.سعی کنید تاریخ رسیدن هدیه را همان روز جشن تکلیف انتخاب کنید. این کار شیرینی این جشن را برایشان دو برابر می‌کند و آن‌ها می‌توانند هنگام برگزاری جشن تکلیف مجازی، از هدیه‌های خود استفاده کنند و در کنار همکلاسی‌ها لذت ببرند. خرید اینترنتی هدیه جشن تکلیف در این شرایط کرونایی می‌تواند بهترین و مناسب ترین خرید باشد. هدیه جشن تکلیف پسرانه می‌تواند شامل: تهیه کتاب جشن تکلیف که موضوع آن انواع متنوعی دارد مانند: کتاب‌های مذهبی، کتاب های احکام شرعی و...، جانماز زیبا، عطر، قبله نما، پیکسل با طرح مخصوص جشن تکلیف، مهر و سجاده، قران جیبی، تسبیح‌های زیبا باشد.

 

کلیپ جشن تکلیف بسازید

کلیپ جشن تکلیف بسازید

برپایی جشن تکلیف خانگی و تهیه یک کلیپ از رویدادهای آن توسط خانواده‌ها، ایده خوبی است. خانواده هریک از دانش آموزان می‌توانند با هماهنگی مسئولین مدرسه، یک جشن خصوصی با افراد خانواده خود در محیط خانه که امنیت بسیار بالاتری نسبت به مدرسه دارد، برگزار کنند. یک کیک جشن تکلیف پسرانه سفارش دهند که روی آن تزییناتی انجام گرفته شده باشدکه نشانی از مکلف شدن گل پسر داشته باشد و به عنوان تزیین، از جملات زیبا درباره جشن تکلیف بر روی مقوا  استفاده شود. کافی است این جملات را با خط خوب بنویسید و به عنوان تزیین بر روی دیوار استفاده کنید حال عکس‌های تهیه شده از این مراسم را به مدرسه ارسال کنید و مدرسه نیز تمامی این عکس‌ها را به صورت یک کلیپ درست کند و به همه دانش آموزان به عنوان یادگاری از آن روز، ارسال کند.  مسئولین مدرسه نیز می‌توانند برای زیباتر شدن این کلیپ و ایجاد حس حضور در مدرسه برای دانش آموز، از صحبت‌هایشان در رابطه با مکلف شدن دانش آموزان و همین‌طور تبریکات زیبای معلمان استفاده کنند و کلیپی جذاب به  مناسبت جشن تکلیف ارائه کنند.

 

لطفا بخوانید: چطور تولد سورپرایزی بگیریم؟ بهترین ایده تولد سورپرایزی

 

کلیپ آموزشی جشن تکلیف بسازید

کلیپ آموزشی جشن تکلیف بسازید

ضبط یک کلیپ آموزش از دانش آموز برای شروع وظایف محول شده بعد از جشن تکلیف نیز، ایده جذابی است. والدین نیز می‌توانند از فرزند خود بخواهند که یک سری از تکالیف شرعی را انجام دهند تا آن‌ها در هنگام انجام دادن وظایف شرعی، از فرزندشان عکس و فیلم تهیه کنند. فیلم برداری از آموزش این وظایف شرعی نیز ایده خوبی برای چنین رویدادی است. شما می‌توانید از ایده‌هایی که در ادامه ذکر شده است، در این فیل استفاده کنید.

  • فیلم برداری و یا عکس گرفتن در هنگام نمازخواندن برروی سجاده
  • راز و نیاز با خدای متعال درپایان نماز
  • قران خواندن دانش آموز بر روی سجاده
  • خواندن شعر زیبا در رابطه با (نماز، روزه وتمامی احکام)
  • نوشتن انشا در رابطه با نماز و خواندن آن
  • والدین می‌توانند از احساسات فرزندشان نسبت به برگزاری جشن تکلیف وخواندن اولین نمازش بپرسند وفیلم بگیرند

 

 

خلاصه مطلب

 آموزش و پرورش در زمانی که دانش آموزان حضور فیزیکی در مدرسه داشتند، جشن‌های متعددی را برپا می‌کردند، اما امروزه که تدریس‌ها نیز به صورت مجازی شده است، با به کارگیری این ایده‌های جذاب، همچنان می‌شود جشن‌هایی را برگزار کرد که دانش آموزان در کنار دوستان و همکلاسی‌هایشان قراربگیرند و تعاملاتی سازنده و خاطره انگیز داشته باشند.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید