ایده و خلاقیت

قیمت دلار کانادا در کبک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

داشتن اطلاعات خوب و کافی در خصوص قیمت دلار کانادا در کبک برای افرادی که این استان را برای مسافرت یا مهاجرت انتخاب می کنند ضروری می باشد.

استان کبک کانادا با داشتن تاریخ غنی استعماری، مناظر دیدنی و فرهنگ جذاب، از بقیه کشور متمایز است. این استان یک کانون گردشگری است که نفوذ اروپایی و فرانسوی را در آمریکای شمالی معاصر زنده می ‌کند و هویت برجسته ‌اش را برای استان فراهم می ‌کند. این استان در زمینه هنر، موسیقی، معماری، صحنه غذا و طبیعت، کبک همیشه چیزهای خارق ‌العاده‌ ای برای ارائه دارد که هر مسافری به دنبال آن است.

ما در این متن به بررسی تخصصی این موضوع می پردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه بخوانید: قیمت دلار کانادا در کبک

 

تاریخچه دلار کانادا

در سال 1870 دلار کانادا ($) به عنوان ارز رسمی کشور تحت قانون Dominion Notes شناخته شد. قبل از آن، این ارز به عنوان یک ارز شناور آزاد در نظر گرفته می شد که ارزش آن با پوند انگلیس و قیمت طلا مرتبط بود. سپس دولت یکپارچه جدید کانادا در سال 1867 قدرت قانون اساسی را به دست آورد که منجر به اعلام دلار کانادا به عنوان پول ملی شد.

واحد پول ملی کبک

کبک مکانی فریبنده برای هر گردشگری است. با این حال، بازدید از این استان فرانسوی زبان کانادا نیاز به برنامه ریزی جامع دارد. یکی از نکاتی که قبل از سفر به کبک باید از ان اطلاع کسب کنید ارز مورد استفاده در این استان است. غذا خوردن در مغازه ها، غذا خوردن در کافه های محلی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و اجاره هتل همگی مستلزم استفاده از پول هستند.

برای جلوگیری از پرداخت هزینه های سنگین، اطلاع از ارز مورد استفاده در کبک از قبل به مسافران این امکان را می دهد تا در هزینه های خود صرفه جویی کنند. پول قانونی کبک دلار کانادایی می باشد. تبادل پول در اکثر بانک های کبک در ساعات کاری آن ها قابل انجام است. در غیر این صورت، صرافی هایی در فرودگاه ها و هتل ها برای انجام این کار وجود دارند.

ارز مورد استفاده در کبک

ارز مورد استفاده در استان کبک همان دلار کانادا می باشد که از ۱۰۰ سنت تشکیل شده استو دلار کانادا دارای نماد $ و کد CAD می باشد. اسکناس ‌های کانادایی در مبالغ ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ دلاری منتشر می گردند. علاوه بر این سکه هایی که در کانادا ضرب می شوند نیز دارای ارزش 5، 10 و 25 سنت هستند. علاوه بر این شاهد ضرب سکه های های ۱ و ۲ دلاری نیز در کانادا هستیم. طبق قانون ارز کانادا، دلار کانادا واحد پول رسمی این کشور چند فرهنگی است.

این قانون همچنین بیان می‌کند که تمام حساب‌ هایی که در این کشور نگهداری یا تأسیس می‌ شوند باید در صندوق‌ های کانادا باشند. این موضوع از نظر فنی به این معنی است که پول آمریکایی یا سایر واحد های پولی در کانادا پذیرفته نمی شوند. دلار کانادا و آمریکا در یک سطح نیستند. با این وجود ارز آمریکایی در اکثر موسسات با نرخ مبادله متغیر پذیرفته می شود. بسیاری از فروشگاه ها ارز آمریکایی را با نرخ های مختلف مبادله می پذیرند.

این بدان معناست که یک مغازه خاص ممکن است نرخ ارز کم تر یا بالاتری نسبت به فروشگاه های دیگر داشته باشد. خوشبختانه، اکثر موسسات به مشتریان و گردشگران اجازه می دهند با استفاده از کارت های بانکی یا کارت های اعتباری خود هزینه ها را پرداخت کنند. همچنین دستگاه ‌های پول نقد و کیوسک ‌های انتقال پول بین ‌المللی در بخش های مختلف کبک وجود دارد. بنابراین برداشت یا دریافت پول با نرخ ‌های ارز عالی می‌تواند کار آسانی باشد. کارت های اعتباری اصلی مانند American Express، MasterCard  و Visa تقریبا در همه جا پذیرفته می شوند.

 با ظهور دستگاه ‌های باجه خودکار، بازدیدکنندگان از کبک می ‌توانند از طریق سیستم‌ های شبکه‌ای مانند «پلاس»، «سیرک»، «اینتراک» و غیره به انجام امور بانکی بپردازند و از نرخ‌ های ارز عالی برخوردار شوند.

محل مبادله ارز در استان کبک

  • صرافی ها :  در اینجا چند صرافی معتبر واقع در کبک برای شما آورده شده است:
    • صرافی Devises étrangères کبک
    • صرافی بین المللی یخ
  • بانک ها و صندوق های مردمی (اتحادیه های اعتباری): ساعات کاری عادی بانکی از 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، از دوشنبه تا جمعه، با ساعات طولانی در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در برخی مکان ها است.

بیشتر بخوانید: صرافی های مونترال

نحوه نگارش ارز کبک

این کد از کد کشور (CA) و پس از آن حرف "D" برای "دلار" تشکیل شده است. ابتدا رقم دلار را بنویسید و سپس یک فاصله بدون شکست و کد: 350 000 CAD را بنویسید.

نرخ مالیات کبک

اکثر قیمت هایی که در مغازه ها و فروشگاه های کبک نشان داده می شوند، مالیات را پوشش نمی دهند. دو نوع مالیات برای همه کالاها و خدمات در کبک اعمال می شود، یعنی GST (مالیات بر کالاها و خدمات) با رقم 5٪ و PST  (مالیات فروش استانی) با رقم 9.975٪، نرخ کل مالیات را به 14.975٪ می رساند. علاوه بر این، مالیات اقامت 3.00٪ برای هر واحد در هر شب نیز به GST و PST اضافه می شود.

درباره سرمایه گذاری در کانادا بخوانید!

ارز آزاد شناور کانادا

در گذشته ارزش دلار کانادا به قیمت طلا و ارزش پوند انگلیس بستگی داشت و بالا و پایین شدن قیمت این دو در بالا و پایین شدن قیمت دلار کانادا تاثیر گذار بودند. اما پس از این که دلار کانادا به یک ارز آزاد شناور تبدیل شد، ارزش گذاری آن توسط بانک مرکزی این کشور انجام نمی شود و ارزش گذاری آن توسط بازار بین المللی صورت می پذیرد. بانک بین المللی کانادا تنها قدرت چاپ و خرید ارز را جهت کمک به کنترل ارزش دلار کانادا در اختیار دارد و هیچ دخالتی بر ارزش گذاری دلار کانادا ندارد. برای آنکه بتوان ارزش دلار کانادا را مشخص نمود معمولا آن را با دلار آمریکا مقایسه می نمایند.

از زمانی که دلار کانادا منتشر و در بازار مورد استفاده قرار گرفته است، در اغلب مواقع ارزش آن از ارزش دلار آمریکا پایین تر بوده است. اما در مواقعی که شرایط سیاسی و اقتصادی دنیا و کشور کانادا مناسب بوده، مشاهده شده که قیمت این دلار فراتر از قیمت دلار آمریکا نیز رفته است. به طور کلی در بدترین شرایط ممکن قیمت دلار این کشور حدود ۶۵ سنت آمریکا ارزش گذاری شده است.

تصاویر روی اسکناس های کانادا

در گذشته در کشور کانادا که هنوز پول رسمی برای این کشور تعریف نشده بود، مردم کانادا از ارزهای گوناگون برای خرید و فروش و انجام معاملات خود استفاده می کردند. از جمله ارزهای رایجی که در آن زمان در این کشور استفاده می ‌شد می ‌توان به دلار آمریکا و پوند انگلیس اشاره کرد.

علاوه بر این بانک ها و دولت های محلی اقدام به منتشر کردن ارز های استعماری خاصی می کردند که امکان استفاده از آن ها در معاملات کانادایی فراهم بود. اما در سال ۱۸۶۷ که دلار کانادایی منتشر شد و به عنوان پول رسمی کشور کانادا شناخته شد، دیگر تنها از این واحد پولی برای انجام معاملات در کشور کانادا بهره گرفته می شود. بر روی هر یک از اسکناس های کانادایی تصاویر مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم:

  • اسکناس‌ ۵ دلاری: اسکناس ‌های ۵ دلاری آبی به عنوان کوچک ترین اسکناس های کانادایی شناخته می ‌شوند. بر روی این اسکناس ها تصویری از نخست وزیر سابق کانادا ویلفرد چاپ شده است. این فرد اولین فرد کانادایی فرانسوی می باشد که رهبری کشور کانادا را عهده دار بوده است. در قسمت پشتی این اسکناس ها نیز تصویری از یک بازوی رباتیک وجود دارد که این بازو در کشور کانادا مورد طراحی قرار گرفته و در ماموریت‌ های ناسا از آن استفاده می‌ شده است.
  • اسکناس ده دلاری: اسکناس های ده دلاری کانادا دارای رنگ بنفش هستند و بر روی آن ها تصویری از جان مک دونالد نقش بسته است. این فرد اولین نخست وزیر کشور کانادا می باشد که به عنوان بنیانگذار کانادا شناخته شده است. در پشت این اسکناس نیز تصویری از راه آهن کانادایی بین‌ المللی وجود دارد که این راه ‌آهن یکی از بزرگ ترین دستاوردهای نخست ‌وزیر مک دونالد می باشد.
  • اسکناس 20 دلاری: اعلی حضرت ملکه الیزابت دوم به عنوان رئیس دولت کانادا، در تمام دوران سلطنت خود به طور برجسته در اسکناس های کانادا نقش داشته است. اولین حضور او در واقع به عنوان پرنسس الیزابت 8 ساله، در اولین اسکناس 20 دلاری منتشر شده توسط بانک کانادا در سال 1935 بود.
  • اسکناس ۵۰ دلاری: اسکناس های 50 دلاری کانادا دارای رنگ قرمز بوده و بر روی آن ها تصویری از ویلیام لیون مکنزی کینگ نقش بسته است. این فرد نخست وزیر مشهور کانادایی می باشد در جنگ جهانی دوم رهبری کشور کانادا را بر عهده داشته است. در قسمت پشت عکس پشت این اسکناس ها تصویری از کشتی CCGS Amundsen می باشد که جزو پیشرفته ترین کشتی های یخ شکن در دنیا است و توسط گارد ساحلی کانادا مورد استفاده قرار می گیرد. از این کشتی برای کارهای اکتشافی و تحقیقاتی در قطب شمال کانادا استفاده می گردد.
  • اسکناس 100 دلاری: درشت ترین اسکناسی که در کانادا از آن استفاده می شود اسکناس ۱۰۰ دلاری می‌ باشد. بر روی این اسکناس تصویری از چهره رابرت بوردن نقش بسته است. این فرد در طول جنگ جهانی اول نخست وزیر کشور کانادا بوده است.

نکته: از آنجایی که احتمال تقلب در اسکناس ‌های درشت کانادایی بالاتر از اسکناس های ریز تر می باشد اغلب مغازه‌ داران کانادایی از دریافت اسکناس ‌های ۱۰۰ دلاری پیش گیری به عمل می ‌آورند. متاسفانه یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که کشور کانادا با آن دست و پنجه نرم می ‌کند جعل اسکناس های بزرگ می باشد. البته دولت کانادا برای اینکه بتواند امکان جعل اسکناس در این کشور را پایین بیاورد سال‌ هاست به جای استفاده از کاغذ برای چاپ اسکناس، از ماده ای به نام پلیمر برای تولید اسکناس های خود استفاده می نماید. در گذشته کشور کانادا اسکناس‌ های هزار دلاری نیز داشت. اما دولت این کشور در سال ۲۰۰۴ انتشار اسکناس ‌های هزار دلاری را به دلیل جعل اسکناس متوقف نمود و امروزه اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری بزرگ ترین اسکناس های کشور کانادا هستند.

 

 

 

سکه‌ های کانادایی

  • Loonie: به سکه های یک دلاری کانادا Loonie گفته می شود که برای تولید آن از نیکل طلایی رنگ استفاده شده است. در گذشته کشور کانادا دارای اسکناس های یک دلاری بود. اما به تدریج اسکناس ‌های یک دلاری از چرخه حذف شدند و سکه‌ های Loonie جایگزین آن ها شدند. به دلیل اینکه تصویر یک لونی که پرنده ملی کشور کانادا می باشد بر روی اسکناس یک دلاری کانادا نقش بسته است، این سکه‌ ها به Loonie معروف شده‌ اند.
  • Toonie: به سکه های ۲ دلاری کانادا Toonie گفته می شود که دارای تصویر یک خرس قطبی روی خود هستند. این سکه ها در اواسط دهه ۹۰ به جای اسکناس ‌های ۲ دلاری مورد استفاده قرار گرفتند. برای تولید Toonie از دو رنگ فلز مختلف استفاده می ‌شود.
  • Quarter: دارای ارزشی معادل ۲۵ سنت یا یک چهارم دلار می ‌باشد. بر روی این سکه ها تصویری از کاریبو که یک حیوان شاخ دار می باشد نقش بسته است. این سکه دارای رنگ نقره ای می باشد.
  • Dime: دارای ارزشی معادل ۱۰ سنت می ‌باشد. این سکه از نظر اندازه کوچک ترین سکه کانادایی است که از قطر بسیار نازکی هم برخوردار می باشد. بر روی این سکه تصویری از یک قایق بادبانی کانادایی به نام Bluenose نقش بسته است.
  • نیکل: نیکل به سکه های ۵ سنتی کانادا گفته می‌ شود که برای تولید آن ها در ابتدا از نیکل استفاده می ‌شد. اما امروزه برای تولید آن.ها از فولاد بهره گرفته می شود.
  • پنی: سکه پنی ارزشی معادل یک سنت دارا می باشد. برای تولید این سکه ها از فولاد با روکش مس استفاده می شود. بر روی این سکه ها برگ افرا که یکی از نمادهای مرسوم و رایج کانادایی می باشد نقش بسته است.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله