ایده و خلاقیت

معرفی و آشنایی با انواع ماشین آلات تولید و خط فرآوری | تاپ ماشین

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

با توجه به افزایش جمعیت مسلما نیاز به مواد غذایی، آشامیدنی و غیره نیز افزایش پیدا می کند. برای پاسخگویی به این نیاز کارخانه ها سعی می کنند از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته در خطوط تولید و بسته بندی استفاده کنند تا در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از محصولات را تولید کرده و به بازار مصرف برسانند.

مواد غذایی آماده و نیمه آماده، خشکبار، تنقلات و غیره از جمله محصولاتی هستند که بیشترین مصرف را داشته و برای تولید انها باید از روش ها و دستگاه های خاصی استفاده کرد تا علاوه بر افزایش سرعت تولید بتوان محصولات را با استاندارد های بهداشتی و با کیفیت بالایی تولید کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و آشنایی با انواع ماشین آلات تولید و خط فرآوری |تاپ ماشین بپردازیم:

خط فرآوری خشکبار و آجیل و تنقلات

آجیل و تنقلات یکی از پرطرفدارترین مواد خوراکی هستند که با افزودن طعم های مختلف و برشته کردن می توان نمونه های متنوعی از این محصولات را تولید و به بازار عرضه کرد. برای تولید انواع آجیل، مغز ها، چیپس و پفک، تخمه و خشکبار در کارخانه ها باید از تجهیزات خاصی استفاده کرد تا بتوان این محصولات را تفت داده و برشته کرد و با طعم های مختلف مانند نمک، آبلیمو، سرکه، گلپر، زعفران و غیره به آن اضافه کرده و محصولاتی با طعم های متنوع و جدید را تولید کرد. دستگاه تفت خشکبار یکی از پرکاربرد ترین ماشین های صنعتی است که برای تفت دادن و برشته کردن آجیل و خشکبار با حرارت غیر مستقیم استفاده می شود. دستگاه طعم پاش نیز برای افزاودن انواع طعم ها به تنقلات برشته شده و یا چیپس و پفک مورد استفاده قرار می گیرد. طعم های مورد نظر به صورت مایع به محصولات اضافه شده و انها را طعم دار می کنند. ماشین آلات صنعتی دیگری مانند سورند نمک برای گرفتن نمک اضافی از محصولات، سورتینگ برای جداسازی و پاک سازی محصولات مرغوب و جداسازی هرگونه آلودگی از محصولات، انواع دستگاه های بسته بندی توزین دار و غیره در خط فراوری چیپس و خشکبار و تنقلات مورد استفاده قرار می گیرند که باعث افزایش سرعت تولید و بسته بندی و همچنین افزایش کیفیت محصولات تولیدی می شوند.

خط فراوری فلافل

فلافل یکی از غذاهای بسیار پرطرفدار است که در بسیاری از فست فود ها و رستوارن ها سرو می شود. برای تولید فلافل خانگی به ابزار فلافل زن دستی نیاز است تا بتوان تمامی قرص ها را به یک شکل و اندازه درست کرد. در کارخانه های تولید مواد غذایی و رستورانهای بزرگ به دلیل حجم بالای تولید محصولات غذایی از جمله فلافل نیاز است که حتما از دستکاه های اتوماتیک برای تولید فلافل استفاده کرد تا بتوان در مدت زمان کوتاهی و بدون نیاز به دخالت نیروی انسانی تعداد زیادی از قرص های فلافل را به صورت یک اندازه و یک شکل تولید کرد. دستگاه قالب زن فلافل به صورت تمام اتوماتیک کار کرده و بدون نیاز به نیروی انسانی در مدت زمان کوتاهی توانایی قالب زدن و تولید تعداد زیادی قرص فلافل را دارد. این دستگاه در کارخانه های تولید مواد غذایی و یا رستوران ها در کنار دستگاه سرخکن صنعتی قرار می گیرد تا قرص های فلافل تولید شده مستقیما وارد سرخکن شده و مرحله نهایی پخت انها انجام گیرد. از این دستگاه علاوه بر تولید فلافل برای قالب زدن انواع کتلت، ناگت، همبرگر و غیره نیز می توان استفاده کرد.

خط فرآوری سبزیجات سردخانه‌ی

کارخانه های تولید مواد غذایی آماده و یا نیمه اماده به دلیل حجم بالای محصولات از دستگاه های صنعتی و پر سرعت برای تولید و بسته بندی استفاده می کنند. سبزیجات یکی از پرکاربرد ترین مواد اولیه ای  هستند که برای تهیه غذاهای آماده و یا نیمه اماده مورد استفاده قرار می گیرند. در کارخانه های تولید مواد غذایی برای تهیه سبزی های آماده و نیمه آماده از دستگاه های و تجهیزات مختلفی استفاده می شود. خط شستشوی سبزی جزو اولین و مهم ترین تجیزات مورد استفاده در کارخانه های تولید مواد غذایی هستند که شامل چند وان بزرگ برای خیساندن و جداسازی گل و لای سبزی ها، میکروب زدایی و شستشوی سبزی با مواد شوینده مخصوص، و آبکشی نهایی است. حجم وان ها و تعداد انها به حجم محصولات و میزان آلودگی آنها بستگی دارد که بین 3 تا 5 عدد متغیر است. پس از آبکشی نهایی سبزی ها وارد دستگاه سانتریفیوژ می شوند تا کاملا خشک شده و آب اضافی آنها گرفته شود. در مراحل بعدی سبزی ها در دستگاه خرد کن به میزان مورد نظر خرد شده و سپس آماده سرخ کردن، پختن، انجماد و دیگر مراحل تولید و بسته بندی می شوند.

گروه فنی تاپ ماشین

همانطور که گفته شد در کارخانه های تولید مواد غذایی برای افزایش سرعت تولید و بازدهی بیشتر نیاز است که حتما از دستگاه های اتوماتیک و صنعتی با ظرفیت بالا استفاده کرد تا بتوان در مدت زمان کوتاهی تعداد و حجم زیادی از محصولات غذایی را تولید و بسته بندی کرد. خط فرآوری سبزیجات، فلافل، خشکبار و غیره از جمله بخش های مهم کارخانه های تولید مواد غذایی هستند که در این بخش ها از انواع  ماشین آلات صنعتی و اتوماتیک استفاده می شود تا بتوان با رعایت اصول بهداشت محصولاتی با کیفیت و مرغوب را تولید و بسته بندی کرد.

برای اینکه بتوان محصولاتی مرغوب و با کیفیت تولید کرد حتما باید از دستگاه های پیشرفته و با کیفیت استفاده کرد. استفاده از ماشین آلات صنعتی با کیفیت و ساخته شده از بهرین قطعات باعث افزایش سرعت تولید در کارخانه ها شده و نیاز به نیروی انسانی کاهش میابد و همچنین باعث کاهش هزینه های تعمیر و یا تعویض دستگاه می شود. گروه فنی تاپ ماشین با سالها تجربه در زمینه طراحی و تولید ماشین الات صنعتی مورد استفاده در خطوط تولید و بسته بندی مواد غذایی فعالیت کرده و به کمک مهندسان و کارشناسان با تجربه در این زمینه بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی را مطابق با استاندار های جهانی طراحی و تولید کرده و به مشتریان ارائه می دهد. تمامی دستگاه های تولید شده در این مجموعه در بالاترین کیفیت ممکن بوده و سطوح مختلف دستگاه که مستقیما با مواد غذایی در تماس هستند از استیل ضد زنگ ساخته شده اند تا علاوه بر رعایت بهداشت و شستشوی آسان آنها بتوان برای مدت زمان طولانی و بدون هیچگونه زنگ زدگی و آسیب استفاده کرد. ماشین آلات تولید شده در این مجموعه دارای دفترچه راهنمای نصب و راه اندازی و سرویس های دوره ای بوده و همچنین دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش نیز می باشند و مشتریان با خیالی آسوده از جنس و کیفیت دستگاه می توانند در صورت نیاز از این خدمات استفاده کنند.

با خرید مستقیم از مجموعه تاپ ماشین می توانید تمامی دستگاه های مورد نیاز کارخانه خود را همچون دستگاه چسب زن کارتن به صورت یکجا و با قیمتی بسیار مناسب خریداری کرده و خطوط تولید کارخانه خود را تجهیز کنید. علاوه بر این می توانید از مشاوره های رایگان مجموعه استفاده کرده و بهترین ماشین الات را متناسب با ظرفیت تولید کارخانه خود خریداری کرده و باعث افزایش سرعت تولید و بهره وری بیشتر شوید.

سایت گروه فنی تاپ ماشین:    https://topmachineco.com/

شماره تماس:   ۰۹۳۵۵۶۶۰۸۱۵

https://topmachineco.com/product-category/packing/traffic-table/

برچسب ها:
صنعت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله