ایده و خلاقیت

اندازه گیری سایز انگشتر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اندازه گیری سایز انگشتر از موارد مهمی است که بدون اجرای صحیح و اصولی آن نمی‌توان انتظارخرید موفق و باب میلی داشت.

اندازه گیری سایز انگشتر از موارد مهمی است که بدون اجرای صحیح و اصولی آن نمی‌توان انتظارخرید موفق و باب میلی داشت. این کار با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و جداولی هم برای آن ابداع شده است. انواع انگشتر و حلقه مردانه را در کشورهای مختلف اروپایی، امریکا و کانادا با شیوه‌های مختلفی تعیین سایز می‌کنند و جدول‌های متفاوتی با نمونه‌های ایرانی برای این کار طراحی کرده‌اند که البته اعداد آن قابل تبدیل بوده و در جواهری‌های معتبر کشور وجود دارند. 

 

اندازه گیری سایز انگشتر و روش‌های مختلف انجام آن

انگشتر از پرکاربرد‌ترین زیورآلات برای خانم‌ها و آقایان است. تنوع مدل‌های انگشتر زنانه و مردانه بسیار بالاست و استفاده از آنها نقش مهمی در زیبایی دست‌ها ایفا می‌کند.
 انگشترها نسبت به دیگر زیورآلات، عمومی‌تر بوده و افراد بیشتری از آنها استفاده می‌کنند.

سایز انگشتر

طول نوار کاغذی دور انگشت

5

49 تا 50 میل معادل 9/4 تا 5 سانتی ‌متر

6

5/51  تا 5/52 میل معادل 1/5 تا 2/5 سانتی ‌متر

7

54 تا 55 میل معادل 4/5 تا 5/5 سانتی ‌متر

8

5/56 تا5/57 میل معادل 6/5 تا 7/5 سانتی ‌متر

9

59 تا 60 میل معادل 9/5 تا 0/6 سانتی ‌متر

10

62 تا 5/62 میل معادل 2/6 تا 3/6 سانتی ‌متر

11

64 تا 65 میل معادل 4/6 تا 5/6 سانتی ‌متر

12

67 تا 5/67 میل معادل 7/6 تا 8/6 سانتی ‌متر

13

69 تا 70 میل معادل 9/6 تا 7 سانتی ‌متر

14

71 تا 72 میل معادل 1/7 تا 2/7 سانتی ‌متر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید موفقیت‌آمیز انگشتر در صورتی امکان‌پذیر است که از سایز واقعی انگشتر آگاهی داشته و روش اندازه گیری سایز انگشتر را به‌خوبی بدانیم. این کار با اندازه‌گیری سایز دور انگشت مورد نظر آغاز شده و در نهایت با تطبیق آن با جدول‌های مربوطه در این زمینه به پایان می‌رسد.
 برای این کار از متر نواری یا تکه‌ای کاغذ که به شکل نواری برش داده شده، استفاده می‌شود. به این صورت که با پیچیدن نوار یا متر به دور انگشت، اندازه آن مشخص شده و ضمن تطبیق با جدول استاندارد ویژه این کار، سایز انگشتر تعیین می‌شود.
 یک شیوه دیگر برای اندازه گیری سایز انگشتر، استفاده از خط کش برای تعیین قطر داخلی انگشتر است. به این ترتیب می‌توان با مقایسه قطر حلقه یا انگشتر مورد نظر و قرار دادن آن روی الگوهای مشخصی که روی یک صفحه A4 رسم شده، اندازه گیری سایز انگشتر را به‌راحتی انجام داد.
در کنار همه این روش ها، یک شیوه کلاسیک و بسیار معمول نیز وجود دارد که اغلب مردم از آن استفاده می‌کنند.
 

 

در این روش انگشتر یا حلقه مناسبی را که از اندازه آن راضی هستید هنگام خرید انگشتر به همراه داشته باشید و به‌عنوان نمونه برای اندازه گیری سایز انگشتر به جواهری یا فروشنده انگشتر بدهید. 
به این ترتیب فروشنده یا سازنده انگشتر و حلقه، می‌تواند با تطبیق سایز آن با انگشتر جدید، به‌راحتی اندازه انگشت شما را تعیین کرده و انگشتر مناسب را برای تست در اختیار شما بگذارد.
لازم به یادآوری است که اندازه انگشت در حالتی که دست‌ها سرد است ملاک خوبی برای تعیین اندازه سایز انگشتر نخواهد بود و بهتر است این کار در ساعات روز و در شرایط مناسب که دست ها به‌اندازه کافی گرم هستند انجام شود.
یک مورد قابل توجه دیگر، توجه به قطورتر بودن بند دوم انگشت نسبت به سایر بندهاست. اندازه‌گیری دقیق این بند از انگشت که اغلب برای انواع حلقه و انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، ملاک مشخص و معتبری برای اندازه گیری سایز انگشتر به‌شمار می‌آید. 
در نهایت باید به این نکته توجه داشت که منظور از قطر انگشتر، قطر داخلی آن است که با نام رکاب انگشتر نیز شناخته می‌شود. اندازه این رکاب بدون تاثیر گرفتن از تزئینات و نگین‌های به‌کاررفته در انگشتر ثبت شده و برای اندازه گیری سایز انگشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

 

سخن آخر
سایز انگشتر و اندازه‌گیری آن از موارد مهمی است که در هر جواهرسازی و طلافروشی معتبری به‌دقت انجام می‌شود. برای اینکه با خیال آسوده خرید کنید و مجبور به رفت‌وآمد چندباره نشوید، به فروشندگان معتبری مراجعه کنید که اندازه گیری‌ را به‌طور تخصصی انجام می‌دهند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله