ایده و خلاقیت

لیست کامل جهیزیه داماد؛ داماد در تبریز، تهران، اصفهان و مشهد چه وسایلی بخرد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

این مطلب، به معرفی وسایل جهیزیه داماد از لوازم صوتی و تصویری گرفته تا فرش و لوستر و سرویس رختخواب می‌پردازیم تا شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها پیدا کنید و همچنین به نکات مهم خرید جهیزیه داماد اشاره خواهیم کرد

یکی از مراحل مهم برای شروع یک زندگی مشترک هیجان‌انگیز تهیه جهیزیه داماد و عروس است. البته در مناطق مختلف کشورمان رسم و رسوم‌های متخلفی در مورد جهیزیه وجود دارد؛ اما اگر با مهم‌ترین لوازم در لیست کامل جهیزیه داماد یا عروس آشنا باشید، راحت‌تر به زوج‌های جوان برای شروع یک زندگی مشترک کمک خواهید کرد. در این مطلب، به معرفی وسایل جهیزیه داماد از لوازم صوتی و تصویری گرفته تا فرش و لوستر و سرویس رختخواب می‌پردازیم تا شناخت بیشتری نسبت به آن‌ها پیدا کنید و همچنین به نکات مهم خرید جهیزیه داماد اشاره خواهیم کرد تا بعد از مطالعه این مطلب، بهترین لوازم و وسایل را برای شروع زندگی مشترک تهیه کنید.

فرش؛ یک نمونه از اقلام ضروری خانه عروس و داماد

زمانی که فرش‌ها در مکان‌های مختلف خانه قرار می‌گیرند، زیبایی، آرامش و گرمای دلنشینی را به زوج‌های جوان هدیه می‌دهند که در روزهای ابتدایی شروع زندگی مشترک به آن نیاز دارند. ازاین‌رو اگر فرشی انتخاب کنید که طرحی برگرفته از طبیعت، کلاسیک یا مینیمال دارد، حس آرامش و گرمای دلنشینی را به خانه زوج‌های جوان برای شروع یک زندگی مشترک هیجان انگیز به آن‌ها هدیه می‌دهید.

از جمله فرش‌های رایج در لیست جهیزیه داماد و مدل فرش جهیزیه عروس نیز می‌توان به مواردی همچون ماشینی، دستباف و گلیم اشاره کرد که اگر یک مدل از این فرش‌ها را به زوج‌های جوان هدیه دهید، به‌خوبی نیاز آن‌ها به کالایی بادوام و کاربردی را برطرف می‌کنید.

لوازم صوتی و تصویری؛ از جمله موارد مهم در لیست جهیزیه داماد

لوازم صوتی و تصویری از جمله اقلام مهم در لیست جهیزیه داماد هستند که نقش بسزایی در ایجاد فضایی دلنشین در خانه زوج‌های جوان دارند. همچنین لوازم صوتی و تصویری، امکان تماشای فیلم‌ها، سریال‌ها، گوش دادن به موسیقی و انجام بازی‌های ویدیوئی را برای زوج‌های جوان فراهم می‌کنند؛ این موضوع، در ایجاد فضایی آرامش‌بخش و سرگرم‌کننده بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بدین‌ترتیب می‌توانند از زندگی مشترک خود لذت بیشتری ببرند.

البته اگر قصد خرید کنسول بازی و دستگاه‌های پخش موسیقی را دارید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که زوج موردنظرتان به بازی‌های ویدیویی و گوش دادن به موسیقی علاقمند باشند. ضمنا توجه به فضای منزل پارامتر مهم دیگری است که باید در خرید لوازم صوتی و تصویری مناسب مدنظر قرار دهید.

جهیزیه

لوسترها و وسایل روشنایی یکی از اقلام ضروری در لیست خرید جهیزیه داماد

از جمله اقلام ضروری دیگر در لیست جهیزیه داماد می‌توان به لوستر و سایر وسیله روشنایی اشاره کرد. وجود این لوازم روشنایی جلوه زیبایی به فضاهای مختلف خانه می‌بخشد؛ هم‌چنین لوسترها با نورپردازی مناسب به ایجاد فضایی دلنشین بسیار کمک می‌کنند. برای مثال اگر در پذیرایی خانه زوج‌های جوان از لوسترهای کریستالی استفاده کنید، علاوه‌بر روشنایی و نورپردازی مناسب، این وسایل جلوه زیبایی به دکوراسیون فضای پذیرایی می‌بخشند. 

از جمله رایج‌ترین لوسترها و وسایل روشنایی در لیست جهیزیه داماد نیز می‌توان به لوسترهای کریستالی، چوبی فانتزی و فلزی اشاره کرد که به‌عنوان هدایای مناسبی از طرف خانواده داماد به عروس و داماد محسوب می‌شوند. به‌علاوه، اگر لوستری متناسب با سایر لوازم خانه از نظر رنگ،‌ اندازه و سبک به زوج‌های جوان هدیه دهید، زیبایی و جذابیت فراوانی به دکوراسیون خانه آن‌ها می‌بخشید.

خرید سرویس تختخواب را حتما در لیست جهیزیه داماد قرار دهید

مدل‌های متنوع سرویس‌های رختخواب با طرح و رنگ جذاب جلوه زیبایی به دکوراسیون و فضای اتاق خواب می‌بخشند؛ این موضوع در انتقال حس آرامشی لذت‌بخش هنگام خواب و استراحت به زوج‌های جوان نقشی مهم ایفا می‌کند.

البته هنگام انتخاب این وسایل ضروری از لیست خرید جهیزیه داماد، جنس، طرح و رنگ مناسبی از سرویس رختخواب را خریداری کنید. برای مثال جنس مناسب برای رختخواب زوج‌های جوان پنبه، کتان،‌ ساتن و پلی‌استر که خوابیدن روی آن‌ها، حس آرامش بیشتری به افراد منتقل می‌کند.

سنت خرید ماشین لباسشویی و ظرفشویی در لیست وسایل داماد جهیزیه به عروس

در برخی از مناطق کشورمان وظیفه خرید برخی لوازم به عهده داماد است که از جمله این وسایل می‌توان به ماشین لباسشویی و ظرفشویی اشاره کرد. این دو وسیله به‌دلیل اینکه در دسته لوازم برقی بزرگ قرار می‌گیرند و به‌طور معمول خانواده عروس وظیفه تهیه آن‌ها را به عهده دارند، در جلسه خواستگاری که با حضور خانواده‌های دو طرف برگزار می‌شود، توافقی برای سپردن وظیفه تهیه بخشی از این لوازم شامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی صورت می‌گیرد و طبق این توافق، خانواده داماد مسئول خرید چنین وسایلی خواهد بود.

نکات مهم خرید بهترین لوازم در لیست جهیزیه داماد

اولین نکته مهمی که در هنگام خرید وسایل لیست کامل جهیزیه داماد باید به آن توجه کنید، انتخاب لوازمی متناسب با سلیقه، نیاز و علاقه زوج‌های جوان است؛ زیرا هدایایی برای آن‌ها ارزشمند خواهد بود که در عین زیبا بودن، کاربردی نیز باشند. 

همچنین در مورد برخی لوازم، خانواده‌های عروس و داماد باید توافق شکل گرفته میان زوجین را مدنظر قرار دهند. برای مثال ممکن است زوج‌های جوان مدل خاصی از فرش را برای اتاق خواب یا پذیرایی خانه خود درنظر داشته باشند؛ بنابراین اگر فرشی هدیه دهید که به مدل مدنظر آن‌ها نزدیک باشد، به‌خوبی می‌توانید آن‌ها را هیجان‌زده می‌کنید.

خرید جهیزیه

تکمیل لیست جهیزیه خانه عروس و داماد با انتخاب فرش مناسب

در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی اقلام ضروری لیست جهیزیه داماد همچون سرویس رختخواب، لوازم صوتی و تصویری و لوستر، اطلاعات دقیقی در مورد هر یک از لوازم در اختیار شما قرار دهیم و همچنین به نکاتی مهم اشاره کردیم تا هنگام خرید، باتوجه‌به سلیقه و نیاز عزیزانتان، مناسب‌ترین وسایل را خریداری کنید. 

البته اگر می‌خواهید همه لوازم لیست کامل جهیزیه داماد داشته باشید، باید فرش را به آن اضافه کنید؛ زیرا فرش‌ها علاوه‌بر اینکه وسایل دکوری جذابی هستند، هدیه کاربردی محسوب می‌شوند که تا سال‌ها برای زوج‌های جوان کار می‌کنند. برای خرید فرش مناسب حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا ضمن مشاهده مشخصات فرش موردنظر خود، آن را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

برچسب ها:
جهیزیه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید