ایده و خلاقیت

تکنیک‌ های برندینگ و افزایش اعتبار فروشگاه لباس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

شما باید بتوانید در بازار پر رقابت پوشاک حرفی برای گفتن داشته باشید و محصولات خودتان را به رخ رقبا بکشید. اینجاست که باید بفهمید برندهای بزرگ جهانی مثل گوچی و هرمس چطور توانستند برند خودشان را به چنین شهرتی برسانند.

همه چیز که فقط راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه حضوری لباس نیست. حتی در زمانی که مشتریان شما برای خرید لباس صف می‌کشند هم باید به فکر افزایش اعتبار خودتان باشید. چطور؟ با استفاده از تکنیک‌های برندینگ و بازاریابی می‌توانید تا ابد اسم برند خودتان را نقل زبان‌ها کنید.

راه اندازی فروشگاه تازه شروع ماجرای پردردسر و لذت بخش شما است. شما باید بتوانید در بازار پر رقابت پوشاک حرفی برای گفتن داشته باشید و محصولات خودتان را به رخ رقبا بکشید. اینجاست که باید بفهمید برندهای بزرگ جهانی مثل گوچی و هرمس چطور توانستند برند خودشان را به چنین شهرتی برسانند.

تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی فروش لباس

در این بخش می‌خواهیم شما را با استراتژی‌های بازاریابی برای افزایش فروش و اعتبار فروشگاه لباس آشنا کنیم. اگر می‌خواهید به عنوان صاحب یک فروشگاه پوشاک مشتریان خاص خودتان را داشته باشید، این نکات به دردتان می‌خورد.

1- وب سایت اینترنتی و صفحه رسمی داشته باشید

راه اندازی یک وب سایت اینترنتی باعث می‌شود تا کسب و کار شما حرفه‌ای جلوه کند و یک فروشگاه معتبر باشید. با استفاده از وب سایت می‌توانید به چند هدف مختلف برسید:

  • ویژگی‌های و علایق مشتریان را بشناسید.
  • رفتار و سبد خرید آن‌ها را بررسی کنید.
  • فروش خودتان را به صورت حضوری و آنلاین داشته باشید.
  • اطلاعات مخصوص به مشتریان آنلاین خودتان را حفظ کنید.
  • و...

در وب سایت دست شما برای ایجاد انواع و اقسام کمپین‌های اینترنتی و تبلیغات هم بازتر است. از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک برند معتبر لباس در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و لینکدین هم صفحه رسمی داشته باشید.

اخبار مهم حوزه کاری و محصولات جدید فروشگاهتان را در این شبکه‌ها معرفی کنید. از شبکه‌های اجتماعی به عنوان پلی برای افزایش مخاطبان فروشگاه لباس استفاده کنید.

تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی فروش لباس

2- تبلیغات هدفمند داشته باشید

تبلیغات همیشه به عنوان نقطه قوت برندینگ فروشگاه شما خواهد بود. البته هر نوع تبلیغاتی نمی‌تواند شما را به سمت موفقیت هدایت کند. تبلیغات شما باید آگاهانه و جذاب باشد تا در نهایت مخاطبان را تبدیل به مشتریان وفادار شما کند.

مخاطب در ابتدا با فروشگاه لباس شما آشنا نیست؛ بعد از مشاهده تبلیغات ترغیب می‌شود که صفحه‌های رسمی شما را در اینترنت دنبال کند. گاهی اوقات هم بلافاصله به وب سایت اینترنتی شما مراجعه می‌کند یا برای خرید حضوری به فروشگاهتان می‌آید.

برای این کار می‌توانید از تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات درون اپلیکیشنی، تبلیغات ریتارگتینگ، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و... استفاده کنید.

3- مخاطبان را به خرید تشویق کنید

حالا تا اینجای کار شما با تبلیغات توانستید مخاطب جذب کنید. مرحله بعدی مربوط به تبدیل مخاطب به مشتری است. حالا مشتری می‌تواند به صورت حضوری یا آنلاین از فروشگاه لباس شما خرید داشته باشد. باید بررسی کنید که با چه روش‌هایی می‌توانید مخاطبان جدید خودتان را به مشتری تبدیل کنید. مثلاً:

  • مشتریان در خرید اول یک کوپن تخفیف داشته باشند.
  • در خرید اول یک هدیه نقدی یا غیرنقدی به مشتری اعطا شود.
  • ارسال رایگان داشته باشید.
  • امکان مرجوعی لباس در صورت بی کیفیت بودن یا عدم رضایت مشتری داشته باشید.
  • با استفاده از سیستم cache back بخشی از مبلغ خرید مشتری را به حساب یا کارت باشگاه مشتریان بازگردانید.
  • در مناسبت‌های مختلف تخفیف ویژه برای خرید لباس داشته باشید.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید خیلی راحت مخاطبانی که از طریق تبلیغات هدفمند جذب کرده بودید را به مشتری تبدیل کنید. این مخاطبان بعد از دیدن تبلیغات نسبت به محصولات شما علاقه‌مند شده‌اند. فقط نیاز به یک تلنگر دارند تا هر چه زودتر خریدشان را انجام دهند.

تبدیل مخاطب به مشتری

4- تبلیغات متنی، تصویری و ویدئو داشته باشید

احتمالاً در اینترنت با کمپین‌هایی مثل 1+1 آشنا شده باشید. با خرید یک محصول، دومین محصول را از فروشگاه هدیه می‌گیرید. کمپین‌های اسنپ فود هم ایده جالبی داشت. تابه بود ماهی نبود، اسنپ فود!

با استفاده از یک کپی‌رایتر باسابقه و حرفه‌ای می‌توانید کمپین‌های تبلیغات خوبی ایجاد کنید. حالا تبلیغات شما می‌تواند شامل یک عکس یا ویدئو باشد. چه بسا ویدئو مارکتینگ جایگاه بسیار بالایی در بازاریابی دارد.

خیلی وقت‌ها خود ما با مشاهده یک ویدئوی جذاب در اینترنت به دنبال صفحه اصلی برند می‌گردیم. با مشاهده ویدئو ترغیب شدیم تا بهتر با صاحب این برند و محصولات آن آشنا شویم. ویدئو و ریلز هم که خیلی زودتر می‌تواند جایگاه خودش را در اکسپلور پیدا کند و میلیون‌ها بازدید بخورد.

مطالب خواندنی: چگونه آنلاین شاپ لباس بزنیم؟

5- همواره حواستان به کیفیت و قیمت پوشاک باشد

حالا همه این کارها را کردید تا کیفیت فروشگاه لباس خودتان را به رخ رقبا بکشید. پس حسابی حواستان باشد که از کیفیت محصول نزنید. یک قیمت منصفانه در کنار کیفیت بالای پوشاک باعث می‌شود تا روزبه‌روز به تعداد مشتریان شما افزوده شود.

البته شما می‌توانید با یک سری فعالیت‌ها کیفیت برند خودتان را ثابت کنید. مثلاً به مشتریان تضمین دهید که در صورت تغییر رنگ یا سایز لباس می‌تواند بدون هزینه مبلغ دریافتی خودش را پس بگیرد. از طرف دیگر ضمانت مرجوعی کالا در صورت عدم تطابق جنس با سلیقه مشتری هم داشته باشید.

گاهی اوقات افراد پوشاک خریداری شده را به عنوان هدیه در نظر می‌گیرند. شما می‌توانید با ارائه یک فاکتور به مشتری و تضمین تعویض لباس تا ۱۰ روز، خیال آن‌ها را راحت کنید.

باشگاه مشتریان و هدایای رایگان

6- باشگاه مشتریان و هدایای رایگان به دردتان می‌خورد

فروشگاه‌های پوشاک می‌توانند با راه اندازی باشگاه مشتریان اطلاعاتی مثل شماره موبایل، تاریخ تولد و اسم مشتریان خودشان را به دست بیاورند. حالا این اطلاعات کجا به دردتان می‌خورد؟ بگذارید چند نمونه از تکنیک‌های بازاریابی فروشگاه‌ها را با شما در میان بگذارم.

فروشگاه لباس می‌تواند در زادروز تولد مشتریان خودش یک تخفیف ویژه یا یک لباس به دلخواه مشتری هدیه دهد. از طرف دیگر با بازاریابی پیامکی یا ایمیلی می‌تواند مشتریان قدیمی را از جدیدترین اتفاقات و تخفیف‌های فروشگاه باخبر کند.

با این کار می‌توانید نرخ بازگشت مشتری و خرید دوباره آن را افزایش دهید. مشتریان شما می‌توانند با هر خرید بخشی از مبلغ خرید را در کارت باشگاه مشتریان خودشان حفظ کنند. در خریدهای بعدی هم از این کارت استفاده کنند و تجربه یک خرید فوق‌العاده را داشته باشند.

7- بر اساس پرسونای مخاطبانتان عمل کنید

بعد از مدتی با دریافت اطلاعات مشتریان و مخاطبان دنبال کننده خودتان متوجه می‌شوید که چه افرادی از شما خرید می‌کنند. مثلاً برند لباس چرم x بیشتر مشتریانش کارمندان هستند. یک فروشگاه لباس بچگانه مشتریانش کودک، نوزاد و مادر و پدرها هستند.

شما باید بر اساس پرسونای مخاطبانی که دارید تبلیغات داشته باشید و محصولات جدید تولید کنید.

بر اساس پرسونای مخاطبانی که دارید تبلیغات داشته باشید

بازاریابی فروشگاه تازه شروع ماجراست

بازاریابی تنها نقطه شروع ماجرای پر فراز و نشیب شما است. فروشگاه لباس شما برای موفقیت در بازار پوشاک راه زیادی در پیش دارد. در مقاله حاضر، به بررسی تکنیک‌های برندینگ و بازاریابی برای افزایش اعتبار و فروشگاه لباس پرداخته شد.

با استفاده از تکنیک‌های مختلفی از جمله ایجاد وب سایت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات هدفمند، ویدئو مارکتینگ، توجه به کیفیت و قیمت منصفانه، ایجاد باشگاه مشتریان و بر اساس پرسونای مخاطبان عمل کردن، می‌توان اعتبار و فروشگاه لباس را بهبود داد. این تکنیک‌ها به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهند که با روش‌های مدرن و موثر، برند خود را ارتقاء دهند و در بازار رقابتی پوشاک به موفقیت برسند. با اجرای موفقیت‌آمیز این تکنیک‌ها، می‌توان به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش، و ایجاد ارتباط مستمر با مشتریان رسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله