ایده و خلاقیت

اقامتی دلنشین در اصفهان؛ هتل‌هایی با معماری سنتی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران با جاذبه‌های گردشگری فراوان و بناهای تاریخی مختلف است. نشانه‌های تاریخ و فرهنگ این شهر را می‌توان در بخش‌های مختلف آن مشاهده کرد و حتی در معماری بسیاری از هتل ها و اقامتگاه‌های آن نیز دیده می‌شود.

اصفهان یکی از شهرهای زیبای ایران با جاذبه‌های گردشگری فراوان و بناهای تاریخی مختلف است. نشانه‌های تاریخ و فرهنگ این شهر را می‌توان در بخش‌های مختلف آن مشاهده کرد و حتی در معماری بسیاری از هتل ها و اقامتگاه‌های آن نیز دیده می‌شود. هتل های زیادی در این شهر وجود دارند که به سبک سنتی طراحی شده و اقامت در آن‌ها حس‌وحالی متفاوت دارد. با رزرو هتل عباسی اصفهان یا هتل آسمان، می‌توانید چنین تجربه‌ای داشته باشید. در این مطلب، لیستی از بهترین هتل های سنتی شهر اصفهان برای اقامت در این شهر را معرفی خواهیم کرد.

هتل عباسی اصفهان

اگر به‌دنبال اقامتگاهی با معماری سنتی برای تجربه‌ای متفاوت از اقامت در اصفهان هستید، رزرو هتل عباسی اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هتل یکی از اقامتگاه‌های قدیمی و سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوره صفویه و قاجار بازمی‌گردد. این هتل در قدیم کاروان‌سرایی بزرگ و محل اقامت و استراحت مسافرانی بود که از شهر اصفهان عبور می‌کردند و امروزه به هتلی زیبا تبدیل شده است.

این هتل 5ستاره با حیاطی بزرگ و 225 اتاق که به سبک سنتی معماری و چیدمان شده‌اند، فرصت اقامتی رویایی را برای مسافران رقم می‌زند. یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین اتاق‌های این هتل، اتاق شاه‌نشین است که بسیار زیبا طراحی شده و با اقامت در آن به گذشته‌ها باز خواهید گشت. باوجود فضاسازی سنتی، امکانات این اقامتگاه در حد هتل های لوکس و شامل استخر، سونا، جکوزی، کافی‌شاپ، رستوران و اینترنت رایگان است.

هتل قصر منشی

از دیگر هتل های سنتی شهر اصفهان می‌توان به هتل قصر منشی اشاره کرد. این هتل جذاب با معماری سنتی، در بنایی تاریخی و زیبا که قدمتی 200ساله دارد، احداث شده است. ساخت بنای سنتی و قدیمی این هتل به دوران قاجار بازمی‌گردد و مانند دیگر بناهای آن دوران از حیاطی بزرگ و باشکوه در مرکز و اتاق‌هایی در اطراف تشکیل شده است.

معماری اتاق‌های این هتل کاملا سنتی است، چهارچوب درب و پنجره‌ها از چوب مرغوب و درجه‌یک ساخته شده و با شیشه‌های هفت‌رنگ تزیین شده‌اند که غرق در زیبایی بوده و مسافران را به‌وجد می‌آورند. این اقامتگاه دارای امکاناتی مانند کافی‌شاپ، رستوران و لابی است و با قرارگیری در یکی از بهترین مناطق اصفهان، دسترسی مناسبی به جاذبه‌های گردشگری شهر دارد.

هتل آسمان اصفهان

یکی دیگر از هتل های خوب اصفهان برای تجربه اقامتی راحت و به‌یادماندنی در این شهر، هتل آسمان اصفهان است. این هتل یکی از بزرگ‌ترین هتل های اصفهان نیز محسوب می‌شود که در زمینی به مساحت 9000 مترمربع و در 13 طبقه بنا شده است. هتل آسمان در یکی از بهترین نقاط شهر اصفهان قرار دارد و مطابق آخرین استانداردهای روز اروپا ساخته شده است. از جذابیت‌های این هتل می‌توان به وجود تنها رستوران گردان شهر اشاره کرد؛ همچنین، دسترسی مناسب به جاذبه‌های تفریحی و گردشگری، مزیت رزرو هتل آسمان اصفهان است.

هتل آسمان اصفهان مناسب مسافرانی است که قصد اقامتی راحت در شهر تاریخی اصفهان را دارند. باوجود، فضاسازی مدرن و شیک، بخش‌های سنتی مانند رستوران سنتی یا اتاق‌های با دکوراسیون سنتی در این هتل وجود دارند که اگر قصد تجربه هر دو شرایط مدرن و سنتی را دارید، اقامت در آن گزینه‌ای مناسب است. ازجمله امکانات و خدمات این هتل می‌توان به صرافی، فروشگاه، رستوران، کافی‌شاپ و ... اشاره کرد.

هتل بخردی

هتل سنتی بخردی، یکی دیگر از اقامتگاه‌های تاریخی و اصیل اصفهان است که تمام سبک‌های معماری را می‌توان در قسمت‌های مختلف آن اشاره کرد. در طراحی این هتل از انواع هنرهای معماری قدیمی ایران مانند مقرنس‌کاری، مشبک‌کاری، منبت‌کاری و ... استفاده شده و گچ‌بری‌های ظریف را نیز می‌توان در گوشه‌وکنار آن مشاهده کرد.

این هتل دارای دو ایوان در حیاط است که بخشی از آن شاه‌نشین هتل است که جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا به هتل داده است. دورتادور حیاط، اتاق‌ها و اقامتگاه‌های هتل قرار دارند که تمام آن‌ها مجهز به بهترین امکانات رفاهی و تفریحی هستند. مسافران برای استراحت در این هتل می‌توانند از تخت‌هایی که دورتادور حوض حیاط قرار دارند استفاده کنند و در کنار لذت‌بردن از زیبایی‌های محوطه، از هوای خوب حیاط نیز لذت ببرند.

هتل سنتی خورشید

یکی دیگر از هتل های سنتی شهر اصفهان که به سبک معماری قدیمی طراحی شده و معماری سنتی و جذاب را می‌توان در بخش‌های مختلف آن تماشا کرد، هتل سنتی خورشید است. این هتل با سبکی به نام گودال باغچه طراحی شده که یکی از سبک‌های قدیمی و سنتی معماری است و برای در امان نگه‌داشتن خانه‌ها از طوفان شن و برای خنکی هوا مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این هتل دارای اتاق‌هایی زیبا با فضایی نورگیر است و امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی در آن وجود دارد که علاوه‌بر لذت‌بردن از فضای سنتی، امکان استفاده از امکانات خوب را برای مسافران فراهم می‌کند. مانند دیگر خانه‌های قدیمی و مکان‌های سنتی، این هتل هم دارای حیاطی در مرکز است و اتاق‌ها دورتادور آن قرار دارند. این حیاط با باغچه‌ای زیبا و حوضی بزرگ تزیین شده که علاوه‌بر ایجاد فضایی زیبا، آب‌وهوای خوبی را نیز برای هتل به‌وجود آورده‌اند.

لذت اقامتی سنتی در اصفهان با فلای تودی

هتل های سنتی اصفهان با معماری جذاب، بهترین گزینه برای اقامت در این شهر تاریخی هستند. فضای زیبا در کنار معماری جذاب سنتی، شما را به گذشته‌ها برده و درعین‌حال، امکانات خوب هتل ها فرصت اقامتی خاطره‌انگیز را برای شما فراهم می‌کنند. برای رزرو هر کدام از هتل های این شهر مانند رزرو هتل آسمان اصفهان، رزرو هتل عباسی اصفهان و ...، کافی است به فلای تودی مراجعه کرده و از بخش رزرواسیون هتل، اقامتگاه موردنظر و اتاق مناسب خود را انتخاب کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله