ایده و خلاقیت

بررسی انواع میز ترحیم لاکچری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

تزیین میز ترحیم لاکچری یکی از مواردی به‌حساب می‌آید که باید برای هر مراسم تدفین انجام گیرد. برای هر خانواده ایرانی برگزاری مراسمی خاص جهت آخرین خداحافظی با عزیز ازدست‌رفته یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات محسوب می‌شود که از گذشته تا به امروز همراه ما بوده است.

تزیین میز ترحیم لاکچری یکی از مواردی به‌حساب می‌آید که باید برای هر مراسم تدفین انجام گیرد. برای هر خانواده ایرانی برگزاری مراسمی خاص جهت آخرین خداحافظی با عزیز ازدست‌رفته یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات محسوب می‌شود که از گذشته تا به امروز همراه ما بوده است.

در واقع این تنها و آخرین کاری است که تمام افراد زنده به‌عنوان نزدیک‌ترین و عزیزترین باقی‌مانده از وی برای او انجام می‌دهند و این باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. شما با هر سنت و سلیقه‌ای که دارید، باید برای پذیرایی ویژه خود از مهمان‌ها بهترین چیدمان‌ها را روی میز در نظر بگیرید و این تنها زمانی میسر می‌شود که اجرای آن را به‌دست افرادی خبره واگذار کنید.

اجرای‌های متنوع در تزیین میز ترحیم لاکچری

این‌که از چه مدل و چه تعداد میز و چیدمان برای پذیرایی خود نیاز داشته باشید بسته به انتخاب شما برای برگزاری مراسم ختم دارد. بسیاری از افراد رسم‌ها و سنت‌های خاصی در خانواده و قوم‌وخویش خود دارند که در آن انواع حلواها و نوشیدنی‌های‌ خاص سرو می‌شود.

بنابراین، اگر از آن دسته از افراد هستید، نیاز دارید تا این موارد را برای مجری مراسم خود بازگو کنید. بااین‌همه تمام مراسم‌ها با تمام پیچیدگی و خاص بودنی که ممکن است داشته باشند از یک الگوی خاص پیروی می‌کنند و می‌توانند شامل موارد زیر باشد:

  • اجرای میزهای ترحیم برای هر خانواده
  • میز ترحیم لاکچری به‌صورت سلف سرویس
  • میزهای ترحیم ویژه یادبود از عزیز ازدست‌رفته

اجرای میزهای ترحیم برای هر خانواده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

به‌طور حتم برای داشتن یک مراسم ترحیم لاکچری نیاز به یک سالن‌ بزرگ برای پذیرایی از مهمانان خود دارید تا رفاه حال مهمان‌ها در نظر گرفته شود. این سالن‌ها براساس نوع ساختاری که دارند می‌توانند امکانات لازم جهت پذیرایی از مهمان‌های شما را فراهم آورند که معمولا برای هر خانواده یک میز در نظر گرفته شده است.

لوازم پذیرایی شما هرچه که باشد هنگام سرو باید هماهنگی و هم‌خوانی با چیدمان‌های روی میز مانند انواع گل‌آرایی‌ها و شمع‌آرایی‌ها داشته باشد. این خدمات در برخی از مواقع توسط سالن‌های رزروشده انجام می‌شوند و لازم است تا برای این کارها از مجری‌هایی مانند تالار مجلل جام جم کمک بگیرید. پس‌از ورود مهمان‌ها به سالن‌ هر خانواده با قرار گرفتن در جایگاه مورد نظر پذیرایی می‌شود و سرو تمام مواد غذایی به هر تعداد که باشد برعهده صاحب مجلس ختم است.

اما اگر علاقه به تشریفات بیشتر و هماهنگی لازم با سالن پذیرایی دارید می‌توانید تم تزیین میز ترحیم لاکچری خود را متناسب با فضای دکوراسیون داخلی تالار در نظر بگیرید. این کار به‌طور حتم می‌تواند بهترین زمینه را برای برگزاری یک مهمانی خداحافظی برای آن عزیز ازدست‌رفته فراهم آورد.

بهترین میزهای سلف سرویس برای تزیین میز ترحیم لاکچری

اگر برای برگزاری مراسم خود تعداد بسیاری مهمان دعوت کرده‌اید و قصد دارید تا به‌ بهترین نحو از آن‌ها پذیرایی کنید، متناسب‌ترین روش برای این روز مهم و کنترل صحیح سرویس‌رسانی به مهمان‌ها استفاده از میزهای سلف‌سرویس است.

این میزها با گردهم آوردن تمام لوازم پذیرایی در هر قسمت و دسترسی آسان به هرکدام از غذاهای می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین خدمات را برای مهمان‌های شما فراهم کند. اگر تعداد مهمان‌های درنظرگرفته‌شده برای مراسم ترحیم شما بسیار زیاد باشد می‌توانید از این سیستم راحت استفاده کنید.

برای لاکچری‌تر شدن این میز جهت مراسم ترحیم نیاز به مجری‌هایی مجرب برای تزیین دارید تا به‌طور دقیق و اصولی هر غذا و دسر درجایی مناسب قرار بگیرند. به این موارد چیدن گل‌ها، شمع‌ها و حلواها را نیز اضافه کنید. مراسم‌‌های ختم بسته به نوع سنت و رسومی که در اجرای آن دخیل است دارای موارد بسیاری برای پذیرایی هستند که باید به آن توجه شود.

قرار دادن گلاب‌دان‌ها و خرماها در جایی مناسب که دسترسی به آن‌ها در کنار نوشیدنی‌ها را آسان کند به‌طور حتم نمی‌تواند توسط افرادی عادی انجام گیرد. تنها متخصصان در این زمینه هستند که می‌توانند تزیین را کنار موارد خوراکی جهت پذیرایی درست و اصولی در نظر داشته باشند.

ضمن این‌که باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در این مورد نیز می‌توانید تم تزیین میز ترحیم لاکچری خود را مطابق با دکوراسیون داخلی تالار رزرو‌شده هماهنگ کنید تا خاطره و بزرگ‌داشت این روز برای مرحوم همواره حفظ شود.

ویژگی‌های تزیین میز ترحیم لاکچری برای یادبود از مرحوم یا مرحومه

نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که بخش بزرگی از لاکچری بودن به‌معنای سادگی است و بسیاری از افراد بر این باور دارند و اجرای مراسم خود را به این صورت می‌پذیرند. در این صورت می‌توانید با رزرو تالار ترحیم و چیدمان میزهای پذیرایی جهت سرو غذای مراسم تنها یک میز بزرگ و باشکوه جهت زنده نگه‌داشتن یاد آن عزیز فوت‌شده یا یادبود آن تزیین کنید.

برای این میز ترحیم لاکچری شما نیاز به یک عکس بسیار بزرگ و درخور از آن مرحوم یا مرحومه دارید که با گل‌آرایی و شمع‌آرایی تزیین شده باشد. این گل‌ها را معمولا از گران‌ترین گیاهان موجود در بازار تهیه می‌کنند تا تشریفات لازم برای مراسم اجرا شود. در کنار این موارد شما می‌توانید انواع متنوعی از حلواهای دست‌ساز ویژه که توسط بهترین سرآشپزها تهیه و تزیین شده‌اند را داشته باشید.

ضمن این‌که باید خرما، چایی و نوشیدنی، گلاب و لوازم لازم برای سرو این موارد را نیز در نظر بگیرید. کنار هم قرار گرفتن این لوازم به‌همراه اجرای برنامه‌های سوگواری متناسب با نیاز و خواست شما در سالن پذیرایی می‌تواند یکی از بهترین و باشکوه‌ترین مراسم ترحیم را برای عزیز ازدست‌رفته شما فراهم کند.

جمع‌بندی

میز ترحیم لاکچری چیست و به چه مواردی تقسیم می‌شود؟ این سوالی است که باید قبل‌از اجرای مراسم ترحیم مورد نیاز شما به آن پاسخ داده شود. شاید این پاسخ ارتباط بسیار نزدیکی با تعداد مهمان‌های شما داشته باشید. هرچند تا حد بسیاری سلیقه و سنت‌های خانوادگی شما نیز در برگزاری این مراسم دخیل است.

با توجه به تمام این موارد می‌توانید بهترین روش را برای مراسم ترحیم خود در نظر داشته باشید و دراین‌بین از مجری‌هایی خبره در این زمینه نیز کمک بگیرید. با استفاده از خدمات آن‌ها دیگر نیازی به نگرانی درست اجرا شدن این مراسم مهم را برای فرد ازدست‌رفته خود نخواهید داشت.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله