ایده و خلاقیت

7 نکته طلایی برای انتخاب کارت عروسی که باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر بخواهید بهترین نکاتی برای انتخاب کارت عروسی بدانید، باید این مطلب را با دقت مطالعه کنید و 7 نکته طلایی در انتخاب و سفارش کارت عروسی را، مطلع باشید.

جشن عروسی معمولا با مقدماتی همراه است که از ماه‌ها قبل، درحال تدارک آن هستید. انتخاب کارت عروسی و سفارش آن نیز، یکی از همین کارهایی است که باید برای آن وقت کافی اختصاص دهید. انتخاب کارت، چالش نسبتا مهمی است. زیرا دیزاین کارت و نحوه طراحی ظاهر آن، نمایانگر سلیقه و سبک مراسم عروسی شما است. سعی کنید، کارتی انتخاب کنید که با تم جشن عروسی شما هماهنگی داشته باشد. برای انتخاب کارت، حتما به علایق‌تان دقت کنید و چیزی را انتخاب کنید که تا سال‌های سال از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

بهترین نوع کارت عروسی چیست؟ چگونه کارت عروسی لوکس انتخاب کنید؟ جذاب ترین متن کارت عروسی چیست؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سوالات، مهم‌ترین نکات انتخاب کارت عروسی را بررسی می‌کنیم.

تا پایان مطلب، همراه ما باشید.

 

بهترین کارت عروسی چه ویژگی دارد؟

بهترین کارت عروسی چه ویژگی دارد

اگر بخواهید بهترین مدل کارت عروسی را انتخاب کنید، باید بدانید که چه ویژگی‌هایی در این سبک کارت‌ها مهم است. معمولا، "بهترین" برای هر عروس و داماد با شرایط مختلف، متفاوت است. اگر بخواهید بهترین کارت عروسی را انتخاب کنید، باید علایق‌تان را بشناسید. بدانید که چه سبک کارت عروسی را دوست دارید و تم موردعلاقه‌تان برای دیزاین جشن عروسی چیست. معمولا، بهترین کارت عروسی در عین سادگی، ظرافت، زیبایی و جذابیت دارد. ازجمله نکاتی برای انتخاب کارت عروسی، می‌توان به جنس کارت عروسی اشاره کرد. خوانا بودن نوشته‌های کارت عروسی و همچنین، زیبا بودن متن کارت عروسی، از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین کارت عروسی است.

 

حتما بخوانید:  همه آن چه که باید در مورد خرید کارت عروسی بدانیم

 

راهنمای انتخاب کارت عروسی

انتخاب کارت عروسی و زیبایی آن، برای عروس و داماد اهمیت زیادی دارد. معمولا، انتخابی که بعد از گذشت مدت زمانی خاص، از آن پشیمان نشوید، انتخاب مطلوبی است. درصورتی‌که بخواهید در انتخاب کارت عروسی موفق عمل کنید، باید راهنمایی‌هایی که در ادامه به آن پرداخته‌ایم را بادقت بررسی کنید. معمولا با اطلاع از این نکات، می‌توانید موفق‌ترین انتخاب را داشته باشید و هیچ هزینه اضافی بابت اصلاح ایرادها، نپردازید.

 

1-مدل کارت عروسی را انتخاب کنید

مدل کارت عروسی را انتخاب کنید

برای انتخاب مدل کارت عروسی، باید به خوبی فکر کنید و بدانید که به چه چیزهایی علاقه‌مند هستید. سبک موردعلاقه‌تان را در بین کارت‌های عروسی پیدا کنید. سعی کنید، مدل کارت عروسی را، متناسب با تم جشن عروسی انتخاب کنید. اگر تم جشن‌تان فانتزی و دارای بادکنک آرایی است، از کارت عروسی فانتزی استفاده کنید. اگر از تم روستیک استفاده می‌کنید، مدل کارت عروسی را بوهو انتخاب کنید. اگر تم جشن عروسی‌تان لوکس و فاخر است، حتما مدل کارت عروسی لوکس، بهترین گزینه برای شما است. یادتان باشد که این هارمونی مابین کارت عروسی و تم جشن عروسی، یکی از هیجان‌انگیزترین نکاتی است که جشن شما را لوکس و جذاب جلوه می‌دهد.

 

حتما بخوانید:  جدیدترین مدل های کارت عروسی 2020

 

2-دیزاین کارت عروسی را انتخاب کنید

دیزاین کارت عروسی را انتخاب کنید

معمولا، در بعضی مدل‌های کارت عروسی، دیزاین‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید بر اساس سلیقه فردی، آن‌ را انتخاب کنید. بستن روبان دور کارت، وصل کردن گل ریز به روبان، چسباندن صدف در قسمتی از کارت و بستن کنف و دیزاین کارت با آن، ازجمله رایج‌ترین دیزاین کارت عروسی محسوب می‌شود. هرچند این بخش کاملا سلیقه‌ای است و شما براساس علایق شخصی و ایده‌هایی که در ذهن دارید، می‌توانید به دیزاین کارت عروسی فکر کنید. اما با مشاهده عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید، ایده دیزاین کارت عروسی در ذهن‌تان ایجاد می‌شود.

 

3-تم رنگی کارت را انتخاب کنید

-تم رنگی کارت را انتخاب کنید

برای راهنمای انتخاب کارت عروسی، انتخاب رنگ نیز بخشی از ماجرا است. در بعضی از کارت‌های طراحی شده، می‌توانید تم رنگی موردعلاقه‌تان را جایگزین رنگ‌های به‌کار رفته در طراحی کارت کنید. انتخاب رنگ، معمولا با ایجاد هارمونی بین رنگ کارت و سایر المان‌های دیزاین در جشن عروسی، انتخاب می‌شود. هرچند رعایت کردن این هارمونی و نظم، چندان اجباری نیست. اما با درنظر گرفتن آن، می‌توانید به خوبی بدرخشید و هارمونی این بخش‌ها را در ذهن مهمانان‌تان به زیبایی نشان دهید.

 

4.متن کارت عروسی را انتخاب کنید

متن کارت عروسی را انتخاب کنید

چیزی که بعد از ظاهر کارت در ذهن مهمانان می‌ماند، متن کارت عروسی است. متن‌های مختلفی در دفتر شعر فروشگاه‌های کارت عروسی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، متن کارت عروسی را انتخاب کنید. اما بسیاری از عروس و دامادها، علاقه چندانی به استفاده از یک متن تکراری در کارت‌شان ندارند. در چنین شرایطی، می‌توانید از اشعار یا متن‌هایی که موردنظرتان است، استفاده کنید. حتی بعضی از عروس و دامادهای خوش ذوق، خودشان شعر می‌نویسند و بهترین متن کارت عروسی عاشقانه و خاص را، خلق می‌کنند. اگر ذوق و هنر نوشتن شعر و متن ندارید، نگران نباشید. با مطالعه مطلب زیباترین و بهترین متن کارت عروسی می‌توانید متن کارت عروسی عاشقانه و جذابی را ذخیره کنید و برای درج در کارت دعوت عروسی درنظر بگیرید.

 

5-تعداد کارت عروسی را مشخص کنید

تعداد کارت عروسی را مشخص کنید

زمانی که در این خصوص با فروشندگان کارت عروسی صحبت کردیم، خاطرات جالبی درخصوص اشتباهات عروس و دامادها در زمان مشخص کردن تعداد کارت‌ها، برای ما تعریف کردند. عده زیادی از عروس و دامادها، تعداد کارت را براساس تعداد مهمانان دعوتی اعلام کرده بودند. درحالی‌که، برای مشخص کردن تعداد کارت‌ عروسی موردنیاز، باید خانواده‌هایی که برای جشن عروسی دعوت کرده‌اید را مشخص کنید و افرادی که باید کارت عروسی جداگانه برای آن‌ها بفرستید نیز، به این لیست اضافه کنید. مجموع افرادی که در این لیست آورده شده‌اند، تعداد کارت‌ دعوت عروسی را مشخص می‌کنند.

تکنیک: اگر کارت انتخابی و موردعلاقه‌تان گران قیمت است و نمی‌خواهید برای کل کارت‌ها تا این حد هزینه کنید، می‌توانید کارت عروسی را دو مدل انتخاب کنید و مدل گران‌تر را برای اقوام نزدیک و درجه یک درنظر بگیرید و برای سایر مهمانان از کارتی با قیمت مناسب استفاده کنید. با این ترفند کارت موردعلاقه‌تان را سفارش داده‌اید و احترام به سایر مهمانان‌تان را نیز، به‌جا آورده‌اید.

 

6-تاییدیه طراحی اولیه کارت عروسی

تاییدیه طراحی اولیه کارت عروسی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که معمولا در راهنمای انتخاب کارت عروسی به آن اشاره نمی‌شود، پروسه طراحی و چاپ کارت عروسی است. شما بر اساس طرح موردعلاقه‌تان، یکی از مدل‌های کارت عروسی لوکس، کارت عروسی ساده و کارت عروسی روستیک را انتخاب می‌کنید. طراح معمولا باتوجه به اطلاعاتی که شما از نام و نام خانوادگی، متن کارت عروسی، تاریخ برگزاری جشن عروسی، آدرس محل برگزاری جشن عروسی و موارد دیگر؛ که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، طرح اولیه کارت عروسی را برای شما طراحی کرده و ارسال می‌کند. با بررسی ظاهر تصویر طراحی شده و همچنین محتوای متن کارت عروسی، باید به فروشگاه کارت، تاییدیه نهایی را ارسال کنید. فروشگاه پس از تاییدیه‌ای که توسط شما ارسال می‌شود، اقدام به چاپ کارت عروسی می‌کند. اگر به هر دلیلی، اشتباه تایپی، نگارشی و املایی در کارت عروسی وجود داشته باشد و در زمان مشاهده طرح اولیه، آن را تایید کرده باشید، هزینه چاپ مجدد کارت عروسی بر عهده شما است.

نکته: یادتان باشد که هرگونه اشتباه تایپی، غلط املایی و هر ایراد چاپی که در کارت عروسی نهایی وجود داشته باشد، درصورتی که بعد از طراحی اولیه آن را تایید کرده باشید، مسئولیت آن با شما است.

پس در زمان مشاهده طرح اولیه، آن را توسط چندین نفر مورد بررسی قراردهید.

 

7-اسمبل کردن کارت عروسی

اسمبل کردن کارت عروسی

در راهنمای انتخاب کارت عروسی، معمولا از این مرحله صحبتی نمی‌شود و عروس و دامادها به اشتباه، فکر می‌کنند که کارت عروسی، حاضر و آماده تحویل‌شان داده می‌شود. اما واقعیت اصلا این‌چنین نیست. شما در زمان تحویل کارت عروسی، با کارت‌هایی روبرو می‌شوید که درون بسته بندی بصورت خام و اسمبل نشده قرار گرفته‌اند. طبق قانون فروشگاه‌های کارت عروسی، اسمبل کردن کارت، بر عهده مشتری است. اگر بخواهید کارت عروسی را حاضر و آماده تحویل بگیرید، باید هزینه اسمبل کردن آن را جداگانه پرداخت کنید. البته، یادتان باشد که لذت چیدن، تا کردن و آماده سازی کارت‌های عروسی، بسیار زیاد است. اگر فرصت کافی برای انجام آن دارید، حتما خودتان مسئولیت اسمبل کردن کارت‌ها را برعهده بگیرید و از آن لذت ببرید.

 

حتما بخوانید:  بایدها و نبایدها در انتخاب کارت عروسی را بدانید

 

دعوت مهمانان با کارت عروسی

دعوت مهمانان با کارت عروسی

تمامی مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم را طی می‌کنید، تا به مرحله دعوت از مهمانان جشن عروسی‌تان برسید. در چنین شرایطی، معمولا باید کارت را حضورا تحویل مهمانان دهید و یا ازطریق یکی از نزدیکان، این کار را انجام دهید. مهم‌ترین نکته در دعوت از مهمانان، نوشتن نام افرادی است که با آن کارت، به جشن عروسی‌تان دعوت شده‌اند. بسیاری از افراد، در نوشتن این بخش دچار اشتباه می‌شوند و در روز عروسی، برای پذیرایی و میزبانی از مهمانان دچار مشکل می‌شوند. اگر قصد دارید خانواده‌ای را بدون بچه‌ها دعوت کنید، حتما بر روی پاکت کارت عروسی بنویسید " آقای .... و بانو" اما درصورتی‌که کل خانواده را به این جشن دعوت کرده‌اید، " خانواده محترم آقای..... بهترین و گویاترین متنی است که می‌توانید بنویسید. سعی کنید حتما برای افرادی که مستقل زندگی می‌کنند (مطلقه، مجرد و...) از کارت مجزا استفاده کنید و یا نام آن‌ها را بر روی پاکت یادداشت کنید.

 

حتما بخوانید:  جذاب ترین مدل های کارت عروسی فانتزی

 

بورس سفارش کارت عروسی در تهران کجاست؟

بورس سفارش کارت عروسی در تهران کجاست

سفارش کارت عروسی به بورس آن، بهترین و اقتصادی‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. معمولا، تنوع بسیار بالا، قیمت متناسب، خدمات متفاوت، همگی از مزایای مراجعه به بورس سفارش کارت عروسی است. سعی کنید، در هر شهری که هستید، محل تجمع فروشگاه‌های کارت عروسی را پیدا کنید و به آن مراجعه کنید. بورس سفارش کارت عروسی در تهران، خیابان بهارستان است.

بورس سفارش کارت عروسی در تهران کجاست

 

خلاصه مطلب

تهیه کارت عروسی، یکی از هیجان‌انگیزترین کارهای قبل از عروسی است. برای انتخاب کارت، وقت کافی اختصاص دهید و از لحظات آن تمامی لذت ببرید. کارت عروسی را سه هفته زودتر به دست مهمانان‌تان برسانید؛ با این کار، میهمانان‌ می‌توانند خبر آمدن یا نیامدن‌شان را به‌موقع اعلام کنند، تا امکان جایگزین کردن مهمان را، داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید