ایده و خلاقیت

جشن هالووین چیست؟ هرچیزی که باید درباره هالووین بدانید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

اگر می خواهید بدانید که جشن هالووین چیست و هالووین چگونه به جشن ترسناک ارواج تبدیل شده است، این مطلب را مطالعه کنید.

شاید شما هم عکس‌هایی از جشن هالووین 98 دیده باشید و یا در فیلم‌های خارجی، این جشن جالب را مشاهده کرده باشید اما ندانید که جشن هاووین چیه و اصلا هالووین یعنی چه. جشن هالووین یکی از جشن‌های سنتی مسیحیان است که در تاریخ  31 اکتبر یا  9 آبان برگزار می‌شود. اگر متن انگلیسی درباره هالووین بخوانید، متوجه می‌شوید که آماده شدن برای این جشن، آداب و رسوم خاصی دارد. معمولا کودکان در کنار بزرگ‌ترها، برای این جشن آماده می‌شوند.

اگر علاقه‌مند هستید که بدانید شب هالووین چیست؟ در جشن هالووین چه میکنند و چطور این جشن را برگزار می‌کنند، تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 

جشن هالووین چیست؟

جشن هالووین چیست

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، هالووین یکی از جشن‌های مسیحیان است. این جشن هرسال در 31 اکتبر برگزار می‌شود و معمولا از روزها قبل، برای تدارک مقدمات این جشن، دست به کار می‌شوند. وسایل جشن هالووین بسیار متنوع است. چیزی که در تمامی این لوازم دیده می‌شود، رنگ نارنجی، نماد ترسناک و کدو تنبل است. درواقع، کدو تنبل یکی از نمادهای اصلی جشن هالووین محسوب می‌شود. جالب است بدانید که دکوراسیون جذاب این جشن به همراه آداب و رسوم برگزاری آن، تاحدی جذاب است که بسیاری از افراد غیرمسیحی در سراسر دنیا نیز، این جشن را برگزار می‌کنند. احتمالا با این توضیحات، حالا می‌دانید که روز هالووین چیست.

 

تاریخچه جشن هالووین چیست؟

تاریخچه جشن هالووین چیست

در حدود 2000 سال قبل، سلت ها که در سرزمین بریتانیا، ایرلند و شمال فرانسه کنونی زندگی می‌کردند، فستیوال ساوین را جشن می‌گرفتند. این روز، سال نو سلت‌ ها محسوب می‌شد. درواقع، 31 اکتبر شب سال نو آن‌ها محسوب می‌شد. آن‌ها معتقد بودند که در چنین شبی، مرز بین دنیای مردگان و زنده‌ها برداشته می‌شود و روح مردگان به زمین بازمی‌گردد. بر همین اساس، همه افراد با پوشیدن لباس‌هایی خاص از پوست و سر حیوانات، برای جشن آماده می‌شدند و دور یک آتش بزرگ جمع می‌شدند.  به مرور، با گسترش مسیحیت در این سرزمین‌ها، آداب و رسوم قدیمی با مسیحیت آمیخته شد و جشن ساوین به مرور زمان، تبدیل به جشن هالووین شد. فلسفه جشن هالووین به مرور یکی از رایج‌ترین جشن‌های مسیحیان شد.

 

حتما بخوانید:  فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

جشن‌هایی که در ایران چندان باب نیست

جشن‌هایی که در ایران چندان باب نیست

در سال‌های اخیر که شبکه‌های اجتماعی در تمامی سطوح زندگی ما رسوخ کرده است، شاهد برگزاری جشن‌هایی هستیم که به میزان زیادی با فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم ما تفاوت دارد. عده زیادی از افراد، بدون اطلاع از ماهیت جشن‌ها و آداب و رسوم آن، اقدام به برگزاری جشن می‌کنند. حتی عده زیادی در شب سال نو درخت کریسمس تزیین می‌کنند و بدون آن‌که بدانند جشن کریسمس چیست و یا این جشن ارتباطی با سال نو ندارد، مهمانان زیادی دعوت می‌کنند. این مدل جشن‌ها مثل جشن بالماسکه، چندان در ایران رایج نیست. اگر علاقه‌مند به برگزاری چنین جشن‌هایی هستید، حتما از تاریخچه و ماهیت آن مطلع شوید.

 

حتما بخوانید:  آموزش زیباترین دکور بادکنک آرایی و گل آرایی مناسب جشن ها

 

هالووین 2020 چه روزی است

هالووین 2020 چه روزی است

شاید خیلی کنجکاو شوید و بخواهید مطلع شوید که تاریخ هالووین 2020 دقیقا چه روزی است. اگر نگاهی به تقویم رومیزی در منزل‌تان بکنید، حتما متوجه می‌شوید که 31 اکتبر امسال، مصادف با 10 آبان 99 است. اگر برنامه‌ای برای برگزاری این جشن هیجان‌انگیز دارید، از همین حالا دست به کار شوید و دکور این جشن را باتوجه به عکس جشن هالووین آماده کنید.

 

 

هالووین چگونه برگزار می‌شود؟

هالووین چگونه برگزار می‌شود

روز هالووین در بیشتر خانه‌ها نمادهای ترسناکی به دکوراسیون اضافه می‌شود. کدو تنبل‌های نورانی که با دیزاین ترسناک آماده شده‌اند، در ورودی خانه‌ها قرار می‌گیرند. اکثر خانواده‌ها، خصوصا کودکان، لباس‌های ترسناکی به تن می‌کنند و برای جشن هالووین آماده می‌شوند. کارهای مفرح و شادی مثل ترساندن همدیگر و یا قاشق زنی، از کارهای رایج در چنین شبی است. این رسم برای نزدیک‌تر کردن همسایه‌ها به یکدیگر ایجاد شده بود و این روزها، کودکان با شور و شوق زیادی آن را اجرا می‌کنند تا از همسایه‌ها شیرینی و شکلات هدیه بگیرند.

 

رنگ های هالووین نماد چیست؟

رنگ های هالووین نماد چیست

با مشاهده فیلم هالووین، حتما وجود بعضی رنگ‌ها را در دکوراسیون و تم جشن هالووین بیشتر احساس کرده‌اید. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، رنگ نارنجی و مشکی، اصلی‌ترین رنگ‌هایی است که در جشن هالووین استفاده می‌شود. این رنگ‌ها هرکدام نمادی دارند و صرفا به‌صورت تصادفی انتخاب نشده‌اند. رنگ های هالووین، نمادی از همان جشن سلتی ها است. نارنجی، نمادی از شروع فصل پاییز است و سیاهی نشانه‌ای از مرگ و نیستی تابستان است.

 

 

دکوراسیون جشن هالووین

دکوراسیون جشن هالووین

احتمالا در عکس‌هایی که از جشن هالووین دیده‌اید، دکوراسیون جذاب آن بسیار متفاوت در نظرتان آمده است. دکوراسیون جشن هالووین، تم ترسناک است. معمولا استفاده از شمع، لوازم ایجاد وحشت، اسکلت، جمجمه، ریسه‌های مشکی نارنجی و کدو تنبل‌های نارنجی رنگ که به شکل فانوس تزیین شده است، در این جشن استفاده می‌شود. اگر بخواهید دکور مناسب این جشن را تدارک ببینید، می‌توانید با ایده از عکس‌هایی که در ادامه مشاهده می‌کنید، بهترین و جذاب‌ترین دکوراسیون جشن هالووین را بسازید. در ادامه، رایج‌ترین المان‌های این جشن را باهم بررسی می‌کنیم.

 

حتما بخوانید:  بهترین غذای مناسب جشن سیسمونی یا بیبی شاور چیست؟

 

فانوس کدو تنبل

فانوس کدو تنبل

اسم هالووین که به زبان می‌آید، فانوس کدو تنبل در ذهن‌ها تداعی می‌شود. عکس‌های متنوعی که با فانوس کدو تنبل یا Jack-O-Lanterns دیده‌اید، این نماد را به یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های جشن هالووین تبدیل کرده است. کدو تنبل‌ها، از چندین روز قبل برای جشن هالووین خریداری می‌شوند. معمولا، داخل این کدوها خالی می‌شود و فضایی مناسب برای قراردادن شمع ایجاد می شود. شاید جک لنترن یا فانوس جک برای‌تان عجیب باشد. فلسفه نام‌گذاری کدو تنبل‌های هالووین، به‌دلیل افسانه‌ای است که در آن مردی به‌نام جک، بارها شیطان را به دام انداخته بود و برای آزادی شیطان، شرطی قرارداده بود. جک شرط کرده بود که شیطان مانع از جهنمی شدن او شود. جک به‌دلیل کارهای پلیدی که در عمرش انجام داده بود، بعد از مرگ، در بهشت جایی نداشت؛ پس در دنیا سرگردان شد. او برای پیدا کردن راهش، از کدو تنبل استفاده می‌کرد و داخل آن را با ذغال، روشن می‌کرد. همین افسانه کافی است تا کدو تنبل‌های هالووین، نمادی از روح‌های سرگردان در این رویداد باشد.

 

حتما بخوانید:  چگونه برای همسرمان جشن تولد عاشقانه بگیریم؟

 

لباس های ترسناک – کاستوم هالووین

لباس های ترسناک – کاستوم هالووین

یکی از رایج‌ترین نشانه‌های جشن هالووین، لباس‌های ترسناک آن است. فلسفه هالووین ترسناک این است که، سلتی‌ها، عقیده داشتند که روح مرده‌ها در 31 اکتبر به زمین باز می‌گردد. همین موضوع، موجب شد که برای پیشگیری از ترس و وحشت مواجهه با آن‌ها، لباس‌های ترسناکی به تن کنند و همه آماده ترسیدن از مواجهه با روح باشند. این روزها، استایل لباس‌های هالووین، از شخصیت‌های کارتونی ترسناک و یا چهره‌های وحشتناک و لباس‌های خونی تشکیل شده است. در برخی کشورها که جمعیت مسیحی نشین زیادی دارند، مغازه‌هایی برای فروش این لباس‌ها و ماسک‌ها وجود دارد.

 

شمع در هالووین

جشن‌هایی که در ایران چندان باب نیست

یکی دیگر از المان‌هایی که به میزان زیادی در جشن هالووین دیده می‌شود، شمع است. معمولا، شمع‌های زیادی به‌صورت پراکنده روشن می‌شود. اگر نگاهی به سبک زندگی حال حاضرتان بی‌اندازید، متوجه می شوید که در فضای خارجی خانه‌ها، در حیاط خانه‌ها و یا پشت بام‌ها، چراغ‌های تزیینی گردی روشن می‌شود. در هالووین واقعی نیز، شمع‌هایی درون کدو تنبل‌ها روشن می‌شد که برای راهنمایی ارواح از آن استفاده می‌شد. سلتی‌ها خیال می‌کردند که ارواح برای پیدا کردن راه خانه‌های‌شان، نیازمند نور و روشنایی هستند. بر همین اساس، در ترفند هالووین، به میزان زیادی از شمع استفاده می‌کردند.

 

حتما بخوانید:  بهترین دیزاین برای تم عروسی ساحلی

 

چگونه جشن هالووین بگیریم؟

شمع در هالووین

شاید شما هم علاقه‌مند شده باشید که این جشن را تجربه کنید. برای برگزاری جشن هالووین در تهران، باید کدو تنبل بخرید و با توجه به عکس‌هایی که در بالا دیدید، دیزاین ان را آغاز کنید. استفاده از ریسه‌های مقوایی مشکی و نارنجی نیز، ایده جذابی برای دیزاین جشن هالووین است. هرچند برگزاری جشن هالووین در ترکیه و کشورهای همسایه‌ای که جمعیت مسیحی نشین زیادی دارند، رو به افزایش است. اما این جشن در ایران چندان جایگاهی ندارد. اگر خیلی مشتاق برگزاری جشن هالووین هستید، می‌توانید آن را با چند نفر از دوستان صمیمی‌تان برگزار کنید. برگزاری جشن هالووین در اصفهان، شیراز و شهرهای بزرگ ایران که توریست‌های مسیحی در رفت و آمد هستند، رایج‌تر از سایر نقاط ایران است.

 

خلاصه مطلب

جشن هالووین یکی از پر سر و صداترین جشن‌های غربی است که در شبکه‌های اجتماعی آن را دیده‌اید. با مطالعه دقیق این مطلب، دید و شناخت خوبی از این جشن پیدا می‌کنید. اگر علاقه مند به برگزاری چنین جشن‌هایی هستید، برنامه ریزی کنید و خودتان دکور جشن را آماده کنید و لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید