ایده و خلاقیت

راهنمایی و پیشنهاد برای برگزاری جشن تولد کودکان [100% جامع]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۲

اگر شما هم عاشق برگزاری جشن تولد هستید، حتما راهنمای جامع برگزاری جشن تولد کودکان با کم ترین هزینه و بهترین کیفیت را اینجا مطالعه کنید و برنامه ریزی تولد را بیاموزید.

اگر کودکی دارید و یا در نزدیکان‌تان یک کودک ملوس و بانمک دارید، حتما در فکر خوشحال کردن او در روز تولدش هستید. یکی از روزهای مهم در زندگی همه ما، روز تولد عزیزان‌مان است. معمولا برای چنین روزهایی شوق و ذوق زیادی داریم. اگر شما هم برای چنین روزهایی درحال برنامه‌ریزی هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید تا جدیدترین برنامه‌ریزی و پیشنهاد برای برگزاری جشن تولد کودکان را باهم بررسی کنیم.

چگونه جشن تولد کم هزینه بگیریم؟ لیست وسایل جشن تولد چیست؟ ایده های جالب برای جشن تولد کودک چیست؟ قدم به قدم برنامه ریزی برگزاری جشن تولد کودکان چگونه است؟ در ادامه، پاسخ این سوالات را بررسی خواهیم کرد.

پس تا پایان، همراه ما باشید.

 

قدم به قدم برنامه ریزی برگزاری جشن تولد کودکان چگونه است؟

قدم به قدم برنامه ریزی برگزاری جشن تولد کودکان چگونه است

معمولا، برای برنامه ریزی تولد همسر، پدر، مادر و اطرافیان، روند کلی دعوت مهمانان و تدارک خوراکی‌ها را می‌دانید. اما تولد کودکان روال خاصی دارد که شاید تاکنون با آن آشنایی نداشته باشید. برای آشنایی با آداب جشن تولد در ایران، کافی است قدم به قدم مراحلی را که در ادامه، برای شما می‌گوییم را، درنظر بگیرید و با دقت برای آن برنامه‌ریزی کنید. یادتان باشد که با برنامه ریزی دقیق و حرفه‌ای، می‌توانید لوکس ترین و بهترین جشن تولد را برای کودکتان برگزار کنید.

 

حتما بخوانید:  تزیین جشن تولد با بادکنک - تزیین بادکنک برای تولد

 

1.تعداد مهمانان جشن تولد را مشخص کنید

1.تعداد مهمانان جشن تولد را مشخص کنید

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید درنظر بگیرید، تعداد مهمانانی است که برای جشن تولد دعوت می‌کنید. تعداد مهمانان مشخص کننده بودجه‌ای است که برای برگزاری جشن تولد به آن نیاز دارید. سعی کنید مهمانانی دعوت کنید که هم سن و سال کودک شما باشند و او از دیدن آن‌ها ذوق‌زده شود. انتخاب مهمانان بخش مهم داستان است. سعی کنید لیست مهمانان را یادداشت کنید. در زمان مشخص کردن تعداد مهمان‌ها، حتما ظرفیت محل برگزاری جشن تولد را درنظر بگیرید.

دعوت از مهمانان، بیش از ظرفیت محل برگزاری تولد، چیزی جز بی‌نظمی و خراب کردن زحمات‌تان نخواهد داشت.

 

حتما بخوانید:  تزیین جشن تولد دخترانه (تزیین میز تولد دخترانه) + 50 ایده جذاب

 

2.اولویت بندی کنید

2.اولویت بندی کنید

اولیت بندی بخش مهم ماجرا است. سعی کنید لیستی تهیه کنید که در آن بخش‌های مهم جشن تولد را یادداشت کرده‌اید. با خودتان خلوت کنید و تصور کنید جشن تولد را برگزار کرده‌اید. چه چیزهایی برای‌تان از اهمیت بالاتری برخوردار است. چگونه می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید. بر اساس همین تصور، اولویت‌های‌تان را روی کاغذ یادداشت کنید. موزیک جشن تولد (دی جی و گروه موسیقی)، کیک تولد، دکوراسیون و تزیینات تولد، هدیه تولد، خوراکی‌های تولد و شام، از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که باید برای آن اولویت بندی کنید.

 

3.تم جشن تولد را انتخاب کنید

3.تم جشن تولد را انتخاب کنید

حتما با مشاهده عکس‌های تولد خارجی، حسابی دل‌تان دکوراسیون زیبا و جذابی برای تولد می‌خواهد. با مشخص کردن تم جشن تولد موردعلاقه‌تان، می‌توانید به‌راحتی مقدمات یک دکوراسیون هیجان انگیز برای جشن تولد را آماده کنید. تم جشن تولد معمولا بر اساس جنسیت کودک، علایق او و سلیقه والدین انتخاب می‌شود. سعی کنید، تم جشن تولد را رنگی و جذاب انتخاب کنید. بر اساس تم انتخابی، وسایل مورد نیاز جشن تولد کودک را مشخص کنید. کاغذ رنگی، مقوا رنگی، بادکنک، لوازم تزیینی و استند بادکنک را براساس تم جشن تولد انتخاب کنید.

 

4.روز جشن تولد را مشخص کنید

4.روز جشن تولد را مشخص کنید

انتخاب روز جشن، ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد. اگر جشن تولد را وسط هفته و یا در ایام امتحانات برگزار کنید، قطعا خیلی از مهمانان‌تان برای آمدن دچار مشکل هستند. در چنینن مواقعی، خیلی از مهمانان با عذرخواهی از آمدن به جشن تولد صرف‌نظر می‌کنند و عده‌ای نیز، راس ساعت مشخص شده به جشن نمی‌رسند. به هر حال، زحمت شما برای برگزاری جشن تولد به فنا می‌رود. پس بهترین روز را برای برگزاری تولد انتخاب کنید و روز تعطیل را در اولویت قراردهید.

 

5.طرح کیک تولد را انتخاب کنید

5.طرح کیک تولد را انتخاب کنید

کیک تولد نقش مهمی در تزیین میز تولد دارد. اگر بخواهید تولد لاکچری و جذابی برگزار کنید، باید برای تزیین تولد کودک، دقیق فکر کنید. انتخاب کیک تولدی که با تم جشن‌ شما متناسب باشد، یکی از کارهای کلیدی است. سعی کنید، بر اساس تم جشن تولد، کیک را انتخاب کنید. اگر تم صورتی و دخترانه انتخاب کرده‌اید، حتما این رنگ را در کیک تولد هم به‌کار ببرید. یکی از ایده های جالب برای جشن تولد پسرانه، انتخاب کیک با طرح سوپر هیروهای کارتونی است. با استفاده از این ترفندها، جشن حرفه‌ای بگیرید.

سعی کنید، تم جشن را براساس سن و سال کودک‌تان انتخاب کنید. ایده تولد کودک یک ساله و ایده برای تولد دو سالگی، باید پر از رنگ‌های فانتزی و المان‌های کودکانه  باشد.

 

6.کارت دعوت و یا دعوتنامه الکترونیکی جشن تولد

6.کارت دعوت و یا دعوتنامه الکترونیکی جشن تولد

یکی از ایده های جالب برای جشن تولد، استفاده از کارت دعوت کاغذی و مقوایی، یا الکترونیکی است. وضعیت کارت دعوت مقوایی که مشخص است. کافی است با یک طراح صحبت کنید و تم جشن تولد کودک‌تان را نشان دهید. طراحی کارت دعوت هماهنگ با تم تولد، یکی از ایده‌های عالی برای برگزاری جشن خاص و جذاب است. این ایده را در برنامه ریزی برای تولد خودم، استفاده کرده‌ام. از این ایده های جالب برای جشن تولد بزرگسالان نیز می‌توانید استفاده کنید. اگر دوستدار طبیعت هستید و دغدغه‌های محیط زیستی دارید، سعی کنید از دعوتنامه الکترونیکی استفاده کنید.  در این سبک کارت دعوت، امکان استفاده از فیلم و عکس کودک‌تان فراهم است.

سعی کنید کارت دعوت را دو هفته قبل از تولد به دست مهمانان برسانید و درصورتی‌که جشن تولد سورپرایزی است، حتما از آن‌ها بخواهید که با شما همکاری کنند.

 

حتما بخوانید:  چطور بهترین کارت دعوت تولد را تهیه کنم؟

 

7. خوراکیهای جشن تولد را مشخص کنید

7. خوراکیهای جشن تولد را مشخص کنید

بخش هیجان‌انگیز جشن تولد، خوراکی‌های آن است. سعی کنید، بر اساس علایق کودک و مهمانان، لیست خوراکی‌ها را تهیه کنید. برای انتخاب خوراکی‌ها، شیرینی و شکلات، تنقلات، نوشیدنی، شام و دسر، حتما بودجه را درنظر بگیرید. دو الی سه مدل فینگرفود تهیه کنید تا میز تولدتان جذاب‌تر به‌نظر برسد. حتما دسر رنگی آماده کنید و در ظروف یکبارمصرف مخصوص دسر بچینید و میز تولد را حسابی هیجان‌انگیز کنید. اگر هنوز سردرگم هستید و در ذهن‌تان سوال است که که چگونه یک جشن تولد خوب بگیریم، حتما تا پایان این مطلب را با دقت بخوانید.

 

حتما بخوانید:  فینگر فود چیست؟ آموزش 10 مدل فینگرفود خوشمزه مناسب جشن تولد

 

8.برای سورپرایز تولد بچه ها برنامه ریزی کنید

8.برای سورپرایز تولد بچه ها برنامه ریزی کنید

یکی از موضوعاتی که باید از قبل به آن فکر کنید، سورپرایزی است که برای جشن تولد درنظر دارید. این سورپرایز، گاهی یک هدیه خوشحال کننده است و گاهی حضور شخصی که کودک‌تان را حسابی ذوق‌زده می‌کند. سعی کنید با شناختی که از کودک‌تان دارید بهترین سورپرایز تولد را تدارک ببینید. گاهی می‌توانید سورپرایز دسته جمعی برنامه ریزی کنید و لباس یکی از شخصیت‌های کارتونی محبوب‌شان را به تن کنید و با آمدن به جشن، آن‌ها را هیجان‌زده کنید.

 

حتما بخوانید:  بهترین غذای مناسب جشن سیسمونی یا بیبی شاور چیست؟

 

9.هدیه تولد را تهیه کنید

9.هدیه تولد را تهیه کنید

نیازی نیست برای تهیه هدیه تولد، به دنبال کادوهای عجیب باشید. با مطالعه مطلب چطور برای کودکان هدیه تولد بخریم؟  به خوبی می‌توانید مناسب‌ترین هدیه را برای کودک‌تان تهیه کنید. برای خرید هدیه، علاقه‌مندی کودک‌تان را درنظر بگیرید. معمولا طلا و اشیا قیمتی بدون کاربرد برای کودکان هیچ هیجانی ندارد. پس با خرید یک عروسک، اسباب بازی و یا کتاب داستان موردعلاقه‌شان، به آن‌ها دنیایی از عشق را ببخشید.

 

سوالات رایج شما برای برگزاری جشن تولد

بعضی سوالاتی که در قسمت پرسش و پاسخ سایت مطرح می‌شود، مرتبط به برگزاری جشن تولد است. در این قسمت، به سوالات متداول شما پاسخ می‌دهیم.

 

چگونه جشن تولد کم هزینه بگیریم؟

چگونه جشن تولد کم هزینه بگیریم؟

اگر بخواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و جشن تولد مناسبی برگزار کنید، باید تعداد مهمانان را کمی محدود کنید. اندکی از تزیینات کم کنید و کیک تولد را معمولی‌تر انتخاب کنید. کم کردن تزیینات غیرضروری و محدود کردن شام تولد به یک نوع غذا، کمک زیادی به کاهش هزینه‌های برگزاری جشن تولد می‌کند. این بهترین پیشنهاد برای برگزاری جشن تولد کودکان است.

 

چگونه برای برگزاری جشن تولد در مدرسه برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای برگزاری جشن تولد در مدرسه برنامه ریزی کنیم؟

اگر بخواهید در مدرسه جشن تولد برگزار کنید، باید غذاها را به‌صورت فینگرفودی و ساندویچی تهیه کنید. کیک تولد ساده‌تری سفارش دهید و هدیه تولد را با درنظر گرفتن شرایط دیگر دانش آموزان به کودک‌تان هدیه دهید. یادتان باشد که هدایای خاص و تجملی اصلا پیشنهاد مناسبی برای هدیه در مدرسه نیست.

 

چگونه جشن تولد خوب برگزار کنیم؟

چگونه جشن تولد خوب برگزار کنیم؟

برای برگزاری جشن تولد خوب، کافی است به راهنمایی و پیشنهاد برای برگزاری جشن تولد کودکان دقت کنید. کلیه مراحل را یادداشت کنید و با یک برنامه ریزی مطلوب، بهترین جشن تولد را برای کودکتان برگزار کنید. استفاده ازتجربیات اطرافیان هم، ایده مناسبی برای برگزاری یک جشن استاندارد و خوب است.

 

حتما بخوانید:  

 

خلاصه مطلب

اگر تولد کودکتان درپیش است، حتما مطالب بالا را با دقت بخوانید و لیست جامعی تهیه کنید. سعی کنید با برنامه ریزی دقیق، تمامی لوازم تولد را برنامه ریزی کنید و بهترین و لوکس ترین تولد خانگی را برای کودک دلبندتان برگزار کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نازنین زهرا مختارزاده
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

عالی

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید