ایده و خلاقیت

جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز 1402 کجاست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر میخواهید بهترین جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز 1402 را بشناسید و نوروز خوشی را با تفریحاتتان بگذرانید این مطلب را بادقت بخوانید.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در ایام نوروز انجام دهید، بازدید از مکان‌هایی است که در طول سال امکان دیدن آن به‌دلیل شلوغی و ازدهام در شهر وجود نداشته است. نوروز تهران بهترین زمانی است که تهران دراختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از زمان کافی و خلوتی راه‌ها، برای رفتن به جاهای دیدنی تهران در نوروز اقدام کنید. نوروز تهران بهترین زمان برای گشت و گذارهای شهری و تهران گردی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی جاهای دیدنی تهران در ایام نوروز بپردازیم و مکان های دیدنی تهران در نوروز 1402 را باهم بررسی کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

تهران گردی در نوروز 1402

تهران گردی در نوروز 1400

امسال یکی از عجیب‌ترین و خاص‌ترین سال‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم که احتمالا در تاریخ نوشته خواهد شد. شیوع ویروس کرونا و مشکلات پیش آمده از این ویروس، موجب قرنطینه برخی مناطق شده‌است و توصیه وزارت بهداشت در خصوص کنترل شیوع کرونا و پیشگیری از موج چهارم کرونا، در خانه ماندن و عدم رفت و آمد برای سفرهای نوروزی است. پس بهترین کار برای اهالی تهران، ماندن در شهر زیبای تهران است. قطعا با شنیدن اسم تهران، چیزی جز شلوغی، ترافیک و آلودگی در ذهن‌تان تداعی نمی‌شود. اما خوشبختانه نوروز تهران با حال و هوایی بهاری، بهشتی جذاب است که گشت و گذار در آن بسیار خاص و دلچسب خواهد بود. پس توصیه می‌کنم برای ثبت خاطرات خوش بهاری، سراغ گشت و گذار در تهران بروید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نوروز 1402را به تهران گردی بپردازید.

 

حتما بخوانید:بهترین فیلم های سینمایی نوروز  چیست؟ فیلم های برتر سینما

 

بوستان‌ گردی در تهران

بوستان‌ گردی در تهران

پارک‌ها در تهران بسیار زیاد هستند. طراحی پارک‌ها معمولا در نزدیکی‌های عید پر از گل‌کاری‌های زیبا می شود. شما می‌توانید باتوجه به محل سکونتتان پارک دل‌خواهتان را انتخاب کنید و برای بازدید آن برنامه‌ریزی کنید. از جذاب‌ترین پارک‌هایی که در تهران وجود دارد و می‌توانید در تعطیلات نوروز 1402 به آن‌جا بروید، پارک جمشیدیه، پارک ملت، پارک گفتگو، پارک جوانمردان، پارک نهج البلاغه، پارک پردیسان و پارک نیاوران است. هرچند پارک‌های فوق‌العاده بزرگ و با امکاناتی در تهران وجود دارد. اما بدیهی است که مراجعه به این مکان‌های شناخته شده حتی برای یکبار نیز، ضروری است. پارک‌هایی مثل کوهسار، پارک سوهانک و بوستان مادران، از جمله مکان‌هایی است که می‌توانید به‌صورت پیکنیک به آن‌جا مراجعه کنید و با ماشین وارد پارک شوید. آلاچیق‌های سقف دار بهترین فضاهایی است که می‌توانید در آن‌جا بمانید و از باد و باران بهاری در امان باشید. پس حداقل برای این تعطیلات، 2 روز را در بوستان‌های تهران بگذرانید و از فضای بهاری لذت ببرید.

 

حتما بخوانید:متن برای نوروز: متن تبریک نوروز برای عشقم + رفیق ❤ ویژه سال 1402

 

کاخ و موزه‌ گردی در تهران

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که در ایام نوروز می‌توانید داشته باشید، مراجعه به کاخ ها و موزه‌های تهران است. این محیط‌ها بسته هستند و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کووید 19 اهمیت بسیار زیادی دارد. حضور در این فضاها به شما این امکان را می‌دهد تا با فرهنگ و تمدن اصیل ایران آشنا شوید و تاریخ را بهتر لمس کنید. در ادامه به معرفی زیباترین کاخ های تهران و موزه‌های آن می‌پردازیم.

 

1-کاخ گلستان تهران

1-کاخ گلستان تهران

کاخ گلستان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کاخ‌هایی است که از دیرباز محل زندگی پادشاهان بوده است. زندگی پادشاهان از دوره صفویه تا پهلوی در کاخ گلستان بوده است. معماری خاص و زیبای کاخ گلستان، بسیار چشم نواز است. حتما پیش از مراجعه به کاخ گلستان، تاریخچه ساخت آن را مطالعه کنید و فرصتی برای جستجو در تاریخ بیابید. جالب است بدانید که کاخ گلستان در یونسکو به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. در این کاخ، سنگ مزار ناصرالدین شاه قاجار و تخت مرمر به همراه آثاری از کمال الملک وجود دارد که می‌توانید مشاهده کنید.

دسترسی به کاخ گلستان تهران

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ، خیابان داور، کاخ گلستان

تلفن: ۳۳۱۱۳۳۳۵ -۰۲۱

 

2-کاخ نیاوران تهران

2-کاخ نیاوران تهران

یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین کاخ‌های تهران، کاخ نیاوران است. این کاخ در 11 هکتار باغ واقع شده است. کاخ نیاوران محلی برای تفریح تابستانی فتحعلی شاه بوده است. در دوران سلطنت ناصر الدین شاه، کاخ صاحبقرانیه نیز در این مجموعه ساخته شد. در سال‌های آخر سلطنت قاجاریان، کوشک احمد شاهی نیز به این مجموعه اضافه شد. در سال‌های 1337 به دستور شاه پهلوی، کاخ اصلی فتحعلی شاه خراب شد و به جای آن کاخ اختصاصی نیاوران بنا شد. این کاخ محلی برای پذیرایی از مهمانان مهم خارجی بود.

دسترسی به کاخ نیاوران

آدرس: تهران، میدان شهید باهنر، مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران

تلفن تماس: ۱۵- ۲۲۲۸۲۰۱۲  -۰۲۱

 

 

3-کاخ سعد آباد تهران

3-کاخ سعد آباد تهران

یکی از بهترین زمان‌‌ها برای مراجعه به کاخ سعد آباد تهران، در ایام نوروز است. این کاخ در نزدیکی دربند با 110 هکتار فضای باغی بنا شده است. در این کاخ 18 موزه دیدنی وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که هر کدام از این موزه‌ها، در گذشته کاخ یکی از اعضا خانواده قاجار و پهلوی بوده است.

دسترسی به کاخ سعد آباد

آدرس درب دربند‌: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری‌، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعدآباد

تلفن تماس: ۱۵۹-۲۲۷۵۲۰۳۱ -۰۲۱

 

 

4-عمارت مسعودیه تهران

4-عمارت مسعودیه تهران

در سال 1295 به دستور یکی از فرزندان ناصرالدین شاه قاجار، مسعود میرزا، عمارت مسعودیه بنا شد. این عمارت که دارای معماری فوق‌العاده زیبایی است، در نزدیکی‌های میدان بهارستان تهران واقع شده است. این روزها از عمارت مسعودیه جهت برگزاری تئاترهای خاص، فضای نمایشگاهی برای هنرهای دستی و سنتی نیز استفاده می‌شود. دیدن این عمارت زیبا با تاریخچه جذاب آن در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

دسترسی به عمارت مسعودیه

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به بهارستان، خیابان ملت، تقاطع اکباتان

ساعات بازدید: یکشنبه تا جمعه از ۹ صبح تا ۸ شب

تلفن تماس: ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱۲

 

5-خانه مقدم تهران

5-خانه مقدم تهران

یکی از مکان‌های دیدنی تهران که می‌توانید در روزهای تعطیلات 1402 به آن مراجعه کنید، خانه مقدم است. این خانه در نزدیکی توپخانه تهران واقع شده است. خانه مقدم در اواخر دوره قاجار ساخته شده است و خانه پدری استاد محسن مقدم  باستان شناس سرشنای ایرانی بوده است. معماری زیبا و اصالت این خانه تاحدی زیبا است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. موزه مقدم از پربازدیدترین مکان‌هایی است که در طول سال فعالیت فرهنگی می‌کند.           

دسترسی به خانه مقدم

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱

ساعات بازدید: از یکشنبه تا جمعه، ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۱۵ عصر

تلفن تماس: ۰۲۱۶۶۴۶۳۱۴۴

 

 

6-موزه زمان تهران

6-موزه زمان تهران

اگر در حوالی شمال تهران قصد گردش دارید، حتما به موزه زمان سر بزنید. موزه‌ای با معماری خاص و زیبا که در اواخر قاجار به عنوان منزل حسین خداداد بازرگان ساخته شد. در این مجموعه زیبا که با حیاطی دلنشین آمیخته شده است، کافه‌ای وجود دارد که می‌توانید بعد از بازدیدتان در آن‌جا وقت بگذرانید. موزه زمان با دارا بودن کلکسیونی خاص از تقویم‌ها و ساعت‌ها اطلاعات جذابی را به شما ارائه می‌کند.

دسترسی به موزه زمان:

ساعات بازدید شش ماهه اول سال: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

ساعات بازدید شش ماهه دوم سال: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰، پنج شنبه، جمعه و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۷:۰۰

تلفن تماس: ۲۲۴۱۷۳۳۶ – ۰۲۱

 

 

طبیعت‌گردی در تهران

طبیعت‌گردی در تهران

بهار بهترین زمان برای طببیعت‌گردی و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت است. شما در این فصل زیبا می‌توانید هر آنچه از طبیعت می‌خواهید را ببینید. نوروز تهران پر از گل و سبزه و طراوت است. پس می‌توان ادعا کرد که طبیعت گردی در تهران برای چنین فصلی بهترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید. در ادامه مقاصد طبیعت‌گردی تهران را معرفی می‌کنیم.

  • روستای وردیج و واریش: اگر به سمت غرب تهران حرکت کنید، در نزدیکی‌های کن روستای زیبای وردیج و واریش واقع شده است که می‌توانید ساعات خوشی را در گردش این منطقه صرف کنید.

 

  • ییلاق میگون: اگر به سمت جاده لشگرک حرکت کنید و اوشان فشم را رد کنید، به میگون زیبا می رسید. شهری پر از سبزی، کوهستان و رودخانه. زیبایی‌های میگون تاحدی زیاد است که باید صبح زود برای دیدن آن حرکت کنید و در پایان عصر، به منزل بازگردید.

 

  • روستای کمرد: اگر به سمت ارتفاعات شرق  تهران پیش بروید، بعد از گذر از 20 کیلومتری جاده هراز، به سمت منطقه روستای کمرد می‌رسید. این منطقه با دارا بودن آبشاری 20 متری که در فصل بهار خودنمایی می‌کند، بهترین مقصد طبیعت گردی نوروز 1402 است.

 

  • روستای افجه لواسان: آب و هوای لواسانات تهران به شدت خوش است. در این منطقه می‌توانید از هر فضایی استفاده کنید و لذت ببرید. روستای افجه در 30 کیلومتری تهران واقع شده است. برای دسترسی به روستای افجه، باید از اتوبان لشگرک به سمت لواسانات حرکت کنید و تا زمان دیدن تابلو افجه، به مسیرتان ادامه دهید.

 

 

اماکن دیدنی تهران

اماکن دیدنی تهران

حضور در محیط‌های مختلف تهران هیچ‌گاه خالی از لطف نیست. خصوصا اگر در حال و هوای نوروزی و خلوت تهران باشد. در ادامه به معرفی این اماکن می‌پردازیم:

  1. مرکز خرید بام لند و دریاچه چیتگر: یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تهران در نوروز 1402 دریاچه چیتگر است. در نزدیکی این فضا مرکز خرید بام لند با انواع کافه و رستوران‌ها و فروشگاه‌های برند لوکس واقع شده است.
  2. برج میلاد: یکی از نمادهای تهران محسوب می‌شود. این برج با دارا بودن طبقاتی از مرکز خرید، رستوران، سینما و طبقات خاص در بالای برج، بسیار دیدنی است.
  3. برج آزادی: حتما در زمان ورود به تهران از سمت غرب، برج آزادی را دیده‌اید. برجی با معماری خاص و زیبا که یک میدان عظیم در اطراف آن است. فضای برج آزادی با موزه‌های مختلف نیز در نوروز 1402 دیدنی است.
  4. پل طبیعت: یکی از پل‌های خاص در تهران که با معماری و نورپردازی زیبا می‌تواند مقصد دیدنی‌های نوروزی‌تان باشد، پل طبیعت است.

 

خلاصه مطلب

سعی کنید در روزهای نوروز 1402 مکان‌های خلوت را برای بازدید انتخاب کنید و پروتکل‌های اجتماعی را در آن مکان‌ها رعایت کنید تا روزهای خوش و خاطره‌انگیزی را درکنار خانواده بگذرانید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید