ایده و خلاقیت

ثبت ازدواج در ترکیه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر علاقه مند به ثبت ازدواج خود در کشورهای خارجی هستید ، ازدواج در ترکیه میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

ازدواج یکی از مهم‌ترین مقوله‌های زندگی شخصی هر انسانی است. با توجه به این که بخش بزرگی از زندگی هر فردی به ازدواج مرتبط است، افراد همواره وسواس و حساسیت‌های خاصی برای این بخش مهم از زندگی خود دارند و رویاهای زیبایی برای آن در ذهن خود می‌بافند. اما ازدواج در واقعیت بسیار فراتر از یک جشن رویایی است. انسان‌ها اهداف مختلفی را در ازدواج کردن دنبال می‌کنند و یا به عبارتی برنامه‌های مختلفی برای آن دارند. بسیاری از افراد به دلایل شخصی مختلفی ترجیح می‌دهند جشن و مراسم ثبت ازدواج خود را در کشورهای دیگری برگذار کنند. ترکیه یکی از کشورهایی است که شرایط ایده آلی برای ازدواج اتباع خارجی و داخلی فراهم ساخته است. به همین دلیل آمار ثبت ازدواج در ترکیه بالا است. ثبت ازدواج در ترکیه قوانین و شرایط خاصی دارد که در ادامه  راجع به آن صحبت می‌کنیم.

هر کشوری برای ثبت ازدواج قوانین خاص خود را دارد. کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنیی نیست اما آنچه سبب افزایش آمار ثبت ازدواج در ترکیه شده است، ویژگی‌ها و امکانات بسیار خوبی است که در اختیار زوجین قرار می‌گیرد. ضمن این که تمام این ویژگی‌ها برای اتباع داخلی و خارجی یکسان است. البته به شرطی که شرایط ازدواج برای تبعه‌ها فراهم باشد. نکته جالب اینجا است که ثبت ازدواج قانونی در ترکیه در بین ایرانیان نیز محبوبیت بسیاری دارد. گذشته از موقعیت جغرافیایی و شکوه مکان‌های برگزاری جشن در این کشور و همچنین عدم نیاز به ویزا، هزینه کم برای اقامت موقت در این کشور، روابط خوب دیپلمات بین ایران و ترکیه و فاکتورهایی از این دست، یکی از مهمترین دلایل افراد برای ثبت ازدواج قانونی در ترکیه، ثبت ازدواج بین المللی در این کشور می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در ترکیه

برای ثبت ازدواج در این کشور باید مدارک مورد نیاز آن را آماده کرده و به شهرداری منطقه سکونت ارائه دهید. این مدارک شامل: پاسپورت، مدرکی که وضعیت تجرد افراد را ثابت کند، چند قطعه عکس، شناسنامه یا گواهی تولد، کارت ملی و گواهی سلامت افراد می‌باشد. برای بانوان ایرانی نیز در صورتی که سابقه تأهل  نداشته باشند، رضایت نامه پدر اجباری است. ضمن تهیه مدارک باید نکاتی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال: اگر هر دو یا یکی از زوجین نسبت به زبان ترکی تسلط نداشته باشند، باید حتماً در جریان مراسم ازدواج یک مترجم رسمی حضور داشته باشد و تمام مدارک به زبان ترکی ترجمه شود. در نهایت نیز باید تاییدیه مدارک را از سفارتخانه کشورهای مبدا دریافت کرده و به شهرداری ترکیه ارائه دهید. پناهندگانی که بدون وطن هستند باید مدارکی که حمایت بین المللی از آنها را نشان می‌دهد، به شهرداری محل سکونت تحویل دهند.

ثبت ازدواج در ترکیه

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

  • متقاضیان باید به کنسولگری کشور خود مراجعه کنند، اگر هر دو طرف از متقاضیان تابعیت ایران را دارند، باید برای گرفتن گواهی تجرد به کنسولگری ایران در کشور ترکیه مراجعه کنند. همانطور که گفتیم دوشیزگان ایرانی باید مطابق با شرایط جمهوری اسلامی ایران برای ثبت ازدواج خود، اجازه نامه پدر را به کنسولگری تحویل دهند.
  • زوجین باید پس از دریافت گواهی تجرد، برای تایید آن به وزارت امور خارجه ترکیه مراجعه کنند.
  • بعد از تایید این گواهی باید آزمایشات پزشکی را انجام دهند. این آزمایشات در بیمارستان‌های دولتی و مراکز خیریه کشور ترکیه به صورت رایگان یا با هزینه ناچیز انجام می‌شود. این آزمایشات وضعیت ژنتیکی و سلامت جسمی بین زوجین را نشان می‌دهند.
  • در مرحله بعد باید فرم‌های ازدواج را از شهرداری دریافت کرده و بعد از اینکه زوجین فرم را پر کردند، آن را در دفاتر رسمی به تایید برسانند و به شعبه شهرداری محل سکونت خود ارائه دهند.
  • بعد از پشت سر گذاشتن مراحل اداری می‌توان زمان عقد رسمی را تعیین کرد. زوجین می‌توانند عقد خود را در سالن شهرداری یا مکانی خارج از شهرداری برگزار کنند. در هر صورت ثبت ازدواج در ترکیه باید توسط شهرداری انجام شود. در واقع ازدواجی که توسط شهرداری ثبت می‌شود به رسمیت شناخته می‌شود. در حالی که در این ازدواج، ثبت دینی انجام نمی‌شود.
  • زوجین برای عقد دینی و ثبت عقد رسمی خود در ایران باید عقدنامه رسمی ترک را به سفارت ایران در ترکیه برده و برای ثبت دینی در این سفارت اقدام کنند.

ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه

در سال‌های اخیر در پی فرهنگ‌سازی عمومی و جهانی ازدواج بین ملیت‌های مختلف بسیار بیشتر از قبل به ثبت رسیده است. با توجه به اینکه آمار ازدواج بین ملیت‌های مختلف افزایش یافته، ثبت بین المللی ازدواج به عنوان یک موضوع ضروری در بین کشورها مطرح شده است. هدف از این کار یکپارچه ساختن سندهای ازدواج در دفاتر اسناد رسمی کشورهاست. کشور ترکیه جزو کشورهایی است که از این طرح حمایت کرده و ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه به فراوانی انجام می‌شود. سند حاصل از این ثبت ازدواج در ترکیه دارای اعتبار جهانی است و در بیشتر کشورهای جهان به عنوان یک سند رسمی پذیرش می‌شود. با توجه به اینکه کشور ترکیه این نوع ازدواج را پذیرفته، اگر در این کشور ازدواجی صورت گیرد دیگر نیازی به ترجمه ندارد، چون در سند ازدواج علاوه بر زبان ترکی به چند زبان دنیا ترجمه می‌شود.

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل ثبت ازدواج در ترکیه برای زوج‌های ایرانی ثبت ازدواج بین الملل در این کشور است. با ازدواج قانونی در ترکیه نمی‌توان اقامت این کشور را دریافت کرد، مگر این که یکی از زوجین دارای شهروندی یا اقامت دائم این کشور باشد. بنابراین بیشتر ایرانیان با هدف ثبت ازدواج بین الملل، مراسم خود را در این کشور برگزار می‌کنند.

آرال گام

مجموعه آرام گام (https://aralgam.com/) به عنوان مرکز تخصصی ارائه دهنده تمام خدمات مربوط به مهاجرت به کشور ترکیه، خدمات با کیفیت و مطمئنی مانند ثبت ازدواج بین الملل در ترکیه را ارائه می‌دهد. آرال گام در وب سایت اختصاصی خود تمام اطلاعات لازم در خصوص خدماتی که ایرانیان می‌توانند در ترکیه دریافت کنند، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مدیران آرال گام به زبان ترکی تسلط کافی دارند و بر اساس آن با اطلاع رسانی درست و دقیق به مراجعه‌کنندگان خود کمک می‌کنند که با دسترسی به اطلاعات کامل تصمیم درستی بگیرند. ضمن اینکه این مجموعه خدمات مشاوره خود را نیز به صورت رایگان ارائه می‌دهد. برای کسب هرگونه اطلاعات  برای ثبت ازدواج در ترکیه از طریق لینک زیر وارد سایت آرال گام شوید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله