ایده و خلاقیت

بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۳.۷

هنگام اجاره یا خرید باند لازم است به چند نکته مهم توجه نمود تا بهترین باند را برای اجرای زنده تهیه کرد.

در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم جهت خرید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم و به بررسی تفاوت میان دو باند اکتیو و پسیو بپردازیم. در چند سال گذشته باندهای اکتیو طرف‌داران زیادی را به سمت خود جذب نموده و افراد به جهت کاربردهای مختلفی از این محصول استفاده می‌کنند.

معرفی باند اکتیو و پسیو برای اجرای زنده

باندها یکی از تجهیزات صوتی مهم و اصلی در اجرای زنده محسوب می‌شوند که امکان نصب آنها بر روی پایه و دیوار وجود دارد. از انواع پرطرف‌دار و باکیفیت باند می‌توان به باند اکتیو و باند پسیو اشاره کرد. به‌طورکلی باندهای پسیو در دو نوع فول رنج و تووی در بازار وجود دارند. در باند فول رنج تنها از یک بلندگو داخلی برای پخش صدا استفاده شده است ولی در باند پسیو تووی دو عدد بلندگوی داخلی وجود دارد که برای افزایش پوشش فرکانسی در آن کراس اور هم قرار گرفته است. از همه این‌ها که بگذریم اگر شما به دنبال خرید باند باکیفیت و قدرت پخش بالا هستید، بدون شک باند تووی گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

باند اکتیو در واقع نوعی باند پاور دار با قدرت بالا و کیفیت عالی است که تقویت‌کننده آن داخلی بوده و یک یا چند بلندگوی داخلی در آن تعبیه شده است. این ساختار در باند اکتیو به جهت تولید دامنه‌های فرکانسی مختلف است که مهم‌ترین آنها ووفر و تیوتر هستند، ایجاد شده است. یکی از عوامل مؤثر در پخش صدا و اجرای زنده هنگام خرید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده، سایز ووفر و تویتر است که هرچه بزرگ‌تر باشد، فرکانس‌های پایین بیشتری را تحت پوشش می‌دهد و در نتیجه صدا بم‌تر و باقدرت‌تر خواهد بود.

باندهای اکتیو نیز شباهت زیادی به باندهای پسیو دارند اما درون جعبه آنها یک عدد آمپلی‌فایر داخلی تعبیه شده است که جهت راه‌اندازی مستقیم به همراه میکسر است. در این باند اجزای خارجی به‌قدری کم است که دیگر نیازی به تهیه آمپلی‌فایر یا پاور میکسر مجزا نیست. همین موضوع عاملی است برای سنگین‌تر شدن وزن باند، بد نیست بدانید که قیمت این مدل باند نسبت به باند پسیو گران‌تر است و از آن بیشتر برای روی صحنه استفاده می‌شود. در ادامه بیشتر با تفاوت بین این دو مدل باند و مزایای استفاده از آنها آشنا می‌شوید.

 

 

 

چند تفاوت مهم میان باند اکتیو و باند پسیو

  • در باند پسیو منبعی وجود دارد که صدا را به باند انتقال می‌دهد، این منبع ممکن است دستگاه پخش CD، پخش‌کننده موسیقی، کامپیوتر و یا گوشی تلفن همراه باشد.
  • در باند پسیو بخش پیش تقویت‌کننده، وظیفه کنترل سطح صدا را برعهده دارد.
  • در باند اکتیو علاوه بر ووفر و تیوتر، آمپلی‌فایر فرکانس‌های خروجی را تقویت می‌کند.
  • در باند اکتیو تقویت صدا درون اسپیکر انجام می‌شود.
  • پس از انتقال صدا به آمپلی‌فایر در باند پسیو این قسمت مسئولیت تقویت سیگنال صدا و رساندن آن به سطح مناسب را برعهده دارد.
  •  بعد از رسیدن صدای خروجی از آمپلی‌فایر به کراس اور در باندهای دوطرفه، کراس اور با انتقال به فرکانس‌های بالا به توییتر می‌رسد.
  • اگرچه در باند اکتیو مراحل آغازین شباهت زیادی به باند پسیو دارد؛ اما در این باند پس ازآنکه صدا به کراس اور منتقل شد، بلافاصله به آمپلی‌فایرهای جداگانه می‌رسد.
  • تفاوت عمده این دو باند در داخلی بودن آمپلی‌فایرها است. همان‌طور که گفته شد، در انواع باند اکتیو به دلیل وجود آمپلی‌فایر داخلی، نیازی به تهیه آمپلی‌فایر جداگانه نیست.
  • بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده بر روی بدنه خود پیچ تنظیم ولوم صدا، تنظیم گین و تریبل دارد.

مزیت‌های استفاده از باند اکتیو نسبت به باند پسیو

باید اعتراف کنیم که انواع اسپیکر اکتیو در بین مردم به جهت اجراهای تخصصی، مصارف عمومی و متنوع و کاربری‌های خانگی محبوبیت و طرف‌داران بیشتری دارند. باندهای اکتیو استفاده آسانی دارند و مناسب افراد تازه‌وارد و آماتور هستند. داخلی بودن آمپلی‌فایر در باند اکتیو در کنار داشتن ورودی فلش و SD card و حتی بلوتوث از مزیت‌های این بلندگو است که سبب وصل شدن راحت‌تر بلندگوها می‌شوند. همچنین قابلیت اتصال میکروفون و ساز به این باند سبب شده تا خرید و اجاره آن بسیار میان افراد پرطرف‌دار شود.

 

 

 

این باند در حالت عادی تا هشت ساعت بدون برق کار می‌کند و این قابلیت شارژی بودن برای جشن‌ها و رویدادهایی که امکان کابل‌کشی وجود ندارد، بسیار سودمند است. کیفیت صدا در باندهای اکتیو بسیار واضح‌تر، شفاف‌تر و باکیفیت‌تر است و این باند برای استفاده در برنامه‌های بزرگ گزینه بهتر و راحت‌تری است. باندهای پسیو از این نظر محدودیت دارند، زیرا ظرفیت آمپلی‌فایر خارجی و کابل‌ها تنها به تعداد باندها در دسترس هستند. این در حالی است که در باندهای اکتیو به‌راحتی می‌توان کابل‌های صدا را به مقدار موردنیاز افزایش داد. نصب و راه‌اندازی باند اکتیو بسیار ساده و سریع‌تر از باند پسیو است و حمل‌ونقل راحتی دارد.

اسپیکر اکتیو بخریم یا پسیو؟

هنگام خرید باند پسیو، باید بدانید که این باند تعداد کانال‌های خالی و پاور میکسر تعیین‌کنندۀ تعداد بلندگوهاست. در واقع شما می‌توانید با تطبیق امپدانس از اسپیکرهای پسیو استفاده کنید. اما خب این مسئله در باندهای اکتیو وجود ندارد و کاربر این امکان را دارد تا به کمک یک کابل، باند اکتیو را به میکسر متصل کند و دیگر باندها را در امتداد آن ببندد. نکته دیگر اینکه در باندهای اکتیو امکان تنظیم و کنترل صدای خروجی برای هر باند به کمک ولوم آن وجود دارد.

چنانچه می‌خواهید سیستم صوتی بخرید و یا اجاره کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به شرایط خود و باند موردنیاز توجه داشته باشید و با مقایسه و بررسی این دو باند یکی را تهیه فرمایید. شما می‌توانید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده را همین حالا از سایت آوازک به نشانی avazac.com تهیه کنید.

خرید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده

اگر قصد خرید باند دارید و در این زمینه هیچ‌گونه تجربه کافی ندارید، بهتر است در ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید. بدون شک مدل‌های متنوعی از باند در بازار به چشم می‌خورد که انتخاب آن باید بر اساس سلیقه، شرایط و کاربری موردنیاز انجام شود. تنوع محصولات در این زمینه گاهی ممکن است افراد را دچار سردرگمی کند؛ اما با شناخت کافی از انواع باند و اسپیکر می‌توانید از بین صدها محصول متنوع بهترین باند را برای اجرای زنده خود تهیه کنید.

 

 

 

یکی از نکات مهم که سبب انتخاب درست شما در زمان خرید باند می‌شود، کسب اطلاعات لازم درباره نقاط ضعف و قوت اسپیکر اکتیو و پسیو و ویژگی‌های این دو مدل است. همان‌طور که در این مقاله خواندید باندهای اکتیو دارای قابلیت‌های بیشتر و بهتری نسبت به باندهای پسیو هستند؛ بنابراین اگر قصد خرید این مدل باندها را دارید، باید بدانید که طراحی اسپیکرهای اکتیو خاص است. محل قرارگرفتن اجزا در این باند و همچنین فاصله و زاویۀ اجزای داخلی به شکلی است که کمترین نویز داخلی و تداخل سیگنال‌ها را داشته باشد و کیفیت صدای خروجی بهتر شود. توصیه ما این است که باندهای اکتیو را از برندهای معتبر جهانی تهیه کنید تا با خیالی آسوده از آن استفاده کنید و از صدای شفاف و بلند آن لذت ببرید.

مهندسین و کارشناسان مجرب آوازک، با اتکا به تجربه و دانش تخصصی می‌توانند شما را در خرید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با آوازک به شماره 02191016050 تماس بگیرید.

انواع باند اکتیو

تنوع اسپیکرهای اکتیو در بازار بسیار زیاد است و برای آنکه بتوان برای هر استفاده‌ای یک مدل مناسب پیدا کرد، باید با انواع این باند آشنا شد. اگرچه تقسیم‌بندی که در این مقاله می‌خوانید کاملاً علمی نیست، اما به شما کمک می‌کند تا از قابلیت‌های موجود در این محصول آگاه شوید و بهترین باند را برای خود تهیه کنید. در بازار باندهای اکتیو اصطلاحاتی مانند باند فلش خور بلوتوثی، باند اکتیو بلوتوث دار، بلندگو اکتیو شارژی، باند اکتیو وایرلس، اسپیکر پرتابل شارژی، باند اکتیو حرفه‌ای و بزرگ، باند اکتیو خانگی و ... وجود دارند. رایج بودن این مدل تقسیم‌بندی در باندهای اکتیو به شما کمک می‌کنند تا به‌واسطه هر یک از این اصطلاحات بر اساس نیاز و شرایط محیطی این محصول را تهیه کنید.

باندهای اکتیو پرتابل و شارژی از نمونه‌های کم‌وزن و ارزان‌قیمت باند اکتیو محسوب می‌شوند که قدرت صدای آنها نیز در مقایسه با انواع حرفه‌ای کمتر است. از این سری باندها می‌توان برای خانه و جلسات یا مراسم‌های کوچکی مثل هیئت استفاده کرد.

معرفی بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده

در این قسمت می‌خواهیم تا شما را با چند نمونه باند اکتیو برای اجرای زنده آشنا کنیم. این بلندگوها نسبت به خدمات و کیفیتی که به مشتری ارائه می‌دهند، قیمت مناسبی دارند و قدرت آن‌ها پاسخگوی نیاز کاربران است. بنابراین چنانچه به دنبال خرید و اجاره باند باکیفیت هستید، مدل‌های زیر می‌تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود.

باند اکتیو RCF مدل ART 745-A_ RCF 745

این باند یکی از انواع بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده با قدرت عالی برای مجالس و جشن‌ها، سخنرانی‌های مذهبی و... شما عزیزان است. سایز ووفر این محصول 15 اینچ بوده و توان خروجی آن 1400 وات است. از نظر وزنی نیز سنگین است و حدود 20 کیلوگرم وزن دارد. سایز تیوتر باند اکتیو RCF 745 در حدود 4 اینچ و فرکانس آن 45 تا 20 هزار هرتز است.

باند اکتیو RCF مدل ART 315 MK4_ RCF 315

باند اکتیو RCF مدل ART 315 MK4_ RCF 315 یکی دیگر از انواع باند اکتیو باکیفیت است که در اجراهای زنده کاربرد دارد. سایز ووفر این محصول نیز حدود 15 اینچ است و وزنی حدود 15 کیلوگرم دارد که در مقایسه با مدل 745 سبک‌تر است. این باند قادر است فرکانس 45 تا 20 هزار هرتز را تحت پوشش قرار دهد. سایز تیوتر آن 1 اینچ بوده و توان خروجی آن 800 ولت است.

باند اکتیو JBL مدل EON 615- JBL 315

باند اکتیو JBL 315 از باندهای معروف با برند معتبر است که قیمت بیشتری در مقایسه با دیگر مدل‌ها دارد. این باند اگرچه گران است، اما کیفیت و قدرت آن با سایر مدل‌ها قابل قیاس نیست. سایز ووفر این بلندگو همانند دیگر مدل‌ها بوده و حداکثر توان آن 2000 وات است. این مدل با وزن 17.7 کیلوگرم می‌تواند فرکانس بین 20000 تا 50000 هرتز را هدایت کند. بدون شک این محصول می‌تواند بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده شما مشتریان گرامی باشد.

همچنین اگر به دنبال باند قیمت مناسب هستید می‌توانید از برندهای باکیفیتی مانند زیکو نیز استفاده کنید. کافیست با شماره 02191016050 تماس گرفته و با کارشناسان آوازک مشورت کنید.

قیمت بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده

همان‌طور که می‌دانید قیمت و کیفیت همیشه در یک سمت قرار دارند و هرچه کیفیت و قابلیت‌های یک محصول بیشتر و بهتر باشد، مسلماً قیمت گران‌تری هم خواهد داشت. قیمت باند و بلندگوی اکتیو نیز از این قاعده مستثنی نیست. تنوع قیمتی در بازار برای این باند دامنه گسترده‌ای دارد؛ زیرا مدل‌های متعدد و وجود دارد. مدل‌های شارژی و پرتابل به نسبت نمونه‌های حرفه‌ای دیگر قیمت پایین‌تری دارند. قیمت باند و اسپیکر اکتیو تبه عوامل و فاکتورهای زیادی نظیر موارد زیر وابسته است:

  • نام برند سازنده
  • کیفیت طراحی و ساخت و زیبایی ظاهری
  • اندازه درایورهای داخلی (ووفر و تیوتر)
  • حداکثر توان مؤثر
  • میزان حساسیت
  • رنج فرکانسی و پاسخ فرکانسی
  • وزن و ابعاد
  • زاویه پوشش افقی و عمودی
  • میزان مقاومت
  • نوع کانکتورها
  • جنس بدنه
  • قابلیت‌های جانبی

در این مقاله با باند اکتیو و پسیو آشنا شدید و از اینکه کدام برای خرید شما گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود، نیز آگاه شدید. توجه داشته باشید که برای اجاره باند و سیستم صوتی و یا خرید آن هرگز از مراکز غیرمعتبر و ناشناخته محصول را تهیه نکنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. یکی از سایت‌های معتبر در زمینه خرید بهترین باند اکتیو برای اجرای زنده و سیستم صوتی، سایت آوازک است. در این سایت شما می‌توانید با خیال آسوده محصول را تهیه کرده و از آنها نهایت لذت را ببرید. تنها کافی است با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا پشتیبانان سایت شما راهنمایی کنند. همچنین در این سایت امکان ثبت سفارش به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
عباداله ابولخیری
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۰

سلام.با تشکر از جنابعالی و تدوین مقاله.راهنمایی میخواستم. چنانچه صدای خواننده از موسیقی حذف شود.و آن فایل توسط فلش از باند اکتیو پخش شود آیا حین پخش میتوان اجرای زنده پلی بک نمود؟ و اینکه کدام باند اکتیو را جهت مصارف خانگی و محفلی و یا در باغ و طبیعت مصلحت میدانید.متشکر

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید