ایده و خلاقیت

بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت در خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

اگر قصد دارید با بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت در خانه آشنا شوید در این مقاله جامع به شرح این موضوع پرداخته ایم

وظیفه اصلی موهای بدن محافظت از پوست در برابر تهاجمات خارجی بوده اما هنوز هم وجود آنها در قسمت‌های خاصی از بدن مانند صورت بسیار ناخوشایند است. اکثر ما از ظاهر موهای بدن و صورت خود ناراضی هستیم و برای داشتن پوستی صاف و بدون نقص، اغلب برای حذف منظم موهای زائد در تلاشیم.
امروزه استفاده از انواع تیغ اصلاح در بین خانم‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. استفاده اصولی و درست و همچنین استفاده از بهترین تیغ‌های اصلاح می‌تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن موهای زائد باشد.
پرکاربردترین روش‌های اپیلاسیون و حذف موهای زائد صورت معمولا با نخ، اپیلاتور برقی یا لیزر دائمی صورت می‌گیرد. اما ما از طریق این مقاله قصد داریم چند تکنیک حذف موهای زائد خانگی را برای از بین بردن موهای صورت به شما ارائه دهیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

موم موبر با شکر

موم شکر یک درمان خانگی فوق‌العاده آسان و مهم‌تر از همه بسیار موثر است که موها را از روی صورت از بین می‌برد. برای درست کردن این موم باید در ابتدا دو قاشق چای‌خوری پودر قند سفید یا قهوه‌ای و یک قاشق چای‌خوری عسل را در یک قاشق آب مخلوط کنید.
سپس مخلوط را حدود 30 ثانیه در مایکروویو یا از طریق بن ماری (حرارت غیرمستقیم) حرارت دهید تا حباب بزند و قهوه‌ای شود. سپس اجازه دهید موم خنک شود.
در ادامه با استفاده از یک کاردک، موم شکر را به قسمت‌هایی از صورت که مو دارد بمالید. سپس یک تکه پارچه را روی این موم قرار دهید و آن را با انگشتان خود در جهت رویش مو صاف کنید. در نهایت پارچه را در جهت مخالف مو جدا کرده و در صورت لزوم این حرکت را دوباره تکرار کنید. جالب است بدانید که این نوع ماسک شبیه به وکس عمل می‌کند؛ اگر می‌خواهید کار خود را راحت‌تر کنید خرید وکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ماسک آرد نخودچی

آیا شما نیز این ماسک صورت که از آرد نخودچی ساخته شده است را می‌شناسید؟ جالب است بدانید که این ماسک علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده، باعث حذف موهای صورت نیز می‌شود.
برای تهیه این دستور کافیست یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، نصف قاشق چایخوری ماست طبیعی یا گلاب و یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه را با هم مخلوط کنید. پس از اتمام آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند، سپس آن را بشویید.
برای اثربخشی بیشتر می‌توانید این ماسک را حداقل 3 تا 4 بار در هفته به مدت یک ماه انجام دهید. با این حال یک درمان دوم نیز وجود دارد که شامل مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری آرد نخودچی، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه و مقدار کمی شیر است تا یک خمیر صاف و غلیظ درست شود.

ماسک عسل و آبلیمو

این ماسک از موثرترین راه‌های از بین بردن موهای ریز صورت است. از طرفی آب لیمو به عنوان یک پاک کننده عالی است و عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، به نرم شدن موها کمک می‌کند.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این ماسک هم ضد باکتری و هم ضد التهاب است که از تحریک پوست جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این، از آب لیمو برای روشن کردن موهای صورت نیز استفاده می‌شود.
اگر می‌خواهید از تمام این فواید بهره‌مند شوید، یک قاشق غذاخوری آبلیمو تازه را با چهار قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی صورت بمالید و 15 دقیقه  بگذارید بماند. سپس به آرامی صورت را با یک دستمال خیس شده تمیز کنید. این حرکت باید حداقل دو بار در هفته به مدت چند ماه انجام شود.

ماسک عدس قرمز

حتما در مورد عدس قرمزی که باید به صورت پودر بخرید فکر کنید، زیرا می‌تواند یک اسکراب عالی برای خلاص شدن از شر موهای زائد باشد.
ابتدا نصف فنجان عدس قرمز را چند بار آسیاب و الک کنید تا پودر بسیار ریزی به دست آید. در مرحله بعد، دو قاشق غذاخوری شیر یا عسل را به مقدار کافی مخلوط کنید که به شکل خمیر درآید. فراموش نکنید که با نگهداری آن در ظرف در بسته به مدت 15 دقیقه استراحت دهید.
در آخر مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس بشویید. توجه داشته باشید که می‌توانید پودر چوب صندل، پودر پوست پرتقال خشک، گلاب یا حتی آب سیب زمینی را به این دستور اضافه کنید. در واقع، این مواد بخصوص آب سیب زمینی برای پوست شما مفید هستند؛ زیرا به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می‌کنند. این ماسک عملکردی شبیه به کرم موبر دارد در صورتی که می‌خواهید در زمان کمتری موهای زائد خود را از بین ببرید پیشنهاد ما خرید کرم موبر از موتن رو است.

ماسک ژلاتین

این ماسک در از بین بردن دائمی موهای صورت بسیار موثر است اما در نزدیکی دور چشم باید مراقب بود. یک قاشق غذاخوری ژلاتین، دو قاشق غذاخوری شیر و چند قطره آبلیمو را خوب مخلوط کنید و فقط چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا مخلوط داغ شود.
مخلوط را روی صورت بجز دور چشم‌های خود بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند تا کاملا خشک شود. ماسک ژلاتین را به آرامی و با احتیاط از صورت پاک کنید و علاوه بر لطافتی که تا به حال احساس نکرده‌اید، متوجه محو شدن کامل جوش‌های سر سیاه و مو خواهید شد.

ماسک بلغور خانگی

ماسک بلغور جو دوسر

این ماسک از بهترین روش‌های خانگی است که به از بین بردن موهای صورت کمک می کند، پوست را نرم می‌کند و شفافیتی درخشان و طبیعی به آن می‌بخشد.
برای اینکار بهتر است که نصف قاشق غذاخوری جو، یک قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیموی تازه را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و بعد از 20 دقیقه مالش ملایم و حرکات دایره‌ای برخلاف جهت رویش مو صورت خود را شروع کنید و درآخر پوست خود را با آب سرد بشویید. برای تاثیر بهتر، این ماسک باید دو بار در هفته استفاده شود.

پوست گردو

از دیگر روش‌های خانگی برای از بین بردن موی زائد صورت پوست گردو است. پوست گردو را خوب خشک کنید، سپس آنها را بسوزانید تا خاکستر شوند.


 
پودر به دست آمده را با کمی آب مخلوط کنید تا یکدست شود و قبل از استفاده 12 ساعت کنار بگذارید. این مخلوط را با استفاده از پنبه روی محل‌هایی که می‌خواهید موها از بین برود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.
این عمل را 3 بار در روز تکرار کنید و به مرور زمان احساس خواهید کرد که موها شروع به روشن شدن کرده و رشد آنها کندتر می‌شود تا زمانی که کاملا از بین بروند.

نتیجه گیری

خوشبختانه برخی از درمان‌های طبیعی حذف موهای زائد وجود دارد که نه تنها باعث صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های شما می‌شوند، بلکه اثرات طولانی مدت نیز دارند. همچنین این داروهای خانگی برای رفع موهای زائد پوست ملایم‌تر هستند و عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند.
درمان‌های خانگی که در این مقاله بیان کردیم، از موثرترین راه‌ها برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن شما هستند. البته به این نکته باید توجه کنید که برای مشاهده نتیجه دلخواه، به یک بار استفاده اکتفا نکنید و چندین مرتبه و در طی چند ماه این روش‌ها را تکرار کنید.
 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید