ایده و خلاقیت

طرز تهیه اناربیج گیلانی|بهترین دستور پخت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این محتوا نحوه تهیه خورشت اناربیج را به شما اموزش خواهیم داد و همچنین بهترین رستوران در رشت که این غذا را سرو میکند را به شما معرفی میکنیم

اناربیج یکی از پرطرفدارترین خورش‌های ایرانی است که در استان گیلان طبخ می‌شود. خورشت اناربیج طعم و مزه بسیار دل انگیزی دارد. شما میتوانید با این خورشت اناربیج، حس و حال بی نظیری را تجربه کنید. حتی طبخ آن برای مهمانان خاص نیز ایده مناسبی است که میتوانید در ادامه طرز تهیه آن را بخوانید. رستوران رازقی رشت این خورش را به شیوه‌ای خاص تدارک دیده و برای مشتریان خود فراهم کرده است. در این مقاله طرز تهیه اناربیج گیلانی را بیان خواهیم کرد .

 

طرز تهیه اناربیج گیلانی

طرز تهیه اناربیج گیلانی

برای پخت این خورش به موادی از قبیل گوشت چرخ کرده، مغز گردو، پیاز، سبزی معطر، رب انار، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن نیاز دارید. طرز تهیه اناربیج گیلانی به این صورت است:

  1. در ابتدا باید سبزی‌های معطر، خالواش، چوچاق، جعفری، گشنیز و نعنا را خرد کنید. تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن و  سبزی‌ها را به تابه افزوده و تفت دهید تا سرخ شوند. سبزی‌ها را از تابه خارج کرده و کناری بگذارید. پیازها را خرد کرده و با روغن درون قابلمه تفت دهید.
  2. گردو را آسیاب کرده و تفت داده و رب انار، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کرده و آن‌ها را مخلوط کنید. ۴ لیوان آب به قابلمه افزوده و صبر کنید تا گردوها با حرارت ملایم بپزند. پس از گذشت یک ساعت، سبزی‌های سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و صبر کنید تا خورش به طور کامل بپزد و جا بیفتد.
  3. پیازهای باقی مانده را رنده کرده و درون یک کاسه بریزید. گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به کاسه افزوده و مواد را با هم ورز دهید. پس از چسبناک شدن مواد، روی کاسه را با سلفون پوشانده و حدود نیم ساعت درون یخچال جای دهید.
  4. تابه‌ای را بر روی حرارت قرار دهید و به آن روغن اضافه کنید. به اندازه یک گردو از مخلوط برداشته و آن را به شکل کوفته درآورید. درون روغن انداخته و سرخ کنید. با آماده شدن تمام کوفته‌ها آن‌ها را درون خورش انداخته و صبر کنید تا روغن بیندازند.
     

 

طرز تهیه اناربیج رشتی

طرز تهیه اناربیج رشتی

طرز تهیه اناربیج رشتی در واقع همان طرز تهیه این خورش به روش گیلانی است. برای تهیه کردن این غذا شما می‌توانید در ابتدا گردو، رب انار و زردچوبه را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم جای دهید.

گوشت، پیاز، جعفری، چوچاق، نمک، فلفل و زردچوبه را ورز داده و سپس به صورت کوفته در آورید و درون یخچال بگذارید.

پس از گذشت دو ساعت و نیم کوفته‌ها را تفت داده تا آب خود را از دست بدهند. سبزی‌ها را سرخ کرده و به خورش اضافه کنید. ۴۰ دقیقه بعد خورش شما آماده است. می‌توانید به آن نمک و فلفل بیفزایید .

 


طرز تهیه اناربیج مجلسی

طرز تهیه اناربیج مجلسی

اگر می‌خواهید طرز تهیه اناربیج محلی را بدانید بهتر است به این صورت اقدام کنید.

در ابتدا گوشت را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و آن‌ها را چرخ کرده و مغز گردوها را هم چرخ کنید. سبزی‌های معطر را ریز خرد کرده و یک تابه روی حرارت قرار دهید تا به خوبی گرم شود. سبزی را درون تابه ریخته و تفت دهید.

پس از آن روغن اضافه کنید. پیاز را رنده کرده و با نمک و فلفل سیاه به گوشت بیفزایید و ورز دهید. مقداری از گوشت چرخ کرده را برداشته و به اندازه کوفته قلقلی در بیاورید. قابلمه‌ای روی حرارت بگذارید و درون آن روغن بریزید. پیاز را خرد کنید و آن را تفت دهید.

سپس گردو را به آن بیفزایید و تفت دهید. زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به آن افزوده و ۴ لیوان آب جوش هم اضافه کنید تا با حرارت ملایم بپزد. با روغن انداختن گردو، سبزی خرد شده را به آن بیفزایید و مخلوط کنید و اجازه دهید تا بپزد.

پس از آن کوفته‌ها را درون خورش جای داده و رب انار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جوشیده و جا بیفتد. اناربیج مجلسی را باید با پلو زعفرانی سرو کنید .

 


اناربیج با گوشت قلقلی

اناربیج با گوشت قلقلی

اناربیج با گوشت قلقلی و یا با استفاده از مرغ تهیه می‌شود. این خورش به ثبت ملی رسیده و تهیه کردن آن از زمان‌های قدیم در کشور ایران متداول بوده است.

در استان گیلان این خورشت در فصل پاییز بیش از سایر فصول طبخ می‌شود و یکی از رسوم مهم گیلانیان این است که این خورش را در شب یلدا به عنوان شام سرو کنند.

به این غذا دراز قاتوق و یا سنگه خورش هم گفته می‌شود. خورش فسنجان گیلانی و انار آویج دیگر نام‌های این خورشت است .


اناربیج لاهیجان

اناربیج را می‌توان یکی از غذاهای بسیار محبوب و محلی در لاهیجان به شمار آورد. در این منطقه از کشور نیز این خورشت با استفاده از موادی از قبیل مغز گردوی ساییده شده، سبزی‌هایی مانند تره جعفری گشنیز و ... فراهم می‌شود.

در مواد لازم برای پخت آن، گوشت چرخ کرده گوساله قلقلی شده، اردک، مرغابی، بوقلمون و یا مرغ به چشم می‌خورد. اناربیج لاهیجان شباهت بسیار زیادی به خورش فسنجان دارد .


سبزی اناربیج شمالی

سبزی اناربیج شمالی سبزی‌های بومی استان گیلان هستند که می‌توانید آن‌ها را در فصل پاییز در این استان پیدا کنید. از جمله این محصولات می‌توان به سبزی محلی خالواش و چوچاق اشاره کرد.


اناربیج گیلانی با مرغ

برای تهیه اناربیج گیلانی با مرغ باید به جای گوشت از مرغ استفاده کنید. برای تهیه این غذا باید در ابتدا پیازها را خرد کرده و در روغن تفت دهید. تکه‌های مرغ را به آن بیفزایید و با پیازها مخلوط کنید.

آب انار، آب، نمک، فلفل، زردچوبه، گردوی آسیاب شده را به مرغ اضافه کرده و بر روی حرارت ملایم بگذارید. در یک تابه سبزی‌های خرد شده را با روغن تفت دهید و آن‌ها را به مرغ در حال پخت بیافزایید و صبر کنید تا خورش به طور کامل جا بیفتد .


طرز تهیه انار بیج با تصویر

طرز تهیه انار بیج با تصویر

طرز تهیه اناربیج با تصویر در سایت رستوران رازقی رشت گلسار نبش خیابان ۱۲۳ موجود است. با مشاهده تصاویر برای تهیه کردن این خورش آن هم به روش محلی و متناسب با مهمانی‌ها و مراسم‌های خود با هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد.

رستوران رازقی رشت ارائه دهنده انواع مختلف غذاهای ایرانی، غذاهای محلی گیلان و غذاهای ملل است. ساعات کاری این رستوران ۷ صبح تا ۱۲ شب بوده و شما می‌توانید برای چشیدن عطر و طعم خورش اناربیج در وعده‌های ناهار و شام در ساعت ۱۲ تا ۱۹ و یا ۱۹ تا ۲۴ به این رستوران مراجعه کنید.

ساعت ۷ تا ۱۱ صبح برای سرو صبحانه به صورت بوفه و حضوری و ارائه انواع پک صبحانه بیرون بر تدارک دیده شده است .


اناربیج رشت

اگر به چشیدن عطر و طعم غذاهای سنتی و محبوب کشور تمایل دارید و اناربیج رشت را در نظر گرفته‌اید باید به رستورانی مراجعه کنید که این خورش محبوب را با طعم و عطر واقعی و سنتی آن فراهم کرده و در اختیارتان قرار می‌دهد. رستوران رازقی رشت یکی از بهترین این مراکز است.

شما می‌توانید در ساعات ۱۲ تا ۱۹ بعد از ظهر برای صرف ناهار ایرانی و غذاهای محلی گیلان و یا غذاهای ملل به صورت حضوری و یا بیرون بر به این مجموعه سر بزنید. این رستوران با کیفیت‌ترین رستوران در گیلان و رشت بوده و تنوع منوی آن هم بالا است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه و برخورداری از محیطی شیک و مدرن از دیگر ویژگی‌های این رستوران است.


سبزی اناربیج گیلانی

سبزی اناربیج گیلانی نقش و سهم قابل توجهی در خاص بودن این غذا داشته و کمک می‌کند تا اصالت این خورشت و جایگاه سنتی آن حفظ شود. بسیاری از افراد برای پخت این غذا سبزی‌های دیگری را جایگزین سبزی مخصوص اناربیج می‌کنند.

در حالی که اینکار اقدام صحیحی نیست. بهتر است برای تهیه کردن این غذا از مواد اولیه به ویژه سبزی‌هایی استفاده کنید که از گذشته‌های دور تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته و اصالت این خورش به آن‌ها وابسته است.


طرز تهیه اناربیج غذای محلی شمالی

طرز تهیه اناربیج غذای محلی شمالی

آگاهی از طرز تهیه اناربیج غذای محلی شمالی برای افراد علاقه‌مند به هنر آشپزی به ویژه آن‌هایی که به گردشگری و یا چشیدن عطر و طعم غذاهای مختلف محلی و سنتی ایرانی علاقه دارند مفید و مناسب است. اصول اصلی و اولیه طرز تهیه اناربیج غذای محلی شمالی در شهرهای مختلف و مناطق متنوع یکسان است.

 برای نمونه برخی از افراد در این خورش به جای آب انار ترش از آبغوره استفاده می‌کنند و یا به دلیل عدم دسترسی به سبزی‌های محلی، مخلوطی از تره، جعفری و گشنیز و نعنا را به کار می‌گیرند.

یا موادی از قبیل رب آلوچه را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما با این حال طرز پخت اصلی چندان تغییری نمی‌کند. برای تهیه اناربیج غذای محلی شمالی، می‌توانید در ابتدا آب انار ترش و یا آبغوره را داخل یک قابلمه بریزید و زردچوبه و نمک به آن اضافه کنید.

صبر کنید تا جوش بیاید. سبزی‌های مخصوص را خرد کرده و در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. مقداری روغن درون قابلمه‌ای ریخته و پیازها را به آن اضافه کنید و مواد را با یکدیگر تفت دهید. گردوهای آسیاب شده را به آن بیفزایید و تفت دهید. مقداری از گردوها را با اندکی آب مخلوط کرده و به آب انار و یا آبغوره اضافه کنید. دو تا سه ساعت صبر کنید تا گردوها پخته شده و به روغن بیفتند.

رب انار، رب آلوچه، نمک، فلفل و گلپر به آن اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید با جوش آمدن آب خورشت، حرارت را ملایم کنید تا خورش به روغن بیفتد. بعد از نیم ساعت سبزی‌ها را به مواد اضافه کنید. یک ساعتی صبر کنید تا جا بیفتد.

پیاز را رنده کرده و با گوشت چرخ کرده، سبزی، نمک و فلفل ورز دهید. به اندازه یک گردو از گوشت‌ها بردارید و به شکل گرد و یا کوفته درآورید. می‌توانید درون کوفته قلقلی‌ها سبزی چوچاق جای دهید. کوفته‌ها را با روغن در تابه تفت داده و رب انار را به آن اضافه کنید. سپس گلپر را به مواد خود بیفزایید.

بعد از نیم ساعت خورش شما آماده است.

 

بهترین رستوران در رشت

اگر می‌خواهید طعم و عطر این خورش را در بزرگترین گروه رستورانی شمال کشور تجربه کنید حتماً به رستوران رازقی رشت سربزنید. این رستوران بزرگترین کترینگ بیرون بر در استان گیلان بوده و پرطرفدارترین اپلیکیشن سفارش غذا در استان گیلان هم به این مرکز اختصاص دارد.  برای سفارش آنلاین و یا سرو این غذا در رستوران می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بهترین رستوران در رشت در این سایت مراجعه نمایید.

 

خورشت اناربیج

 

بهترین رستوران گلسار رشت

زمانی که به محله گلسار بروید با انواعی از رستوران و کافه مواجه خواهید شد که باید گفت اکثر آنان کیفیت بسیار مطلوبی دارند. اما اگر علاوه بر کیفیت به دنبال محیط زیبا و تنوع بالا هستید به شما رستوران رازقی را معرفی کنیم که علاوه بر غذاهای متنوع گیلانی، انواع غذاهای بین‌الملل و صبحانه نیز ارائه می‌دهد.

لذت بردن از انواع غذای گیلانی و ملل را با رستوران رازقی تجربه کنید

یکی از مواردی که در مواقع تفریح باید به آن توجه کرد، خوش گذشتن به‌تمامی افراد است. به دلیل تنوع سلیقه یا ذائقه بعضاً افرادی هستند که تمایل بیشتری به غذاهای ملل دارند تا امتحان‌کردن غذاهای محلی و جدید. چه جایی بهتر از رستورانی که منوی بسیار متنوع دارد؟

رستوران رازقی برای برآورد نیاز شما عزیزان، همواره سعی دارد تا علاوه بر ایجاد محیطی دلنشین و زیبا، غذاهای گیلانی را با بهترین طعم و کیفیت برای شما فراهم کند تا خاطره‌ای به یاد ماندی در ذهن شما ایجاد کند. همچنین با ارائه منوی متنوع غذای ملل برای کسانی که تمایل به تست غذاهای درجه یک در کلاس جهانی دارند، سعی دارد تا هر شخصی که وارد رستوران می‌شود، لبخند رضایتی از خود به‌جای بگذارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که رستوران رازقی همواره آن را رعایت می‌کند، استفاده از موادی غذایی تازه است تا غذا با بهترین مزه سرو شود. شاید به همین علت است که این رستوران دارای پر طرف‌دارترین اپلیکیشن سفارش غذا در سطح استان گیلان است و بسیاری از افراد که وقت صرف غذا در رستوران را ندارند، از غذای بیرون بر این رستوران استفاده می‌کنند.

برای ثبت سفارش غذا به صورت بیرون‌بر و هرگونه اطلاعات کافی است تا نام رستوران رازقی را سرچ کرده و تمامی اطلاعات موردنیاز را از سایت رستوران دریافت کنید.

 

آدرس رستوران رازقی

آدرس رستوران رازقی

کافی است تا به آدرس رشت، گلسار، نبش خیابان 123 مراجعه کرده تا رستوران رازقی را مشاهده فرمایید. امیدواریم که شما نیز تجربه لذت بخشی را در این رستوران فوق‌العاده تجربه کنید.

 

خلاصه مطلب

اگر عاشق به دست آوردن دستور پخت خورشت اناربیج هستید و میخواهید خوشمزه ترین رستوران رشت که خورشت اناربیج را به شما ارائه میکند کشف کنید، حتما متن بالا را با جزییات مطالعه کنید.

اگر دستور پخت بهتری سراغ دارید یا به رستوران رازقی مراجعه کرده اید، تجربه خودتان را برای ما بنویسید.

اگر این محتوا برای شما مفید بود، حتما به ما امتیاز و ستاره بدهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید