ایده و خلاقیت

برترین مراکز تفریحی و گردشگری در ایران کدام است ؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله قصد داریم بهترین مناطق گردشگری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تعطیلات عالی را در کنار دوستان و یا خانواده و یا حتی به تنهایی داشته باشید.

ایران یکی از کشور هایی است که با وجود فرهنگ غنی، تاریخ، آداب و رسوم متنوع از خیلی از کشورهای جهان بهتر است اما متاسفانه دیدگاه خوبی به “کشور عزیزمان ایران” و ایرانی ها ندارند و از این بابت بسیار متاسف هستیم که ما نتوانستیم ایران را آن شکلی که واقعا هست به افراد دیگر نشان دهیم.

 

معرفی تعطیلات مارکت برترین مارکت گذراندن تعطیلات

اگر قصد گذران تعطیلات خود را در تهران یا شهر های دیگر با بهترین کیفیت ممکن دارید تعطیلات مارکت برترین مرکز مشاوره تعطیلات در تهران است که می توانید به کمک مقالات آن میتوانید برترین برنامه ریزی را برای تعطیلات خود انجام دهید و مفرح ترین زمان ممکن را داشته باشید.

برای مثال اگر قصد دارید بهترین استخر در غرب تهران در تعطیلات مارکت را پیدا کنید سایت تعطیلات در این مورد مقالاتی دارد که می توانید برترین استخر های منطقه های مختلف تهران را به شما معرفی کند.

حس زیبای طبیعت دوستی انسان ها آن ها را وادار خواهد کرد تا در اولین وقت ممکن به سیر و سفر و تفریح فکر کنند تا بتوانند جاذبه های گردشگری گوشه و کنار ایران و یا حتی کل جهان را از نزدیک مشاهده کنند. در کشور ما هم به دلایل متعدد و تعداد بسیار زیاد مناطق گردشگری، تاریخی و مذهبی هر ساله شاهد سفرهای بسیار زیادی هستیم. البته همه افراد با همه مناطق دیدنی آشنا نیستند و شاید حتی جای آن ها را ندانند، پس به راهنمای جامعی نیاز دارند تا بتوانند سفر لذت بخشی را برای خودشان بسازنند.

 

راه های پیدا کردن مناطق گردشگری

تعطیلات مارکت مارکت تخصصی اوقات فراغت است و می تواند بهترین مناطق گردشگری را به شما نشان دهد و لحظات فوق العاده ای را برای شما فراهم سازد. در دنیای امروزه اکثر افراد به دنبال راحت ترین و سریع ترین راه های پیدا کردن مناطق گردشگری عالی هستند و ما در تعطیلات مارکت این امکان را برای شما فراهم کردیم.

 

بهترین مناطق تفریحی و گردشگری ایران

در این مقاله قصد داریم بهترین مناطق گردشگری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید تعطیلات عالی را در کنار دوستان و یا خانواده و یا حتی به تنهایی داشته باشید.

 

غار نمکدان در قشم

غار نمکدان در قشم بزرگ ترین غار نمکی در جهان است و ۶۶۰۰ متر مربع طول دارد. این غار در ۹۰ کیلومتری شهر قشم و ۲ کیلومتری ساحل قرار دارد. پس همزمان با ساحل ‌گردی می ‌توانید از این غار ۵۷۰ ساله هم دیدن کنید.

طی تحقیقات بسیاری که انجام شده، تنفس در هوای داخل غار می ‌تواند به بهبود بیماری‌ های تنفسی مانند آسم هم کمک کند. در این غار می توانید انتظار مجسمه‌ های نمکی شکننده، رودخانه‌های نمکی و خفاش‌ های کوچک را داشته باشید.

درون غار نمکی نور کافی برای دیدن وجود ندارد پس برای نگاهی دقیق ‌تر به بدنه قندیل ‌ها باید یک چراغ‌ قوه پرقدرت به همراه خودتان داشته باشید. نمک‌ های داخل غار خاصیت دارویی فراوانی هم دارند پس از چشیدن آن ها اصلا نترسید!

 

 

دخمه‌ زرتشتیان

در آیین کهن زرتشت، زمانی که شخصی فوت می ‌کرد این ترس در مردم وجود داشت که بدن مرده توسط شیاطین آلوده شود. به همین علت، زرتشتیان بدن شخص فوت شده را در بالای برج‌ هایی با نام برج خاموشان یا برج سکوت قرار می ‌دادند تا خوراک پرندگان شکاری شوند.

برج خاموشان که در یزد است مکانی اسرارآمیز می باشد که شما را کمی با دنیای مردگان بیشتر آشنا می‌ کند. این برج در ۱۵ کیلومتری شهر یزد و در حوالی منطقه صفائیه روی یک کوه کم ارتفاع واقع شده است. شاید برایتان جالب‌ باشد که این شیوه تدفین تا قبل از دوره پهلوی هم رواج داشته اما در این دوره به بعد ممنوع شده است.

بازدید از 2 دخمه این برج یعنی یکی دخمه بزرگ مانکجی و دیگری دخمه گلستان حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان نیاز دارد اما برج سکوت یکی از جاهای بسیار دیدنی ایران است که قطعاً حسی متفاوت به شما می دهد.

 

 

دریاچه گنج

شرایط اقتصادی موجود باعث شده همه افراد به دنبال گنج باشند. دریاچه گنج یا همان دریاچه تخت سلیمان در ۴۵ کیلومتری شهر تکاب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

بومیان این منطقه عقیده دارند که این دریاچه با کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان بوجود آمده است و در گذشته گنج‌ های بسیار زیادی در این منطقه پنهان شده است.

چشمه جوشان واقع در این دریاچه ۱۱۲ متر عمق دارد که باعث شده آب آن دمای ۴۰ درجه سانتی گرادی داشته باشد. مجموعه گردشگری تخت سلیمان در میان ‌مکانی سرسبز و خوش ‌آب ‌و ‌هوا قرار دارد و بازدید از آن هم رایگان است.

این مجموعه قدمت بسیاری دارد و به اعتقاد بسیاری از مردم محل تولد زرتشت بوده. شاید باور آن برای شما سخت باشد اما حتی اروپایی ‌ها هم برای پیدا کردن گنج بارها به اعماق این دریاچه رفته‌ اند اما عمق زیاد و رسوبات آن مانع پیشرفت کاوشگران شده است.

شنا در این دریاچه اکیدا ممنوع است اما شاید روزی گنجینه‌ های تاریخی ایران در این منطقه کشف شوند.

 

مناطق دیدنی ایران بی‌ شمار است. اگر منطقه مورد علاقه شما در این لیست نیست، آن را با ما و کاربران عزیز تعطیلات مارکت حتما به ‌اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید