ایده و خلاقیت

فاکتور های خرید فرش 1200 شانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش، با ویژگی ها و قیمت فرش 1200 شانه آشنا می شوید و اطلاعاتی را در رابطه با قیمت فرش 12 متری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

همانطور که می دانید، فرش ها از نظر شانه و تراکم دسته بندی می شوند و قیمت فرش نیز بر این اساس تعیین می شود. بنابراین لازم است در هنگام خرید فرش، حتما اطلاعات دقیقی در رابطه با تراکم و شانه فرش داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را انجام دهید و یک فرش عالی و با کیفیت را خریداری کنید.

در ادامه این بخش، با ویژگی ها و قیمت فرش 1200 شانه آشنا می شوید و اطلاعاتی را در رابطه با قیمت فرش 12 متری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

آشنایی با ویژگی های اصلی فرش ماشینی

به طور کلی، فرش ها دارای دو نوع تراکم یا ویژگی اصلی هستند. تراکم عرضی فرش با نام "شانه" و تراکم طولی فرش با نام "تراکم" شناخته شده و معرفی می شود.

به عبارت بهتر، به تعداد گره هایی که در هر متر مربع از عرض شانه وجود دارد، "شانه" می گویند و به تعداد گره هایی که در هر متر مربع از طول فرش قرار دارد، "تراکم" گفته می شود.

به عنوان مثال، یک فرش 1200 شانه، دارای 1200 گره یا ریشه در هر متر مربع از عرض فرش است. فرش های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه از جمله رایج ترین فرش های ماشینی هستند که می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، بهترین مدل از آن را انتخاب کنید.

برای درک بهتر تراکم فرش نیز می توان اینطور گفت که به عنوان مثال در یک فرش با تراکم 3600، در هر متر مربع از طول این فرش، 3600 گره یا ریشه به کار رفته است. تراکم فرش در فرش های ماشینی نیز تنوع بسیار زیادی دارد و می توانید فرش های ماشینی با تراکم، 600، 700، 800، 1000، 1700، 2000، 2550، 2700، 3000 و 3600 را در فروشگاه های مختلف فرش ماشینی، مشاهده کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

به طور کلی، هر چه شانه فرش بیشتر باشد، طرح و نقش به کار رفته در نقشه کلی فرش ظریف تر و ریز نقش تر بوده و ظاهر فرش شباهت بسیار زیادی با فرش دستباف خواهد داشت و از همین رو با نام فرش دستباف گونه نیز شناخته می شوند. تراکم فرش نیز به فشردگی فرش اشاره دارد؛ یعنی هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، فرش مورد نظر، محکم تر و سنگین تر خواهد بود.

بنابراین هرچه شانه و تراکم یک فرش بیشتر باشد، نه تنها طرح و نقش بسیار ظریف و زیبایی دارد، بلکه دوام و ماندگاری بسیار بیشتری داشته و می تواند جز انتخاب های عالی از فرش ماشینی باشد.

 

فرش وینتج افشان 1200 شانه

 

ویژگی های و قیمت فرش 1200 شانه چیست؟

فرش 1200 شانه، از جمله فرش های محبوب و معروف است که زیبایی و ظرافت بسیار بالایی داشته و از انجایی که شباهت بسیار زیادی با فرش دستباف دارد، توجهات بسیار زیادی را به خود جلب می کند.

از دیگر ویژگی های فرش 1200 شانه که بر روی قیمت فرش 1200 شانه نیز تاثیر گذار است، تراکم این فرش است. تراکم فرش 1200 شانه معمولا 3600 است اما برخی از فرش های 1200 شانه دارای تراکم کمتر یا بیشتر نیز هستند که همین موضوع باعث ایجاد تغییر در قیمت فرش 1200 شانه ماشینی خواهد شد.

فرش 1200 شانه، معمولا دارای خاب کمتری (حدود 6 تا 8 میلی متر) نسبت به سایر فرش ها با تعداد شانه کمتر بوده و همین موضوع باعث شده تا نقش و طرح این فرش ها، دارای جلوه و وضوح بسیار زیباتر و چشم نوازتری بوده و از نظر وزن نیز نسبت به سایر فرش ها، سبک تر باشد؛ زیرا از نخ ها و الیاف بسیار ظریف و باریک برای بافت این فرش ها استفاده می شود.

 همچنین طرح و نقش فرش 1200 شانه به صورت برجسته و ساده بوده و همین موضوع نیز زیبایی و ظرافت این فرش را دو چندان می کند.

از انجایی که قیمت فرش 1200 شانه نسبت به سایر فرشها بالاتر بوده و ظاهری بسیار لوکس و منحصر به فرد دارد، بهتر است را  برای قسمت پذیرایی و مکان هایی که رفت و آمد زیادی به آن وجود ندارد، استفاده کنید تا زیبایی و شیک بودن فرش به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار گیرد و زیبایی و ظرافت آن تا مدت های طولانی حفظ شود.

برای درک بهتر این ویژگی ها لازم است فرش 1200 شانه را با یک فرش 700 شانه مقایسه کنید تا به راحتی متوجه تفاوت های آن شوید.

 

فرش طرح لاکچری 1200 شانه

 

البته در کنار مزایایی که برای 1200 شانه ذکر شد، لازم است بدانید که این فرش ها به دلیل استفاده از نخ ها بسیار ظریف و نازک، دارای ضخامت کمی هستند و ممکن است در برخی مناطق با آب و هوای سرد، گزینه مناسبی برای گرم کردن زمین نباشند و همین موضوع از نظر بسیاری از افراد، جز معایب این فرش محسوب می شود. همچنین از آنجای که خاب فرش 1200 بسیار کمتر از فرش های 700 شانه است، نرمی کمتری نیز دارند.

علاوه بر این، بالا بودن قیمت فرش 1200 شانه نسبت به سایر فرش ها نیز از دیگر مواردی است که به عنوان معایب فرش هزار و دویست شانه عنوان می شود. از دیگر نکات منفی که در رابطه با فرش1200 وجود دارد این است که به دلیل ضخامت کم و ظرافت بسیار بالایی که دارند، لازم است شستشوی این فرش ها را به مراکز تخصص قالیشویی بسپارید تا هیچگونه آسیبی به بافت فرش وارد نشود و زیبایی و ظرافت آن به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

 

فرش 1200 شانه طرح تبریز کرم

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش 1200 شانه

به طور کلی، عوامل مختلفی در تعیین قیمت فرش 1200 شانه تاثیر گذار هستند که از این بین می توان به جنس نخ مورد استفاده برای بافت فرش، تراکم فرش، نقش برجسته بودن فرش، خاب فرش و غیره اشاره کرد. هرچه کیفیت نخ به کار رفته در فرش 1200 شانه بالاتر باشد (نخ اکریلیک هیت ست شده یا نخ هایباک) مطمئنا قیمت فرش 1200 شانه نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که گفته می شود، مشخصات فرش و نوع متریالی که برای تولید فرش استفاده شده، در تعیین قیمت فرش 1200 شانه تاثیرگذار هستند.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه طرح شاه دخت

 

بنابراین اگر می خواهید از قیمت فرش مطلع شوید و یا به طور خاص اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت فرش 12 متری یا  قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گل برجسته  کسب کنید، بهترین پیشنهاد این است که به وبسایت کارخانه فرش کاشان به آدرس www.bfarsh.com مراجعه کنید. کارخانه فرش کاشان بزرگترین کارخانه تولید کننده فرش کاشان در ایران که دارای دستگاه فرش 1200 شانه ، 1000 شانه ،700 شانه و 500 شانه با تیم حرفه ای طراحی ، بیشترین کلکسیون از فرش های ماشینی را با رنگ بندی های متنوع دارا میباشد و فرش ستاره کوروش با راه اندازی فروشگاه فرش کوروش در شرق تهران  اماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید