ایده و خلاقیت

لوله ای پی آی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این بخش قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی، انواع برندها، قیمت و کاربرد لوله API بپردازیم. 

لوله api یکی از انواع لوله فولادی برای انتقال سیالات مختلف در حجم بالاست. مقاومت و استحکام بسیار بالا در کنار راندمان فوق العاده از مهمترین خصوصیات لوله ای پی آی به شمار می‌رود. همین امر باعث شده تا به کارگیری و استفاده از انواع لوله api در سراسر دنیا رواج داشته باشد. در این بخش قصد داریم تا به بررسی مشخصات فنی، انواع برندها، قیمت و کاربرد لوله API بپردازیم. 

 

لوله api چیست؟

Api مخفف American Petroleum Institue (انجمن نفت آمریکا) و لوله api، به لوله ساخته‌شده مطابق با این استاندارد گفته می‌شود. استاندارد انجمن نفت آمریکا، معیارهای سختگیرانه تری نسبت به سایر استانداردهای ساخت لوله ازجمله ASTM دارد. یکی از آن‌ها تغییر در عناصر میکرو آلیاژی فولاد است. این ویژگی باعث افزایش استحکام و تحمل فشار این نوع لوله ها گردیده است.
از این رو لوله API مشخصات فنی و ویژگی های بالاتری نسبت به نمونه های هم رده دارد. در همین راستا در شرایط و موقعیت‌های ویژه و پرفشار گزینه بسیار مناسبی است. پتروشیمی ها و صنایع نفت و گاز مهمترین حوزه کاربرد این لوله ها محسوب می شود.

 

 

کاربرد لوله api


•    گزینه ای ایده آل برای انتقال نفت، گاز و فرآورده های نفتی نظیر بنزین
•    مناسب برای خطوط آبرسانی صنعتی به دلیل استحکام بالا
•    انتقال میعانات و سیالات تحت فشار و دمای بالا
•    امکان استفاده در مبدل های گرمایی و حرارتی و صنعت کشتی سازی
•    قابلیت کاربرد در عایق سازی کابل های فشار قوی برق
•    پرکاربرد برای شرایطی که نیاز به خدمات مستمر و طولانی در سطح گسترده وجود دارد.


انواع لوله api

لوله ای پی آی معمولاً در دو نوع لوله گازی api و لوله api 5l با گرید b تولید و عرضه می شود. لوله گازی api درزدار بوده و ساختاری جوشکاری شده از قبیل جوش مقاومت الکتریکی یا جوش زیرپودری دارد. در حالی که لوله api 5l از نوع لوله مانیسمان و بدون درز می باشد. از این رو استحکام، مقاومت و البته قیمت لوله api 5l بالاتر از لوله گازی ای پی آی می باشد.
لوله گازی api به‌دلیل مشخصات و قیمت مناسب، معمولاً برای شرایط دما و فشار پایین تا متوسط گزینه بهتری است. مواردی نظیر لوله کشی گاز خانگی، صنعت پتروشیمی و حتی و نفت و گاز. 
لوله api 5l مقاومت و هزینه بالاتری داشته و برای شرایط سنگین و پرفشار گزینه هوشمندانه ای به شمار می‌رود.
از لحاظ گریدبندی، لوله ای پی آی به دو نوع api-psl1 و api-psl2 تقسیم بندی می شود. استانداردها و میعارهای تولید و همچنین تست‌های کنترل کیفیت در api-psl2 قدری سختگیرانه تر است. 


مشخصات فنی لوله api 

امروزه لوله api از جمله لوله های پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود. استانداردهای ابعادی این لوله ها طیق استاندارد ASME B36.10 درنظرگرفته می شود. قطر طراحی و ساخت این لوله ها نیز دامنه وسیعی دارد. لوله api 2/1 اینچ، 2 اینچ، 3 اینچ، 4 اینچ، 6 اینچ، 8 اینچ الی 40 اینچ از جمله این موارد است.
نحوه طراحی دو سر و انتهای لوله های api 5l معمولاً به صورت plain یا ساده و beveled یا زاویه‌دار است.

 

 

برای حفاظت از انتهای لوله‌ها در برابر عوامل محیطی و رطوبت می‌توان از اتصالات فلزی نظیر کپ فولادی یا پلاستیکی استفاده نمود. 
طول لولهapi  معمولاً در اندازه های 6 متری و 12 متری مدنظر قرار می گیرد. لوله 6 متری غالباً کاربرد بیشتری دارد. خصوصاً در امور سبک تا متوسط نظیر لوله کشی گاز. لوله api 5l در گرید b و زیرشاخه های مختلفی از قبیل B-X42-X52-X56-X60-X65-X70 ساخته و عرضه می شود.


انواع برند لوله api

امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید لوله ای پی آی فعالیت دارند. از مهمترین و پرتقاضاترین آن ها می‌توان به لوله api سپاهان و لوله api سپنتا اشاره کرد. لوله api سپاهان و لوله api سپنتا برای مصارف صنعتی و لوله‌کشی گاز خانگی توکار و روکار مورد استفاده قرارمی‌گیرد.


•    لوله api سپاهان

برند سپاهان یکی از شرکت های شناخته شده و با سابقه در زمینه تولید انواع لوله فلزی است. لوله گاز سپاهان نیز از تولیدات پرمصرف این شرکت ایرانی در مصارف صنعتی و خانگی می باشد. این تولیدات در نمونه های سبک و سنگین تولید و به بازار عرضه می شوند. 
قیمت لوله api سپاهان با توجه به ضخامت ورق، وزن لوله و همچنین قطر آن متغیر است. برای مشاهده لیست قیمت لوله api سپاهان می‌توانید با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.


•    لوله api سپنتا

شرکت لوله و پروفیل سپنتا از دیگر مجموعه های تخصصی و خوش نام در تولید لوله است. برند سپنتا در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران و اهواز فعالیت دارد. لوله api نیز یکی از محصولات استراتژیک و پرتقاضای این برند می باشد. لوله api سپنتا برای مصارف صنعتی و خانگی کاربرد دارند
قیمت لوله api سپنتا متأثر از عوامل مختلفی است. از جمله قیمت جهانی فلزات، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و مشخصات فنی لوله نظیر قطر و ضخامت. برای بررسی انواع لوله api سپنتا و مشاهده قیمت روز می‌توانید با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.

 

قیمت لوله api

فاکتورهای مؤثر در قیمت خرید لوله ای پی آی عبارتند از:
•    مشخصات فنی لوله نظیر ضخامت، قطر و اندازه لوله api
•    میزان فولادی مصرفی یا وزن لوله api
•    برند تولید کننده لوله
•    نرخ جهانی فولاد و نوسانات ارز
•    میزان عرضه و تقاضای لوله در بازار
•    نمایندگی و مرکز فروش لوله api
خرید از یک مرکز خوب و باسابقه، علاوه‌بر مرغوبیت کالا، قیمت مناسب و مقرون به صرفه به همراه خواهد داشت. ضمن آن که با توجه به حجم خرید می توانید از تخفیف و شرایط خرید ویژه نیز بهره مند شوید.

 

 

خرید لوله api با بهترین قیمت

شرکت فولاد جهان مهر مجموعه‌ای تخصصی در زمینه فروش انواع لوله، اتصالات و آهن آلات از جمله لوله api است. فعالیت و تجربه بیش از 23 سال سبب شده تا فولاد جهان مهر حضوری فعال و مؤثر در بازار داشته باشد. 
ارائه تنوع بالایی از تولیدات فلزی، همکاری با برندهای معتبر داخلی و خارجی و ارسال به سراسرکشور از مزایای این شرکت است. این مزایا و تضمین بهترین قیمت در طول پروژه توانسته رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. برای مشاهده آخرین قیمت لوله api و مشاوره تخصصی هم اکنون با کارشناسان فولاد جهان مهر با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰ تماس بگیرید.
 

برچسب ها:
لوله
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید