ایده و خلاقیت

بهترین تولید کننده فینگر جوینت ایران کیست ؟ سال 1401

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

فینگر جوینت یکی از روش هایی است که می توان برای استفاده بهینه از تکه های کوچک چوب و ایجاد تخته های چوبی بزرگ استفاده کرد. می توان گفت که چوب درختان هرگز هدر نمی رود و حتی از قطعات کوچکی استفاده می شود.

اگر نام فینگر جوینت را نشنیده اید، اجازه دهید این محصول چوبی را به شما معرفی کنیم. برای ساخت قطعات چوبی باید از درختان استفاده کرد و پس از قطع درختان به صورت الوار بریده می شوند. گرفتن تخته‌های چوبی بزرگ و عالی از کنده‌ها می‌تواند کمی دردسرساز باشد، زیرا ممکن است درخت‌ها صاف نباشند یا ممکن است کبودی‌هایی وجود داشته باشد که باعث شکسته شدن کنده‌ها به قطعات کوچک‌تر شود. یکی از راه های ایده آل برای داشتن تخته های چوبی بزرگ استفاده از روش فینگر جوینت است.

 

صفحه فینگر جوینت

 

ساخت صفحات فینگر جوینت

فینگر جوینت یکی از روش هایی است که می توان برای استفاده بهینه از تکه های کوچک چوب و ایجاد تخته های چوبی بزرگ استفاده کرد. می توان گفت که چوب درختان هرگز هدر نمی رود و حتی از قطعات کوچکی استفاده می شود. اگرچه در ساخت این تخته ها از چوب های ریز استفاده شده است، اما باید از نظر پوسیدگی، ترک، گره و سوراخ بررسی شده و سالم انتخاب شود. سپس رطوبت آنها باید به 12 درصد کاهش یابد. مرحله بعدی اندازه گیری چوب در اندازه ها و ضخامت های مشخص و یکنواخت است. برای جلوگیری از هر گونه حرکت در طول فرآیند برش، چوب را با اره برقی برش دهید تا قطعات صاف به دست آید. ضخامت این صفحات می تواند بین 10 تا 40 میلی متر متغیر باشد و با توجه به کارایی آنها می توان ابعاد را در اشکال و اندازه های مختلف سفارش داد.

 

صفحات فینگر جوینت ساخته شده در رنگ روشن

در مرحله بعد، هر دو طرف چوب انتخاب شده را با استفاده از دستگاهی شانه می کنند تا شیارهای توخالی انگشت مانندی ایجاد شود تا دو تکه چوب کاملاً در هم قفل شده و با یک فینگر جوینت محکم شوند. توجه داشته باشید که عمق شیارها ممکن است به طول چوب بستگی داشته باشد. چوب ها به هم نزدیک می شوند تا سطحی صاف ایجاد شود و قطعات چوبی یکی یکی با چسب چوب به هم چسبانده می شوند. برای این کار از یک دستگاه اتصال استفاده می شود که می تواند قطعات را به صورت کاملا اتوماتیک یا دستی فیکس کرده و در نهایت با استفاده از دستگاه پرس قطعات را به هم بچسبانند. برای به دست آوردن سطح صاف در انتهای کار، با استفاده از رنده و سنباده، برجستگی ها و زبری ها از بین می روند. در کوچکترین ایرادی، قطعات به خوبی به هم متصل نمی شوند، بنابراین بهتر است چوب را به جای دستی، ماشین آلات مونتاژ کنید.

 

انواع چوب فینگر جوینتی

برای خرید تخته های فینگر جوینت باید بدانید که فینگر جوینت از تخته خرده چوب یا ام دی اف ساخته نمی شوند، این تخته ها به طور کامل از چوب های طبیعی شامل راش، صنوبر، بلوط، روسی، اقاقیا، گردو و سایر چوب های طبیعی ساخته شده اند. 

 

فینگر جوینت

 

فینگر جوینت اقاقیا

این محصول چوبی دارای رنگ تیره و کاملا روشن است. ضخامت این ماده را می توانید از 12 تا 30 میلی متر انتخاب کنید. به دلیل کیفیت بالای این چوب در ساخت اجزای اصلی طراحی کابینت، کابینت تیره، پیشخوان، مبلمان، قفسه، پله و درب کابینت استفاده می شود.

 

فینگر جوینت روسی

آشپزخانه با کابینت های سفید و کانتر خاکستری با صفحات فینگر جوینت  روسی
اگر به دنبال پنل های براق هستید این متریال بهترین گزینه است که البته به دلیل رنگ پذیری می توانید آن را در رنگ های مختلف سفارش دهید. ویژگی منحصر به فرد این چوب سبکی و مقاومت آن در برابر حشرات است.

 

فینگر جوینت بلوط

این صفحه را می توانید از قطر 16 تا 18 میلی متر تهیه کنید. سه ویژگی کلیدی آن – امواج زیبا، پذیرش رنگ خوب و البته دوام بالا، این ماده را برای مصارف مختلفی مانند کفپوش و دیوارپوش، میز و قفسه بندی مفید ساخته است.

 

راش فینگر جوینت

ویژگی های مختلف شما را قادر می سازد از Finger Joint استفاده کنید. این ماده در برابر حرارت، ضربه، رطوبت، ترک خوردگی و شکستگی بسیار مقاوم است. این چوب کاملا طبیعی دارای مزیت تحمل رنگ و قابلیت رنگ آمیزی مجدد است، بنابراین می تواند همیشه جذاب و زیبا به نظر برسد.

 

مزایای فینگر جوینت

از آنجایی که در ساخت این موارد از چوب فرآوری شده استفاده نشده است، کاملا بهداشتی بوده و حتی در آشپزخانه نیز قابل استفاده است.
این روش برای رفع نیاز افرادی که نیاز به چوب بلند دارند بسیار موثر است.
مقاومت آن در برابر رطوبت باعث شده است که در بسیاری از موقعیت ها از جمله پوشش کف استفاده شود و استفاده از آن به عنوان سطح کابینت در کنار هر نوع سینک بلامانع است.
اگر به دنبال مواد مقاوم در برابر حرارت هستید، صفحه فینگر جوینت بسیار مقاوم در برابر حرارت است و می توان از آن در اطراف اجاق گاز استفاده کرد.
مزیت منحصر به فرد این تخته این است که می توانید اندازه های مختلف را سفارش دهید زیرا از تکه های کوچک چوب ساخته شده و قابلیت ساخت در اندازه های مختلف برای مصارف مختلف را دارد.
این محصول با ماندگاری طولانی مدت توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. البته اگر می‌خواهید این صفحه دوام بیشتری داشته باشد، باید برای تمیز کردن و نگهداری آن تلاش بیشتری کنید. 
شاید بخواهید با توجه به دکوراسیون محل مورد نظر از چوب های رنگی استفاده کنید، یکی از خواص این چوب قابلیت جذب رنگ آن است. بهتر است رنگی که برای این چوب ها استفاده می شود رنگ های آب گریز باشد البته می توانید از روغن های مخصوص روی سطوح استفاده کنید تا سطح چوب در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی پیدا کند. بسته به نوع سلیقه توصیه می شود امواج موجود در چوب را به خوبی مشاهده کنید و نمای زیبایی به صفحه بدهید.

 

فینگر جوینت ایرانی رستا چوب نوین

رستا چوب اولین تولید کننده صنعتی پنل‌های تمام چوب فینگر جوینت است و از معتبرترین برندهای داخلی در این حوزه می باشد. ما همواره سعی داشتیم در این صنعت پیشرو و خلاق باشیم. از این رو مفتخریم با پانل‌های پرداخت نهایی شده (سمباده 180 خورده) و موجودی کامل انبار زمینه ساز تولیدات شما همکاران محترم با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت باشیم. سرعت تولیدات بالا و محصولات صادراتی با خشک کن تمام اتوماتیک از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد رستاچوب است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید