ایده و خلاقیت

کیف پول کاردانو؛ با ۱۰ تا از بهترین‌ها برای نگهداری ADA آشنا شوید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این نوشتار قصد داریم، 10 تا از بهترین والت‌ها برای نگهداری از ADA را معرفی کنیم تا در زمان خرید و  فروش کاردانو به‌راحتی بتوانید انتقالات خود را انجام دهید. 

کاردانو (Cardano) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌های رمزنگاری موجود در جهان است. اما برای تمامی افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در رمزارز محبوب ADA را دارند پیداکردن بهترین کیف پول کاردانو به یکی از دغدغه‌های آنها تبدیل شده‌است. سال 2017 که صرافی "Cryptopia" هک و بسته شد بسیاری از سرمایه‌گذاران کاردانو دارایی خود را از دست دادند؛ زیرا کیف پول صرافی معتبری را برای دارایی دیجیتالی خود انتخاب نکرده بودند. ما در این نوشتار قصد داریم، 10 تا از بهترین والت‌ها برای نگهداری از ADA را معرفی کنیم تا در زمان خرید و  فروش کاردانو به‌راحتی بتوانید انتقالات خود را انجام دهید. 

 

بهترین کیف پول های کاردانو در سال 2022

به طور کلی کیف پول‌های بسیار زیادی برای نگه‌داری از ارز ADA وجود دارد که در ادامه برخی از این والت‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. 

 

1.    کیف پول Daedalus (دسکتاپ)

والت ددالوس فقط در نسخه دسکتاپ طراحی و به بازار معرفی شد و توسط "IOHK" توسعه‌یافته است. از این والت می‌توان در سیستم‌عامل‌های ویندوز نسخه‌های 8 و 9، مک و لینوکس استفاده کرد. این کیف پول کاردانو دارای مزایایی همانند پشتیبان‌گیری و بازیابی است. والت ددالوس با هر دو کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X /S و Trezor Model T به خوبی کار می‌کند. نصب همگام سازی و شروع استفاده از آن حدود 30 دقیقه زمان می‌برد. 

 

2.    والت  Nami (افزونه مرورگر)

کیف پول نامی یک افزونه در مرورگر است و در مرورگرهای کروم، Edge و Brave می‌توان از آن استفاده کرد. والت نامی با برخی از کیف پول‌های بومی نظیر ددالوس سازگار نیست؛ زیرا آنها چندین آدرس را در هر کیف پول پشتیبانی می‌کنند. در حالی که والت نامی فقط از یک آدرس استفاده می‌کند. به همین دلیل استفاده هم‌زمان از آنها توصیه نمی‌شود. با استفاده از این کیف پول کاردانو شما می‌توانید ارز ADA را در استخر سازندگان سهام کیف پول نامی به نام "Berry Pool" استیک کنید. 

 

3.    کیف پول  Yoroi (افزونه مرورگر، موبایل) 

کیف پول یویوی یک والت سبک روزانه برای کاردانو است. نصب و استفاده از آن در گوشی همراه بسیار راحت است. این والت به‌عنوان یک افزونه در مرورگرهای کروم و فایرفاکس هم قابل استفاده است. امنیت این والت آزمایش شده‌ و کلیدهای خصوصی آن کاملاً رمزنگاری شده‌اند که استفاده از آن را برای کاربر بسیار ایمن می‌کند. 

 

 

4.    کیف پول Eternl (وب، افزونه مرورگر، موبایل)

این کیف پول توسط اعضای جامعه برای کل جامعه اتریوم ساخته شده‌است و در 6 ماه گذشته پیشرفت و توسعه فوق‌العاده‌ای را کسب کرده است. کیف پول اترنل اولین مرورگر Cardano DApps (نسخه بتا) را ساخته و همچنین توسعه نسخه موبایلی آن به خوبی پیش رفته است. کاربران می‌توانند در این والت چندین حساب کاربردی ایجاد کنند. 

 

5.    کیف پول  Ledger Nano S ( کیف پول سخت‌افزاری)

کیف پول لجر نانو اس از جمله والت‌های سخت‌افزاری است که به دلیل ذخیره آفلاین کلیدهای خصوصی، از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره ارز کاردانو محسوب می‌شود. این والت کلید خصوصی را در اختیار خود کاربر قرار می‌دهد و سرویس دهندگان هیچ کنترلی روی دارایی ندارند. این کیف پول علاوه بر کاردانو از هزاران ارز دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می‌کند. 

 

6.    کیف پول DCENT (کیف پول سخت‌افزاری)

استفاده از والت دی سنت به دلیل طراحی و عملکرد عالی که داری بسیار آسان است. این والت از اتصالات بلوتوث رمزنگاری شده برای برقراری ارتباط  با برنامه دی سنت استفاده می‌کند. روی دستگاه یک صفحه‌نمایش بزرگ طراحی شده تا کاربر بتواند تمامی تراکنش‌ها را به‌وضوح ببیند. همچنین قابلیت اثر انگشت و پین کد نیز جزو امکاناتی است که می‌توان برای احراز هویت از آن استفاده کرد. 

 

7.    کیف پول Typhon (کیف پول وب و افزونه مرورگر)

کیف پول تایفون از جمله والت‌های کاردانو است که می‌توان از آن به‌عنوان افزونه مرورگر و کیف پول تحت وب استفاده کرد. کاربر می‌تواند با استفاده از این کیف پول کاردانو، ADA را در استخرهای سهام استیک کند. این والت همچنین قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano X/S/S Plus و Trezor Model T را دارد. با کمک کیف پول تایفون می‌توان تمام توکن‌های بلاک‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای کاردانو را مدیریت کرد. 

 

8.    کیف پول Atomic Wallet (نسخه موبایل و دسکتاپ) 

اتمیک یکی از محبوب‌ترین والت‌های نرم‌افزاری برای ذخیره ارز ADA است که بنا بر ادعای تیم توسعه‌دهنده آن، این والت بر مبنای سه اصل امنیت، ناشناس بودن و تمرکززدایی ایجاد شده و توسعه‌یافته است. در حال حاضر نسخه اندروید، IOS، ویندوز، لینوکس و مک این والت در دسترس کاربران قرار دارد. علاوه بر این، تیم توسعه‌دهنده اتمیک در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی مشکلات کاربران هستند. 

 

 

9.    کیف پول Ellipal Titan (کیف پول سخت‌افزاری)

برای این کیف پول سخت‌افزاری از کابل و یا بلوتوث استفاده نمی‌شود؛ بلکه از یک راه‌حل به نام "Air-gapping" استفاده می‌کند. این حالت کیف پول سخت‌افزاری را به‌صورت فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از تمام شبکه‌های دیگر تنها با استفاده از انتقال کدهای QR جدا می‌کند. این کیف پول کاردانو طراحی بسیار قوی دارد و بدنه آن از فلز ساخته شده و دارای یک صفحه‌نمایش بسیار بزرگ است. 

 

10.    کیف پول Guarda Wallet (موبایل، دسکتاپ، وب و افزونه گوگل کروم)

طبق ادعا تیم توسعه والت گاردا، کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران به هیچ عنوان روی سرورهای این شرکت ذخیره نمی‌شوند و فقط در اختیار صاحبان کیف پول قرار خواهند گرفت. امکان استفاده از این کیف پول کاردانو روی تمام دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها مزیت اصلی آن محسوب می‌شود. این والت همچنین قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری را نیز دارد. 

 

چگونه بهترین کیف پول کاردانو را می‌توانیم انتخاب کنیم؟  

اگرچه ما در این نوشتار لیستی از بهترین کیف پول های کاردانو را ارائه کردیم، اما انتخاب ممکن است هنوز هم سخت باشد. برای اینکه فرآیند انتخاب را کمی ساده‌تر کنیم چند نکته را که هنگام انتخاب  والت باید در نظر گرفته شود را معرفی می‌کنیم. 
•    هدف اصلی هر والت برقراری امنیت دارایی دیجیتالی است، پس والتی را انتخاب کنید که امتحان خود را پس داده باشد. 
•    استفاده از والت‌هایی که طیف گسترده‌ای از رمز ارزها را پشتیبان می‌کند، مدیریت سبد پرتفوی را آسان‌تر می‌کند. 
•    کیف پولی را انتخاب کنید که فرآیند نصب آن راحت باشد و هیچ ویژگی کلیدی در پشت منوها پنهان نباشد. 

 

چرا به کیف پول کاردانو نیاز داریم؟ 

 هر کسی که بخواهد در ارز دیجیتال کاردانو سرمایه‌گذاری کند باید مطمئن شود که بهترین کیف پول کاردانو را انتخاب کرده است. کیف پول دیجیتالی برای ذخیره، انتقال و دریافت رمزارز آدا استفاده می‌شود، به همین دلیل بدون آن انجام هر کاری در شبکه غیرممکن است. برترین والت‌های کاردانو نه‌تنها باید از تراکنش‌ها پشتیبانی کنند؛ بلکه باید سطح عالی امنیت را هم ارائه دهد.  در نهایت، هدف اصلی کیف پول کاردانو باید تأمین امنیت دارایی دیجیتالی باشد. کیف پول‌های سخت‌افزاری بیشترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند و کیف پول‌های صرافی کمترین امنیت را تأمین می‌کنند. کیف پول‌های صرافی فقط برای معاملات ایمن هستند و بهتر است پس از انجام معاملات دارایی‌ها  به والت منتقل شوند. 

 

سخن پایانی
انتخاب بهترین کیف پول کاردانو بخش مهمی از فرآیند سرمایه‌گذاری است. هر معامله‌گری که بخواهد در شبکه کاردانو تراکنش انجام دهد، باید مطمئن شود که یکی از والت‌ها برتر کاردانو را انتخاب کرده است. در این نوشتار برخی از محبوب‌ترین کیف پول های کاردانو را بررسی کردیم و راهنمایی را ارائه کردیم که سرمایه‌گذاران بتوانند انتخاب درستی را داشته باشند. 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید