ایده و خلاقیت

آیا رنگ کابینت ام دی اف تاثیری بر قیمت آن دارد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

امروز قصد داریم سیر تا پیاز مسئله رنگ کابینت‌ و تاثیری که بر روی قیمت کابینت ام دی اف می‌گذارند را مورد بررسی قرار دهیم.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت کابینت ام دی اف تاثیرگذار می‌باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، رنگ این محصول است. به طور کلی برای پوشش دهی سطح کابینت‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام بسته به ترکیبات و کیفیتی که دارند، در یک رنج قیمتی (از ارزان‌ترین تا گران‌ترین) دسته‌بندی می‌شوند. به دلیل همین تنوع و گوناگونی، امروز قصد داریم سیر تا پیاز مسئله رنگ کابینت‌ و تاثیری که بر روی قیمت کابینت ام دی اف می‌گذارند را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم در جستجوی پاسخ پرسش‌های مطرح شده در این باره هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

 

انواع رنگ مخصوص کابینت ام دی اف 

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، رنگ یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین کننده قیمت کابینت ام دی اف می‌باشد. به همین خاطر اگر قصد سفارش ساخت این محصول را دارید، یا چنانچه می‌خواهید آن را به صورت آماده خریداری کنید؛ باز هم لازم است تا با شناخت انواع رنگ جدید کابینت ام دی اف مصرفی، از ماندگاری و سطح کیفی که دارد اطلاع یابید. در این صورت می‌توانید با خود به این نتیجه برسید که آیا محصول مورد نظر ارزش خرید دارد یا خیر؟! فلذا در ادامه قصد داریم انواع رنگ جدید کابینت ام دی اف را معرفی کنیم و ویژگی‌های هر یک را مورد بررسی قرار دهیم، تا به هنگام خرید؛ با دید بازتری نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

 

رنگ لاتکس یا پلاستیک

یکی از متداول‌ترین رنگ‌هایی که برای زیباسازی کابینت آشپزخانه به کار برده می‌شود، رنگ لاتکس یا پلاستیک پایه آب می‌باشد. استفاده از این رنگ نیاز به ابزار خاصی نداشته و صرفا به کمک یک غلتک یا قلمو می‌توان بدنه کابینت را به رنگ دلخواه درآورد. این رنگ در برابر آب مقاوم بوده و به دلیل ساختار رزینی که دارد، به عنوان زیر مجموعه‌ای از رنگ‌های اکریلیک شناخته می‌شود. با این وجود دو تفاوت اساسی بین رنگ اکریلیک و لاتکس وجود دارد و آن هم این است که رنگ اکریلیک بر پایه مواد شیمیایی بوده و باید با تینر پاک شود، اما لاتکس بر پایه آب می‌باشد و با استفاده از آن به راحتی تمیز می‌گردد.

 

رنگ اکریلیک

یکی از مزایای منحصربفرد رنگ اکریلیک در مقایسه با سایر گزینه‌های مذکور، امکان شست‌وشوی آن می‌باشد. زیرا در برخورد با آب به هیچ وجه خاصیت و کیفیت خود را از دست نداده و به هنگام رنگ آمیزی هم نیازی به ترکیب آن با مایعاتی نظیر بنزین نخواهد بود. ضمنا اگر بخواهید حتی می‌توانید آن را با آب هم مخلوط کنید، یعنی این امکان وجود دارد و محدودیتی در این باره مطرح نشده است، اما در حالت کلی غلظت و روندگی آن در حد مطلوبی قرار داشته و چندان نیازی به ترکیب آن با سایر مواد نخواهد بود. 
رنگ‌های اکریلیک با محیط زیست سازگار بوده و از قدرت پوشانندگی بالایی برخوردار می‌باشند. در ضمن ضد حساسیت نیز هستند که این مورد یک مزیت عالی نسبت به رنگ‌های روغنی و... به شمار می‌رود. امروزه برای رنگ کردن انواع لوازم منازل و کابینت‌ها از این رنگ استفاده می‌شود و به علت بی‌بو بودن و سرعت بالایی که در خشک شدن دارد، توجه بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کرده است.

 

رنگ روغنی

رنگ‌های روغنی از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک گرینه عالی برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف به شمار می‌رود. این رنگ حالت یکنواخت داشته و پس از تمام شدن کار، سطح کابینت یکپارچه و شفاف دیده می‌شود. به همین خاطر تا حد امکان ترک‌های جزئی و خراش‌های سطحی کابینت را نیز پوشش می‌دهد. رنگ روغن نسبت به لاتکس گران‌تر بوده و در برابر آب نیز بسیار مقاوم است.

 

رنگ پلی اورتان

پلی اورتان از موادی نظیر رزین و ترکیبات رنگ مخصوص خودرو ساخته می‌شود، از این‌رو مقاومت بالایی داشته و بدنه کابینت را از برخورد با تابش اشعه خورشید، رطوبت و اثرات شوینده‌ها محفوظ نگه می‌دارد. به همین خاطر رنگ کابینت ام دی اف پلی اورتان از کاربرد بیشتری برخوردار بوده و امروزه اغلب از این محصول جهت پوشش‌دهی و رنگ‌آمیزی این قبیل محصولات استفاده می‌شود. در ضمن سرعت خشک شدن این رنگ هم بسیار بالا بوده و طی بازه زمانی که در حال خشک شدن است، رطوبتی که از دست می‌دهد، هیچگونه آسیبی به بافت ام دی اف نمی‌رساند. این رنگ در برابر خط‌و‌خش و ضربه نیز مقاومت بالایی داشته و طول عمر کابینت را افزایش می‌دهد.

 

رنگ لعاب 

رنگ لعاب یکی دیگر از محصولاتی است که برای رنگ‌آمیزی کابینت ام دی اف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ پس از اینکه خشک شد، لایه‌ای سخت و مقاوم بر روی بدنه کابینت تشکیل داده و از نفوذ رطوبت و آب به مغزی ام دی اف جلوگیری می‌کند. در ضمن رنگ لعاب حالت ژل دارد و استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد و نیازی به ابزار خاصی نخواهد بود.

 

رنگ گچ

یکی دیگر از رنگ‌های اقتصادی و نسبتا ارزانی که کار کردن با آن نیاز به تخصص چندانی هم ندارد، رنگ گچ می‌باشد. این محصول با یک قلمو قابل استفاده بوده و برای پاکسازی آن نیازی به بنزین، تینر و... نخواهد بود و به راحتی با آب پاک می‌شود. پیش از رنگ ‌آمیزی کابینت با آن، ابتدا باید اندکی سطح بدنه را سنباده کاری کنید تا ناهمواری‌ها و ذرات خارجی از بین بروند.

 

اسپری رنگ

برای استفاده از اسپری به منظور رنگ‌آمیزی کابینت ام دی اف حتما باید کابینت‌ها را به فضای باز انتقال دهید، یا در غیر اینصورت عمل رنگ‌آمیزی را در محیطی که از تهویه مطبوع مناسبی برخوردار می‌باشد، به انجام رسانید. این رنگ از تنوع بالایی برخوردار بوده و دست شما در انتخاب کاملا باز است. در این روش به هیچگونه ابزاری نیاز نخواهید داشت. همچنین توصیه ما به شما این است که پیش از رنگ کردن کابینت با اسپری، ابتدا یک لایه پرایمر روی آن بکشید و سپس سطح آن را اسپری نمایید، تا ناهمواری‌ها و خط و خراش، پس از رنگ‌آمیزی مشخص نباشد.

 

رنگ مولتی سورفیس

از جمله برجسته‌ترین خصوصیات رنگ مولتی سورفیس ضد آب بودن آن است. همچنین در برابر دمای بالا و حرارت مقاومت مطلوبی از خود به نمایش می‌گذارد. معمولا برای رنگ کردن کابینت‌ها با این محصول، باید دو مرتبه بدنه آن‌ها را رنگ‌آمیزی نمود. پس از مرحله اول، لطفا صبر کنید تا رنگ خشک شود، سپس لایه دوم را هم از روی لایه اول بکشید. در ضمن برای رنگ کردن کابینت با مولتی سورفیس، نیازی به ابزارآلات خاصی نخواهد بود و صرفا یک قلمو یا غلطک کفایت می‌کند. شایان ذکر است که شما می‌توانید برای تقویت خاصیت ضد آب بودن این رنگ، پس از خشک شدن، یک لایه وارنیش هم روی آن بزنید.

 

جمع بندی

این روزها با پیشرفت صنعت مد و دکوراسیون، مردم نسبت به تعویض چیدمان و رنگ‌بندی لوازم منزل خود رغبت بیشتری پیدا کرده و اغلب افراد، هر چند وقت یکبار دوست دارند وسایل مختلف و به خصوص کابینت‌های آشپزخانه را تعویض یا تعمیر نمایند. یکی از روش‌های رایج و کاربردی برای نوسازی فضای آشپزخانه (بدون تعویض کابینت)، تغییر رنگ آن‌ها می‌باشد.
یعنی شما می‌توانید هر وقت که خواستید رنگ کابینت‌های خود را تغییر داده و جلوه جدید و متفاوتی برای آشپزخانه خود به ارمغان آورید. ما هم در مطلب امروز پیرامون همین مسئله صحبت کرده و انواع مختلف رنگ مخصوص کابینت را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مطلب برده باشید و به پاسخ سوالات موجود در ذهن خود برسید. با این حال اگر همچنان پرسش یا نظری راجع به این مسئله دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع:
https://www.bhg.com/

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید