ایده و خلاقیت

تجهیزات مورد نیاز برای یک سوپر مارکت

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

تجهیزات مورد نیاز برای یک سوپر مارکت با شرکت سلکو

اگر قصد راه اندازی سوپرمارکت یا هایپر مارکت خود را دارید، باید تجهیزات مختلفی خریداری کنید تا بتوانید از مواد غذایی نگهداری کرده و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. در این مقاله به معرفی تجهیزات مورد نیاز برای سوپرمارکت خواهیم پرداخت تا پیش از افتتاح فروشگاه خود با اصلی‌ترین دستگاه‌های آن آشنا شوید.

 

یخچال صنعتی

مهم‌ترین چیزی که برای افتتاح یک سوپرمارکت به آن نیاز دارید، یخچال صنعتی است. این یخچال‌ها توان بیشتری نسبت به مدل‌های خانگی داشته و می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری تازگی محصولات را حفظ کنند. یخچال‌های صنعتی دارای انواع مختلفی بوده و بسته به ابعاد سوپرمارکت و بزرگی یا کوچکی آن می‌توانید مدلی مناسب را خریداری نمایید. محبوب‌ترین نوع تجهیزات در یک سوپرمارکت، یخچال ایستاده درب شیشه‌ای است که نیاز به فضای زیادی نداشته و در عین حال می‌توان مواد غذایی زیادی را داخل آن نگهداری کرد.

یخچال‌های صنعتی درب شیشه‌ای مزایای زیادی به همراه دارند. قبل از هر چیزی، به مشتریان اجازه انتخاب می‌دهند زیرا تمام محصولات داخل یخچال در جلوی دید آن‌ها قرار گرفته و می‌توانند بسته به نیاز خود محصولی مناسب را خریداری نمایند. از آنجایی که این یخچال‌ها دو الی سه درب هستند، به راحتی درب آن بخش را باز کرده و محصول مورد نظر خود را بر می‌دارند. در حقیقت یخچال صنعتی درب شیشه‌ای ایستاده باعث افزایش فروش سوپرمارکت هم می‌شود؛ تصور کنید شخصی نیاز به خرید ماست دارد، به داخل فروشگاه آمده و با دیدن اجناس داخل یخچال، تصمیم می‌گیرد مواد خوراکی دیگری هم خریداری کند که نتیجه آن افزایش فروش سوپرمارکت خواهد بود.

از یخچال صنعتی برای نگهداری از نوشیدنی، محصولات لبنی نظیر شیر و پنیر، محصولات پروتئینی و ... استفاده می‌شود. در قصابی‌ها هم نمونه این یخچال‌ها وجود دارد که برای حفظ کیفیت گوشت، آن را داخل یخچال صنعتی ایستاده قرار می‌دهند.

نوع دیگر یخچال صنعتی، یخچال ویترینی است که اغلب برای نمایش محصولاتی مانند شیرینی، میوه، سبزیجات، گوشت، نوشیدنی و .... کاربرد دارد. این یخچال علاوه بر سوپرمارکت‌ها در مشاغل دیگر هم کاربرد داشته و همانطور که از نامش پیداست، مانند یک ویترین تمام محصولات را به نمایش می‌گذارد. اغلب در کنار این یخچال‌ها فروشنده‌ای حضور دارد که پس از انتخاب محصول به وسیله شما، آن را از یخچال بیرون آورده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

یخچال صنعتی و ویترینی

یخچال صنعتی و ویترینی

 

قفسه فروشگاه

قفسه فروشگاه یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای یک سوپرمارکت است که به مرتب کردن بهتر محصولات کمک می‌کند. قفسه فروشگاه باید متناسب با ابعاد سوپرماکت ساخته شود و بسته به سلیقه خود، جنس متریال آن هم باید انتخاب شود. شما می‌توانید از قفسه فلزی، قفسه چوبی، قفسه پلاستیکی یا قفسه شیشه‌ای انتخاب کنید. البته معمولا برای سوپرمارکت‌ها، قفسه فلزی کاربرد بیشتری دارد. برای توزیع محصولاتی نظیر نان می‌توان از انواع دیگر قفسه مانند قفسه شیشه‌ای یا چوبی استفاده کرد اما قفسه فلزی پرکاربردترین نوع قفسه فروشگاهی است.

 

میز چک اوت

زمانی که مشتری محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرد، نیاز به میز چک اوت خواهید داشت تا بتواند با مراجعه به آن، هزینه خوراکی‌ها را پرداخت کند. این میز می‌تواند به یک کامپیوتر مجهز شود تا بتوانید فروش محصول را ثبت کرده و هزینه دریافتی را در کامپیوتر وارد کنید.

 

بارکد خوان

در حالت عادی اطلاعات محصول ممکن است به صورت دستی وارد کامپیوتر هایپرمارکت شوند اما برای افزایش سرعت و کاهش خطای انسانی، بهترین کار استفاده از یک بارکد خوان است.

 

 

بارکد خوان

بارکد خوان

 

کشوی پول

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای یک سوپرمارکت، کشوی پول است. این کشو دارای بخشی جدا برای اسکناس و سکه‌ها است تا بتوانید به صورت مرتب آن‌ها را داخل این کشور قرار دهید. در این کشور پول‌های دریافتی امنیت بیشتری داشته و به صورت مرتب در جای خود قرار گرفته‌اند.

 

دوربین مدار بسته

یکی از تجهیزات مهم در سوپرمارکت، دوربین مدار بسته است که بسته به بزرگی فروشگاه می‌توانید در بخش‌های مختلفی آن را نصب کنید. با نصب دوربین مدار بسته امنیت فروشگاه خود را بالاتر برده و با یکبار هزینه، خیالتان راحت خواهد شد.

 

 

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

 

سخن پایانی

جهت خرید یخچال صنعتی برای سوپر مارکت و کسب کار خود میتوانید با کارشناسان شرکت سلکو در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را دریافت کنید. 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید