ایده و خلاقیت

چرا باید به فکر تهیه گیفت عروسی باشیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱
دسته ها:

انتخاب گیفت عروسی و دانستن نکات مهم انتخاب گیفت عروسی بسیار مهم است چراکه موجب انتخاب هدیه ای ماندگار برای میهمانان شماست.

یکی از زیباترین کارهایی که بمنظور تشکر و قدردانی از میهمانان جشن عروسی خود می توانید انجام دهید، تهیه گیفت عروسی است. در برنامه ریزی عروسی نیز ذکر شد که پس از مشخص شدن تعداد میهمانان می توانید تعداد افرادی که مایلید گیفت عروسی به آن ها اهدا کنید را مشخص کنید. گیفت عروسی علاوه بر تشکر و قدرداری از میهمانان، جهت یادبود شب عروسی شما، سالیان سال ماندگار خواهد بود. عده ای افراد خوش ذوق تمام گیفت های عروسی را جمع آوری نموده و کلکسیونی زیبا از  زیباترین خاطرات دوستان و آشنایان خود دارند. با توجه به توضیحاتی که در مورد گیفت عروسی دادیم حتماً کنجکاو شده اید تا بیشتر در مورد آن بدانید، رسانه تخصصی تشریفات و خدمات مجالس تشریفینو این اطلاعات را برای شما جمع آوری کرده تا در ادامه مطالعه نمایید.

 

گیفت عروسی چیست؟

گیفت عروسی یکی از رسوم قدیمی اروپاییان بوده است، در گذشته جعبه ای مزین شده با سنگ ها و مهره های رنگی و گران قیمت که مانند جعبه جواهرات حاوی قند بود (در آن زمان خوراکی بسیار گران قیمتی محسوب میشد ) به میهمانان هدیه میدادند. در آن زمان عروس و دامادی که توان مالی انجام این کار را داشتند گیفت عروسی هدیه می دادند. پس از گذشت سالیان سال، قند از دسته کالاهای خوراکی گران قیمت خارج شد و این رسم رواج بیشتری یافت. قراردادن قند در جعبه های تزئین شده نشان از شیرینی زندگی بود که بعد ها با قرار دادن بادام در کنار قند، تلخ و شیرینی زندگی را نشان دادند. امروزه عروس و داماد های خوش ذوق بمنظور قدردانی از میهمانان اقدام به تهیه گیفت عروسی مطابق با بودجه و سلیقه خود می کنند. در مقاله ای مجزا تحت عنوان گیفت عروسی خود را بسازید نمونه هایی از گیفت عروسی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

 

گیفت عروسی متشکل از چه چیزهایی است

گیفت عروسی متشکل از چه چیزهایی است

انتخاب نوع گیفت عروسی کاملاً سلیقه ای است. این که چه مدل گیفتی انتخاب کنید بستگی به نظر خودتان دارد. انتخاب شمع، عطر و رایحه، گل و گیاه، قند و نقل، خلاصه همه این گیفت ها فوق العاده خواهند شد. گیفت عروسی متشکل از یک شی کاربردی، دکوراتیو و زیباست که بتوان آن را تزئین نمود. گیفت عروسی به جز دیزاین هماهنگ با تم جشن عروسی، کیک عروسی و یا دسته گل عروس، یک تگ نوشته شده نیز بهمراه دارد. بر روی این تگ نام عروس و داماد، به همراه تاریخ جشن عروسی آن ها درج شده است. این تگ نشان از شب جشن عروسی شما دارد و گیفت عروسی شما روی میز هریک از میهمانانتان تا سال های سال یاد آور جشن وصال شما است.

 

نکات مهم در انتخاب گیفت عروسی

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب گیفت عروسی، در نظر گرفتن تعداد افرادی است که مایل هستید به آن ها گیفت عروسی ارائه دهید. دقت داشته باشید در برآورد تعداد گیفت عروسی مورد نیاز، تعداد دوستان خود و اقوام نزدیک را به دقت بررسی کنید. چرا که گاهاً این افراد را در لیست خود بصورت خانوادگی در نظر می گیرید، در حالیکه بدلیل صمیمیت و علاقه زیاد، لازم به اهداء گیفت به هر یک از این افراد خواهید شد. پس هوشمندانه و واقع بینانه بررسی کنید. تم جشن عروسی خود را مشخص کنید و گیفت عروسی را هماهنگ با آن انتخاب کنید تا پرستیژ و هارمونی جشن عروسی شما چند برابر شود. برای خودتان چند نمونه گیفت عروسی درنظر بگیرید و مشخص کنید، آیا زمان کافی و ذوق و علاقه ای برای ساخت گیفت عروسی دارید یا باید از گیفت های آماده استفاده نمایید؟ پس از مشخص نمودن تمام این موارد نوبت به بودجه مورد نظر می رسد. برآورد هزینه تهیه گیفت به تعداد میهمانان بر اساس نوع گیفت دلخواهتان موجب می شود در برنامه ریزی عروسی خود با دقت پیش روید و خیالتان آسوده باشد که با در نظر گرفتن این نکات قادر خواهید بود گیفت عروسی جذابی برای جشن  عروسی خود تدارک ببینید.

 

گیفت عروسی خوراکی

نکات مهم انتخاب گیفت عروسی خوراکی

یکی از جذاب ترین گیفت های عروسی، گیفت های خوراکی است. اما برای انتخاب گیفت عروسی خوراکی لازم است نکاتی را بدانید. ابتدا نوع خوراکی محبوب خود را جهت قراردادن درون گیفت مشخص کنید. انتخاب شکلات، اسمارتیز، آبنبات و کوکی های دیزاین شده از رایج ترین گیفت های عروسی خوراکی محسوب می شود. بهتر است نوع ظرفی که مایل هستید گیفت عروسی خوراکی را با آن تهیه کنید مشخص نمایید. در انتخاب ظرف گیفت عروسی خوراکی، سایز خوراکی و میزان آن را نیز در نظر گیرید. در صورتی که جشن عروسی شما در فصول گرم است، از انتخاب شکلات ها و خوراکی هایی که با گرما دفرم می شوند خودداری کنید. همچنین در نظر داشته باشید گیفت عروسی خوراکی را باید در نزدیک ترین زمان به جشن عروسی آماده کنید تا این خوراکی ها خراب نشوند. یکی دیگر از نکات مهم انتخاب گیفت عروسیخوراکی این است که خوراکی انتخاب کنید که ماندگاری طولانی تری داشته باشد تا گیفت عروسی شما نیز ماندگار تر باشد. نکته دیگر در انتخاب گیفت عروسی خوراکی این است که شرایط آب و هوایی محل نگهداری گیفت ها و جشن عروسی خود را در نظر گیرید و اگر در مناطق شمالی و دارای رطوبت زندگی می کنید سعی کنید گیفت خوراکی را فراموش کنید.

 

گیفت عروسی عطری

نکات مهم انتخاب گیفت عروسی عطری

یکی دیگر از رایج ترین گیفت های عروسی، گیفت عروسی عطری است. این گیفت دارای محفظه نگهدارنده عطر و عصاره عطر خوش بو می باشد. از نکات مهم انتخاب گیفت عروسی عطری این است که در انتخاب نوع ظرف نگهدارنده عطر مورد نظر دقت نمایید. چرا که محتویات عطر معمولاً درصد بالایی الکل است، در کل بدلیل مایع بودن عطر احتمال تبخیر آن و ازبین رفتن گیفت عروسی عطری که در ظرف نامناسب تهیه شده است بسیار بالاست. پس حتماً در این خصوص دقت کافی نمایید.

 

گیفت عروسی شمع

نکات مهم انتخاب گیفت عروسی شمعی

محبوبیت گیفت عروسی شمعی بسیار زیاد است. از دیر باز شمع نماد لحظات احساسی و رمانتیک ما بوده و گیفت عروسی شمعی بسیار جذاب است. اما در نظر داشته باشید در صورتی که هدف شما انتخاب گیفت عروسی شمعی است که جنس شمع آن شمع ژله ای است، حتماً در حمل و نقل گیفت ها تا لحظه تحویل آن به میهمانان دقت نمایید. چرا که عدم توجه به این موضوع موجب می شود گیفت عروسی شمعی شما دفرم شده و تمام زیبایی آن بدلیل حرکت شمع ژله ای از بین رود. انتخاب رنگ مناسب شمع پارافینی جامد نیز بسیار مهم است، انتخاب شمع سفید، کرم و یا شمع های رنگی هماهنگ با تم جشن عروسی بسیار رایج است.

 

گیتف عروسی گیاه - کاکتوس

نکات مهم انتخاب گیفت عروسی گل و گیاه

یکی از جدیدترین و دوست داشتنی ترین گیفت هایی که تاکنون دیده شده، گیفت عروسی گل و گیاه است. استفاده از گل و گیاه طبیعی در گیفت عروسی موجب القای حس زندگی، حس آرامش و لطافت به میهمانان می شود. حسی که در شب عروسی به میزان زیاد از چشمان عروس و داماد پیداست. اگر انتخاب شما گیفت عروسی گل و گیاه طبیعی است لازم است بدانید که تهیه آن باید در زمان مشخص و با برنامه ریزی صورت گیرد. انتخاب گیفت عروسی گل و گیاه از آن جهت مشکل است که نگهداری می طلبد. در انتخاب گیفت عروسی گل و گیاه ساده ترین آن، گیاه کاکتوس است، که به دلیل شرایط نگهداری آسان و همچنین انعطاف زیاد در تغییر آب و هوا این روزها رایج شده است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید