ایده و خلاقیت

خوراکی های مراسم ختم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برگزاری مراسمات ترحیم و پذیرایی از مهمانان از دغدغه های داغداران است که باید به آن بپردازند. خوراکی های مراسم ختم یکی از اصلی ترین اقدامات پذیرایی مراسم ختم است.

از دست دادن عزیز یکی ازغم انگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی رخ دهد و چاره ای جز صبر و بردباری در برابر این غم بزرگ نیست. سوگواری برای از دست دادن عزیز و از طرف دیگر برگزاری مراسمات ترحیم و پذیرایی از مهمانان از دغدغه های داغداران است که باید به آن بپردازند. خوراکی های مراسم ختم یکی از اصلی ترین اقدامات پذیرایی مراسم ختم است.

مراسم ترحیم معمولاً در منزل فقید یا در مسجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود. افراد با توجه به بودجه ای که در نظر دارند میتوانند مراسم ختم در منزل یا تالار برگزار کنند.

حلوا و خرما مراسم ختم

حلوا و خرما مراسم ختم

اصلی ترین خوراکی مراسم ختم، حلوا و خرما است  که در ادامه انواع حلوا و خرما مراسم ختم را معرفی میکنیم:

حلوا با تزیین پودر نارگیل و پسته: حلوا را در یک دیس یا بشقاب بزرگ بریزید و روی آنرا با انواع پودر پسته،نارگیل و بادام تزیین کنید.

حلوا مراسم ختم

حلوا با نان بستنی: نان های بستنی انواع مختلفی دارند که  حلوا با قیف به اندازه کافی درون آن قرار میگیرد و به صورت تک نفره آماده می شود.

حلوا ختم

حلوا ویفری: بیسکوییت های ویفری هستند که با حلوا به صورت رولتی پیچیده میشوند که برای پذیرایی مهمانان گزینه خوبی است.

حلوا رولی

خرما با مغز پسته و گردو: در این نوع خرما میتوانید به جای هسته، گردو یا پسته بگذارید و روی آن را با پودر نارگیل، پودر پسته و.. تزیین کنید.

خرما

پک حلوا و خرما : می توانید یک عدد خرما را با یه برش حلوا یا حلوا نان بستنی در ظروف کوچک یکبار مصرف یا بشقاب قرار دهید و برای هر مهمان بگذاریید که خیلی بهداشتی تر ولاکچری تر است.

استفاده از میوه ها خوراکی مراسم ترحیم

میوه های مراسم ختم در هر فصل متفاوت است، در فصول سرد سال میوه هایی مثل پرتقال، سیب، نارنگی، خیار و موز مناسب هستند و در فصول گرم سال آلو، هلو، زردآلو، شلیل، گیلاس و موز میوه های مناسبی برای پذیرایی هستند.

باید دقت کنید که میوه هایی که برای پذیرایی خریداری میکنید تازه و بدون پوسیدگی باشند یا در اثر فشار و گرما له نشده باشند.

نوشیدنی های مراسم ختم

شربت

یکی دیگر از خوراکی های مراسم ختم نوشیدنی ها هستند. چای از اصلی ترین نوشیدنی هایی است که در مراسمات ایرانی برای پذیرایی آورده می شود. میتوانید از نوشیدنی هایی مثل قهوه ، نسکافه، پک چای، انواع دمنوش های آرامبخش در فصول سرد سال استفاده کنید. نوشیدنی هایی مانند شیرکاکائو، انواع آبمیوه ها و شربت ها در فصول گرم سال برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شوند.آبمیوه و شربت در لیوان های یکبار مصرف یا به صورت بسته بندی تک نفره برای مهمانان آورده می شود.

شیرینی های مراسم ختم

شیرینی

از معروف ترین خوراکی های مراسم ختم میکادو است که از قدیم در بین خوراکی های مراسم ترحییم وجود داشته است اما امروزه شیرینی های جدیدی مخصوص مراسم ختم در قنادی ها دیده می شوند مثل کیک یزدی، شیرین مافینی، انواع کیک مثل کیک ساده یا  شکلاتی همچنین انواع شیرینی ها تر مانند انواع رولت یا تارت نیز محبوب شده اند.

کارد و دستمال کاغذی و نمک پک پذیرایی ختم

از دیگر مواردی که برای مراسم ختم باید به فکر باشید ظروف پذیرایی خوراکی های مراسم ختم است. برخی ترجیح می دهند از ظروف چینی اتفاده کنند اما اگر مهمانان زیادی دارید استفاده از ظروف چینی پیشنهاد نمی شود چرا که به تعداد زیادی ظروف نیاز است و شست و شوی آن ها کار دشواری است به همین خاطر میتوانید از ظروف یکبار مصرف استفاده کنید که در انواع و اقسام گوناگونی در بازار وجود دارند.

میز پذیرایی برای خوراکی های مراسم ختم

میز پذیرایی برای خوراکی های مراسم ختم

در هر مکانی که مراسم ختم برگزار شود، به میزی برای چیدمان خوراکی های مراسم نیاز است. روی میز با یک پارچه مشکی پوشانده می شود و شمع که نماد آرامش است به همراه عکس متوفی و رمان مشکی روی میز قرار میگیرند. در کنار آنها خوراکی های پذیرایی مراسم ختم گذاشته می شود.

یکی دیگر از مرسومات مراسم ختم گل آرایی است که میز پذیرایی با انواع گل های مخصوص مراسم ختم مانند  گل های گلایل، استرزیا ،لیلیوم، ژربرا، شب بو، مریم و داوودی تزیین میشوند . 

قرائت قرآن: قرائت آیات قرآن و اجرای زیارت‌های معروف می‌تواند جزء مراسم ترحیم باشد. قاریانقرآن علاوه بر قرائت آیات، به تلاوت زیارت های ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نیز می‌پردازند.

دعا و سخنرانی: در طول مراسم ترحیم، دعاها برای فقید و سخنرانی‌ها درباره زندگی و خدمات او انجام می‌شود. افراد حاضر می‌توانند خاطرات و تجربیات خود را در مورد فقید با بقیه به اشتراک بگذارند.

پک پذیرایی مراسم ختم

خانواده های داغدار در این شرایط به خاطر اینکه فشار روحی زیادی را تحمل می کنند نمیتوانند به خوبی برنامه ریزی تدارکات مراسم ختم را انجام دهند. استفاده از پک های پذیرایی ایده خوبی برای پذیرایی مراسم ختم است.پک های پذیرایی ترحیم بنا به سلیقه و بودجه شما آماده می شوند که به صورت بهداشتی در جعبه های تک نفره با همه خوراکی های مراسم ختم مثل آب معدنی، پک چای ، پک حلوا و خرما، میوه، شیرینی و... دارا است.

برای خرید پک ترحیم به سایت سبزینه پک مراجعه کنید.

مجموعه سبزینه پک (تشریفات سبز) چندین سال است که انواع پک های پذیرایی برای مراسمات مختلف را عرضه می کند و دیگر دغدغه خرید و درست کردن خوراکی های مراسم ختم وجود ندارد. یکی از مزیت های پک های پذیرایی مجموعه سبزینه پک امکان برگشت بسته های اضافی است. تمامی اقلام انتخابی شما به صورت کاملا حرفه‌ای بسته‌بندی شده و در قالب پک‌های تمیز و زیبا به آدرس منزل شما ارسال می‌شود.

برچسب ها:
پک مراسم ختم
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید