ایده و خلاقیت

بهترین راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی + معرفی سالنهای عقد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر میخواهید معرفی سالنهای عقد را بشناسید و راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی را مطالعه کنید، همراه ما باشید.

مراسم عقد یکی از مهم‌ترین رویدادهای زندگی یک زوج محسوب می‌شود. این مراسم به منظور جاری شدن خطبه عقد و ثبت رسمی آن انجام می‌شود. پس از مراسم عقد تشریفاتی معمولا عروس و داماد به هم محرم می‌شوند و آغاز مسیر مشترکشان رقم می‌خورد. بدیهی است که برای چنین رویداد شیرینی نیازمند برنامه ریزی دقیق خواهید بود. توجه به جزییات، فانتزی‌ها و رویدادهایی که در ذهن دارید، موجب می‌شود تا روند برگزاری این مراسم را پله به پله دنبال کنید. پیچیدگی برگزاری مراسم عقد زیاد است و هماهنگی‌های زیادی برای ثبت قانونی نیاز دارد. به همین دلیل باید راهنمای برگزاری مراسم عقد را مطالعه کنید تا با جزییات کامل در این حوزه پا بگذارید.

تا پایان همراه ما باشید تا ضمن بررسی راهنمای برگزاری مراسم عقد به معرفی گزیده ای از سالن های عقد اشاره کنیم.

با مراسم عقد آشنا شوید

با مراسم عقد آشنا شوید

مراسم عقد به عهد و پیمان زوج‌هایی گفته می‌شود که برای رسمی و قانونی شدن ازدواج‌شان تصمیم به عقد محضری می‌گیرند. این عقد در دفاتر عقد و ازدواج انجام می‌شود. معمولا روند قانونی عقد محضری، شامل معرفینامه به زوج، بررسی و آزمایشات ازدواج، گذراندن کلاس های پیش از ازدواج و دریافت تاییدیه و تحویل آن به دفتر عقد و ازدواج است. مرحله مهم بعدی، تعیین تاریخ عقد محضری است تا عروس و داماد به همراه والدین یا ولی قانونی در آن زمان حضور پیدا کنند. ارائه شناسنامه‌ و کارت ملی عروس و داماد و پدر عروس خانم ضروری است. حضور چند شاهد برای عقد نیز به شما اجازه می‌دهد تا این پیمان شیرین را ثبت کنید. پس از دریافت امضا از عروس و داماد، همه چیز برای جاری شدن خطبه عقد آماده است.

در فرهنگ ایرانی و دین اسلام، برای عقد و محرمیت صیغه‌ای وجود دارد که به آن صیغه عقد دائم گفته می‌شود. این اقدامات در دفترخانه با نظارت نماینده قانونی دفترخانه انجام می‌شود و در نهایت عاقد پس از نشستن عروس و داماد بر سر سفره عقد، شروع به خواندن خطبه می‌کند. این مراسم با آمیختگی زیاد در فرهنگ ما به شکل خاصی انجام می‌شود. معمولا سه بار از عروس خانم به عنوان وکیل قانونی تاییدیه دریافت می‌شود که در سومین "بله" گفتن عروس خانم، عقد جاری می‌گردد. این روزها از آقای داماد نیز برای ثبت ازدواج و تایید نمایندگی عاقد برای جاری کردن عقد نیز تاییدیه دریافت می‌شود.

مراسم عقد تشریفاتی چیست؟

مراسم عقد تشریفاتی چیست؟

تا اینجا با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، متوجه روند ثبت و انجام عقد رسمی شدید! اما بهتر است بدانید که عقد تشریفاتی کمی جزییات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. در این مدل عقد، شما پذیرایی ویژه‌ای دارید و نحوه برگزاری آن چیزی شبیه به نامزدی یا جشن عروسی کوچک است. مهمانان عقد رسمی معمولا بسیار کمتر هستند اما در عقد تشریفاتی از مهمانان نسبتا بیشتر اما با نسبت نزدیک دعوا می‌شود. در مراسم عقد تشریفاتی ضمن برگزاری همان عقد رسمی، پذیرایی به شکلی ویژه انجام می‌شود. استفاده از خوراکی‌های مختلف، نوشیدنی‌ها، پذیرایی بر روی میز مهمانان و پذیرایی شام همگی بخشی از مراسم عقد تشریفاتی محسوب می‌شوند. این عقد توسط تیم تشریفات انجام می‌شود و تمام جزییات پذیرایی آن کاملا روشن است.

 

راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی

راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی

بیشتر دختر و پسرهایی که سابقه برگزاری عقد تشریفاتی ندارند، در بین سوالات مختلف دچار سردرگمی می‌شوند. به همین دلیل در این بخش قصد داریم به طور کامل در خصوص راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی اطلاعاتی ارائه کنیم. با کمک این اطلاعات و راهنما می‌توانید برای برگزاری جشن عقد اقدامات لازم را انجام دهید.

 

1-انتخاب تیم تشریفات مجالس

اگر می‌خواهید بدون استرس، نگرانی و دردسر مراسمی شیرین را برگزار کنید، قطعا نیاز به یک تیم تشریفاتی حرفه‌ای خواهید داشت. انتخاب تشریفات خوب می‌تواند بار مسئولیت شما را برداشته و فرصتی برای لذت بردن از مراسم فراهم کند. یادتان باشد که تیم تشریفات متناسب با آیتم‌های عقد شده در قرار داد متعهد است تا همه اقدامات تعهد شده را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهد. صفر تا صد مراسم عقد بر عهده تیم تشریفاتی است. از پذیرایی مهمانان گرفته تا هماهنگی عاقد و ثبت قانونی همگی توسط متخصصین تشریفات دنبال می‌شود تا حس مطلوبی از این تجربه شیرین کسب کنید.

 

2-انتخاب لوکیشن برگزاری عقد

انتخاب لوکیشن برگزاری عقد

معمولا عقد رسمی در محضرخانه یا دفاتر عقد و ازدواج رسمی انجام می شود. شما نمی‌توانید عقد را در هر فضایی بدون حضور نماینده قانونی یا همان عاقد برگزار کنید. به همین دلیل لازم است تا با مشورت متخصصین تشریفات، لوکیشن‌های مختلف را بشناسید. برای برگزاری عقد چند مدل لوکیشن وجود دارد که در ادامه به شرح هرکدام می‌پردازیم.

  • برگزاری عقد در خانه عقد: برای عقد تشریفاتی می‌توانید خانه عقد را انتخاب کنید. این لوکیشن‌ها دیزاین شده، شیک و جذاب هستند و معمولا امکاناتی برای پذیرایی از مهمانان ارائه می‌دهند. به این ترتیب شانس شما برای همزمانی پذیرایی از مهمانان، شادی، موسیقی و عقد زیاد است. معمولا هماهنگی حضور عاقد و تشریفات مربوط به ثبت قانونی در این فضا با خانه عقد است.
  • برگزاری عقد  در دفترخانه: زمانی که قصد دارید مراسم عقد را برگزار کنید، مراجعه به دفترخانه از رایج‌ترین اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید. این فضا همه چیز را برای برگزاری قانونی عقد فراهم می‌کند، اما در بعضی دفترخانه‌ها سالن عقد چندان مناسب حضور مهمانان نیست. در برخی دیگر، فضایی مناسب برای حضور مهمانان با سفره عقدی شیک قرار دارد و میزهای پذیرایی نیز به همراه صندلی برای نشیمن مهمانان فراهم است. اما باید توجه داشته باشید که محدودیت موسیقی، دنش و شادی در این فضا وجود دارد.
  • برگزاری عقد در لوکیشن شخصی: شما می‌توانید برای برگزاری عقد از لوکیشن‌های شخصی استفاده کنید. بسیاری از دختر خانم‌ها علاقه دارند تا عقد در منزل پدر انجام شود! برخی دیگر درنظر دارند تا در یک لوکیشن شخصی مثل باغ یا ویلا این رویداد مهم انجام شود! همه چیز به سلیقه شما وابسته است. در این شرایط هماهنگی برای حضور عاقد توسط تیم برگزاری عقد انجام می‌شود. خودتان نیز می‌توانید با درخواست از برخی دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، مراجعه حضوری نماینده قانونی آن‌ها را جویا شوید.

 

3-انتخاب سفره عقد

یکی از آیتم‌های مهم و مورد توجه در عقد رسمی، سفره عقد شما است. برای انتخاب سفره عقد می‌توانید جستجو کنید و ایده‌های متفاوتی را مشاهده کنید. اما در نهایت ماجرا، سفره عقدی خلاقانه و یونیک نخواهید داشت. اگر یونیک بودن سفره عقد برای‌تان اولویت زیادی دارد، اصلا نگران نباشید. متخصصین تشریفات به بهترین شکل می‌توانند در این زمینه شما را همراهی کنند و ضمن فراهم کردن سفره عقد مطابق ایده شما، جزییات را مدنظر قرار دهند. حتی اگر ایده‌ای نداشته باشید، باز هم تیم تشریفات کاژو می‌تواند با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در ایده پردازی و نیازسنجی، دقیقا طراحی مطابق با نیاز شما را رقم بزند. توجه به جزییات و دیتیل در سفره عقد می‌تواند منجر به جذابیت نهایی خاطره‌انگیز ترین عکس‌های زندگی شما باشد.

 

4-تعیین نوع و سبک موسیقی

درخصوص راهنمای برگزاری مراسم عقد بهتر است بدانید که تعیین نوع و سبک موسیقی بخش مهمی از ماجرا است! شما باید حتما متناسب با سلیقه شخصی و ایده آل‌های خودتان موسیقی مدنظر را انتخاب کنید. بعضی افراد در این مراسم صرفا موسیقی زنده، موسیقی سنتی یا تک نوازی را انتخاب می‌کنند و برنامه‌ای برای بعد از آن مدنظر ندارند! اما برخی دیگر حضور دی جی، گروه موسیقی زنده یا موسیقی جنوبی را انتخاب می‌کنند تا برای رقص و شادی مهمانان و خودشان همه چیز فراهم باشد.

 

5-انتخاب نوع پذیرایی

نتخاب نوع پذیرایی

یکی از بخش‌های مهم هر مراسم مربوط به پذیرایی آن است. چگونگی پذیرایی از مهمانان مشخص می‌کند که سطح برگزاری جشن شما چگونه است و دقیقا با چه جزییاتی از مهمانان پذیرایی خواهد شد. با مشخص کردن بودجه برگزاری جشن، تیم تشریفات می‌تواند برای شما برنامه ریزی کند. این برنامه ریزی مطابق با اولویت های تعیین شده توسط عروس و داماد انجام می‌شود. اگر پذیرایی اولویت بالایی داشته باشد، قطعا بخش زیادی از بودجه برای بهبود سطح آن هزینه خواهد شد. تعیین منو پذیرایی، چگونگی پذیرایی از مهمانان و جزییات آن همگی در همین مرحله انجام می‌شود. انتخاب شیرینی پذیرایی پس از جاری شدن عقد، انتخاب نوع نوشیدنی‌هایی که پس از عقد مهمانان پذیرایی می‌شود، انتخاب منو پذیرایی شام و تعیین شیرینی و میوه‌ های روی میز همگی در همین بخش ماجرا انجام خواهد شد.

 

6-انتخاب دیزاین مراسم عقد

انتخاب دیزاین مراسم عقد

در راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی بهتر است بدانید که دیزاین بخش مهمی از مراسم است. چرا که گل آرایی، حریر آرایی و خلق دکوراسیون خاص در این مراسم نشان دهنده سطح و کیفیت برگزاری است. به همین دلیل باید در این خصوص بودجه مشخصی را مدنظر قرار دهید. خوشبختانه تیم کاژو با حضور افراد متخصص در حوزه دکوراسیون جشن و گل آرایی، توانایی اجرای طرح‌های ذهنی شما یا عکس‌های ژورنالی مدنظر را دارا است. پس بدون هرگونه نگرانی می‌توانید با انتخابی هوشمندانه در این زمینه، استایل شیک و رویایی در روز عقدتان تجربه کنید.

 

7-اکسسوری و دسته گل عروس

کسسوری و دسته گل عروس

بسیاری از عروس خانم‌ها برای مراسم عقد نیز دسته گل مدنظرشان را تهیه می‌کنند تا عکس‌ها شیک و زیبا ثبت شوند. به همین دلیل لازم است تا در انتخاب دسته گل هوشمندانه عمل کنید. اگر لباس و دیزاین جایگاه عقد شما با تم روستیک است، قطعا انتخاب گل های وحشی بهترین گزینه خواهد بود. اگر دیزاین این فضا با گل‌های لوکس سفید و رنگی است، احتمالا دسته گل ساده و فانتزی انتخاب خوبی خواهد بود. استفاده از گل‌های بوهو استایل برای دیزاین بوهو با مکرومه و چوب یک انتخاب برنده است. پس حتما تلاش کنید تا به این جزییات توجه داشته باشید. رعایت هارمونی هرچند کار دشواری است اما متخصصین تشریفات کاژو در این خصوص می‌توانند خدمات مشاوره ارائه کنند تا جزییات جشن را به شکل مطلوبی انتخاب کنید.

 

8-گیف عقد

شما می‌توانید برای یادبود این روز شیرین و زیبا یک گیفت شیک تهیه کنید و از مهمانان‌تان برای حضور در این مراسم تشکر کنید! یادتان باشد که گیفت عقد به شکلی مطلوب می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و حسی از جشن را در ذهن مهمانان تداعی کند. گیف‌ های عقد درست مثل دسته گل، باید مطابق با تم جشن آماده شوند یا حسی از خلاقیت را داشته باشند. متخصصین کاژو در این خصوص نیز می‌توانند همراه شما باشند و از انتخاب تا سفارش و دریافت گیفت را برای‌تان دنبال کنند.

 

9-عکاس و فیلمبردار عقد

عکاس و فیلمبردار عقد

مراسم عقد یک مراسم خاطره انگیز و جذاب برای شما است. به همین دلیل باید حتما برای آن برنامه ریزی کنید. هماهنگی جهت حضور عکاس و فیلمبردار بخشی از راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی را به خود اختصاص می‌دهد. چرا که تهیه عکس و فیلم از این رویداد زیبا نکته مهمی است که به شما اجازه می دهد تا خاطرات شیرین‌تان را ماندگار کنید.

 

10-لباس عقد عروس و داماد

ایده پردازی و مشاوره استایل به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت جشن زیبایی را برگزار کرده و در آن بدرخشید. متخصصین کاژو برای انتخاب بهترین لباس عروس و داماد به شما مشاوره می‌دهند. انتخاب مزون مناسب جهت تهیه لباس مدنظر نیز نکته قابل توجهی است که با مشورت متخصصین تشریفات کاژو دنبال می‌شود. معمولا ایجاد هارمونی بین لباس داماد و عروس یکی از اقدامات خلاقانه‌ای است که موجب می‌شود، عکس و فیلم های این مراسم برای‌تان جذاب باشد. به همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده این اقدام را انجام دهید و از نتیجه آن لذت ببرید.

معرفی سالنهای عقد

معرفی سالنهای عقد

با مطالعه این بخش متوجه خواهید شد که گزینه‌هایی که در اختیار دارید چیست و بهترین سالن برای برگزاری عقد کجاست.

 

1-سالن عقد ورسا

یکی از دفاتر عقد شیک که دارای سالن بسته و روف گاردن باشد، همین ورسا است. در این سالن عقد می‌توانید به بهترین شکل ممکن مراسم مدنظرتان را برگزار کنید و از مهمانان عقد پذیرایی لازم را انجام دهید. خدمات سالن عقد ورسا برای برگزاری عقد رسمی و عقد آریایی کفایت می‌کند.

 

2-سالن عقد پیوند مهر افزا

در معرفی سالنهای عقد باید به پیوند مهر افزا اشاره کنید. سالنی که با دارا بودن روف گاردن خیلی سریع بین جوانان محبوب شد. فضای مناسب و زیبای این سالن برای برگزاری عقد مناسب است. خدمات دیزاین، موسیقی زنده و موارد این‌چنینی نیز توسط این سالن ارائه می‌شود که از کیفیت آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

 

3-سالن عقد آیین مهر و وفا

برای برگزاری یک جشن عقد جمع و جور می‌توانید آیین مهر و وفا را انتخاب کنید. این سالن عقد با داشتن یک روف گاردن زیبا می‌تواند پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای باشد. خدمات متفاوت از دیزاین و پذیرایی نیز توسط همین مجموعه ارائه می‌شود. اما بهتر است بدانید که کیفیت خدمات بسیار متوسط است و نمی‌توانید انتظار یک تیم تشریفاتی حرفه ای را داشته باشید.

 

4-سالن عقد هانی مون

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای عقد درنظر داشته باشید سالن هانی مون هوالی سعادت آباد است. امکانات این فضا برای برگزاری یک عقد ساده مطلوب است اما برگزاری عقدهای لوکس با جزییات زیاد چندان هدف نیست! خدمات این مجموعه نیز در سطح یک مراسم متوسط می‌تواند کار شما را راه بیاندازد.

 

5-سالن عقد 472 قلهک

دفتر عقد 472 قلهک از مشهورترین و قدیمی‌ترین فضاهایی است که مراسم عقد در آن برگزار می‌شود. این سالن با گل ارایی و دیزاین متوسط می‌تواند یک مراسم مطلوب را برای‌تان رقم بزند؛ اما توجه داشته باشید که کیفیت برگزاری در سطح بسیار متوسط است و نمی‌توانید انتظار یک عقد فاخر و لوکس یا سطح A را داشته باشید.

خلاصه مطلب

با مطالعه راهنمای برگزاری مراسم عقد تشریفاتی، قطعا اطلاعات ارزشمندی از نحوه برگزاری و چگونگی مدیریت آن کسب کرده اید. متخصصین کاژو برای برگزاری جشن‌های لوکس و فاخر به بهترین شکل همراه شما هستند.

تجربه شما از برگزاری عقد چیست؟ برای ما نظرتان را بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید