ایده و خلاقیت

بهترین کافه و رستوران های افغانی در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱۱
۳.۴
دسته ها:

اگر میخواهید بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران را پیدا کنید، همراه ما باشید و کامل ترین لیست کافه و رستوران های افعانی در تهران را بخوانید.

اگر اهل افغانستان باشید یا طعم و مزه غذاهای افغانستانی را چشیده باشید، بدیهی است که همین حالا به دنبال یافتن بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران باشید. رستوران‌های افغانی با غذاهای خوشمزه و پیش غذاهای سالم اما لذیذ خودشان موفق با جذب علاقه‌مندان زیادی شده‌اند. به همین دلیل می‌توانید با خیالی آسوده برای امتحان کردن یا کسب یک  تجربه جدید به بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران مراجعه کنید. هرچند تعداد این کافه رستوران های افغانی در تهران زیاد نیست، اما لیستی از آن‌ها برای شما جمع آوری کرده‌ایم که راهنمای مناسبی محسوب می‌شود.

اگر تمایل دارید به یکی از بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران مراجعه کنید، همراه ما باشید تا آدرس و اسم بهترین رستوران های افغانی را مرور کنیم.

 

با غذاهای افغانی آشنا شوید

غذای افغانی یکی از خوشمزه ‌ترین و متنوع‌ ترین سبک‌های آشپزی در جهان محسوب می‌شود. غذاهای افغانی شامل انواع غذاهای پرطرفدار و خوش‌طعی است که با سالم ترین مواد غذایی طبخ می‌شوند. این غذاها به‌طور کلی از مواد اورگانیک و پروتئین مانند گوشت‌های مختلف، نخود، لوبیا، برنج، نان، سبزیجات، و ادویه‌ها تشکیل شده‌اند. مصرف این خوراکی‌ها نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه می‌تواند بدنی سالم و شاداب به شما هدیه کند. سالم خوری با این سبک غذاها می‌تواند در دراز مدت بدن شما را پاکسازی کند. به همین دلیل بسیاری از غذاهای افغانی پرطرفدار هستند و افراد زیادی در پی یافتن رستوران‌های مخصوص برای امتحان کردن این غذاها هستند.

 

با مشهورترین غذاهای افغانی آشنا شوید

با غذاهای افغانی آشنا شوید

شاید برای شما نیز جذاب باشد که مشهورترین غذاهای افغانی را بشناسید. این غذاها معمولا جایگاهی ویژه در منو بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران دارند. به همین دلیل آگاهی از مواد تشکیل دهنده هرکدام از این غذاها، به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید و مطابق با ذائقه شخصی خودتان انتخاب کنید.

  1. قابلی: یک غذای پرطرفدار در افغانستان است که از گوشت چرخ کرده (معمولاً گوشت گوسفند یا گوساله)، لوبیا چیتی یا چیک‌پیاز، نخود و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود.
  2. قورمه‌سبزی: این غذا از ترکیب گوشت (معمولاً گوسفند یا گوساله)، سبزیجات مختلف مانند اسفناج، جعفری، نعناع، کرفس و هرچه که در دسترس باشد، به همراه نخود چیتی یا لوبیا پلو تهیه می‌شود. تقریبا چیزی مشابه با قرمه سبزی خودمان است!
  3. قابلی پلو: یکی از مشهورترین غذاهایی که در بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران یافت می‌شود، همین قابلی پلو است. غذایی لذیذ و جذاب که بر پایه گوشت است. این غذا به‌صورت پلویی طبخ می‌شود که در آن برنج، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌ها به همراه هویج و شلغم تهیه می‌شود.
  4. بریانی: غذای معروف و خوشمزه‌ای است که از برنج، گوشت (معمولاً گوسفند یا مرغ)، ادویه‌ها، مغزها و خرما تهیه می‌شود. این غذا به شدت محبوب، خوشمزه و رسمی است و معمولا در مراسم خاص سرو می‌شود.
  5. بولانی: یک نوع پیتزا افغانی که از برنج و تکه‌های مختلفی از مواد مانند گوشت یا سبزیجات و ادویه‌ها تهیه می‌شود.
  6. منتو: یکی از جذاب ترین غذاهای افغانی، منتو است. این غذا یک نوع پلویی است که در آن تکه‌های خمیر حاوی گوشت چرخ‌کرده قرار می‌گیرد و به صورت بخارپز سرو می‌شود. اغلب با ماست و سس گوجه فرنگی تزئین می‌شود.
  7. آش: یک غذای سنتی افغانی که از حبوبات (معمولاً نخود چیتی یا نخود)، گوشت (گوسفند یا مرغ) و ادویه‌ها تهیه می‌شود.
  8. نان محلی: در افغانستان انواع نان‌های مختلف نیز مصرف می‌شود که معروف‌ترین آنها نان افغانی (نان تنوری) است که به‌صورت کلوچه‌های بزرگ و نازک تهیه می‌شود.

 

بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران

بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران

در این بخش لیستی کامل از تمامی کافه و رستوران های افغانی در تهران تهیه کرده‌ایم که می‌توانید متناسب با لوکیشن هر کدام و جزییاتی که برای‌تان اهمیت دارد، به آن مراجعه کنید. یادتان باشد که هر چیز جدید در زندگی تجربه‌ای جذاب است که می‌توانید از آن لذت ببرید.

 

1-کافه و رستوران افغانی تلما

کافه و رستوران افغانی تلما

یکی از محبوب ترین کافه های افغانی در تهران، کافه تلما است. کافه‌ای نقلی و جذاب با پرسنل چر جنب و جوش و جوان که آرزوهای بزرگی در سرشان وجود دارد. کافه و رستوران افغانی تلما به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید این کافه با همکاری دانشجویان افغانستانی و مهاجران افغانستان اداره می‌شود. زیبایی عملکرد، ادب و فرهنگ غنی پرسنل این کافه، یکی از مهم‌ترین دلایل جذب مشتری است. منوی کافه تلفا خوراکی‌های اصیل افغانی را برای شما آماده می‌کند. پس با کمی خلاقیت، خوراکی مدنظرتان را انتخاب کنید و به مقصد کافه تلما حرکت کنید! تجربه مراجعه به این کافه رستوران افغانی را برای ما بنویسید.

آدرس: میدان فردوسی، خیابان ایرانشهر، روبروی اداره پست، پلاک۱۶

شماره تلفن: 09300655674

 

2-کافه و رستوران قابلی پلو

کافه و رستوران قابلی پلو

همان‌طور که بالاتر اشاره شدف قابلی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و خوش خوراکی است که در افغانستان طبخ و سرو می‌شود. این غذا برای پذیرایی و مهمان نوازی از افراد مختلف آماده سازی می‌شود. کافه و رستوران قابلی پلو به بهترین شکل ممکن این غذاها را برای شما آماده کرده و شرایط را برای یک تجربه شیرین و جذاب فراهم می‌کند. رستوران قابلی پلو منوی متنوعی دارد که متناسب با نیازتان می‌توانید انواع نوشیدنی، غذای اصلی و پیش غذای افغانی را سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

آدرس: تهران، محله علائین خیابان فداییان اسلام خیابان بیات خیابان کریمی شیرازی سینما راگا

02156803622 شماره تلفن:

 

3-کافه و رستوران محمد شاهی

کافه و رستوران محمد شاهی

اگر حوالی مرکز تهران به دنبال یک کافه و رستوران افغانی باشید، قطعا رستوران محمدشاهی گزینه مناسبی است. این کافه رستوران با منوی غذاهای هیجان انگیز افغانی میتواند برای شما لحظات هیجان انگیزی را خلق کند. معمولا غذاهای افغانی به همراه مخلفات و پیش غذاهای خوشمزه سرو می‌شوند. شما متناسب با سلیقه شخصی خودتان می‌توانید تجارب خوشمزه گوناگونی را در رستوران محمدشاهی کسب کنید.

آدرس: تهران، ضلع شمال شرقی میدان امام حسین

شماره تلفن: 02177625030

 

4-کافه و رستوران خانه کابل

کافه و رستوران خانه کابل

خانه کابل فضایی فوق‌العاده جذاب با غذاهای خوشمزه فراهم کرده است تا علاقه‌مندان به غذاهای افغانی بتوانند در محیطی مطلوب طعم و مزه بی نظیری را تجربه کنند. رستوران های افغانی با کیفیت بالایی تلاش می‌کنند تا تجربه شما از غذای افغانی را ارتقا دهند. به همین دلیل می‌توانید به راحتی زمان کافی به مراجعه حضوری و لذت بردن از جزییات و ادویه‌های غذای افغانی اختصاص دهید. به این نکته توجه کنید که اگر غذای خاصی مدنظرتان است، حتما از طریق شماره تلفن درج شده با کافه رستوران تماس بگیرید و طبخ آن در روز مدنظرتان را جویا شوید.

 آدرس: خیابان طالقانی، بعد از میدان فلسطین، خیابان فریمان، پلاک ۳۰

شماره تلفن: 02166490576

 

5-کافه و رستوران عمارت بلخ

کافه و رستوران عمارت بلخ

یکی دیگر از بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران، کافه و رستوران عمارت بلخ است. فضایی فرهنگی و هنری که پیوند دهنده فرهنگ عزیزان افغانستانی با ملت مهمان نواز ایران است. کافه بلخ با پشتوانه‌ای قوی تلاش می‌کند تا در تمام ابعاد مطلوب عمل کند. به همین ترتیب ضمن ارائه غذاهای خوشمزه افغانی، فرهنگ، هنر و آداب این خطه را نیز نمایش می‌دهد. قطعا اگر اهل تجربه کردن چیزهای جدید باشید، در این کافه رستوران می‌توانید یک طعم خاص و فضای خاص را تجربه کنید و لذت ببرید.

آدرس: بلوار کشاورز، بین کارگر و دریا پلاک ۸۳ درب سبز رنگ

 

خلاصه مطلب

جستجو برای پیدا کردن بهترین کافه و رستوران های افعانی در تهران بسیار زمان بر است. تعداد کافه رستوران‌های افغانی بسیار محدود است. همین موضوع موجب می‌شود تا یافتن آن نیز دشوار باشد و آگاهی از خدمات با کیفیت نیز فراهم نشود. به همین دلیل لیستی کامل برای‌تان تدارک دیده‌ایم تا برای لحاظت خاص‌تان برنامه ریزی کنید.

شما چه کافه افغانی دیگری در تهران میشناسید؟ حتما نام آن را برای ما بنویسید.

اگر این محتوا برای شما مفید بود، لطفا به ما ستاره و امتیاز دهید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
احمد خراسانی
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

هیچی نمیدونی چی چی همینجوری نوشتی ، قابلی و قبلی پلو یه چیز هستند. بولانی کجا برنج داره ؟؟؟؟؟ . مننتو از چه وقت تا حالا برنج داره؟؟؟؟؟؟ بریانی کجا خرما داره؟؟؟؟؟

پاسخ
احمد خراسانی
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

هیچی نمیدونی چی چی سر هم کردی نوشتی . قابلی و قابلی پلو یه چیز هستن. بولانی کجا برنج داره؟؟؟؟؟ منتو کجا برنج داره؟؟؟؟ بریانی از چه وقت تا حالا خرما داره؟؟؟؟

پاسخ
محسن زند
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲

داداش رستوران سالنگ که بهترین غذای افغانستانی رو میده پس چرا نیست

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید