ایده و خلاقیت

پارک های کیش؛ پارک های آبی و ساحلی جزیره

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مطلب با معرفی پارک های کیش تجربه ای به یادماندنی از سفر به جنوب کشور را به شما هدیه خواهیم داد.

جزیره کیش با دارا بودن تفریحات هیجان انگیز آبی و پارک‌ های ساحلی مختلف جزو بهترین مقاصد گردشگری ایران به شما می‌رود. در این مطلب با معرفی پارک های کیش تجربه ای به یادماندنی از سفر به جنوب کشور را به شما هدیه خواهیم داد.

اوشن پارک کیش

یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های آبی کیش که در ایران اولین پارک آبی روباز کشور محسوب می‌شود، پارک آبی اوشن است که در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت حدودا ۵ هکتار افتتاح شد. این پارک آبی در یک منطقه از کیش واقع شده که هیچ ساختمان بلندی حتی هتل های کیش در آن وجود ندارد و منطقه ممنوع است، به همین دلیل بانوان به راحتی می‌توانند از این مکان تفریحی مهیج استفاده کنند. در این پارک آبی بهترین انواع سرسره‌ها و تجهیزات روز دنیا قرار داده شده است. نگران کودکان خود نباشید، در پارک آبی اوشن که از بهترن پارک های کیش به شمار می‌رود، چندین استخر با فضای بازی مخصوص کودکان وجود دارد. برای استفاده و تفریح در این پارک آبی سانس‌های مختلف برای استقبال از بانوان و آقایان وجود دارد.

عکس پارک های کیش| یوتراوز

امکانات اوشن پارک کیش

درست است که پارک آبی اوشن با سرسره‌ها و تجهیزات مختلفی که دارد می‌تواند به تنهایی بهترین روز تفریحی شما را بسازد، اما در کنار تمام تجهیزات آبی، امکانات رفاهی خوبی نیز درنظر گرفته شده است. این پارک آبی در بین پارک های کیش به حدی مجهز شده تا تمام نیازهای مراجعه‌کنندگان خود را برآورده کند. از جمله خدمات رفاهی که در پارک آبی اوشن می‌توان به آن اشاره کرد، وجود پارکینگ برای افرادی است که با خودرو شخصی خود مراجعه می‌کنند. رستوران و کافی‌شاپ نیز از دیگر خدمات مهمی است که در این پارک پدید آمده، می‌توانید در میان تفریحات آبی خود سری به رستوران و کافی‌شاپ بزنید و هر خوراکی که دوست دارید سفارش دهید و از طعم آن در این روز به یادماندنی لذت ببرید. خدمات اسپا و ماساژ نیز برای علاقه‌مندان به این روش سنتی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

بهترین زمان مراجعه به پارک آبی اوشن

از آنجایی که فصل زمستان یعنی از اوایل زمستان تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به کیش و رزرو هتل یوتراوز برای اقامت در این جزیره است، ممکن است به دلیل هجوم گردشگران برای برخی از افراد هزینه‌های آن مناسب نباشد. پارک آبی اوشن در بیشتر ماه‌های سال به دلیل مساعد بودن آب و هوا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پذیرای تمام مراجعه کنندگان است. در فصل تابستان که هوا گرم است کمتر کسی به جزیره کیش سفر می‌کند، به همین دلیل فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی در آن برگزار می‌شود که اکثر تفریحات کیش را شامل تخفیفات ویژه می‌کند. از این رو هم فصل تابستان مناسب تفریح در پارک اوشن است و هم تخفیفات خوبی شامل آن خواهد شد.

پارک آبی مارینا کیش، هیجان بازی روی آب

در بین پارک های کیش، پارک‌های آبی آن که تفریحات هیجان انگیز خوبی را ارائه می‌دهد، پارک آبی بادی مارینا کیش از این لیست جا نمانده است. برای اولین بار در ایران، اولین و تنها پارک بادی روی آب ایجاد شده که در مدت کمی افراد زیادی از آن استقبال کردند. این پارک به صورتی‌ است که مجموعه‌ای از تجهیزات بادی به هم متصل شده و روی آب‌ها دریا شناور هستند، تنها سرسره‌ها و مانع‌ها به هم متصل هستند و کل این مجموعه به جای دیگری متصل نیست و کاملا شناور است. اگر در هتل لیلیوم کیش اقامت دارید به راحتی می‌توانید به این پارک آبی دسترسی داشته باشید. زمانی که روی این سرسره‌ها حرکت می‌کنید و روی آن‌ها می‌پرید، تکان خوردن این پارک بادی را روی آب احساس خواهید کرد و این درست جایی است که هیجان بازی بیشتر می‌شود. باید سعی کنید در این تفریح آبی تعادل خود را حفظ کنید تا به داخل آب پرتاب نشوید. نگران عمق آب دریا نباشید، این پارک آبی در کم عمق‌ترین قسمت دریا نزدیک به ساحل قرار دارد. اگر شنا بلد نباشید و به داخل آب پرتاب شوید، غریق نجات ‌های مجموعه به سرعت شما را از داخل آب بیرون خواهند کشید.

پارک ساحلی مارینا| یوتراوز

امکانات پارک آبی مارینا

در پارک آبی بادی مارینا کیش وسایل بادی خوب و باکیفیتی استفاده شده تا همه‌ی سنین بتوانند از آن استفاده کنند، اما متاسفانه در حال حاضر بانوان برای استفاده از این پارک آبی نمی‌توانند اقدام کنند و تنها دختران کمتر از ۱۱ سال به همراه پدرانشان می‌توانند از این پارک آبی بهره‌مند شوند. ترامپولین از جمله امکانات تفریحی پارک آبی بادی مارینا است که در کنار سرسره‌ها و موانع می‌توان از آن استفاده کرد. برای ورود ‌به این پارک آبی تجهیزات لازم مانند کلاه و جلیقه ارائه خواهد شد. اگر به هیجان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از روی سکوها و سرسره‌های پارک بادی به داخل آب شیرجه بزنید و از روز هیجان انگیز خود لذت ببرید.

پارک ساحلی میرمهنا، از پارک‌ های دیدنی کیش

در معرفی پارک های کیش می رسیم به پارک ساحلی میرمهنا که جزو بهترین و زیباترین پارک‌ های کیش محسوب می‌شود و یکی از پاتوق‌‌های معروف جوانان و کیش‌وندان است. در امتداد یکی از قسمت‌های آب‌های خلیج فارس در کیش پارک میرمهنا است که چشم‌انداز زیبایی از دریا را به نمایش می‌گذارد. تنها گردشگران نیستند که به این پارک می روند، بلکه پارک میرمهنا یکی از مقاصد تفریحی برای بومیان جزیره کیش نیز محسوب می‌شود.

پارک های ساحلی کیش| یوتراوز

این پارک هم فضای زیبایی دارد و هم تفریحات هیجان انگیزی را برای مسافران و گردشگران ارائه می‌دهد تا روزی لذت بخش را به آن‌ها هدیه کند. پارک ساحلی میرمهنا از دو فاز تشکیل شده که در زمینی به مساحت حدودا ۱۰ هکتار احداث شده است. فاز اول این پارک از مسجد خاتم الانبیا تا اسکله ماهیگیری و فاز دوم از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک ادامه دارد. اسکله ماهیگیری بهترین نقطه پارک میرمهنا است که گردشگران می‌توانند از ساحل فراتر رفته و تا قسمتی از دریا پیش بروند و از چشم‌انداز دریا لذت ببرند. از این اسکله همچنین می.توانید برای سوار شدن قایق‌های تفریحی نیز استفاده کنید.

تفریحات پارک ساحلی میرمهنا

  • قایق سواری در آب‌های خلیج فارس

با اینکه در پارک‌های ساحلی مختلف جزیره کیش امکان قایق سواری وجود دارد، اما می‌توانید برای قایق سواری از این پارک تفریحی نیز استفاده کنید. برای گشت زدن در آب دریا و لذت بردن از تفریحات آبی کیش می‌توانید به اسکله این پارک مراجعه کنید و با پرداخت کرایه از هیجان آن بهره‌مند شوید.

  • ماهیگیری در اسکله

یکی از هیجان‌انگیزترین و متفاوت ترین تفریحاتی که در پارک ساحلی میرمهنا می‌توانید تجربه کنید، ماهیگیری است. با یک قلاب ماهیگیری به اسکله بروید و از گرفتن ماهی‌‌های جزیره و چشم انداز دریا لذت ببرید. توجه داشته باشید که برای ماهیگیری ساعات خاصی درنظر گرفته شده و در فصل تخم‌ریزی امکان ماهیگیری وجود ندارد.

  • پیکنیک

این پارک ساحلی برای افرادی که به پیکنیک در کنار ساحل دریا علاقه دارند، تجهیزات لازم را فراهم کرده است. آلاچیق‌ها و باربیکیوهای ایجاد شده در پارک می‌تواند بهترین لحظات را در پیکنیکی خاطره‌انگیز و غذایی خوشمزه به شما هدیه دهد. در نزدیکی پارک نیز بازار ماهی فروش‌ها وجود دارد که می‌توانید برای ناهار یا شام خود از ماهی‌های تازه خریداری کرده و روی باربیکیو پارک کباب کنید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

در میان پارک های کیش که به مهمترین‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم، پارک ساحلی مرد ماهیگیر نیز از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره است. در این پارک مجسمه‌ای از مرد ماهیگیری وجود دارد که باعث شده این پارک ساحلی به این نام خوانده و شناخته شود. پارک ساحلی مرد ماهیگیر می‌تواند بهترین مقصد گردشگری برای کسانی باشد که تصمیم دارند از تفریحات لاکچری کیش کمی فاصله بگیرند و از طبیعت و دریای آن لذت ببرند. حدود ۵۰۰ متر از این پارک ساحلی به فضای سبز اختصاص داده شده که فضایی مناسب را برای پیاده‌روی و پیکنیک و لذت بردن از آبی دریا فراهم آورده است. این مکان از جاهای تفریحی مورد علاقه گردشگران است که می‌توانند برای ورزش کردن و پیاده روی از آن استفاده کنند و از چشم انداز آن در کنار دریا و رطوبت هوای جزیره لذت ببرند.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر| یوتراوز

امکانات پارک ساحلی مرد ماهیگیر

بر خلاف سایر پارک‌های ساحلی در کیش، پارک ساحلی مرد ماهیگیر از امکانات تفریحی آبی به دور است، به همین دلیل این پارک ساحلی برای افرادی مناسب است که به فضای سبز و طبیعت و دریای آن علاقه دارند. آلاچیق‌هایی که در این پارک ایجاد شده فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوانید در کنار خانواده و دوستان خود از پیکنیک به یادماندنی در جزیره و هوای مطبوع آن لذت ببرید. همچنین امکان دوچرخه سواری برای بانوان و آقایان در این پارک ایجاد شده تا در کنار لذت بردن از فضای این پارک از ورزش کردن هم بهره‌مند شوید. از تفریحات مورد علاقه کودکان نیز بازی با ماسه‌های دریا است که می‌تواند تفریحی مناسب با فرزندانتان در کنار آب‌های خلیج فارس باشد. رستوران و کافی‌شاپ‌هایی نیز در پارک ساحلی مشغول به فعالیت هستند که بهترین امکانات را در اختیارتان قرار خواهند داد.

پارک ساحلی مرجان

یکی دیگر از بهترین پارک های کیش، پارک ساحلی مرجان آن است که جزو معروف‌ترین پارک‌های ساحلی جزیره به شمار می‌رود. این ساحل دریا به این دلیل با نام مرجان خوانده می‌شود که مرجان‌هایی که عمرشان به پایان رسیده در آب‌های ساحلی دریا چشم انداز زیبایی را به وجود آورده‌اند. برای اینکه در این پارک ساحلی لذت و هیجان بیشتری را تجربه کنید، تفریحات آبی خوبی نیز ایجاد شده است. از آن‌جایی که ساحل پارک مرجان صخره‌ای است امکان شنا کردن در آن وجود ندارد و حتی عمق آب نیز می‌تواند زیاد باشد. در کنار پارک ساحلی مرجان بازار مرجان نیز وجود دارد که می‌توان برای گشت و گذار و خرید از آن بهره‌مند شد. فضای این پارک ساحلی و چشم انداز متفاوت آن از دریا باعث محبوب شدن آن در میان گردشگران شده است.

تفریحات پارک ساحلی مرجان

  • تفریحات آبی

یکی از بهترین جاهایی که برای تفریحات آبی می‌توانید از آن استفاده کنید، پارک ساحلی مرجان در بین پارک های کیش است. هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی را مانند فلای‌بورد، پاراسل، جت اسکی و کایت را در این ساحل تفریحی امتحان کنید و از هیجان و آدرنالین آن لذت ببرید. غواصی نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین تفریحاتی است که در پارک ساحلی مرجان از آن استقبال می‌شود، تجربه دیدن موجودات خارق العاده دریای خلیج فارس را در این پارک ساحلی از دست ندهید. اگر از تفریحات آبی فراری هستید، دوچرخه سواری در این مکان را امتحان کنید و از چشم انداز دریا در کنار رکاب زدن بهره‌مند شوید.

پارک ساحلی مرجان| یوتراوز

  • پیکنیک

در فضای سبز پارک ساحلی مرجان آلاچیق‌ها و تجهیزات لازم برای پیکنیک فراهم شده است. می‌توانید در کنار خانواده خود برای تماشای غروب آفتاب خلیج فارس و لذت بردن از هوای مطبوع آن ساعاتی را در این پارک ساحلی به پیکنیک بپردازید.

  • غذا دادن به ماهی‌ها

در آب‌های نزدیک ساحل مرجان ماهی‌ها به صورت گروهی حرکت می‌کنند و به دنبال غذا هستند، می‌توانید از تکه نان‌هایی که به همراه دارید برای غذا دادن به این موجودات زیبا استفاده کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. از آنجایی که آب دریا زلال و شفاف است، بسیاری از ماهی‌ها، صدف‌ها، مرجان‌ها و حتی عروس‌های دریایی نیز به سادگی دیده می‌شوند.

پارک ساحلی نارگیل کیش

در آخرین معرفی خود از پارک های کیش می‌پردازیم به زیباترین پارک ساحلی آن که ممکن است کمتر کسی آن را در سواحل دریای شمال دیده باشد. پارک ساحلی نارگیل که در بخش شرقی جزیره واقع شده صدها درخت نارگیل دارد که باعث شده این ساحل به پارک ساحلی درختان نارگیل معروف شود. تصویری از درختان نارگیل و ساحل دریا را شاید فقط در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی و یا حتی عکس‌ها دیده باشید، اما این پدیده‌ی زیبا در جزیره کیش نیز پدیده آمده که خارق‌العاده و باورنکردنی است. می‌توانید از تفریحات موجود در این پارک مانند دوچرخه سواری، والیبال ساحلی و هندبال استقبال کنید و لحظات هیجان انگیزی را رقم بزنید.

سخن پایانی

پیشنهاد می‌کنیم در این روزهای تابستانی که مناسب تفریح و سفرهای به یادماندنی است، از جزیره کیش دیدن کنید و به سراغ پارک‌های آبی و ساحلی آن بروید. پارک آبی کیش برای بانوان از جمله تفریحات مورد علاقه آنان است که در پارک آبی اوشن می‌توانید تجربه کنید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با یوتراوز همراه باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید