ایده و خلاقیت

جشن نام گذاری نوزاد | جشن تعیین اسم نوزاد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر شما نیز به فکر برگزاری جشن نام گذاری نوزاد هستید و می خواهید یک ایده متفاوت و خاص را برای این جشن اجرا کنید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید و با جدیدترین و بهترین ایده های جشن تعیین اسم نوزاد بیشتر آشنا شوید.

امروزه با محبوبیتی که شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب پیدا کرده اند، همه افرادی که در این شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، به دنبال ایده های جدید و خاص هستند تا بیشتر و بهتر از همیشه مورد توجه قرار گیرند. برگزاری جشن نام گذاری نوزاد یا جشن تعیین اسم نوزاد یکی از این جشن های جذاب و خاص که معمولا برای خانواده هایی که منتظر به دنیا آمدن فرزند خود هستید، بسیار مهم بوده و سعی می کنند تا برگزاری جشن تعیین اسم نوزاد، هیجان زیادی برای خانواده و همراهان خود ایجاد کنند !

اگر شما نیز به فکر برگزاری جشن نام گذاری نوزاد هستید و می خواهید یک ایده متفاوت و خاص را برای این جشن اجرا کنید، حتما در ادامه این بخش با تشریفینو همراه بمانید و با جدیدترین و بهترین ایده های جشن تعیین اسم نوزاد بیشتر آشنا شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: جشن اعلام بارداری | سورپرایز بارداری

 

جشن تعیین اسم نوزاد چیست؟

بسیاری از خانواده هایی که منتظر تولد نوزاد خود هستند، تمایل دارند تا تمام کارهای مربوط به تولد نوزاد خود را به گونه ای خاص و به یاد ماندنی انجام دهند و خاطرات خوشی را از این دوران ثبت کنند.

در حال حاضر، جشن نام گذاری نوزاد، یکی از جشن های خاصی است که برای اعلام نام انتخاب شده نوزاد به خانواده و نزدیکان برگزار می شود و تعداد افرادی که تمایل دارند این جشن را برگزار کنند نیز هر روز بیشتر می شود.

مراسم نامگذاری نوزاد در فرهنگ ها و مذاهب مختلف در سرتاسر جهان، رایج است و برخی از خانواده ها رسم و رسومات خاصی برای این منظور دارند. در واقع، این رویداد فرصتی برای خانواده، دوستان و سایر عزیزان است تا تولد نوزاد را جشن بگیرند و به طور رسمی نام نوزاد خود را اعلام کنند.

 

چه زمانی نام کودک خود را اعلام کنیم؟

فهمیدن اینکه چه زمانی نام فرزندتان را به اشتراک بگذارید، یک تصمیم شخصی است که می‌ تواند باعث شود شما احساس خوبی داشته باشید. برخی از افراد به محض اینکه متوجه می شوند بارداری قابل قبولی دارند نام نوزاد را اعلام می کنند، در حالی که برخی دیگر تا زمان تولد نوزاد منتظر می مانند.

هیچ درست یا غلطی برای این موضوع وجود ندارد، به شرطی که قبل از اعلام آن، به انتخاب خود اطمینان داشته باشید. در ادامه جزئیات دقیقی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد زمان به اشتراک گذاشتن نام انتخابی خود برای نوزاد، در نظر بگیرید.

 

جشن نام گذاری نوزاد را بعد از تعیین جنسیت نوزاد برگزار کنید

برای اینکه نام قطعی و مناسبی برای نوزاد خود در نظر بگیرید لازم است که از جنسیت نوزاد مطمئن شوید. بنابراین تا زمانی که جنسیت نوزاد مشخص شود، به جستجو کردن بهترین نام ها برای نوزاد خود ادامه دهید و زمانی که از جنسیت نوزاد مطمئن شدید، نام هایی که در نظر داشتید را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید بهترین و زیباترین نام را برای نوزاد خود انتخاب کنید. بهتر است برای این موضوع عجله نکنید و زمانی که احساس کردید نام انتخاب شده را از همه لحاظ دوست دارید و به هیچ عنوان از انتخاب ان پشیمان نمی شوید، جشن نام گذاری نوزاد خود را برگزار کرده و نام نوزاد را اعلام کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل کیک تعیین جنسیت نوزاد | کیک تعیین جنسیت پسر و دختر

 

آماده شنیدن هر نوع بازخوردی باشید

مسلم است که حداقل یک نفر به نامی که برای نوزاد خود انتخاب کرده اید، واکنش منفی نشان می دهد. بنابراین اجتناب از بازخورد ناخواسته، انگیزه بزرگی برای حفظ رازداری است تا زمانی که کودک شما به سلامت در آغوش شما باشد و نام او در شناسنامه ذکر شود.

از سوی دیگر، اعلام کردن نام نوزاد به خانواده و دوستان شما زمان می‌ دهد تا با انتخاب شما سازگار شوند و امیدواریم قبل از آمدن نوزاد، احساسات منفی را از سر راه بردارند. مهم نیست چه زمانی نام نوزاد خود را اعلام می کنید، شما و همسرتان تنها کسانی هستید که باید عاشق نامی باشید که برای کودک خود انتخاب می کنید و نباید اجازه دهید که نظر دیگران بر روی انتخاب شما تاثیر بگذارد. پس ابتدا آمادگی لازم برای شنیدن هر نوع بازخوردی را پیدا کنید و سپس برای برگزاری جشن نام گذاری نوزاد برنامه ریزی کنید.

پازل اسم نوزاد

 

ایده های جشن نامگذاری نوزاد

اگر تصمیم گرفته اید که برای نوزاد جدید خود جشن تعیین اسم نوزاد برگزار کنید، در ادامه ایده های منحصر به فردی را آماده کرده ایم که می تواند مراسم نامگذاری نوزاد شما را به تجربه ای نمادین، تعاملی و معنادار تبدیل کند.

شما نام مناسبی را برای نوزاد جدید خود انتخاب کرده اید و بدیهی است که نمی توانید آن را برای همیشه مخفی نگه دارید. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که چه زمانی و چگونه نام کودک خود را اعلام کنید، تنها نیستید. در ادامه، چند ایده عالی برای جشن تعیین اسم نوزاد و اعلام نام نوزاد را اماده کردیم که مطمئنا چند مورد از این ایده ها را دوست خواهید داشت:

 

نام نوزاد را با گل طراحی کنید

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید برای برگزاری جشن نام گذاری نوزاد استفاده کنید این است که حروف نام نوزاد خود را به انگلیسی یا به فارسی، با استفاده از گل طبیعی یا مصنوعی درست کنید و این حروف را یکی یکی در کنار هم قرار دهید تا نام کامل نوزاد مشخص شود. 

 

نام نوزاد را به شکل معما مطرح کنید

اگر رسانه های اجتماعی، روش ارتباطی انتخابی شما با دوستان و خانواده است، نام کودک خود را در فضای مجازی اعلام کنید و برای این موضوع، خلاقیت زیادی را در نظر بگیرید.

با به اشتراک گذاشتن یک سرنخ کوچک در روز، نام کودک خود را به تدریج فاش کنید: سه حرف دارد، با حرف "م" شروع می شود، دارای مضمون طبیعت است، از نظر جنسیت خنثی است. یا آن را به یکباره با یک معما، یک عکس بچه شیرین با نام، یا یک فیلم خلاقانه که به تصاویر و موسیقی اجازه می دهد صحبت کنند، آشکار کنید.

 

نام نوزاد را روی بادکنک هلیومی بنویسید

گزینه های مختلفی که برای نام نوزاد خود در نظر داشته اید را روی کاغذ چاپ کنید و بر روی بادکنک پر شده با گاز هلیوم بچسبانید. این بادکنک ها را در کنار هم قرار دهید و سپس بند بادکنک هایی که شامل نام اصلی نوزاد نیستند را یکی یکی قیچی کنید تا از دید خارج شوند. در نهایت بادکنکی که حاوی اسم نوزاد جدید است باقی می ماند و به این ترتیب نام نوزاد شما به همه عزیزانی که در کنارتان هستند، معرفی خواهد شد.

تعیین اسم نوزاد

 

یک جعبه پیشنهاد اسم نوزاد درست کنید

برای اینکه جشن نام گذاری نوزاد کمی هیجان انگیز باشد، می توانید یک جعبه پیشنهاد اسم درست کنید و از مهمانان بخواهید که نام مورد نظر خود را به همراه نام خود روی کاغذ بنویسیند و درون این جعبه قرار دهند.

سپس حدس ها را مرتب کنید و به مهمان یا مهمانانی که درست حدس زده اند جایزه بدهید.

جعبه برای حدس زدن نام نوزاد

 

یک مود برد طراحی کنید

می‌توانید نکات بصری هوشمندانه‌ای را در مورد تاریخچه، معنا، موضوع، زیبایی‌شناختی و حال عمومی نامی که برای کودک خود در نظر گرفته اید، را روی چاپ کنید و با استفاده از این موارد، یک تابلوی مود برد درست کنید، سپس از آن به عنوان یک ابزار خلاقانه برای کمک به دوستان و خانواده خود برای حدس زدن نام نوزاد استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: ایده هایی برای تزیین سیسمونی نوزاد -[تزیین سیسمونی نوزاد] جدید 2023

 

یک پازل با نام نوزاد طراحی کنید

شما می توانید یک پازل سفارشی که نام کودکتان روی آن چاپ شده است سفارش دهید و از مهمانانتان بخواهید که با هم این پازل را تکمیل کنند تا نام نوزاد را متوجه شوند. طبیعتاً یک پازل ساده‌تر برای این فعالیت مناسب‌تر است و اگر می‌خواهید یک گردهمایی آرام و دوستانه داشته باشید، این یک فعالیت فوق‌العاده است! همه می توانند در این بازی شرکت کنند و دوستان و خانواده می توانند به جای رقابت با یکدیگر با یکدیگر همکاری کنند.

جشن نام گذاری نوزاد

 

نام نوزاد را در بسته بندی یک شکلات پنهان کرده و در ظرف شکلات قرار دهید

شکلات یکی از آیتم های بسیار عالی برای پذیرایی از مهمان ها در جشن و دورهمی است. برای جشن تعیین نام نوزاد نیز می توانید از شکلات ها کمک بگیرید. نام انتخابی خود را روی کاغذ بنویسید و در بسته بندی یکی از شکلات ها قرار دهید و آن را در ظرف شکلات بگذارید. از مهمانان با این شکلات ها پذیرایی کنید. هنگام باز کردن شکلات یکی از مهمان ها متوجه کاغذ و نام نوزاد خواهد شد و به این صورت نام نوزاد شما به سایر مهمانان ها اعلام می شود.

 

از شعر یا آهنگی که حاوی نام نوزاد است استفاده کنید

اگر نامی که برای نوزادتان در نظر دارید، در یک شعر، دکلمه یا متن آهنگ استفاده شده است، با خواندن آن شعر یا همخوانی با آهنگ مورد نظر، نام نوزاد خود را اعلام کنید.

 

نام نوزاد را در کتاب مقدس خود قرار دهید

اگر می خواهید نام نوزاد خود را با حال و هوای معنوی و خاصی اعلام کنید، می توانید نام نوزاد را روی یک برگه زیبا چاپ کنید و آن را در بین صفحات کتاب مقدس خود قرار دهید و سپس با بیرون آوردن نام نوزاد از داخل کتاب مقدس، نام نوزاد خود را به زیباترین شکل ممکن اعلام کنید.

 

شما چه ایده و پیشنهادی برای جشن نام گذاری نوزاد دارید؟ حتما ایده های خود را در قسمت کامنت برای ما بنویسید

برچسب ها:
نوزاد
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید