ایده و خلاقیت

پیشنهاد خرید فینگرفود برای مناسبت های خاص

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه انواع و همچنین نحوه خرید فینگرفود رو با هم بررسی می‌کنیم.

فینگرفود به همه غذاهای انگشتی گفته می‌شه که این روزها خیلی پرطرفدار شده و در جشن‌های مختلف و مراسم‌ها، خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیره. جالبه که این غذاها برای سرو شدن، نیاز به ابزار خاصی نداره، پس نمی‌خواد وسایل اضافی خریداری کنید و تنها با دست می‌تونید ‌اون‌ها رو میل کنید و لذت ببرید. در واقع فینگرفودها همه لقمه‌هایی هستند که تنوع زیادی دارند و با اسم فینگرفود تولد، فینگر فود سازمانی و امثال این‌ها، برای مهمانی‌ها و مراسمات تهیه می‌شوند.

این غذا که اولین بار در کافه‌های ایالت متحده آمریکا خودنمایی کرد، اوایل بیشتر نقش میان‌وعده داشت؛ اما بعدها کم‌کم جای خودشو به غذای مهمانی داد و تنوعش روزبه‌روز بیشتر شد. در ادامه انواع و همچنین نحوه خرید فینگرفود رو با هم بررسی می‌کنیم.

انواع فینگرفود

فینگرفودها باتوجه‌به مواد اولیه‌ای که برای تهیه اون‌ها استفاده شده و حتی مراسم‌هایی که قراره در اون‌ها فینگرفود سرو بشه، به دسته‌های مختلفی مثل فینگرفود سازمانی یا فینگرفود تولد تقسیم‌بندی می‌شن. انواع ساده اون‌ها رو برای مهمانی‌های خودمونی می‌شه تهیه کرد و برای مراسم‌های دیگر مثل تولدها، با سفارش فینگرفود مخصوص پذیرایی از مهمانان استقبال کرد. در ادامه خوشمزه‌ترین فینگرفودها رو معرفی می‌کنیم.

کالباس یا رول ژامبون

این نوع فینگرفود که نوعی فینگرفود تولد حساب می‌شه، با استفاده از ژامبون، نون لواش، خیارشور، ذرت و سس‌های متنوع آماده می‌شه و طعم فراموش‌نشدنی داره. دلیل استفاده از سس هم برای ایجاد چسبندگی بین نون و مواد هست که ترکیبمون دچار پخش‌شدگی نشه.

سبزیجات

در هر مهمانی و مراسم، کسانی هستند که در رژیمن، غذاهای با کالری بالا رو نمی‌خورن و دنبال غذاهای رژیمی هستند. باتوجه به اینکه خوراکی‌های یک مراسم عمومی باید با همه سلیقه‌ها همخونی داشته باشه، پایه ثابت مهمانی‌ها این نوع فینگرفوده که از خیار، هویج، گوجه، کاهو و سبزیجات مختلف دیگر تهیه می‌شه.

رول مرغ و سیب‌زمینی

یکی دیگر از فینگرفودهای پرطرفدار، فینگرفود مرغه که یک نوع فینگرفود سازمانی هست و از قطعه‌های گریل شده مرغ و سیب‌زمینی پوره شده که غرق در ادویه‌ هست، تهیه می‌شه. باتوجه به اینکه آماده کردن همه این‌ها زمانی به‌عنوان زمان سفارش فینگرفود مرغ، نیاز داره، باید حتما یک مدت قبل از مراسم هماهنگی‌های لازم رو جهت آماده‌ شدنشون در نظر بگیرید.

کراکت مرغ و پنیر

این نوع فینگرفود برای مراسم‌ها عالیه؛ چون علاوه‌بر اینکه طرفداران زیادی داره، مناسب بچه‌های بد غذاست. برای تهیه اون، مرغ رو چرخ می‌کنند و با جعفری، نمک و ادویه‌ها مخلوط می‌کنند که یک ترکیب خمیری مانند به دست میاد. بعد به پنیر پیتزا آغشته و در فر قرار می‌دن. افرادی که علاقه زیادی به پنیری شدن این ترکیب ندارند، می‌تونن به‌جای پنیر، با استفاده از آرد سوخاری انسجام لازم رو در مواد ایجاد کنند.

بورک گوشت

این آیتم یکی از آیتم‌های جدانشدنی از سینی خرید فینگرفود هست که برای تهیه اون اول سیب‌زمینی رو سرخ می‌کنند و به گوشت چرخ‌کرده تفت داده شده، قارچ و رب‌گوجه اضافه می‌کنند. بعد یک تخم‌مرغ رو با ماست، شیر و روغن مخلوط می‌کنند و روی ورق خمیر می‌ریزند. در نهایت روی ترکیب تهیه شده پنیر پیتزا اضافه می‌کنند و درون فر قرار می‌دهند. فینگرفود بورک گوشت از کشور ترکیه سربرآورد و بعد از اون در همه نقاط دنیا طرفداران زیادی به خودش جذب کرد.

بورک مرغ

این نمونه هم دقیقا مثل فینگرفود بورک گوشت تهیه می‌شه، با این تفاوت که به‌جای گوشت چرخکرده از مرغ استفاده می‌کنند. برای تهیه اون مرغ رو با پیاز و ادویه‌جات طعم‌دار و بعد رب‌گوجه و قارچ رو اضافه می‌کنند. در نهایت هم سینی رو در فر قرار می‌دن تا آماده شه.

بادمجان و گوشت

این فینگر فود یک نوع غذای ایرانیه که مناسب افراد عاشق طعم بادمجان هست. برای تهیه مواد اون، بادمجان، پیاز و گوشت چرخ‌کرده رو سرخ می‌کنند. بعد یک ترکیبی از فلفل دلمه، گوجه فرنگی به همراه ادویه‌های خوش طعم درست می‌کنند و در نهایت اول بادمجان‌ها را به‌صورت منظم در سینی قرار می‌دن و روی مواد ترکیب دوم را می‌ریزند.

توپک پنیری

این فینگرفود جذاب هم یکی از همیشگی‌ترین‌های جشن‌های تولده که البته گاهی در خونه و به‌خصوص برای بچه‌ها درست می‌شه. کسانی که عاشق سوخاری هستند می‌تونن پنیر موزارلا رو برش بدن و با تخم‌مرغ و ادویه‌جات مخلوط کنند و در نهایت درون آرد سوخاری بغلتانند. بعد از اون ترکیب رو درون تابه داغ شده سرخ کنند و درون حوله یا دستمال بذارن تا روغن اضافی اون گرفته بشه.

لازانیا

برای تهیه این نوع فینگرفود، لازانیا مخصوص رو درون آب‌جوش قرار می‌دن تا نرم بشه و بعد مواد تهیه شده یعنی مایع ماکارونی، گوشت، پیاز، قارچ و ادویه‌جات رو بهش اضافه می‌کنند. در نهایت با پنیر پیتزا می‌پوشونند تا مواد خارج نشه. لازانیاها رو رول می‌کنند و به‌صورت فنجونی در سینی قرار می‌دن و سینی رو برای مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم درون فر قرار می‌دن. در نهایت با انواع سس تزئینش می‌کنند.

فینگرفود هات داگ

علاقه خیلی زیاد مردم به فست‌فود باعث شده که خیلی متنوع باشند و تقریبا با هرچیزی بشه تهیشون کرد. برای تهیه فینرگود هات‌داگ که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواد اولیه اون سوسیس هست، اول سوسیس‌ها رو به اندازه مساوی تقسیم می‌کنند و روی مثلث‌های خمیر یوفکا قرار می‌دن. بعد خمیرها رو رول کرده و در فر یا تابه کوچک حرارت می‎‌دن تا آماده میل کردن بشه.

فینگرفود، راهی خلاقانه برای مهمانی‌های خاص

همه دوست دارند با انجام کارهای مختلف و استفاده از مواد غذایی متنوع یک میزبان خوب برای مهمان‌ها باشند و خاطره خوبی در ذهنشون ثبت کنند تا با سرو هر کدوم، لبخند رضایت رو روی لباشون مشاهده کنند. بین غذاهای مدرن و امروزی، فینگرفودها جای ویژه‌ای دارند که با تنوع زیادی که دارند مورد استفاده افراد، از کوچک تا بزرگ قرار گرفتن. کافیه سینی‌ها رو متنوع و باتوجه‌به ذائقه و سلیقه مهمانان آماده کنید تا همه از طعم‌ بی‌نظیر این غذا لذت ببرند.

براق خرید فینگرفود، می‌تونید به سایت‌های مورد اطمینان مثل فینگرفود سی بل مراجعه کنید و بعد از انتخاب سینی‌های موردنظرتون، سفارش فینگرفود رو نهایی کنید. بهتره خرید فینگرفود رو به دقایق آخر موکول نکنید و برای آماده‌سازی باکیفیت‌تر، از چند روز قبل اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم که به معرفی این غذا و انواعش بپردازیم تا برای مهمانی‌هاتون از اون ایده بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید