ایده و خلاقیت

همه چیز درباره رستوران خاور خانم که باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:

اگر میخواهید آدرس رستوران خاور خانم را به دست آورید و درباره رستوران خاور خانم بیشتر بدانید، همراه ما باشید.

شاید شما نیز در خصوص رستوران خاله خاور چیزهایی شنیده باشید. رستورانی در ویو بی نظیر و جذاب که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است! این رستوران اصلا جای لاکچری و عجیبی نیست! برعکس در دل یک روستا حوالی سرولات واقع شده است و در حد و مزر دره خودنمایی می‌کند. رستوران خاله خاور ابتدا به دلیل دستپخت عالی و غذاهای خوشمزه معروف شد. اما این روزها رستوران خاله خاور را با بالکن جذابش می‌شناسند. بالکنی که فضای مناسبی را برای عکس انداختن و اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده است. شما به راحتی می‌توانید با چند ساعت رانندگی از تهران به این رستوران برسید و از طعم غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

اگر مشتاق هستید که در خصوص خاله خاور و رستوران معروف خاله خاور اطلاعات کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

خاور خانم کیست؟

شاید به گوش‌تان رستوران خاور خانم خورده باشد! رستورانی با ویو فوق‌العاده که به نام یک خانم شمالی تاسیس شده است. صاحب این رستوران خاور خانم است. خانمی از خطه شمال ایران که با دستپخت فوق‌العاده خود توانست در دل افراد بسیار جایگاه خاصی را باز کند. او اهل روستای سرولات رامسر است. سن و سال چندانی ندارد و متولد سال 1348 است. پس از ازدواج به دلیل موقعیت شغلی همسر، به شهر دیگری مهاجرت می‌کند و پس از مدتی با تغییر شرایط به زادگاه خود برمیگردد و خانه 70 متری خودشان را سر و سامان می‌دهند تا مسیر زندگی جدیدشان را آغاز کنند. روزی از روزها یک خانواده مسافر در نزدیکی‌های خانه خاورخانم بساط پیک نیک پهن کرده بودند که باران شدیدی گرفت و خاور خانم به آن‌ها فضای بالکن خودش را داد تا روزشان خراب نشود. این همنشینی تا اواخر شب طول کشید و شب در منزل خاور خانم به صبح رسید. شاید جالب باشد که بدانید فردای آن شب همگی برای خرید به بازار رفتند و با خریدن ماهی و طبخ بی نظیر خاور خانم، شگفت زده شدند. شاید باورتان نشود که دست تقدیر آن‌ها را سر راه خاور خانم قرار داده بود. به مرور این خانواده از خاور خانم اجازه گرفتند تا هزینه غذا را حساب کنند و هر بار به این اطراف سفر کردند، برای خوردن ماهی به خانه خاور خانم مراجعه کنند. همین موضوع موجب شد تا به مرور زمان دوستان آشنایان همین خانواده نیز تجربه مشابهی به دست آوردند و خاور خانم دهان به دهان شهرت پیدا کرد.

این رونق گرفتن روز به روز بیشتر شد تا جایی که خاور خانم و همسرشان تصمیم گرفتند تا به جای کشاورزی، همین کار را جدی‌تر ادامه دهند. همین موضوع موجب شد تا فضای خانه را گسترش دادند و کم کم در بالکن فوق العاده رویایی‌شان از مهمانان پذیرایی کردند. این روزها خاور خانم یک رستوران بزرگ با زیر زمین و بالکنی وسیع است که در همان مکان قبلی رشد کرده! با مراجعه به این رستوران متوجه می‌شوید که شلوغی و صف طول و دراز آن نشانی از محبوبیتش است.

چرا رستوران خاور خانم مشهور شد؟

اگر کنجکاو هستید که درباره رستوران خاور خانم بیشتر بدانید، لازم است به این نکته توجه کنید که این رستوران اصلا به چه دلیلی معروف شد؟ یعنی در این خطه پهناور با آن همه بانوی هنرمند و آشپز عالی، فقط همین یک نفر شاخص بود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دست تقدیر همه چیز را به هم متصل کرده بود تا رستوران خاور خانم معروف شود. این رستوران لوکیشن بی نظیری دارد! بالکن زیبا یکی از شاخصه‌های مهم این رستوران است. با ویو جذاب و سرسبز در این فضا بدیهی است که طرفداران آن زیاد باشند. شبکه‌های اجتماعی نیز موجی را به راه انداخت تا خاور خانم هر روز مشهورتر از قبل شود. نکته قابل توجه دیگر، وجود نظارت دقیق بر نحوه پخت و سرو غذاها است. تازه بودن محصولاتی که در پخت غذا استفاده می‌شود در کنار دستپخت عالی خاور خانم موجب شد تا خیلی سریع این رستوران شهرت پیدا کند.

موقعیت رستوران خاور خانم

رستوران خاورخانم با سبک خانگی و با استفاده از چاشنی‌های متنوع مانند زیتون پرورده، سیرترشی، ترشی‌های محلی و دیگر انواع افزونه‌ها، غذاها را ارائه می‌دهد. مکان این رستوران در یکی از مرتفع‌ترین نقاط روستا و در یک ساختمان سه طبقه، در لبه یک دره قرار دارد. همیشه رستوران پر از مراجعه‌کنندگان است و در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، برای دستیابی به یک میز، باید در یک صف طولانی صبر کنید. در رستوران خاورخانم، تنها یک وعده غذای ناهار در یک نوبت سرو می‌شود.

منو رستوران خاور خانم

آشنایی با منوی رستوران خاورخانم کمک می‌کند تا تصور دقیق‌تری از این رستوران هیجان انگیز به دست آورید. به همین دلیل منو رستوران خاور خانم را برای شما شرح می‌دهیم.

• انواع کباب:
    • باقالی
    • ماست محلی
    • گردو
  • نوشیدنی‌ها: (نوشیدنی‌های مختلف در منو آمده‌اند)

تجربه واقعی درباره رستوران خاور خانم

وقتی در خصوص خاله خاور و رستورانش جستجو می‌کنید، وب سایت‌های مختلفی را برای شما باز می‌کند. سایت‌هایی که همگی مطالبی یکسان دارند و از تجربه مصاحبه تلویزیونی با خاله خاور و کارآفرینی او در روستا نوشته‌اند! اما هیچ تجربه واقعی از مراجعه به خاله خاور نیست. به همین دلیل گفتیم شاید برای‌تان جذاب باشد که یک تجربه واقعی از مراجعه به خاله خاور و رستوران با ویو عالی را مطالعه کنید.

در اولین ساعات روز تصمیم گرفتیم ناهار خاله خاور بخوریم؛ به همین خاطر بعد از صرف صبحانه از نشتارود به سمت رامسر حرکت کردیم. به ساحل زیبای رامسر که رسیدیم پیاده شدیم و کمی از هوای دلپذیر و جذابیت محیطی این ساحل منتهی به بلوار معلم لذت بردیم. بعد از گپ و گفت و خوردن یک چای وسط سرمای پاییز و زمستان رامسر، راهی سرولات شدیم.

سرولات روستایی زیبا، جذاب و دیدنی است که در تپه ها کوهپایه واقع شده است. زیبایی این روستا با دارا بودن مناظر بی نظیر دیدنی است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، برای رسیدن به خاور خانم نیاز دارید تا یک هزار چم کوچک را بگذرانید. مسیری نسبتا شیب دار پر از پیچ‌های تند که باید با احتیار از آن ها بگذرید. در چند نقطه از این مسیر فضایی برای نشستن وجود دارد که می‌تواند زمان شما را به بهترین شکل بگذراند.

وقتی از این پیچ‌ها به بالا رسیدیم، حجم زیادی از ماشین توجهمان را جلب کرد و متوجه شدیم که به مقصد مدنظر رسیدیم. وسط شلوغی ماشین‌ها و سر و صدای رستوران‌های اطراف برای دعوت از مشتریانی که حوصله صبر کردن برای رستوران خاله خاور را ندارند، زیاد بود. ما جلوی رستوران پیاده شدیم و عزیزان‌مان خودرو را در چند ده متر جلوتر پارک کردند. توصیه می‌کنم شماهم همینکار را انجام دهید چون مشکل جای پارک به دلیل رستوران‌های متعدد جدی است.

تجربه اول رستوران خاله خاور

پس از این هفت خان، نوبت به پیدا کردن میز خالی در رستوران رسید! به دلیل شلوغی اصلا مسئول سالن حضور نداشت یا شاید اصلا چنین مسئولیتی تعریف نشده بود. خودمان باید بالای سر یک میز می‌ایستادیم یا به آن‌ها می گفتیم که میز بعد از شما برای ما رزرو شده است و در گوشه سالن منتظر می‌ماندیم. افراد در خیلی از میزها، به همراه چند نقر گرسنه که بالای سرشان ایستاده بودند تا میز خالی را به دست بیاورند، غذا می‌خوردند که به نظر کلافه کننده بود. اگر قصد داشتید در بالکن غذا بخورید، قطعا باید بیشتر منتظر می‌ماندید که ما اصلا چنین صبری نداشتیم.

پس از کشف یک میز، یکی از عزیزان سفارش همگی ما را گرفت و به صندوق مراجعه کرد تا ضمن ثبت سفارش و پرداخت هزینه، شماره میز را اعلام کند. یعنی برای سفارش حتما باید یک میز را به مالکیت خودتان درآورده باشید. پس از مدت کوتاهی سرویس میز چیده شد و غذاها سرو شد! انصافان درباره رستوران خاور خانم باید گفت که سرعت سرویس دهی بالا است و میزان خطا نیز کم نیست. باید چند باری از نیروهای خدماتی درخواست می‌کردیم تا کم و کاستی‌ها را بیاورند. غذاهای محلی خوشمزه مثل باقلا قاتق، کشک بادمجان، انواع کباب و مرغ شکم پر و ماهی از غذاهای رایجی بود که اکثر میزها سفارش داده بودند. همه از طعم مزه غذا راضی بودند و خاور خانم باز هم سربلند شد.

تجربه دوم رستوران خاله خاور

در دومین تجربه مراجعه، جای پارک وجود نداشت و چند صد متر جلوتر پارک کردیم! آنقدر شلوغ بود که به سرمان زد رستوران‌های مجاور را بررسی کنیم اما در نهایت باز هم سر از خاله خاور درآوردیم. فورا در صفی که تا پله‌های پایین و طبقه پایین کشیده شده بود ایستادیم و بیش از نیم ساعت الی یک ساعت در صف ماندیم تا نوبت‌مان شود. در همین لحظات استراتژیک یکی از عزیزان داخل سالن مدنظر یک میز خالی پیدا کرد تا بتوانیم شماره میز را موقع ثبت سفارش اعلام کنیم. در این تجربه نیز کلیه غذاهای سفارش داده شده، تازه و خوشمزه بودند و همچنان درباره رستوران خاور خانم می‌توان گفت که مقصد بعدی ما نیز هست!

آدرس رستوران خاور خانم

اگر مشتاق هستید که سری به رستوران خاور خانم بزنید و از طعم و مزه غذاهای خوشمزه لذت ببرید، کافی است بر روی نقشه شهرستان رودسر شهر چابسکر در گیلان را پیدا کنید. معمولا دسترسی به این روستا از رامسر بسیار آسان است. از هرکسی بپرسید خاله خاور مسیر آن را نشان می‌دهد. آدرس دقیق رستوران خانه خاور به این شرح است: استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات، خیابان طالقانی، خیابان امیرکبیر

تلفن: ۳۴۴۴۹۳۴-۰۹۱۱

ساعت کار: همه‌روزه از ۱۲ تا ۱۸

صفحه اینستاگرام: restaurant_khavarkhanom@

خلاصه مطلب

برای دسترسی به رستوران خاور خانم کافی است طبق آدرس ارائه شده مراجعه کنید. یادتان باشد که این رستوران با طعم و مزه بی نظیرش شما را شگفت زده می‌کند. فقط خوصله پیدا کردن جای پارک و میز خالی را داشته باشید، کافی است. ما سعی کردیم درباره رستوران خاور خانم بنویسیم تا این فضا را بهتر بشناسید.

اما خوشحال‌تر می‌شویم تا تجربه شما از رستوران خاله خاور را همینجا بخوانیم! پس نظرتان را بنویسید.

اگر این محتوا برای شما مفید بود، لطفا به ما ستاره و امتیاز بدهید.