ایده و خلاقیت

با کم ترین هزینه بهترین جهیزیه را تهیه کنیم. (روش های خرید جهیزیه ارزان)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱

به راحتی با قیمتی مناسب، بهترین جهیزیه را تهیه کنید. در این مقاله، تمام راه‌های خرید جهیزیه ارزان را بررسی می‌کنیم.

در روزهایی که فشار اقتصادی و قیمت‌های نجومی اجناس، کابوس ذهنی شما شده‌ است، بهتر است به‌ جای فکر و خیال، روش‌ های خرید ارزان جهیزیه را یاد بگیرید. این‌ که چگونه بهترین جهیزیه را بخرید و قیمت مناسبی برای آن پرداخت کنید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم با معرفی بهترین و ارزان‌ ترین مراکز فروش لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه و... شما را در خرید جهیزیه کمک کنیم تا با آرامش خاطر، به تک‌تک این مکان‌ها سربزنید و با کم ترین هزینه بهترین جهیزیه را بخرید.

اگر در شرف ازدواج هستید و برای خرید جهیزیه برنامه‌ریزی می‌کنید؛ مطالعه این مقاله را ازدست ندهید.

 

حداقل هزینه خرید یک جهیزیه ایرانی چقدر است؟

خرید جهیزیه ایرانی

همه ما به نوعی درگیر نوسانات ارز و افزایش روزافزون قیمت‌ها هستیم. هزینه‌های عروسی هم نسبت به چند سال گذشته، افزایش قیمت قابل‌توجه‌ای داشته است. مسلما یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده عروس، تامین هزینه خرید جهیزیه است. این روزها نوسانات قیمت به حدی است که معمولا هزینه اجناس در لحظه تعیین می‌شود و ممکن است قیمت یک کالا، در فاصله صبح تا شب چندین میلیون تومان، تغییر کند. سعی کنید در این شرایط بد اقتصادی، به خرید ضروریات زندگی توجه بیشتری داشته باشید و تا جای ممکن هزینه‌های اضافی را حذف کنید.

هزینه خرید جهیزیه در این روزها می‌تواند از 50 میلیون تومان شروع شود و تا ناکجا‌آباد پیش برود. با این حال اگر فرآیند خرید، موفقیت‌آمیز نباشد، این هزینه می‌تواند تا چندین برابر هم افزایش پیدا کند. مهم‌ترین نکته در این شرایط، اطلاع و آگاهی است. این که بدانید از کجا فرش ارزان بخرید؟ از کجا لوازم خانگی با قیمت مناسب تهیه کنید؟ و کجا بهترین لوازم آشپزخانه را پیدا کنید. با اطلاع از این مکان‌ها، می‌توانید به راحتی، هزینه تهیه جهیزیه را مدیریت کنید و با کمترین بودجه مالی، بهترین جهیزیه را خریداری کنید. اگر در شهرهایی غیر از تهران زندگی می‌کنید، حتما از فروشگاه‌های مرکزی و حوالی بازار خرید کنید، حتی در این محل‌ها نیز، لازم است از فروشگاه‌های منصف‌تر پرس‌وجو کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت مناسب‌ترین کالاها را خریداری کنید.

 

از کجا فرش ماشینی ارزان بخریم؟

خرید فرش ماشینی ارزان جهیزیه

یکی از مهم‌ترین لوازم جهیزیه عروس، فرش است. فرش عروس را بر اساس فضای منزل عروس و داماد تهیه کنید. اگر کف خانه، سرامیک و سنگ یا پارکت است، می‌توانید فرش را با سایزهای کوچک‌تری تهیه کنید و در هزینه خرید فرش صرفه‌جویی نمایید. اما در صورتی‌ که فضای منزل عروس کف‌پوش تزئینی ندارد، می‌بایست فرش را کمی بزرگ‌تر انتخاب کنید و باقی فضاهای خالی را با موکت مناسب پر کنید. اگر می‌خواهید برای جهیزیه عروس، فرش ارزان بخرید، توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌هایی مانند شهر فرش، دنیای فرش، آقای فرش و فروشگاه‌های این‌چنینی خرید کنید. خرید از فروشگاه‌های فرش ماشینی میدان هفت تیر هم گزینه مناسبی برای خرید فرش ارزان است. همچنین سعی کنید خرید فرش را در مناسبت‌های خاص انجام دهید؛ مناسبت‌هایی مانند روز مادر، روز پدر، عید قربان و تمامی عید‌ها وقت مناسبی است که با مراجعه به این فروشگاه‌ها از تخفیف‌های مناسبتی آن‌ها استفاده کنید.

 

از کجا مبل شیک و ارزان بخریم؟

خرید مبل شیک و ارزان جهیزیه

مبلمان جزء لوازم چوبی منزل عروس به حساب می‌آید. برای خرید ارزان مبلمان جهیزیه ، می‌توانید از کارگاه‌های تولیدی خرید کنید و به این شکل، با حذف واسطه‌های فروش، قیمت مناسب‌تری بپردازید. برای خرید مبل ارزان، بهتر است مبلمان‌ راحتی و مدرن را انتخاب کنید. البته، می‌توانید با قیمت مناسب، مبلمان استیل تهیه کنید، اما برای منزل یک زوج جوان این سبک مبلمان توصیه نمی‌شود. به راحتی می‌توان با یک جست‌و‌جو ساده، کارگاه‌های تولیدی مبلمان را در شرق و غرب تهران پیدا کرد. کارگاه‌های مبلمان در خیابان دلاوران و جاجرود، جزء کارگاه‌های مبلمان شرق تهران هستند و کارگاه‌های مبلمان چهاردانگه، مرتضی گرد و یافت‌ آباد جزء کارگاه‌های مبلمان غرب تهران هستند. این کارگاه‌ها، قیمت پایین‌تر و کیفیت مناسبی دارند.

 

از کجا لوازم آشپزخانه ارزان و باکیفیت بخریم؟

خرید لوازم آشپزخانه ارزان و باکیفیت جهیزیه

در لیست تهیه جهیزیه، لوازم آشپزخانه از سخت‌ترین بخش‌هاست. خرید لوازم آشپزخانه، در اصطلاح خورده ریز است. شما لیست بلند بالایی از لوازم آشپرخانه‌ای دارید، اما لازم نیست همه را تهیه کنید. در تمام طول خرید جهیزیه، با خود تکرار کنید که "فقط خریدهای ضروری و لوازم ضروری را می‌خرم" با یادآوری مکرر این موضوع، شما دیگر نیازی به صرف وقت برای خرید تخم‌‌‌مرغ آب‌پز‌کن و پیاز خرد‌کن و گردو‌ له‌کن، ندارید و فقط لوازم ضروری خانه را تهیه می‌کنید. این‌ کار به شما فرصت لذت‌بردن از زندگی را می‌دهد. به راحتی می‌توانید بعد از مراسم عروسی، وسایل جزئی را بخرید؛ چرا که تمام فضای منزلتان را با لوازم غیرضروری پر نکرده‌اید و فضای کافی برای لوازم مورد‌علاقه‌تان را خواهید داشت. پس برای‌ این‌که با کم‌ترین هزینه، بهترین جهیزیه را تهیه کنید، لازم است خیلی حساب شده جلو بروید.

برای خرید جهیزیه ارزان بهتر است به بازارهای مختلف سر بزنید و از منصف‌ترین فروشنده‌ها خرید کنید. برای خرید لوازم آشپزخانه می‌توانید به خیابان شوش مراجعه کنید و از پاساژها و مجتمع‌های متنوع دیدن کنید. گاهی در خیابان شوش، جمعه بازارهای جالبی برپا می‌شود و مسلما در این بازارها، اجناس با قیمت‌های مناسب‌تری عرضه می‌شوند. بازار بزرگ تهران، هم جزء مراکز مهم خرید لوازم آشپزخانه به حساب می‌آید.

 

از کجا لوازم صوتی و تصویری ارزان بخریم؟

خرید لوازم صوتی و تصویری ارزان جهیزیه

برای تهیه جهیزیه ارزان و باکیفیت، لازم است خریدهایتان را الویت‌بندی کنید. این روزها قیمت لوازم صورتی و تصویری خارجی افزایش چشمگیری داشته است؛ می‌توانید با هزینه‌های کم‌تر، جهیزیه خود را از محصولات ایرانی تهیه کنید و با اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش آن‌ها، اصل کم‌ترین هزینه و بهترین جهیزیه را پیش بگیرید. خرید محصولات صوتی و تصویری از نمایندگی‌های فروش مرکزی  با گارانتی اصل توصیه می‌شود. اما در صورتی‌ که قصد خرید از سایر برندها را داشته‌ باشید، می‌توانید به راسته خیابان جمهوری تا پل حافظ سر بزنید و با پرس‌و‌جو از فروشنده‌ها و انتخاب محصول موردنظر، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

از کجا لوازم خانگی برقی ارزان بخریم؟

خرید لوازم خانگی برقی ارزان جهیزیه

لوازم خانگی شامل هم‌زن، سرخ‌کن، تستر، آسیاب، مخلوط کن، ساندویچ‌ ساز، پلوپز، چای ساز، قهوه ساز و... می‌شود. این لوازم معمولا بر حسب سبک زندگی و نیاز هر خانه تهیه می‌شوند. برای مدیریت و خرید بهترین جهیزیه با کم‌ترین هزینه، لازم است ابتدا لیست خرید لوازم خانگی برقی و پخت‌و‌پز را محدود کنید. اصلا لازم نیست هرآن‌چه در لیست لوازم مربوط به جهیزیه می‌بینید را تهیه کنید، ممکن است شما اصلا اهل استفاده از چای‌ساز نباشید و کتری روی گاز را ترجیح دهید، در این شرایط چای‌ساز را حذف کنید و محصول دیگری را به لیست جهیزیه اضافه نمایید. مثلاً اگر برنج کته دوست دارید و از پلوپز استفاده می‌کنید بابت آن هزینه کنید. هیچ‌گاه لوازم خانگی برقی که در خانه شما کاربردی ندارد را انتخاب نکنید. برای خرید لوازم برقی و پخت‌و‌پز ارزان، می‌توانید به بازار بزرگ تهران سر بزنید. توصیه می‌کنیم از کالای ایرانی استفاده کنید و برای خرید ارزان جهیزیه خود، به نمایندگی‌های فروش لوازم خانگی برقی مراجعه کنید.

 

از کجا ظروف سرو و پذیرایی ارزان بخریم؟

خرید ظروف سرو و پذیرایی ارزان جهیزیه

معمولا بعد از مراسم عروسی، آشنایان و اقوام ذوق‌و‌شوق ویژه‌ای برای دیدوبازدید از شما دارند؛ در ماه‌های بعد از عروسی، معمولا مهمانان زیادی به خانه شما سر می‌زنند. پس باید آمادگی داشته باشید و با لوازم نو و زیبای خود از آنان پذیرایی کنید.

ظروف پذیرایی جزء ضروریات هر خانه، محسوب می‌شوند و برای کم کردن هزینه های خرید جهیزیه، بهتر است بدانید که از کجا ظروف سرو و پذیرایی ارزان بخرید. خرید از بازار بزرگ تهران و بازار شوش توصیه می‌شود. این ظروف را می‌توانید از نمایندگی‌ برندهای چینی و سرامیک ایرانی نیز با هزینه بسیار کم‌تری تهیه کنید. برندهایی مانند چینی زرین، چینی مقصود و چینی پردیس، جزء بهترین برندهای تولید ظروف سرو و پذیرایی ایرانی هستند که انواع مدل‌های متنوع با قیمت‌های متفاوت دارند. می‌توانید بر اساس سلیقه و میزان بودجه‌ای که برای خرید جهیزیه در نظر گرفته‌اید، مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

از کجا لوازم دکوری و تزیینی ارزان بخریم؟

خرید لوازم دکوری و تزیینی ارزان

لوازم دکوری، گلدان، ساعت، مجسمه و ... در خانه نوعروس زیاد ضروری نیست، اما در صورتی‌ که بودجه خرید جهیزیه به شما اجازه می‌دهد، حتما برای خرید لوازم دکوری ارزان اقدام کنید. این لوازم را می‌توانید از مغازه‌های کوچک و متنوع بازار بزرگ، خیابان جمهوری، انقلاب و دلاوران تهیه کنید. جمعه بازار میدان شوش فضای مناسبی برای خرید انواع لوازم دکور با قیمت مناسب است.از بازار گل محلاتی غافل نشوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید