ایده و خلاقیت

چطور بهترین مراسم افتتاحیه فروشگاه را برگزار کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه نیازمند برنامه‌ریزی و اطلاع از نکاتی است که همگی آن را در این مقاله شرح داده‌ایم. با خواندن این مقاله بهترین و زیباترین افتتاحیه را برگزار کنید.

اگر به تازگی فکر تدارک کسب و کار جدیدی به سرتان زده باشد، احتمالا ایده برگزاری افتتاحیه نیز، به ذهن‌تان خطور کرده‌است. فروشگاه، بسته به زمینه فعالیت و صنفی که در آن جواز کسب دارد، لازم است مشتری جذب کند. جذب مشتری، یکی از اولین پارامترهای حائز اهمیت برای فروشگاه است. برگزاری مراسم افتتاحیه، گام مهمی در شناساندن ماهیت و شروع بیزینس یک فروشگاه است. پس مطمئن باشید که با تدارک مراسم افتتاحیه برای فروشگاه خودتان، قدم مهمی در این راستا برمی‌دارید. اما نکته مهم، نحوه برگزاری این مراسم، کیفیت برگزاری و برنامه‌ریزی صحیح در اطلاع‌رسانی و تشریفات آن است.

چگونه مراسم افتتاحیه فروشگاه را برگزار کنیم؟ چه کسانی را باید به مراسم افتتاحیه دعوت کرد؟ مزیت برگزاری چنین مراسمی چیست؟ در ادامه پاسخ تمام این سوالات را متوجه می‌شوید. پس همراه ما باشید.

 

چگونه مراسم افتتاحیه فروشگاه را برگزار کنیم؟

 برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه

برای برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه، لازم است دو پارامتر اولیه را در اختیار داشته‌ باشید. زمان و برنامه‌ریزی، دو مولفه مهم در برگزاری افتتاحیه‌ باکیفیت است. اگر چنین رویدادی را، در زمان کم و بدون برنامه‌ریزی تدارک ببینید، قطعا میزان موفقیت قابل قبولی برای‌تان نخواهد داشت. پس سعی کنید، قبل از تاریخ موردنظر، برای افتتاحیه و انجام مقدمات آن، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در ادامه، مهم‌ترین نکات برگزاری این رویداد را بررسی می‌کنیم.

 

1. قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه مجوز بگیرید!

مجوز برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه

برگزاری رویدادهای این‌چنینی، که موجب تجمع تعداد زیادی از افراد می‌شود، نیازمند دریافت مجوز از شورای شهر یا شورای محله است. اگر مراسم افتتاحیه را بدون مجوز برگزار کنید، ممکن است به‌دلیل تجمع و ازدحام جمعیت، مشکلات زیادی برای همسایه‌ها، ترافیک شهری و نیروی انتظامی ایجاد کنید. در چنین شرایطی معمولا نیروی انتظامی، با برگزار‌کنندگان این رویداد، برخورد جدی می‌کند. پس عقلانی‌ترین راهکار مقابله با چنین ناهماهنگی‌هایی، کسب مجوز برگزاری افتتاحیه است.

 

2. هدف از برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه را مشخص کنید!

جدیدترین راه مراسم افتتاحیه فروشگاه

اگر با دید حرفه‌ای به این موضوع نگاه کنید، برگزاری مراسم افتتاحیه، بار مالی برای‌تان دارد. پس باید منافعی نیز در آن قرار گرفته‌باشد تا برگزاری آن، توجیه اقتصادی داشته باشد. اگر بدون بررسی این بخش، مراسم افتتاحیه را برگزار کنید، ممکن است تنها یک دورهمی و چند عکس یادگاری از آن برای‌تان باقی بماند. پس هدف را معین کنید. برگزاری مراسم، بدون بررسی مخاطبین و اهداف فروش، تصمیم چندان مناسبی نیست. در این بررسی، مخاطب هدف‌تان را نیز مشخص کنید.

 

3. بودجه برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه را مشخص کنید!

کم هزینه ترین مراسم افتتاحیه فروشگاه

یکی از مهم‌ترین اقدامات قبل از برگزاری رویداد افتتاحیه، مشخص کردن میزان بودجه‌ای است که برای آن درنظر گرفته‌اید. مشخص کردن بودجه، کمک زیادی به کیفیت برگزاری مراسم می‌کند. با مشخص شدن توان مالی، می‌توانید طبق اولویت‌های‌تان، برای بخش‌های مختلف برگزاری افتتاحیه هزینه کنید. در نظر داشته باشید که این بودجه را متناسب با کل هزینه‌ای که برای شروع کار خرج کرده‌اید، مشخص کنید. اختصاص بودجه‌های عجیب، برای برگزاری چنین مراسم‌هایی، اصلا به صلاح بیزینس‌تان نخواهد بود.

 

4. برای بخش‌های مختلف مراسم افتتاحیه فروشگاه اولویت‌بندی کنید!

موفق ترین مراسم افتتاحیه فروشگاه

سعی کنید اولویت‌هایی که برای بخش‌های مختلف مراسم افتتاحیه فروشگاه دارید را مشخص کنید. ترتیب اولویت‌ها، یکی از شاخصه‌های مهم در انتخاب‌های‌تان است. برای مثال، بخش پذیرایی، شیرینی، میوه، کوکی، شکلات، تزیین ورودی، تشریفات مراسم، وعده غذایی، گیفت، گروه موسیقی و سلبریتی‌ها، همگی از جمله بخش‌های رایج، در چنین رویدادهایی است. اما، درنظر داشته‌ باشید که، این آیتم‌ها متناسب با سطح مراسم و بیزینس‌تان انتخاب می‌شود. قطعا برای فروشگاه نقلی در یک منطقه متوسط، هزینه‌ای بابت حضور سلبریتی‌ها و گروه موسیقی پرداخت نمی‌شود. پس باتوجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید.

حتما بخوانید: بهترین و جدیدترین مدل های شیرینی 99

 

5. لیست دعوتی‌های مراسم افتتاحیه فروشگاه را بنویسید!

دعوت به مراسم افتتاحیه فروشگاه

سعی کنید بنا بر زمینه فعالیت فروشگاه‌تان، مشتریان بالقوه را به این مراسم دعوت کنید. حضور افراد مشهور و مطرحی مثل سلبریتی‌ها، مراسم‌ افتتاحیه را، بیش از پیش رسمی می‌کند. اما چنین کاری، برای هر بیزینس و فروشگاهی ممکن نیست. پس نگران نباشید! به مشتریان‌تان فکر کنید و بر اساس افرادی که مشتری فروشگاه‌تان خواهند بود، لیست دعوتی‌ها را تهیه کنید. در زمان تهیه این لیست، به این موضوع دقت کنید که می‌توانید از بعضی اینفلوئنسرها نیز دعوت کنید. این افراد، با هزینه‌ای مناسب، مراسم افتتاحیه‌تان را اطلاع‌رسانی می‌کنند و یا در آن حضور پیدا‌ می‌کنند. روزنامه‌نگارها یا نویسنده‌ سایت‌های محلی و رپورتاژ در نشریه‌های محلی نیز، بهترین افراد برای اطلاع‌رسانی هستند. سعی کنید با دقت این افراد را بررسی کنید و از تمام امکانات، برای اطلاع‌رسانی قبل و پس از افتتاحیه استفاده کنید.

 

6. با تشریفات مجالس، مراسم افتتاحیه فروشگاه را برگزار کنید!

بهترین تشریفات مراسم افتتاحیه فروشگاه

اگر قصد دارید پذیرایی مطلوبی از مهمانان داشته باشید و کیفیت پذیرایی را به استانداردهای برگزاری رویدادهای این‌چنینی برسانید، بهتر است با تشریفات مجالس و موسسات خدمات مجالس قرارداد ببندید تا نگرانی از بابت پذیرایی مهمانان نداشته باشید. استفاده از منو‌های این موسسات جهت پذیرایی، تصمیم مطلوبی است. تشریفات مجالس، بسته به زمان برگزاری افتتاحیه فروشگاه‌، منوهای متنوعی ارائه می‌کند. اسنک، فینگرفود، کوکی و شیرینی‌های مختلف به همراه آب‌میوه و نوشیدنی‌های گرم و سرد، معمولا در این پکیج‌ها وجود دارد. با در نظر گرفتن تعداد مهمانان دعوتی می‌توانید هریک از این پکیج‌ها را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: چرا انتخاب بهترین کترینگ اهمیت زیادی دارد؟

 

7. برای مراسم افتتاحیه فروشگاه گیفت یادبود تهیه کنید!

بهترین گیفت مراسم افتتاحیه فروشگاه

اگر بودجه مناسبی برای برگزاری این مراسم دارید، بهترین ایده برای معرفی برند فروشگاه‌تان به سایرین، استفاده از گیفت یادبود افتتاحیه است. با سفارش گیفت مناسبی که با خلاقیت خودتان انتخاب می‌کنید، تاثیر زیادی بر مشتریا‌ن‌تان می‌گذارید. سعی کنید، متن کوتاهی در جای مناسبی از گیفت بنویسید و یا لوگو فروشگاه را، در قسمتی از آن نشان دهید. اگر بتوانید گیفت مراسم را، متناسب با زمینه فعالیت فروشگاه‌تان سفارش دهید و یا ابزاری کاربردی را، به‌عنوان گیفت انتخاب کنید، شانس موفقیت و اثرگذاری‌تان بر مشتریان‌تان، چند برابر می‌شود.

 

8. از لوازم جلب توجه در مراسم افتتاحیه فروشگاه استفاده کنید!

جالب ترین مراسم افتتاحیه فروشگاه

لوازمی که نظر عابران و رهگذران را جلب می‌کند، بهترین وسیله برای ایجاد سوال در ذهن آن‌ها است. در چنین شرایطی، معمولا افراد برای پیگیری رویدادتان در آن شرکت می‌کنند و موفقیت‌تان برای تبدیل کردن این افراد به مشتری، بسیار زیاد می‌شود. سعی کنید لوازمی مثل نورپردازی لیزری، ال ای دی های مخصوص و رقص نور را، در بخش خارجی فروشگاه قرار دهید. با این اقدام، به اندازه کافی جلب توجه می‌کنید.

دعوت از شخصی که صورت کودکان را نقاشی کند و بادکنکی با لوگو‌ فروشگاه‌تان را به آن‌ها هدیه دهد نیز، ایده فوق‌العاده‌ای برای جلب نظر کودکان و پدر مادرهای‌شان است. دعوت از گروه موسیقی و دی جی، یکی از ابزارهای جلب نظر مشتریان در ایونت‌ها است. سعی کنید، شور، هیجان و شادی فوق‌العاده‌ای در مراسم ایجاد کنید، تا خاطره مطلوبی در ذهن مشتریان ایجاد نمایید. این حس، اولین شاخصه موفقیت مراسم افتتاحیه است.

 

9. بنر یا تابلو مراسم افتتاحیه فروشگاه را فراموش نکنید!

بهترین اطلاع رسانی مراسم افتتاحیه فروشگاه

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موفقیت یک ایونت را تضمین می‌کند، اطلاع‌رسانی آن است. هرچه اطلاع‌رسانی قوی‌تر باشد، افراد بیشتری برای شرکت در مراسم افتتاحیه حاضر می‌شوند. هرچه این افراد بیشتر باشند، اسم فروشگاه‌تان بهتر به دیگر مشتریان معرفی می‌شود. بازاریابی دهان به دهان، یکی از راهکارهای موثری است که می‌تواند، مشتریان زیادی برای‌تان خلق کند. حتما از دو هفته قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه فروشگاه، بنر یا تابلو جذابی طراحی کنید و در فضای خارجی فروشگاه قراردهید. با اطلاع‌رسانی این‌چنینی، مشتریان زیادی ممکن است، روز افتتاحیه در فروشگاه‌تان حضور پیدا کنند.

 

10. اهمیت دکوراسیون مراسم افتتاحیه فروشگاه را جدی بگیرید!

جدیدترین دکوراسیون مراسم افتتاحیه فروشگاه

برای برگزاری هر رویدادی، دکوراسیون حرف اول را می‌زند. این عنصر اثرگذار، در ایجاد تصور مثبت در ذهن مشتری تاثیر زیادی دارد. هرچه دکوراسیون فروشگاه و مراسم‌تان را جدی‌تر بگیرید و در خصوص آن فکر کنید، نتیجه مطلوب‌تری خواهید دید. سعی کنید از گل‌آرایی، بادکنک‌آرایی و حریرآرایی استفاده کنید و متناسب با رنگ و استایل دکوراسیون فروشگاه، بهترین دیزاین را در بخش ورودی آن داشته باشید. قطعا برگزار کردن مراسم افتتاحیه فروشگاه، بدون این تشریفات و بدون ایجاد ذهنیت مثبت در ذهن مشتریان، هدر دادن بودجه و سرمایه‌تان است.

حتما بخوانید: گل آرایی در همایش ها و مهمترین نکاتی که قبل از قرارداد باید بدانید

 

11. شاخصه‌های‌تان را در مراسم افتتاحیه فروشگاه معرفی کنید!

نکات مهم در مراسم افتتاحیه فروشگاه

مراسم افتتاحیه فروشگاه، بهترین زمان برای نشان دادن مزیت‌های کسب و کارتان است. هرچه در معرفی این شاخصه‌ها موفق‌تر باشید، مراجعه‌کنندگان بیشتری را به مشتریان ثابت فروشگاه‌تان تبدیل می‌کنید. طراحی و چاپ برگه‌های شیکی که معرف فروشگاه و خدمات آن است، تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری مشتریان و قضاوت آن‌ها دارد. پس سعی کنید، تمامی ویژگی‌های فروشگاه را، به‌ همراه وجه تمایزتان نسبت به رقبا، به وضوح بیان کنید. از اغراق پرهیز کنید و صادقانه توضیح دهید. اگر شرایطی فراهم بود، در حد 3 دقیقه در مراسم افتتاحیه سخنرانی کنید و با صداقت و صمیمیت فروشگاه را معرفی کنید.

 

12. تبلیغات را با مراسم افتتاحیه فروشگاه شروع کنید!

اگر بودجه‌ای برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید، بهترین فرصت استفاده از آن، مراسم افتتاحیه است. سعی کنید این بودجه را، صرف رپرتاژ آگهی در سایت‌های گوناگون کنید. بازخورد چنین تبلیغاتی معمولا فوق‌العاده است. تبلیغات را از سایت‌ها و منابع مرتبط شروع کنید. سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال در محله، سرای محله‌ها، فرهنگسراها و رسانه‌های چنین محیط‌‌هایی، دقیقا مخاطبین هدف‌تان را، به سمت و سوی کسب و کارتان می‌کشانند.

تبلیغات مراسم افتتاحیه فروشگاه

بهترین راه برگزاری  مراسم افتتاحیه فروشگاه

 

سخن آخر

مراسم افتتاحیه فروشگاه، مراسمی است که هویت و شخصیت فروشگاه‌تان را مشخص می‌کند. هرچه با دقت‌تر و شیک‌تر آن را برگزار کنید، نتیجه بهتری خواهید دید. هدف از برگزاری چنین ایونت‌هایی، تبدیل مدعوین و رهگذران، به مشتری است. پس آن را جدی بگیرید و باتوجه به نکاتی که گفتیم، بهترین برنامه‌ریزی را برای برگزاری آن داشته‌ باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
سمیع حسین زهی
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹

سلام علیک

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید