ایده و خلاقیت

برگزاری مجالس ترحیم در شرایط کرونا به چه شکل انجام شود؟ + پذیرایی مراسم ختم در کرونا

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

اگر شماهم برای برگزاری مجالس ترحیم در شرایط کرونا سردرگم هستید، مطالعه این مطلب برای تصمیم گیری نحوه برگزاری مجلس ترحیم به شما کمک میکند.

یکی از آرامش‌بخش‌ترین کارهایی که از قدیم، در غم ازدست دادن عزیزان انجام می‌دادیم، تسلی یافتن از حضور اطرافیان بود. حضور نزدیکان و وابستگان، همیشه آرامش‌ زیادی ایجاد می‌کند و تحمل گذر از روزهای غمگین جدایی از عزیزان را آسان‌تر می‌کند. اما این روزها که سایه ویروس کرونا بر زندگی همه ما افتاده است، از همین نعمت هم محرومیم. افرادی که عزیزان‌شان را به‌دلیل کرونا یا هر علت دیگری ازدست می‌دهند، مجبور به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و برای حفظ جان اطرافیان، نباید مراسم و تجمعی برگزار کنند. برگزاری مراسم ترحیم در شرایط کرونا تقریبا ناممکن است. مگر با شرایطی خاص که در ادامه خواهیم گفت.

چطور باید مراسم ترحیم در شرایط کرونا را برگزار کنید؟ در شرایط کرونا مراسم ترحیم بگیرید یا نه؟ چگونه مراسم ترحیم مجازی بگیرید؟ در ادامه، پاسخ این سوالات را بررسی میکنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

چطور باید مراسم ترحیم در شرایط کرونا را برگزار کنیم؟

چطور باید مراسم ترحیم در شرایط کرونا را برگزار کنیم

ویروس کرونا، توانایی انتقال بسیار بالایی دارد. درواقع، ریسک انتقال ویروس کرونا خصوصا در محیط‌های مسقف، خیلی بالا است. به‌دلیل همین امر، برگزاری هر اجتماعاتی که بیش از 7 نفر باشد، در محیط مسقف ممنوع است. این روزها که شاهد شیوع کرونا در ایران و جهان هستیم، برگزاری مراسم ختم در مساجد و بهشت زهرا، محدود شده است و بیشتر افرادی که عزیزی را ازدست می‌دهند، در آگهی ترحیم تاکید می‌کنند که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت اطرافیان، مراسم سوم، هفتم و چهلم برگزار نمی‌شود و در بعضی اوقات، تصمیم بر این می‌گیرند که هزینه این مراسم را صرف امور خیریه کنند. در شرایط کنونی، چنین موضوعاتی به شدت مورد تشویق اطرافیان قرارمیگیرد زیرا عدم برگزاری مراسم، نشان از فرهنگ، شعور و درک عمومی از شرایطی است که همه‌گی درگیر آن هستیم.

 

در شرایط کرونا مراسم ترحیم بگیریم یا نه؟

در شرایط کرونا مراسم ترحیم بگیریم یا نه

پاسخ قاطع ما به این موضوع منفی است. برگزاری مراسم ترحیم در محیط‌های بسته، خطرناک‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. با چنین تصمیماتی، احتمال شیوع کرونا بین تمامی اعضا خانواده، فامیل و دوستان وجود دارد. پس بهتر است، برای برگزاری مراسم ترحیم در چنین محیط‌هایی اصلا تصمیم نگیرید و این مراسم را به‌گونه‌های دیگری برگزار کنید. در ادامه، راه‌کارهای برگزاری مراسم ترحیم در شرایط کرونا را بررسی می‌کنیم.

 

مراسم ترحیم مجازی بگیرید

مراسم ترحیم مجازی بگیرید

یکی از جدیدترین چیزهایی که بعد از کلاس آنلاین، ویزیت آنلاین و مشاوره آنلاین شنیده‌ایم، مراسم ترحیم آنلاین است. موسسات برگزار کننده مراسم ترحیم مجازی، شرایطی را مشابه با یک مراسم ترحیم واقعی شبیه سازی می‌کنند. در این مراسم، قاری قرآن، مداح و سخنران وجود دارند که باتوجه به پکیج انتخابی مشتری، برای بخش‌های مختلف این مراسم برنامه ریزی می‌شود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، در این مراسم گروه موسیقی و سازهای سنتی برای سوگواری استفاده می‌شود. پخش کلیپ از عکس و فیلم‌های متوفی نیز، بخش دیگری است که درصورت صلاح‌دید خانواده داغدار، به این پکیج اضافه می‌شود. معمولا ساعتی مشخص برای این مراسم اعلام می‌شود و لینک شرکت در مراسم برای بستگان ارسال می‌گردد. همه راس ساعت مشخص شده در فضای مجازی آنلاین می‌شوند و در این مراسم ختم مجازی شرکت می‌کنند. شاید مراسم ترحیم مجازی اصلا حس و حال مراسم ترحیم حضوری را نداشته باشد، اما تاحد بسیار زیادی برای خانواده داغدار تسلی بخش است.

 

امکانات مراسم ترحیم مجازی

امکانات مراسم ترحیم مجازی

قطعا آشنا شدن با جدیدترین راه‌های برگزاری مراسم ترحیم آن‌ هم به‌صورت مجازی، برای شما جالب است. در این مراسم، می‌توانید مکانی را که قاری قرآن در آن حضور دارد و قرآن را در ابتدای مراسم تلاوت می‌کند، مشخص کنید. عده‌ای علاقه‌مند هستند، مداح در همان فضای مسجد حضور داشته باشد و مداحی را شروع کند، برای این افراد نیز، هزینه رزرو مسجد موردنظرشان به پکیج اضافه می‌شود و مداج در همان مسجد، شروع به مداحی می‌کند. اضافه کردن خدماتی مثل اجرای زنده توسط خوانندگان و نوازندگان نیز، هزینه‌های جانبی دیگری است که به پکیج انتخابی اضافه می‌شود.

 

مراسم ترحیم را در فضای باز برگزار کنید

مراسم ترحیم را در فضای باز برگزار کنید

اگر تحت هیچ شرایطی نتوانستید با خودتان کنار بیایید و قصد داشتید، مراسم ترحیم را برگزار کنید، یکی از کارهایی که می‌توانید برای آرامش بخشیدن به خودتان انجام دهید، برگزاری مراسم ترحیم در فضای باز است. با اجاره باغ و چیدن میز و صندلی‌ها با فاصله یک و نیم متری، می‌توانید مراسم ترحیم را برگزار کنید و با رعایت همین فاصله‌گذاری، مهمانان را به درب خروج هدایت کنید. برای پذیرایی نیز، می‌توانید از پک‌های مخصوص استفاده کنید و آن ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن ضدوعفونی کردن لوازم پذیرایی، داخل پک‌ها بچینید و از مهمانان پذیرایی کنید. درصورت برگزاری چنین مراسمی، حتما چند جعبه ماسک خریداری کنید و در زمان ورود، شخصی را مسئول ارائه ماسک به مهمانان کنید. حتما برای کلیه نیروهای خدماتی و خودتان، شیلد تهیه کنید. سعی کنید، حدفاصل مجازی برای مراجعه مهمانان مشخص کنید که محترمانه در همان فاصله ایستاده و حضورا تسلیت و ابراز همدردی‌شان را ابراز کنند. حتما روی همه میزها، الکل جهت ضد و عفونی کردن دست‌ها قراردهید.

حتما با درج یادداشت‌ در اطراف محیط، تذکرات لازم جهت حفظ فاصله اجتماعی را به مهمانان متذکر شوید.

 

در شرایط کنونی، بهترین خیرات می‌تواند ماسک و لوازم ضد و عفونی کننده برای افراد کم بضاعت باشد. این مسئولیت را می‌توانید به مهمانان و اطرافیان محول کنید و بسته‌ بندی‌های ماسک و مواد ضدعفونی کننده دراختیارشان قرار  دهید.

 

پک پذیرایی در شرایط کرونا | پذیرایی مراسم ختم در کرونا

پک پذیرایی در شرایط کرونا

استفاده از پک‌ پذیرایی در شرایط کرونا بهترین راه پذیرایی مراسم ختم در کرونا است که می‌توانید از مهمانان پذیرایی کنید و پروتکل های بهداشتی کرونا را نیز، رعایت کنید. یادتان باشد، رعایت بهداشت در زمان پک کردن این خوراکی‌ها، مهم‌ترین بخش ماجرا است. اگر می‌توانید این بخش را با وسواس و دقت زیاد انجام دهید، پک پذیرایی ترحیم تهیه کنید. یادتان باشد، برای تهیه این پک‌ها، بهترین کار استفاده از الکل و مواد ضد و عفونی کننده است. حتما داخل تمامی پک‌ها، یک پد الکلی قراردهید تا در مواقع لزوم، از آن‌ها استفاده کنند. سعی کنید، پک پذیرایی را فارغ از شکل و ظاهر، با درنظر گرفتن میزان محافظت آن از خوراکی‌هایی که داخلش قرار خواهید داد، انتخاب کنید. در ادامه، نمونه‌هایی از پک پذیرایی ترحیم را باهم می‌بینیم.

پک پذیرایی لوکس

پک پذیرایی مراسم ختم در کرونا - پک‌ های مقوایی به‌صورت جعبه با روبان سیاه

 

پکیج پذیرایی مناسب مراسم ترحیم

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های طلقی به‌صورت پاکت با چاپ سیاه و سفید

 

پذیرایی مراسم ختم 2020

پک پذیرایی مراسم ختم در کرونا  - پک‌ های یکبار مصرف تیره مخصوص خوراکی‌های مختلف و درب شفاف

 

پک پذیرایی ارزان

بهترین پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های یکبار مصرف به‌صورت شفاف با امکان چاپ نوار تیره چسبی

 

ارزان ترین پک پذیرایی مراسم ختم

ساده ترین پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های یکبار مصرف به‌صورت شفاف

 

بسته پذیرایی ختم

پک پذیرایی مراسم ختم در کرونا- پک‌ های یکبار مصرف به‌صورت شفاف با امکان بستن روبان سیاه یا پاپیون سیاه جهت تزیین

 

پکیج پذیرایی مراسم ختم

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های یکبار مصرف به‌صورت شفاف با امکان بستن روبان سیاه یا پاپیون سیاه جهت تزیین

 

پک میوه و شیرینی

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های مقوایی به‌صورت جعبه

 

زیپ کیپ مراسم ختم

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های طلقی به‌صورت پاکت با چاپ سیاه و سفید

 

ساده ترین پک پذیرایی مراسم ترحیم

پک پذیرایی مراسم ختم در کرونا - پک‌ های یکبار مصرف به‌صورت شفاف با امکان بستن روبان سیاه یا پاپیون سیاه جهت تزیین

 

بهداشتی ترین پک پذیرایی مراسم ختم

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های یکبار مصرف لیوانی به‌صورت شفاف با امکان بستن درب جهت رعایت نکات بهداشتی

 

اهمیت پک پذیرایی مراسم ترحیم

پک پذیرایی مراسم در شرایط کرونا - پک‌ های مقوایی به‌صورت جعبه با روبان سیاه

 

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که دوران سختی را می‌گذرانیم، قرنطینه کرونا، ندیدن عزیزان، محدودیت در رفت و آمد، استفاده از ماسک و شست و شوی مکرر دست‌ها و لوازم منزل، در برنامه روتین و همیشه‌گی این روزهای ما قرار گرفته است. اما با رعایت کلیه نکات، می‌توانید به سلامت ماندن خود و عزیزان‌تان مطمئن باشید. امیدواریم، هیچ‌گاه این مطلب موردنیازتان قرار نگیرد و با تنها از مطالب ما برای برگزاری جشن‌ها، مهمانی‌ها و شادی‌های‌ زندگی‌تان استفاده کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید