ایده و خلاقیت

بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۲.۸

انتخاب بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه و مردانه، مهم ترین نکته ای است که قبل از سفارش کت و شلوار مجلسی شیک باید بدانید. در این مطلب بهترین پارچه ها را به شما معرفی میکنیم.

دراین مطلب قصد داریم به بهترین پارچه‌­ها برای کت ­و شلوار اشاره کنیم. تصمیم­ گیری برای انتخاب انواع مختلف کت ­و شلوار کاری بسیار مشکل است. زیرا­ در بین انواع مختلف لباسهای رسمی زنانه که خانم­ها می‌پوشند، این سبک لباس، از خاص­‌ترین انواع لباس‌های مشترک بین خانم ها و آقایان است. انتخاب پارچهایی که جلوه و زیبایی خاصی برای کت ­و شلوار ایجاد کند و زیبایی آن را چند برابر کند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. شاید شماهم مطلع نباشید که  بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه چیست و چگونه باید بهترین پارچه را برای کت و شلوار زنانه بلند انتخاب کنید.

بهترین پارچه کت و دامن یا کت و شلوار زنانه چیست؟ چگونه بهترین پارچه مناسب برای کت سارافون یا کت و شلوار را انتخاب کنید؟ در ادامه به بررسی بیشتر پاسخ سوالات می‌پردازیم.

پس همراه ما باشید.

 

بهترین پارچه کت دخترانه شیک چیست؟

بهترین پارچه کت دخترانه شیک چیست

کت­ و شلوار یکی از لباس­‌های محبوب­ و جذابی است که انتخاب خانم­‌های شیک­ پوش است. کت ­و شلوار­های مجلسی زنانه برای داشتن ظاهری شیک و جذاب در مهمانی‌­ها انتخاب میشوند. بهترین پارچه برای کت و شلوار زنانه، پارچه‌ای است که روی بدن به‌خوبی قرار گیرد و از نظر رنگ، رنگ­های خنثی یا شاد داشته باشد. چنین لباس‌هایی معمولا انتخاب اصلی خانم‌هایی است که به استایل‌شان اهمیت می‌دهند. جنس پارچه کت و شلواری نیز، موضوع مهم دیگری است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید.

 

حتما بخوانید:  مدل مانتو تابستانی با پارچه نخی | جدیدترین مانتو تابستانی نخی [ تابستان 99]

 

از کاربرد کت و شلوار بیشتر بدانید

از کاربرد کت و شلوار بیشتر بدانید

در خارج از ایران، کت و شلوار برای خانم‌ها یکی از لباس­‌های رسمی و اداری است که در محل کار استفاده می‌کنند. چنین استایلی  به‌دلیل پوشش مناسب، فرم مرتب و زیبا، بهترین انتخاب برای محیط­‌های اداری است. خانمها کت را  به همراه شلوار یا دامن می­‌پوشند،. اما در ایران، این مدل لباس به‌­عنوان یک لباس مجلسی و رسمی به شمار می‌­آید. شما می‌توانید از این مدل لباس در اکثر مراسم‌های رسمی یا خودمانی و صمیمی استفاده کنید. اخیرا برای تنوع بیشتر و به‌دلیل خلاقیت طراحان لباس، ظاهر برخی از کت­ ها را تغییر داده‌اند تا قد کت را بلند­تر و کمی آزاد­تر نشان دهند و کاربرد آن را بیشتر کنند. با این تغییرات، کت‌‌ها کاربرد بسیار زیادتری در ایران پیدا کرده‌اند و همین موضوع، باعث شده است که خانم‌های شیک پوش در ایران این مدل کت‌ها را برای حضور  در محیط­‌های خارج از منزل و حتی محل کار نیز، انتخاب کنند. از آنجایی که کاربرد این مدل لباس بسیار گسترده است، جنس پارچه‌ای که برای آن استفاده  می­‌شود نیز، می‌بایست دارای تنوع بیشتری باشد. به همین دلیل در ادامه، به معرفی انواع پارچه برای دوخت کت ­و شلوار  می‌پردازیم..

 

حتما بخوانید:  مدل ماسک پارچه ای برای عروس - ماسک عروس [لاکچری]

 

ویژگی­های پارچه­ مناسب برای کت زنانه چیست؟

ویژگی­های پارچه­ مناسب برای کت زنانه چیست

کت ­و شلوار زنانه برای خانم­‌های جوان و مسن به شکل رسمی ­و مجلسی مورد استفاده قرار می­گیرد. به همین دلیل، پارچه ­ایی که برای دوخت انواع مختلف کت­ و شلوار مورد استفاده قرار می­گیرد نیز، متفاوت است. پارچه کت و شلواری، باید جنس محکم و بادوامی داشته باشد. انتخاب پارچه باکیفیت، کمک می‌کند تا وقتی شما این کت را استفاده می‌کنید، تن­خور بسیار شیک ­­و زیبایی از آن مشاهده کنید. یک کت و شلوار خوب نباید ظاهر شما را شلخته نشان دهد.. به­طور کلی پارچه­­ مناسب جهت دوخت کت و شلوار زنانه، از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید ضمن بررسی میزان مقاومت، کیفیت مطلوب و ظاهر جذاب پارچه را نیز بررسی کنید.

 

حتما بخوانید:  مدل بلوز حریر گلدار زنانه مجلسی شیک ایرانی

 

انواع پارچه­ مناسب برای دوخت کت ­و شلوار زنانه

انواع پارچه­ مناسب برای دوخت کت ­و شلوار زنان

جالب است بدانید که مناسب­ ترین پارچه­ جهت دوخت کت ­و شلوار مجلسی و رسمی زنانه که ظاهر بسیار شیک ­و جذابی داشته باشد، پارچه فاستونی، کتان، نخی، چرم و جین را شامل میشود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این پارچه ها می‌پردازیم.

 

پارچه­ فاستونی مقدم چیست؟

پارچه­ فاستونی مقدم چیست

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌هایی که برای دوخت کت و شلوار استفاده می‌شود، پارچه فاستونی مقدم است. جنس­ این پارچه زیبا، متراکن و خوش ­فرم است. به همین دلیل برای دوخت کت و شلوار مجلسی مورد استفاده قرار می­گیرد. پارچه فاستونی معمولا از جنس پشم ساخته شده است و گاهی نیز مخلوط پشم و کرک دارد. در مواردی نیز مخلوط پشم و پلی ­استر نیز برای این نوع پارچه مورد استفاده قرارمی‌گیرد. البته بعضی از انواع پارچه فاستونی ­هایی که در بازار عرضه می‌شوند، از پشم خالص تهیه شده­ اند. چنین پارچههایی به مراتب قیمت بالا­تری خواهند ­داشت. قیمت پارچه فاستونی پشمی، به‌دلیل خالص بودن، دارای ارزش و قیمت بالایی است. کت­های زنانه­ ای که با استفاده از پارچه فاستونی دوخته شده است، جنس ­خوب و ظاهر جذابی دارند. بهترین ویژگی که در این مدل پارچه‌ها مشاهده می‌شود این است که، کم‌تر چروک می‌شوند. اما باید درنظر بگیرید که نسبت به انواع دیگر پارچه، زمان پوشیدن این کت راحتی کمتری احساس می‌کنید. به همین دلیل چنین کت‌هایی برای استفاده در زمان طولانی مناسب نیستند.

 

پارچه کتان چیست؟

پارچه کتان چیست

هر چند پارچه کتان، از بهترین نوع پارچه برای کت و شلوار مردانه محسوب نمی‌شود؛ اما جالب است بدانید که استفاده از آن برای لباس خانم‌ها خیلی رایج است. خانم‌هایی که عاشق راحتی هستند و انتخاب آن‌ها لباس راحت است، طرفدار این نوع پارچه هستند. افرادی که تمایل دارند یک کت شیک، زیبا ­­و راحت داشته باشند که قادر باشند در تمام طول روز به فعالیت بپردازند، کت مورد استفاده خودشان را ازپارچه کتان انتخاب می‌کنند. کت­های زنانه که از جنس کتان دوخته شده‌اند، معمولا استایل اسپرت و کمی فانتزی دارند. برای پوشیدن چنین کت‌هایی باید بتوانید استایل‌تان را ست کنید. این مدل کت و شلوار برای فصل بهار و پاییز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه کتان دو نوع است.

1. پارچه کتان نازک: این مدل کتان نازک، به دلیل نوع خاص تار و پود، بسیار خنک است. از چنین پارچه‌هایی می‌توانید در طراحی و دوخت کت‌های بهاری استفاده کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید

2. پارچه کتان ضخیم: این مدل پارچه کتان، برای دوخت کت­های پاییزه مورد استفاده قرارمی­گیرد. جنس پارچه کتان به گونهای است که، خیلی زود چروک میشود . هرچند با کشیدن اتو، به‌راحتی می‌توان چروک‌های پارچه کتان ضخیم را باز کرد. پارچه کتان معمولا در فصل پاییز پوشیده می­شود. این مدل پارچه، آب را از خود عبور نمی‌دهد. یعنی آب از روی این پارچه به راحتی سر می­خورد و از مابین الیاف این پارچه، عبور نمی‌کند.

 

پارچه نخی چیست؟

پارچه نخی چیست؟

اگر اهل لباس‌های خنک باشید، می‌توانید با استفاده از پارچه نخی انواع کت­های رنگارنگ را بدوزند و در محیط­های غیررسمی و فصل­های مختلف سال ازآن استفاده کنند. درواقع کت­های دوخته شده با پارچه نخی به دلیل راحتی زیاد، قابلیت استفاده به طور روزمره را دارند. ویژگی مهم کت و شلوار نخی، سبکی و راحتی آن است. هوا به راحتی درون پارچه تبادل می‌شود. این مدل کت و شلوار، بهترین انتخاب برای فصول گرم سال است. زیرا با وجود پارچه نخی، هیچ گرمایی را حس نمی‌کنید. پارچه‌ای که از جنس نخ باشد، معمولا قیمت مناسب­تری نسبت به دیگر پارچه‌های کتی ضخیم دارد. نگهداری از لباس‌هایی با پارچه نخی نیز شرایط خاصی ندارد و شست ­و شو آنها نیز در خانه به راحتی امکان پذیراست.

 

پارچه چرم چیست؟

پارچه چرم چیست

جنس پارچه چرم برای دوخت کت زنانه بسیار رسمی است. دو نوع پارچه چرم وجود دارد. چرم مصنوعی و چرم طبیعی از رایج‌ترین انواع پارچه‌ای است که در دوخت کت و شلوار زنانه و مردانه استفاده می‌شود..چرم طبیعی به دلیل طبیعی بودن و خاص بودنش، قیمت بالاتری نسبت به چرم مصنوعی دارد و همین­طور به مراقبت بیشتری احتیاح دارد. با دوخت یک کت زیبای زنانه چربی، ظاهری خاص و جذاب پیدا خواهید کرد.

 

پارچه جین چیست؟

پارچه جین چیست؟

اگر از تاریخچه پارچه جین بخواهید اطلاعاتی کسب کنید، این مدل پارچه به‌دلیل استحکام بالا در دوخت لباس‌های کار استفاده می‌شد. پارچه جین، جنسی بسیارآشنا برای دوخت انواع لباس­ دارد. کت زنانه که از جنس جین باشد را، به راحتی می­توانید با هررنگ ومدل شلوار و بلوز ست کنید. کت­های زنانه جین اسپرت را در تمام مکان­ها ومحیط‌های کاری رسمی و غیررسمی می‌توانید استفاده کنید .پوشیدن کت و شلوار جین در فصل­های پاییز و بهار، بسیار رایج‌تر است.

 

حتما بخوانید:  مدل مانتو پارچه کرپ حریر

 

بهترین رنگ کت و شلوار چیست؟

بهترین رنگ کت و شلوار چیست

به دلیل اینکه کت وشلوار یک لباس رسمی محسوب می‌شود، بسیاری از افراد این لباس را با رنگهای تیره انتخاب می­کنند. رایج‌ترین رنگ‌های تیره مانند: مشکی، خاکستری،  سرمه ای، طوسی و قهوهایی است. اما لازم است بدانید که تنوع رنگ برای ست کردن این لباس، بسیار بالا است. شما می‌توانید هر رنگی که مورد نظرتان است را انتخاب کنید، اما این را بدانید که برای انتخاب رنگ کت و شلوار زنانه بلند، باید به فضایی که می‌خواهید از لباس‌تان استفاده کنید، آشنا باشید. هرچند انتخاب رنگ لباس بسیار سلیقه‌ای است. اما بهتر است برای مهمانی بسیار رسمی، از رنگ‌­های تیره استفاده کنید ولی در مهمانی­های  خودمانی تر  رنگ شاد و دل‌خواه‌تان را انتخاب کنید. پوشیدن کت و شلوار رنگ قرمز هم می‌تواند گزینه مناسبی برای چنین مهمانی‌هایی باشد. به گفته کارشناسان، این رنگ برای اکثر خانم‌ها مناسب و جذاب است. و هرکسی می­تواند لباس رنگ قرمز بپوشد. هرچند تیپ سر تا پا قرمز، از لحاظ بعضی افراد، افراطی وزیاده ­روی به شمار می­رود.

 

مقدار پارچه برای دوخت کت زنانه چقدر است؟

پارچه دوخت کت زنانه

برای محاسبه متراژ پارچه جهت دوخت انواع مدل کت و شلوار زنانه 2020، باید به طرح، خواب، جهت براق وحاشیه دار بودن پارچه دقت کنید. پس درکل باید گفت، پارچه ساده به دلیل اینکه خیلی راحت می‌توان الگو را بر روی آن بازی داد و از تمام متراژ پارچه به‌صورت مفید استفاده کرد، به‌صرفه‌ترین نوع پارچه برای دوخت انواع مدل کت و شلوار زنانه است. پس مقدار مصرف کمتری نیز در متراژ دارد. ولی اگر قصد داشته باشید که طرحی ازیک پارچه را درجای خاصی از کت قرار بدهید، باید پارچه بیشتری خریداری کنید. اگر عرض پارچه را میزان متراژ رایج پارچه در بازار ( که حدود یک­ ونیم متر عرض دارد) در نظر بگیریم، برای دوخت یک کت ساده حداقل یک متر ­و هفتاد سانت پارچه نیاز داریم. این مقدار پارچه به شما این امکان را می­دهند که یقه ­و قد لباس را با خیال راحت طبق الگو طراحی کرده و برش دهید و ضمن درنظر گرفتن تمام نکات مد نظرتان، شیک‌ترین و جذاب‌ترین  کت و شلوار قرمز زنانه را بدوزید.

 

حتما بخوانید:  لباس عقد ساده و شیک

 

میزان پارچه برای دوخت شلوار چقدر است؟

میزان پارچه برای دوخت شلوار چقدر است؟

برای دوخت شلوارکت، باید پارچه­ایی به عرض معمول که یک ­مترو ده­ سانت در بازار موجود است، تهیه کنید. پارچه مورد­ نیازبرای دوخت شلوار (با درنظر گرفتن وزن و ابعاد ایده‌آل فرد) همین حدود است. این مقدار فقط برای شلوار راسته و معمولی کافی است. اما اگر شلوار با پاچه­های  گشاد­تر یا همان دامن شلواری که به دلیل خنکی درفصل تابستان بسیار مناسب است، مدنظرتان باشد؛ باید متراژ بیشتری پارچه خریداری کنید. پس اندازه پارچه به گشادی شلواربستگی دارد که باید به متراژ خرید پارچه اضافه کنید. مدل­های جدید شلوار که امروزه بسیار طرفدار دارد، تا دومتر پارچه احتیاج دارد.

 

بهترین پارچه برای کت وشلوار مردانه چگونه است؟

بهترین پارچه برای کت وشلوار مردانه چگونه است

تصمیم گیری درمورد پارچه کت وشلوار مردانه، امری بسیارپیچیده و دشوار است. انتخاب پارچه کت و شلواری مقدم یا پارچه‌های چینی و خارجی، همه از پیچیدگی‌های انتخاب پارچه محسوب می‌شوند.  پارچه‌ای­ که برای دوخت کت وشلوار مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، سلیقه شما را نشان میدهد. انتخاب یک پارچه خوب، فرصتی است برای شما که زیبایی خود را در معرض دید همگان قراردهید. در کت و شلوار مردانه، تنها ظاهر شیک­ و جنس پارچه در دوخت موثر نیست. برای داشتن کت و شلوار جذاب، باید پارچه ­ای انتخاب کنید که جهت دوخت این لباس طراحی شده باشد. البته هزینه مربوط به خرید پارچه نیز، از دیگر معیار­های مهمی است که در هنگام خرید پارچه باید در نظر گرفته شود.

 

خلاصه مطلب

اگر شما هم برای خرید جدیدترین مدل کت و شلوار دخترانه برای نوجوانان یا بزرگسالان به فروشگاه کت و شلوار زنانه در تهران مراجعه کرده‌ باشید، حتما از تنوع فوق‌العاده پارچه و مدل‌ کت با پارچه نازک و ضخیم شگفت زده شده‌اید. در این مطلب، با توضیحاتی که ارائه شد، قطعا می‌دانید که چه جنس پارچه‌هایی مناسب دوخت کت دامن حریر یا کت و شلوار رسمی است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
fatemeh
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

من چند روزه دنبال خرید سویشرت دخترانه ام سایتی هست داشته باشه و قیمتاش هم خوب باشه؟ شنیدم تک دوخت داره کسی ازش خرید کرده ؟ خوب بوده یا بد؟

پاسخ
fatemeh
۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

خرید سویشرت زنانه از حالا امکان پذیره؟ شنیدم فروشگاه تک دوخت داره درسته؟ کیفیتشون خوبه؟ اگه همچین چیزی باشه خیلی خوبه واقعادر حقیقت قبل اومدن سرما ما لباس مونو داریم

پاسخ
فاطمه
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به دنبال خرید پالتو دخترانه این؟ تاحالا از فروشگاه تک دوخت خریدی داشتین؟

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید