ایده و خلاقیت

فرق کریسمس با سال نو - کریسمس با سال نو میلادی چه فرقی دارد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵
دسته ها:

کریسمس چیست؟ چگونه کریسمس را جشن بگیریم؟ سال نومیلادی چیست؟ فرق کریسمس با سال نومیلادی چیست؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

احتمالا برای افراد زیادی پیش آمده، که با خود تصورمی‌کنند که زمان برگزاری کریسمس همان آغازسال نو میلادی است. ولی در جریان نیستند که تفاوت کریسمس و سال نومیلادی چه در زمان و چه در برگزاری جشن، طبق آیین و فرهنگ هر کشوری تعیین می‌شود. سال نو میلادی و جشن کریسمس هر کدام جز یکی از اعیاد بسیار مهم برای کشورهایی محسوب می‌شود که دارای تقویم میلادی و دین مسیحی هستند. جشن کریسمس مختص تمام مردمان مسیحی در جهان است. جشن کریسمس برای مسیحیان مصادف با تولد حضرت مسیح است. چند روز بعد از جشن کریسمس، جشن سال نو میلادی است. نزدیک بودن زمان برگزاری جشن سال نو میلادی و کریسمس این ذهنیت را ایجاد می‌کند که هر دو این رویدادها یکی است. اما بهتر است بدانید که هر کدام از این دوجشن‌، تاریخ مشخصی برای خود دارند. زمان برگزاری کریسمس در تمام کشورهای مسیحی نشین، قبل ازآغاز سال نومیلادی است.

کریسمس چیست؟ چگونه کریسمس را جشن بگیریم؟ سال نومیلادی چیست؟ فرق کریسمس با سال نومیلادی چیست؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.

 

بهترین ایده هدیه برای کریسمس و سال نو میلادی

 

پک هدیه جذاب مخصوص کریسمس و سال نو با ترکیب رنگ سبز

برای سفارش و مشاهده نمونه های بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۸۸۹۶۲۸ تماس بگیرید  یا به وب سایت Shop.tashrifino.com مراجعه کنید.

 

باکس هدیه عالی و خاص برای هدیه کریسمس و سال نو میلادی

برای سفارش و مشاهده نمونه های بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۸۸۹۶۲۸ تماس بگیرید  یا به وب سایت Shop.tashrifino.com مراجعه کنید.

 

کریسمس چیست؟

کریسمس چیست؟

کریسمس مراسمی است دینی، که به مثل یک جشنواره در تاریخ بیست و چهار یا بیست و پنج دسامبر، مصادف با به دنیا آمدن حضرت عیسی مسیح برگزار می‌شود. این روز برای تمام مسیحیان جهان، قابل احترام است و رویداد دینی جذابی محسوب می‌شود. تاحدی که خیلی از غیرمسیحیان نیز این روز را جشن می‌گیرند. جشن کریسیمس اصولا در سراسر دنیا و کشورهایی که مردم آن دین مسیح را ستایش می‌کنند، برگزارمی‌شود. تمامی مراسم‌هایی که در جشنواره کریسمس برگزار می‌شود، ریشه مذهبی دارد و همچنین هریک ازمسیحیان، با آیین و رسوم خاص خودشان این جشن را برگزارمی‌کنند. اما در تمامی جشن‌ها درخت کریسمس و تزیینات زیبای آن دیده می‌شود.

 

حتما بخوانید:  تعطیلات رسمی سال نو میلادی چند روز است (در کشورهای مختلف)

 

چگونه کریسمس را جشن بگیریم؟

چگونه کریسمس را جشن بگیریم؟

کریسمس یک جشن دینی و فرهنگی است، که در آن همه مسیحیان در تمام نقاط جهان به برگزاری یک جشن بزرگ به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح می‌پردازند. این مراسم به گونه‌ای است که خانواده‌ها درمنزل، درکنار یکدیگر جمع می‌شوند و درخت کاج را خریداری می‌کنند. معمولا تزیین کاج با همکاری اعضا خانواده انجام می‌شود و نوعی سرگرمی و همکاری زیبا در خانواده شکل می‌گیرد. خرید هدایا برای کودکان و اعضا خانواده نیز، از کارهای مهم قبل از جشن کریسمس است. افراد معمولا به خانواده و دوستان خود هدیه می‌دهند، شادی می‌کنند وب ا یکدیگر آوازهای مخصوص کریسمس می‌خوانند و پس از شکر گذاری، به سرو شام می‌پردازند. شام خوشمزه این شب، می‌تواند بوقلمون کبابی باشد. این لحظه‌ها، بهترین لحظات برای شمارش آغاز سال نو میلادی است. حال به نظر شما چرا برای کریسمس درخت کاج را انتخاب می‌کنند؟ به دلیل اینکه کاج، درخت همیشه سبزاست و اگردقت کرده باشید حتی در فصل پاییز نیز زرد نمی‌شود و سبز باقی می‌ماند. حس زندگی اصلی‌ترین علت انتخاب کاج برای کریسمس است.

 

حتما بخوانید:  جشن خودکار چیست؟ ایده‌های جذاب برای برگزاری جشن خودکار + متن

 

سال نو میلادی چیست؟

سال نو میلادی چیست؟

سال نو میلادی چیزی شبیه به نوروز ما است. زمانی که سال گذشته به پایان می‌رسد و سال جدیدی در تقویم آغازمی‌شود، سال نو میلادی گفته می‌شود. سال نو در کشورهای مختلف نوعی تعطیلات ملی محسوب می‌شود. با شروع سال نومیلادی، تمامی افراد با گفتن جمله (سال نومیلادی مبارک) برای یکدیگر تعطیلات خوشی را آرزومی‌کنند. در اکثر کشورهای اروپایی، سال نو میلادی در شب اول ژانویه، پایان آخرین روز از ماه دسامبرآغازمی‌شود. در این روز، تمام مسیحییان ساکن کشورهای مختلف در هفتمین روز کریسمس که تعطیلات کریسمس را شامل می‌شود، منتظر شروع سال نو میلادی هستند. در تمامی کشورهای جهان، سال نو میلادی از ساعت دوازده شب آخرین روز دسامبرآغاز می‌شود. البته بهتر است این را بدانید که سال نو، در تمام کشورها در یک زمان مشخص نیست زمان آن باتوجه به مکان جغرافیایی و ساعت رسمی کشور، متقاوت است.

 

چگونه سال نو را جشن بگیریم؟

چگونه سال نو را جشن بگیریم؟

معمولا تعطیلات سال نو بهترین زمان برای برگزاری مهمانی و اوقات فراقت است. در چنین روزهای طلایی که همه اطرافیان در تعطیلات به سر می‌برند و دغدغه چندانی ندارند، بهترین زمان برای سفر و خوش گذرانی است. در جشن سال نو معمولا بعضی افراد در میادین اصلی شهر جمع می‌شوند و در برنامه‌های تدارک دیده شده توسط دولت شرکت می‌کنند. آتش بازی، چراغانی و برگزاری جشنواره‌های مختلف از ویژگی‌های این برنامه‌ها است. عده‌ای نیز در منزل و در کنار دوستان و اقوام، دورهمی برگزار می‌کنند و درکنار هم حسابی لذت می‌برند.

 

حتما بخوانید:  جشن عدد ۱۰۰ [ایده های جذاب برگزاری جشن 100 + کاردستی]

 

فرق کریسمس با سال نو میلادی چیست؟

فرق کریسمس با سال نو میلادی چیست؟

زمان سال نومیلادی، با به پایان رسیدن یک سال تقویمی و شروع سال میلادی در اول ماه ژانویه است. اما جشن کریسمس یکی از اعیاد مذهبی و دینی مسیحیان است. جشن کریسمس در روز تولد حضرت مسیح برگزار می‌شود، یعنی در روز بیست و پنج دسامبر جشن کریسمس برگزار می‌شود. سال نو میلادی در هفتمین روز کریسمس واقع شده است و سال نو میلادی در اول ژانویه آغاز می‌شود.

تاریخ دقیق سال نو میلادی 2024، در روز دوشنبه 11 دی ماه 1402 یا روز 1 ژانویه 2024 است.

 

تولد حضرت عیسی شروع چه تاریخی است؟

یک سری جشن‌ها وجود دارد، که رومیان طبق باورهای مذهبی خود در اواسط ماه دسامبر، برپا می‌کردند که عنوان این جشن‌ها پایان سردی، تولد طبیعت و مرگ زمستان است. معمولا این جشن‌ها قبل از آغاز میلاد مسیح است. تاریخ نویسان نتوانسته‌اند زمان دقیق تولد حضرت عیسی مسیح را درهیچ جای تاریخ مشخص کنند، به همین خاطر شروع جشن کریسمس را از تاریخ بیست و چهار دسامبر مشخص کردند تا به مدت دوازده  روز ادامه دار باشد. محاسبه این تاریخ می‌تواند براساس روایتی از زمان بارداری حضرت مریم نسبت به فرزند خود حضرت عیسی تعیین شده باشد. عده‌ای نیز زمان جشن کریسمس را مصادف با انجام غسل تعمید حضرت عیسی مسیح می‌دانند.

 

کریسمس به تاریخ ایران در چه روز و ماهی است (تاریخ کریسمس 2024)

کریسمس به تاریخ ایران در چه روز و ماهی است (تاریخ کریسمس 2021)

تاریخ دقیق روز کریسمس 1402 در تقویم شمسی ایران مصادف است با روز دوشنبه 4 دی ماه 1402 (25 دسامبر 2023) است. بعضی شهرها مانند محله ارامنه نشین اصفهان مراسم کریسمس را در تاریخ بیست و چهار یا بیست و پنج دسامبر در کلیسا وانک اصفهان برگزارمی‌کنند. این روال در محله‌های ارامنه نشین تهران نیز رایج است. در چنین زمانی معمولا ارامنه با همکاری هم، محله خود را چراغانی می‌کنند و درخت کریسمس را خریداری کرده، آن را درمنزل خود قرارمی‌دهند.

 

حتما بخوانید:  جشن آمد رسول چیست؟ معرفی کامل جشن آمد رسول

 

درخت کریسمس در ایران چگونه تزیین می‌شود؟

درخت کریسمس در ایران چگونه تزیین می‌شود؟

تزیین درخت کریسمس در میان مسیحیان ایرانی نیز رایج است. برای تزیین این درخت از ریسه‌های زیبا استفاده می‌شود تا درخشش بیشتری بر روی درخت کاج ایجاد شود .مسیحیان برای درخت کریسمس خود از زنگوله وعروسک‌های کوچک که شبیه به فرشته یا بابانوئل هستند استفاده می‌کنند. در این روز، خانواده‌ها به یکدیگر کارت تبریک کریسمس می‌دهند. خرید کیک با طرح کریسمس و بابا نوئل نیز بسیار رایج است. این کیک‌ها برای هدیه جهت حضور در مهمانی‌های کریسمس خریداری می‌شود. از دیگر هدایای جشن کریسمس می‌توان به درخت کاج تزیین شده، جوراب‌های مخصوص و عروسک‌های بابانوئل اشاره کرد.

 

عید پاک چیست؟

عید پاک چیست؟

بزرگترین عید مسیحیان که در سال یک روز به مناسب آن تعطیل است، عید پاک نامیده می‌شود. تاریخ این عید یکشنبه‌ای در ماه آوریل یا مارس است که این عید به این منظور است که مسیحیان ایمان دارند که در چنین روزی، هنگامی که حضرت عیسی مسیح را به صلیب کشیده‌اند، بعد از آن حضرت دوباره زنده شد و برخاست. این اتفاق باعث شد که این روز را عید پاک نام گذاری کنند. زمان برگزاری این عید نسبت به سایراعیاد که تاریخ ثابتی دارند نیست. درواقع عید پاک  زمان ثابتی ندارد و همه ساله میان بیست و دومارس ( دو فروردین ) تا بیست و پنج آوریل ( پنج اردیبهشت ) متغیر است. روز آن به این شکل مشخص می‌شود که اولین یکشنبه بعد از به پایان رسیدن فصل بهار، عید پاک است. در چنین روزی حضرت عیسی وارد اورشلیم می‌شود و سربازان رومی او را دستگیر کرده و با تحمل بسیاری از مشکلات و سختی‌ها در بالای تپه گلگتا به صلیب کشیده می‌شود.

 

حتما بخوانید:  جشن نوسره چیست؟ همه چیز درباره جشن نوسره [+آداب و رسوم و تاریخچه]

 

ماه‌های میلادی به ترتیب چگونه است؟

ماه‌های میلادی به ترتیب چگونه است؟

مبنای تقویم شمسی و میلادی با یکدیگرمتفاوت است. به دلیل اینکه ما سال‌ها با تقویم شمسی کارکرده‌ایم، شناخت ترتیب روزهای میلادی با شمسی برایمان بسیار دشوار است. با شناخت ترتیب ماه‌های میلادی به راحتی می‌توانید برنامه ریزی خود را نسبت به تقویمی که در تمامی کشور‌های دنیا ازآن استفاده می‌کنند، انجام دهید. ماه‌های میلادی به ترتیب شامل:

  • ماه ژانویه: سی و یک روز. معادل شمسی دی ماه
  • ماه فوریه: بیست و هشت یا بیست ونه روز. معادل شمسی بهمن
  • ماه مارس: سی و یک روز. معادل شمسی اسفند
  • ماه آوریل: سی روز.م عادل شمسی فروردین
  • ماه مه: سی و یک روز. معادل اردیبهشت
  • ماه ژوئن: سی روز.معادل شمسی خرداد
  • ماه ژوئیه: سی و یک روز. معادل شمسی تیر
  • ماه اوت: سی و یک روز. معادل شمسی مرداد
  • ماه سپتامبر: سی روز. معادل شمسی شهریور
  • ماه اکتبر: سی و یک روز. معادل شمسی مهر
  • ماه نوامبر: سی روز. معادل شمسی آبان
  • ماه دسامبر: سی و یک روز. معادل شمسی آذر

درنظر داشته باشید که این تاریخ حدودی است و معمولا ده روز اختلاف و تلفیق با ماه بعد وجود دارد.

 

خلاصه مطلب

اگر تا امروز نمی‌دانستید که فرق کریسمس با سال نو میلادی چیست، در این مطلب جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات موردنیاز شما ارائه شده است. شما باتوجه به این اطلاعات می‌توانید به درستی تفاوت‌های جشن کریسمس و جشن سال نو را بدانید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید