ایده و خلاقیت

نکات مهم برای انتخاب بهترین دی جی مجالس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

اگر میخواهید مهم ترین نکات انتخاب دی جی مجالس را بدانید و بهترین دی جی را برای عروسی و مهمانی انتخاب کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

در تمامی جشن‌ها و مهمانی‌ها، نقش موزیک در ایجاد هیجان، شادی و نشاط بسیار پر رنگ است. معمولا افراد حاضر در هر جشن و مهمانی، به فرماندگی دی جی برای شادی و رقص اقدام می‌کنند. شاید به‌نظرتان دی جی مجالس تنها یکی از اعضا برگزار کننده جشن باشد که فقط بخش موزیک را برعهده گرفته است. اما جالب است بدانید که بخش مهمی از مدیریت جشن و مهمان‌ها برعهده دی جی خواهد بود. پس سعی کنید انتخاب دی جی مجالس عروسی و جشن‌ها را جدی بگیرید و با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، بهترین دی جی را انتخاب کنید.

اگر علاقه‌مند هستید و میخواهید بدانید که نکات مهم انتخاب بهترین دی جی مجالس چیست و چگونه باید برای داشتن یک جشن خوب، با دی جی هماهنگ شوید، در ادامه همراه ما باشید.

 

کمی با دی جی مجالس آشنا شوید

کمی با دی جی مجالس آشنا شوید

اگر اهل مهمانی و دورهمی باشید، حتما اسم دی جی مجالس را زیاد شنیده‌اید. DJ یک متخصص در حوزه موزیک‌های مناسب فضا است. دی جی می‌تواند با روانشناسی و ارزیابی مهمانان، بهترین و مناسب‌ترین موزیک‌ها را انتخاب کند تا شور و هیجان را در کنار شادی به مهمانان هدیه کند. معمولا  دی جی موزیک مجالس  با همراه داشتن سیستم صوتی، نور و متخصصین در حوزه موزیک، می‌تواند یک جشن لوکس و جذاب برای شما برگزار کند. حضور دی جی به مراسم شما رنگ و لعاب حرفه‌ای می‌دهد و مهمانان را برای یک همکاری هیجان‌انگیز از شادی و نشاط تشویق می‌کند. پس چه بهتر که در خصوص نکات مهم انتخاب دی جی مجالس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

حتما بخوانید: ویژگی های مهم در انتخاب گروه موزیک عروسی

 

ویژگی‌های یک دی جی خوب چیست؟

ویژگی‌های یک دی جی خوب چیست؟

اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌های دی جی خوب اشاره کنیم، باید خوش قول بودن را در اولویت قرار دهیم. هرچند DJ جشن شما متخصص و حرفه‌ای باشد، اما درصورتی‌که دقیقه نود برنامه ریزی شما را خراب کند، هیچ ارزشی ندارد. پس خوش قول بودن و تعهد مهم‌ترین ویژگی یک دی جی مجالس خوب است. ویژگی مهم دیگر یک DJ حرفه‌ای، دارا بودن تخصص و عملکرد حرفه‌ای است. یک DJ خوب باشد باتوجه به رنج سنی مهمانان، نوع جشن، فضای جشن و حال و هوای حاکم بر مهمانان موزیک‌های مناسبی را انتخاب کند. مدیریت انرژی مهمانان در جشن، برعهده دی جی خواهد بود. پس چه بهتر که برای انتخاب دی جی دقت کنید تا مهمانان‌تان در پایان جشن نیز، شور و شوق شادی داشته باشند. ویژگی مهم دیگری که باید در دی جی وجود داشته باشد، توانایی کنترل و هدایت جشن است. دی جی با در دست داشتن ابزار آلات مخصوص، می‌تواند شور و هیجان مهمانان را کنترل کند؛ در این میان با سیاست و القا کردن هیجان و شادی بیشتر می‌تواند همه چیز را بهتر از قبل اجرا کند.

 

حتما بخوانید: 30 تا از خاص ترین کافی شاپ های تهران

 

چرا باید در انتخاب دی جی دقت کنید؟

چرا باید در انتخاب دی جی دقت کنید؟

متاسفانه عدم درک اهمیت کار دی جی، موجب می‌شود تا بسیاری از افراد برای جشن‌ها و مهمانی‌ها، چندان توجهی به انتخاب این بخش مهم از آیتم‌های جشن نکنند. تصور کنید که وارد یک جشن و مهمانی شده‌اید و دی جی با شور و هیجان زیاد از مهمانان دعوت می‌کند تا در پیست رقص حضور داشته باشند. این هیجان دهی تا یک الی دو ساعت کماکان ادامه داشته باشد. نتیجه چیست؟ قطعا پیست رقص خالی خالی خواهد بود. چون هیچ مهمانی انرژی ادامه دادن ندارد. پس مدیریت مهمانان و کنترل انرژی موضوع مهمی است که باید درنظر بگیرد. حال شرایط دیگری را تصور کنید، زمانی که عروس و داماد در یک عروسی باید رقص دونفره خاص‌شان را تجربه کنند و فیلم‌بردار وظیفه ثبت این لحظه زیبا را دارد؛ اما در اصل ماجرا پیست رقص پر از بچه‌ها و بزرگ‌ترهایی است که اصلا متوجه این لحظه نیستند. پس وظیفه دی جی مدیریت مهمانان و اطلاع رسانی از لحظات خاص و یادآوری وظیفه مهمانان و دیگر افراد حاضر در جشن، در شرایط مختلف است. توانایی DJ مجالس برای پذیرش این مسئولیت مهم نشان دهنده موفقیت شما در انتخاب است. پس می‌توانید تصور کنید که اگر دی جی مجالس عروسی، توانایی مدیریت و ارائه موزیک‌های مناسب جشن را نداشته باشد، بخش مهمی از زحمات‌تان به بار می‌رود. پس چه بهتر که در این خصوص با جدیت عمل کنید و از یک DJ آقا یا دی جی خانم برای مجالس دعوت کنید که توانایی برگزاری جشن را داشته باشند.

 

حتما بخوانید: برای تولد چی درست کنم ؟ | لیست غذا و فینگرفود برای تولد

 

نکات مهم در انتخاب دی جی چیست؟

نکات مهم در انتخاب دی جی چیست؟

همان‌طور که از ابتدا توضیح داده شد، عملکرد DJ تنها به پخش موسیقی و القا هیجان به مهمانان خلاصه نمی‌شود. مدیریت جشن و کیفیت برگزاری آن نیز، تاحد زیادی به دی جی وابسته است. پس برای درک نکات مهم در انتخاب دی جی، در ادامه با دقت بیشتری همراه ما باشید.

 

1-تحقیق و پرس و جو در مورد دی جی

1-تحقیق و پرس و جو در مورد دی جی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب دی جی باید درنظر بگیرید، تحقیق و پرس و جو در مورد آن‌ها است. قطعا دوستان و اقوام شما، جشن‌هایی داشته‌اند که در آن نیاز به حضور DJ بوده است. پس سعی کنید ابتدا از دوستان و عزیزان‌تان مشورت بگیرید تا بهترین دی جی از نظر آن‌ها به شما معرفی شود. سپس لیستی از این DJ ها تهیه کنید و بررسی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید : انجام صفر تا صد تشریفات مجالس عروسی شما با بهترین کیفیت

2-صفحات اجتماعی دی جی را دنبال کنید

-صفحات اجتماعی دی جی را دنبال کنید

یکی از بهترین فضاهایی که می‌توانید در آن آشنایی بیشتری با سبک کار دی جی پیدا کنید، صفحات اجتماعی است. DJ معمولا تمامی جشن‌ها و مراسم‌هایی که برگزار می‌کند را به‌وسیله فیلم و عکس در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کند. پرستیژ جشن‌ها، تعداد مهمانان، کیفیت خدمات و موضوعات این‌چنینی را می‌توانید ازطریق صفحات اجتماعی کشف کنید. یادتان باشد که کامنت‌ها و گفتگو با افرادی که آشنایی کافی با DJ دارند، بهترین راهنما برای شما خواهند بود.

 

3-قیمت دی جی مجالس را جویا شوید

قیمت دی جی مجالس را جویا شوید

یکی از نکات مهم در انتخاب DJ تعیین حدود قیمت موردنظرتان است. سعی کنید بر اساس اولویت، هزینه مشخصی برای DJ تعیین کنید و از فعالین این حوزه که با چنین رنج قیمتی فعالیت می‌کنند، اطلاعات کسب کنید. یادتان باشد که قیمت دی جی مجالس براساس خدمات، تجهیزات، تجربه و نکات این‌چنینی مشخص می‌شود. قیمت دی جی مجالس باید با درنظر گرفتن سیستم صوتی، نور پردازی، تعداد نفرات همکار، تجربه DJ و موارد این‌چنینی تعیین شود.

 

4-درخواست مشاهده نمونه کار واقعی کنید

درخواست مشاهده نمونه کار واقعی کنید

عکس و فیلم تنها 40% ماجرا خواهد بود. برای شناخت بیشتر DJ و درک سبک کار او باید حتما درخواست مشاهده نمونه کار واقعی کنید. با چنین اقدامی می‌توانید در یکی از جشن‌ها و مهمانی‌های DJ حضور داشته باشید و آنالیز شخصی‌تان از نحوه فعالیت او و مدیریت جشن را به‌صورت دقیق ارزیابی کنید. بعد از چنین اقدامی می‌توانید به‌راحتی نسبت به انتخاب یا عدم انتخاب دی جی تصمیم بگیرید. بسیاری از فیلم‌های آماده‌ای که به جای نمونه کار واقعی ارسال می‌شود، استاندارد نیست و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند شرایط واقعی را برایتان تداعی کند. پس حتما برای مشاهده نمونه کار واقعی با DJ صحبت کنید.

 

5-جزییات را مکتوب کنید

جزییات را مکتوب کنید

یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب دی جی مجالس، عقد قرارداد و توافق به‌صورت مکتوب است. معمولا ابتدای ماجرا همه چیز خوب و پر از هیجان است. اما زمانی که پای عمل و اجرا به میان آید، برخی آیتم‌ها دچار تغییر می‌شوند. پس چه بهتر که جزییات را مکتوب کنید و به بهترین شکل ممکن نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کنید. سعی کنید نوازنده‌ها، تعداد نور و انواع آن، نوع سیستم صوتی، امکانات جانبی دیگر و حتی زمان حضور گروه موسیقی و زمان خروج آن‌ها از محل جشن‌تان را مشخص کنید تا جای هیچ نگرانی نباشد. مشخص کردن این جزییات موجب می‌شود تا درخصوص هزینه به‌طور دقیق آمادگی پیدا کنید و برای جشن‌تان به خوبی امکان برنامه‌ریزی داشته باشید و دقیقه نود سورپرایز نشوید. درج ضرر و زیان ناشی از هرگونه بی تعهدی و بدقولی نیز، موضوع مهم دیگری است که باید در قراردادتان ذکر کنید.

 

حتما بخوانید: چرا باید برای موزیک تولد کودک، دی جی تولد کودک دعوت کنیم؟ DJ تولد کودک

 

6-سلیقه و انتظاراتتان را مشخص کنید

سلیقه و انتظاراتتان را مشخص کنید

بسیاری از نارضایتی‌هایی که بعد از عقد قرارداد با دی جی و بعد از مراسم ایجاد می‌شود، ناشی از عدم مشخص کردن جزییات و انتظاراتی است که از DJ دارید. DJ باید بداند که موزیک‌های موردعلاقه شما و مهمان‌ها چیست و چه سبک‌هایی برای جشن‌تان مناسب است. قطعا موزیک‌های موردعلاقه رنج سنی زیر 20 سال با سن بالای 30 سال متفاوت است. استفاده از موزیک‌های باب سلیقه 20 ساله‌ها اصلا برای سنین بالاتر خوش‌آیند نیست و بذر نارضایتی را خواهد کاشت. پس سعی کنید برای دی جی به طور دقیق مشخص کنید که مهمانان در چه گروه سنی هستند و نوع موسیقی موردنظر شما باتوجه به موضوع جشن‌تان، چیست. تعیین این حد و حدود موجب می‌شود تا همه چیز باب میل‌تان باشد. اگر برای دی جی عروسی درحال مذاکره هستید، حتما آهنگ لحظات مهمی مثل ورود، رقص و برش کیک را مشخص کنید. سعی کنید اگر موزیک خاصی مدنظرتان است، پیش از جشن فایل آن را برای DJ ارسال کنید تا بیشترین هماهنگی را باهم داشته باشید.

 

7-خط قرمزها را مشخص کنید

خط قرمزها را مشخص کنید

عده زیادی از افراد، با برخی موزیک‌ها مشکل دارند. برای مثال، خاطره‌ای نه چندان خوش و حس نامطلوبی با شنیدن برخی آهنگ‌ها در ذهن‌ ما تداعی می‌شود. قطعا هیچ فردی علاقه‌مند نیست تا در زمان جشن و شادی، چنین احساساتی را تجربه کند. پس سعی کنید در مورد موزیک‌های خاصی که علاقه‌ای به آن ندارید صحبت کنید. حتما در خصوص تذکرات و یاد آوری‌هایی که دی جی در جشن‌ها به مهمان‌ها می‌دهد، صحبت کنید. برای مثال اگر نمی‌خواهید کسی از مراسمتان عکس و فیلم بگیرد، حتما تذکر محترمانه آن را به DJ بسپارید. اگر می‌خواهید در زمان رقص کودکان روی استیج حضور نداشته باشند، حتما تمام نکات را بنویسید و به DJ ارائه کنید تا همه چیز به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

 

8-نورپردازی جشن را فراموش نکنید

دکور جشن را فراموش نکنید

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های یک مهمانی و جشن، به دکوراسیون آن وابسته است. معمولا دی جی برای زیباتر شدن محل استقرار خود، اقدام به ارائه باکس‌های نورانی و دکورهای خاص ال ای دی می‌کند. زیبایی و جذابیتی که این مدل دکوراسیون برای مهمانی و جشن شما ایجاد می‌کند، کنسرت و کلاب‌های پرانرژی را تداعی می‌کند. پس سعی کنید دکور مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه نمونه‌هایی از این دکورهای استیج دی جی را می‌بینید.

نورپردازی دی جی

جدیدترین و شیک ترین مدل نورپردازی دکوراسیون استیج دی جی با باکس های مختلف

 

نورپردازی دی جی 2021

ساده ترین و شیک ترین مدل نورپردازی دکوراسیون استیج دی جی با رنگ های جذاب

 

نورپردازی دی جی عروسی

ساده ترین و جذاب ترین مدل نورپردازی دکوراسیون استیج دی جی با باکس های مختلف رنگارنگ و شیک

 

نورپردازی دی جی خاص

خاص ترین و جذاب ترین مدل نورپردازی دکوراسیون استیج دی جی با باکس های مختلف مثلثی

 

نورپردازی دی جی لاکچری

زیباترین و لوکس ترین مدل نورپردازی دکوراسیون استیج دی جی با صفحات ال ای دی رنگی

 

خلاصه مطلب

اگر بخواهید بهترین و خاص‌ترین جشن و مهمانی را برگزار کنید، باید فکری برای موزیک و هیجان مهمان‌ها بکنید. انتخاب دی جی بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. حضور DJ می‌تواند شور و هیجان خاصی در جشن ایجاد کند و جشن شما را تبدیل به یکی از خاطره‌انگیزترین رویدادها کند. پس سعی کنید به بهترین شکل با توجه به نکات ارائه شده، دی جی را انتخاب کنید و از مراسم لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید