ایده و خلاقیت

معرفی تعدادی از باحال ترین بازی های دورهمی و دسته جمعی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر شما نیز عاشق بازی های دورهمی هستید و میخواهید در دورهمی های شبانه با حال ترین بازی های دورهمی را انجام دهید، همراه ما باشید.

دورهمی ها و مهمانی های دوستانه خاطرات خوشی را برای ما به جای میگذارند که با هر بار یادآوری آنها، دلمان حسابی برای آن روزهای دلچسب تنگ میشود. از آن جایی که این روزها زندگی کمی متفاوت تر شده است و کمتر میتوانیم دورهم بودن را تجربه کنیم، پس بهتر نیست در دورهمی های دوستانه گوشی ها را برای چندساعتی کنار بگذاریم و با بازی های دسته جمعی چند دقیقه ای را هم مثل دنیای کودکی سپری کنیم؟ دنیای بازی ها کوچک و بزرگ نمیشناسد و هرجا که پای بازی باز شود، خنده و خوشی هم به آن سو روانه میشود. شما چه بازی هایی را بیشتر دوست دارید؟ چند نمونه از بازی های دورهمی دوستانه را میشناسید؟ ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از لذت بخش ترین بازی های دورهمی دوستانه را بررسی کنیم تا حتی برای چند ساعت کوتاه هم که شده، شادی و لبخند دل انگیزی را روی لب هایتان ببینیم.

 

معرفی تعدادی از باحال ترین بازی های دورهمی و دسته جمعی

اگر عاشق بازی های دورهمی هستید و میخواهید در جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه بیکار نباشید، حتما بازی‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم را امتحان کنید و لذت ببرید.

 

1-بازی اتاق فرار

1-بازی اتاق فرار

این روزها یکی از محبوب‌ترین بازی های دورهمی، اتاق فرار است. این بازی هیجان انگیز در ژانرهای مختلف با موضوعات مختلف اجرا می‌شود و حتی لوکیشن آن با توجه به سناریوها متفاوت است. برای مثال اتاق فرار رمز آلود، اتاق فرار ترسناک، اتاق فرار جنایی، اتاق فرار داستانی و اتاق فرار مجازی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین انواع اتاق فرار محسوب می‌شوند. در این بازی جذاب، لوکیشنی تدارک دیده می‌شود که در آن با توجه به یک سری اطلاعات اولیه، ابزارهایی وجود دارد که کلید یا رمز ورود به مرحله بعد یا اتاق‌های بعدی است. در پایان آخرین اتاق تیم شرکت کننده در اتاق فرار برنده می‌شود. ژانر ترسناک اتاق فرار پر از هیجان است و معمولا تعدادی از پرسنل اتاق فرار برای ترساندن و قرار دادن افراد در بطن سناریو تلاش می‌کنند. اتاق فرار به اسکیپ روم نیز شناخته می‌شود. هر اتاق فرار بسته به گنجایش و سناریو، امکان شرکت کردن 5 الی 12 نفر را دارا است. این تعداد بر اساس نظر پرسنل پذیرش اتاق فرار متغیر است.

در خصوص بازی اتاق فرار چیست ؟ + راهنمای بازی | تجربه یک هیجان شگفت انگیز بخوانید

 

 

2-بازی پانتومیم 

2-بازی پانتومیم 

پانتومیم یا ادابازی یکی از بازی های دورهمی خنده دار است که تک تک اعضا را به جنب و جوش میکشاند. برای شروع این بازی، به دو گروه با تعداد اعضای مساوی تقسیم شوید. بعد از اینکه گروه بندی ها مشخص شد، باید با مشورت اعضای گروهتان یک کلمه را انتخاب کنید و آن کلمه را در گوش یکی از اعضای تیم مقابل بگویید. حالا آن فرد باید بدون گفتن هیچ حرفی، با حرکات بدن آن کلمه را به اعضای گروه خودش بفهماند. اگر تیم حریف بتوانند کلمه را حدس بزنند، تیمشان برنده میشود و اما اگر کلمه را پیدا نکنند، بازنده میدان میشوند! بازی پانتومیم زمانبندی خاصی ندارد اما اگر میخواهید هیجان و تنش بازی را بیشتر کنید، برای هر دست زمانبندی خاصی را مشخص کنید.

 

 

3-بازی گل یا پوچ

3-بازی گل یا پوچ

قدیمی تر و شیرین تر از گل یا پوچ بازی دیگری را سراغ دارید؟ گل یا پوچ یکی از ساده ترین بازی هایی دورهمی دوستانه برای جمع های بزرگ و کوچک است. هرچند نفر که هستید، دو گروه را با تعداد اعضای مساوی تشکیل دهید. یکی از گروه ها گل را به دست بگیرد و بازی را شروع کند. در این بازی باید گل را با اعضای گروهتان طوری زیرکانه جا به جا کنید تا گروه مقابلتان را حسابی سردرگم و هیران کنید! اگر تیم مقابل نتوانند با حدس زدن گل را در دستان شما پیدا کنند، شما برنده بازی میشوید و اما اگر آن ها از شما زرنگ تر بودند و گل را پیدا کردند، بازنده بازی شما هستید.

 

 

4-دوز بازی

4-دوز بازی

به دنبال بازی های دورهمی دونفره میگردید؟ پس بازی دوز را امتحان کنید، حتما از آن لذت خواهید برد! بازی دوز یک بازی دونفره است که برای شروع باید یک صفحه کاغذ و دو عدد خودکار را آماده کنید. روی کاغذ یک جدول ۳ در ۳ ترسیم کنید و هر کدامتان یک خودکار را در دست بگیرید. حالا شروع کنید، نفر اول باید یک علامت مثل دایره برای خود تعیین کند و یکی از خانه های جدول را پر کند. حالا نوبت نفر دوم میرسد، هوشتان را به کار بی اندازید و با پر کردن یکی از خانه های جدول، مانعی درست کنید تا اجازه ندهید که حریفتان یک ردیف را پر کند. در پایان بازی هرکسی که ردیف های عمودی یا افقی بیشتری را با علامت خود پر کرده باشد، برنده این بازی است.

 

 

5-بازی حدس کلمه

5-بازی حدس کلمه

اگر دوست دارید بازی دورهمی کلمات را انجام دهید، بازی حدس کلمه روی پیشانی بهترین پیشنهاد برای شماست. چند تکه کاغذ کوچک را آماده کنید و یک کلمه را روی یکی از کاغذها بنویسید. این کلمه میتواند اسم یک شخص معروف یا حتی فرد آشنایی که مورد نظر خودتان است باشد. حالا این کاغذ را روی پیشانی طرف مقابل بچسبانید به طوری که نتواند کلمه روی کاغذ را ببیند. حالا فرد مقابل شروع به پرسیدن سوالاتی میکند تا به کلمه مورد نظر نزدیک تر شود. مثلا میپرسد آیا این فرد زن است؟ آیا او بازیگر است؟ در فیلم های زیادی بازی کرده است یا... و شما باید فقط با بله یا خیر به سوالات او پاسخ دهید. برای هر بازیکن پرسیدن ده سوال مجاز است که بعد از شنیدن جواب آنها، باید بتواند کلمه ای که روی پیشانی اش زده شده است را حدس بزند. اگر بازیکن نتواند با پرسیدن این ده سوال به جواب مورد نظر برسد، بازنده بازی میشود.

 

حتما بخوانید: 20 از بهترین رستوران های تهران برای سالگرد ازدواج

 

6-بازی مشاعره

6-بازی مشاعره

اگر به شعر و شاعری علاقه دارید و با خواندن شعرهایی از حافظ و سعدی روحتان تازه تر میشود، از مشاعره کردن به عنوان بازی دورهمی در خانه خود لذت ببرید. دور هم جمع شوید و یک نفر با خواندن یک بیت شعر بازی را شروع کند. حالا نفر بعدی، باید با حرف آخر بیت نفر قبلی یک بیت جدید را بخواند. قوانین بازی مشاعره چیست؟در این بازی خواندن بیت های تکراری مجاز نیست و نباید بین خواندن شعرها فاصله و مکث طولانی وجود داشته باشد، در این صورت آن بازیکن از بازی حذف میشود.

 

 

7-بازی بله و خیر معکوس

7-بازی بله و خیر معکوس

اگر تمرکز بالایی دارید، پس هوش خودتان را با بازی بله و خیر معکوس محک بزنید! برای این بازی به یک کاغذ و خودکار نیاز دارید تا یکی از بازی های دورهمی باحال را در جمع خانواده خود تجربه کنید. یک نفر را به عنوان پرسشگر سوالات انتخاب کنید تا تعدادی سوال را داخل کاغذی بنویسد. وقتی که سوالات آماده شد، آن فرد شروع به پرسیدن سوالاتی از طرف مقابل میکند که جواب آن سوالات بله یا خیر است، اما نقطه جالب بازی اینجاست که باید این بله و خیرها را معکوس جواب دهید. مثلا پرسشگر میپرسد که آیا یخ داغ است؟ باید بگویید بله. آیا زمین گرد است؟ نخیر. شخصی که سوالات را میپرسد باید به سرعت و بدون مکث سوالات را بپرسد تا هم هیجان بازی را بالاتر ببرد و هم طرف مقابل را دستپاچه کند. در نهایت هرکسی که به سوالات بیشتری پاسخ های صحیح داشته باشد، برنده بازی است.

 

حتما بخوانید: برای تولد چی درست کنم ؟ | لیست غذا و فینگرفود برای تولد

 

8-بازی شهروند و مافیا یک بازی دسته جمعی ترسناک! 

8-بازی شهروند و مافیا یک بازی دسته جمعی ترسناک! 

بازی دورهمی شب مافیا که به گرگینه هم معروف است، یکی از جذاب ترین بازی هایی است که علاوه بر جمع های خانوادگی، در کافه ها و محیط های اجتماعی هم انجام میشود. بازی دسته جمعی مافیا را می‌توانید چند نفره در دورهمی های دوستانه انجام دهید و حسابی لذت ببرید. اول از هر چیزی باید یک نفر را به عنوان راوی یا کد خدا مشخص کنید. اگر بخواهید بازی دورهمی مدل شب مافیا بازی کنید، باید دو گروه مافیا و شهروند مشخص شوند، به ازای هر سه نفر باید یک مافیا وجود داشته باشد، مثلا اگر چهار نفر هستید، چهار کارت را آماده کنید و روی سه تا از این کارت ها کلمه شهروند و روی کارت آخر کلمه مافیا را بنویسید. حالا کد خدا باید به طور اتفاقی کارت ها را بین بازیکن ها پخش کند، اگر کارتتان را گرفتید و متوجه شده اید که مافیا شده اید، اصلا نباید خودتان را ببازید و یا با حرکات بدن مافیا بودن خود را به بقیه نشان دهید. حالا کدخدا اعلام میکند که شب شده و همه باید چشم هایشان را ببندند و سپس اعلام میکند که مافیا بیدار شود، شما بیدار میشوید و با اشاره به کدخدا میگویید که میخواهید چه کسی را بکشید و با اعلام کدخدا وقتی که صبح شود، آن شخص از بازی خارج میشود. بعد از این شهروندان بازی باید بتوانند با هوش و مشورت خود مافیا را تشخیص دهند و با رای گیری آن فرد را از بازی بیرون کنند. روال بازی همینطور ادامه پیدا میکند تا همه اعضای یکی از گروه ها کشته شوند. اگر همه مافیاها کشته شوند، شهروندان برنده بازی میشوند اما اگر تعداد شهروندان کمتر از مافیا یا مساوی تعداد آنها شوند، مافیا برنده بازی میشود. پس تا میتوانید به بازی هیجان بدهید چون در بازی مافیا، همین قدرت کلام و گول زدن بقیه گروه شما را برنده بازی میکند!

 

9-بازی اسم فامیل

1-بازی اسم فامیل

اسم فامیل از بامزه ترین بازی های دورهمی با کاغذ است که با چند تکه کاغذ و چند عدد خودکار کل اعضای خانواده را سرگرم خود میکند. در این بازی سرعت عمل حرف اول را میزند، پس عجله کنید تا برنده شوید!  فرقی هم نمیکند که دو نفر یا ده نفر باشید، به هرنفر یک کاغذ و یک خودکار بدهید و شروع به نوشتن کنید. صفحه خود را به ستون های اسم، فامیل، شهر، کشور، میوه، غذا، رنگ، اشیا و شغل تقسیم بندی کنید. حالا برای شروع، باید روی یکی از حروف الفبا مثل حرف "م" توافق کنید. همین که حرف شروع گفته شد، شروع به نوشتن کنید، هرکس زودتر نوشتن را تمام کند باید به بقیه اعلام کند تا همگی از نوشتن دست بکشند و شروع به شمردن امتیازها کنند. امتیازدهی به این صورت است که اگر کلماتی که نوشته اید شبیه به هم است، هر کدام ۵ امتیاز میگیرید، اما اگر کلمه ای نوشته اید که هیچکس دیگر آن را ننوشته است امتیاز شما ۱٠ میشود. برای ستون های خالی هیچ امتیازی تعلق نمیگیرد و اگر تنها یک نفر ستون خالی را پر کرده باشد، به آن فرد ۲۰ امتیاز تعلق میگیرد.

 

بازی های دورهمی دو نفره

بازی های دورهمی دو نفره

انجام انواع بازی های دورهمی موجب می‌شود که صمیمیت بین مهمان‌ها افزایش پیدا کند و دوستی‌ها با چاشنی هیجان و شوخی آمیخته شوند. اما بازی های دورهمی دونفره نیز چندان خالی از لطف نیست. قطعا در دوران قرنطینه کرونا، ارزشمند بودن بازی های دورهمی ‌‌خانوادگی و دو نفره را درک کرده‌اید. در این بخش به انواع بازی های دورهمی دونفره اشاره می‌کنیم تا بتوانید با همسر، خواهر، برادر، دوست یا پدر و مادرتان بازی کنید و سرگرم شوید.

 

1-بازی پازل

1-بازی پازل

یکی از آرامش بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید به عنوان بازی با همسرتان انجام دهید، بازی پازل است. برای این بازی باید تعدادی پازل مختلف خریداری کنید.  علاقه‌مندان به این بازی مانند بازی های دورهمی کم نیستند. شما می‌توانید با انجام بازی پازل سه بعدی، دو بعدی یا ساده، ساعت‌ها در کنار عزیزتان شاد باشید و با تمرکز، استرس درونی‌تان را ازبین ببرید.

 

2-بازی جرات یا حقیقت

2-بازی جرات یا حقیقت

جرات یا حقیقت یکی از بازی‌های جذابی است که می‌توانید به صورت دونفره یا چند نفره بازی کنید. هرچند جرات یا حقیقت یکی از  بازی های دورهمی محبوب محسوب می‌شود. اما دونفره بازی کردن آن نیز خالی از لطف نیست. برای این بازی باید سوالاتی از رقیبتان بپرسید. گاهی این سوالات بر پایه کشف حقیقت است و گاهی نیز، باید کارهایی را به او محول کنید و جرات انجام دادن آن را در رقیبتان مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید در این بازی متناسب با نسبتتان با طرف مقابل، ملاحظاتی را لحاظ کنید تا موجب ناراحتی و دردسر نشود.

 

حتما بخوانید: چند طرز تهیه ترافل برای تولد و مهمانی [رنگی و شکلاتی]

 

3-بازی منچ

3-بازی منج

اگر بخواهیم بازی های دورهمی را بررسی کنیم، منچ نیز یکی از بازی‌های دو الی 4 نفره است. این بازی جذاب به وسیله مهره‌های رنگی، تاس و برد بازی انجام می‌شود. انجام منچ قوانین خودش را می‌طلبد. شما باید متناسب با عددی که در تاس وجود دارد، حرکت کنید و سعی کنید مهره‌های خودتان را بر روی برد بازی حرکت دهید تا به مقصد برسد. این بازی تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که تنها یک نفر نتوانسته باشد مهره های بازی را به مقصد برساند. بازی منچ بسیار شیرین و ساده است.

 

4-بازی مار و پله

4-بازی مار و پله

اگر عاشق بازی های نوستالژیک باشید، حتما بازی مار و پله برای شما جذاب است. این بازی با استفاده از یک مقوای چاپ شده با خانه های 1 تا 100 انجام می‌شود. افرادی که در ابن بازی شرکت می‌کنند به کمک تاس خانه های بازی را طی می‌کنند، از نردبان بالا می‌روند و با مارها گزیده می‌شوند. این بازی بسیار جذاب و وابسته به شانس است. شما به راحتی می‌توانید به کمک این بازی هیجان فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید.

 

5-بازی شطرنج

5-بازی شطرنج

اگر بخواهید یک بازی رده بالا و خوش فکر انتخاب کنید، باید بازی شطرنج را امتحان کنید. هرچند شطرنج جزو بازی های دورهمی نیست و باید دونفره آن را امتحان کنید. اما این بازی با دارا بودن امکان تفکر و ادامه بازی، می‌تواند قدرت ذهن شما را به چالش بکشد. بازی شطرنج 32 مهره سفید و سیاه دارد که هر یک از مهره‌ها طبق اصول خاصی حرکت می‌کنند. پس می‌توانید به کمک همین مهره‌ها، بازی هیجان انگیزی را ادامه دهید و حریفتان را شکست دهید.

 

6-بازی جنگا

6-بازی جنگا

انجام بازی های دورهمی حس و حال خوبی ایجاد می‌کند. بازی جنگا آنقدر جذاب است که می‌توانید آن را با همراهی سایر دوستانتان انجام دهید و یا حتی به شکل تک نفره نیز از آن لذت ببرید. بازی جنگا، بازی تمرکز و دقت است. با این بازی می‌توانید به راحتی خودتان را ارزیابی کنید. انجام بازی جنگا نیازمند خرید جنگا چوبی است. شما باید تکه های چوب را طوری جا به جا کنید و به بالای برج جنگا منتقل کنید که برج خراب نشود. این بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یکی از شرکت کننده ها خطا کرده و موجب ریزش تکه‌های چوب شود.

 

حتما بخوانید: معرفی 18 رستوران روباز خوب در تهران [شرق + غرب+ شمال و مرکز]

 

خلاصه مطلب

معمولا در جشن‌ها و دورهمی‌های دوستانه، به فکر انواع بازی های دورهمی می‌افتیم. پیدا کردن یک بازی دسته جمعی سرگرم کننده گاهی بسیار مشکل است. اگر بخواهید بازی های دورهمی را یاد بگیرید، کافی است با دقت بالا توضیحاتی که اشاره کرده‌ایم را مطالعه کنید و با حوصله بازی را تمرین کنید تا به مرور در انجام آن حرفه‌ای شوید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید