ایده و خلاقیت

معرفی مدل های مدرن دسته گل عروس + گل مناسب دسته گل عروس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۴.۷

یکی از زیباترین یادگاری هایی که از مراسم عقد به جا میماند دسته گل عروس است. در اینجا با انواع دسته گل عروس مدرن و زیبا آشنا شوید.

یکی از مهمترین اکسسوری ها و اجزای مهم عروس و جشن ها و مراسم های ازدواج و عروسی دسته گل عروس می باشد و تکمیل کننده ی زیبایی و استایل عروس و همچنین بیانگر احساسات داماد به عروس است. در انتخاب آن، نوع گل، مدل، رنگ و تعداد، اندازه مهم است و نقش مهم و اساسی در عکس های عروسی هم دارد.

رعایت نکات در انتخاب نوع دسته گل عروس

توجه داشته باشید که هر نوع و رنگ لباسی دسته گل مناسب خود را می خواهد و رنگ گل ها باید با لباس و رنگ گل آرایی و دیزاین کلی و نوع مراسم و همچنین اندام شما هماهنگی داشته باشد. به طور مثال برای لباس های تنگ و دنباله دار دسته گل آبشاری، لباس های پفی و پرنسسی دسته گل های گرد و کوچکتر مناسب است. اگر خواهان دسته گل طبیعی و در نهایت نگهداری و خشک کردن دسته گل مراسم ازدواج و عروسی خود هستید بهتر است از گل های پر و گِرد مثل گل صد تومانی، رز و... استفاده کنید.

اگر برای مراسم های خود ساقدوش دارید برای آن‌ها از دسته گل استفاده نکنید. برای آن ها تقریباً هماهنگ با دسته گل خود از تاج و یا دستبند گل استفاده کنید تا متفاوت باشید.

انتخاب گل ها و نوع دسته گل عروس و دیزاین آن حساس است و به تخصص و مهارت نیاز دارد و باید در هر مراسمی حتماً طی مشاوره با یک طراح هنرمند، حرفه ای و متخصص در آموزش گل آرایی ، مطابق با تمام سلیقه ها انتخاب کنید.

دسته گل عروس طبیعی یا مصنوعی؟؟

گل های طبیعی جلوه و جذابیت خاص خود را دارد و عطر آن ها باعث کاهش استرس و آرامش هرچه بیشتر می شود اما در حال حاضر بعضی از گل های مصنوعی ای هستند که کاملاً شبیه گل های طبیعی است و آنقدر لطیف و ظریف است که گاهاً حتی با لمس ‌کردن هم کسی متوجه مصنوعی بودن آن نمی شود.

بیشتر بخوانید : انجام صفر تا صد تشریفات مجالس عروسی شما با بهترین کیفیت

انواع مدل دسته گل عروس

دسته گل عروس بسیار متنوع است که باید طبق سلیقه ی شخصی، فصل، مدل لباس، فرم و شکل ظاهری و اندام خود فرد، نحوه‌ ی گل آرایی مراسم انتخاب می شود و بهتر اینکه این انتخاب مهم با مشاوره با متخصص گل آرایی انجام شود. در این قسمت بعضی از انواع مدل های دسته گل عروس را بررسی می‌کنیم.

مدل گرد 

از قدیمی ترین مدل دسته گل عروس، دسته گل گرد و توپی می باشد. این مدل منعطف به انواع مدل لباس و شکل ظاهر و اندام هر فردی همخوانی دارد.

دسته گل عروس

مدل ساده

این مدل و فرم از دسته گل عروس شکل و فرم خاصی ندارد و ساده و بدون قانون خاصی در دیزاین است و معمولاً برای مراسم های ازدواج غیررسمی و بیشتر در فضاهای باز کاربرد دارد.

مدل هلالی 

مدل هلالی در دسته گل عروس بدلیل تقارن و هماهنگی ای که کنار هم دارد ظاهری بسیار زیبا دارد و بیشتر برای مراسم های رسمی تر مناسب می باشد. در این از دسته گل عروس گل و برگ ها به صورت آویزان است.

مدل مجلل

در این مدل از دسته گل عروس گل ها و برگ های مورد استفاده دارای ساقه ها و شاخه های بلندی هستند که روی ساعد و دست قرار می گیرند. نگه داشتن این مدل از دسته گل عروس آسان تر و مناسب مراسم های رسمی تر می باشد.

مدل تخم‌ مرغی 

مدل تخم مرغی یا بیضی در دسته گل برای لباس های باز و پف دار زیاد و بزرگ است. و بهتر است که از دو رنگ گل در آن استفاده کنید.

مدل آبشاری

این مدل زیبا گل ها و گیاه بیشتری نیاز دارد و به صورت آبشار به سمت پایین و آویزان قرار می گیرند. این مدل از دسته گل عروس یک ظاهر بسیار زیبا، جذاب و فاخری را به استایل عروس خانم می بخشد.

انواع مدل دسته گل عروس

مدل قلبی

برای این مدل از دسته گل عروس بیشتر مورد پسند افراد رمانتیک است و بهتر است که از گل های تک رنگ انتخاب شود.

انواع گل های مورد استفاده در دسته گل عروس

بعضی از گل ها هستند که در فصل خاصی حضور دارند و شما می توانید نسبت به فصل انتخاب مناسب آن فصل داشته باشید. به طور مثال تم رنگی نارنجی، قرمز مناسب فصل پاییز، نقره‌ای، سفید و طلایی مناسب فصل زمستان، صورتی، آبی و سبز ملایم مناسب فصل بهار و تابستان می باشد.

لیسیانتوس

گل لیسیانتوس با گلبرگ های لطیف و نازک خود و در رنگ های سفید، زرد لیمویی و صورتی ملایم یکی از رؤیایی ترین و جذاب ترین و دلرباترین گل های مورد استفاده در گل آرایی مراسم های ازدواج و عروسی و دسته گل عروس است.

رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری زیبا از گل هایی است که در تمام سال حضور دارند بسیار زیبا، باطراوت و جذاب برای استفاده در دسته گل عروس و گل آرایی های مراسم ازدواج و عروسی است. استفاده از رنگ های صورتی و بنفش ملایم آن هماهنگ با فصل بهار است.

دسته گل عروس مدرن

نرگس درختی

گل نرگس و نرگس درختی نمادی از معصومیت، پاکی، سادگی برای ظاهر در مراسم عروسی و ازدواج است.

گل صد تومانی زیبا

یکی از ‌شیک ترین انتخاب هایی که اکثر عروس خانم ها برای دسته گل عروس در مراسم های خود دارند گل صدتومانی است. گل صدتومانی با ظاهر پر خود باعث نشان دادن ظاهر حجیم و زیبا برای دسته گل ها می باشد. همه چیز درمورد این گل و دلیل نامگذاری این گل به صدتومانی را به طور کامل در مقاله ای از آکادمی آموزش گل آرایی علی ولی شرح داده شده است که می‌توانید مراجعه و مطالعه نمایید. 

معرفی انواع دسته گل عروس

السترومریا 

گل السترومریا تنوع رنگی بالایی دارد و مورد پسند اکثر عروس خانم ها برای دسته گل عروس می باشد.

گل زبان در قفا

این گل بسیار زیبا در رنگ های آبی، یاسی و بنفش برای دسته گل عروس هایی به کار می‌رود که مدل های رؤیایی و آبشاری و آویزان را انتخاب کرده اند.

گل شیپوری

اگر برای دسته گل عروس تم تمام سفید را انتخاب کرده اید چند شاخه گل شیپوری سفید رنگ انتخابی رؤیایی، جذاب و شیک خصوصاً مراسم های فصل زمستان است.

یاسمن ها

شکوفه های گل یاسمن بسیار خوشبو، کوچک و زیبا و مکمل دسته گل عروس است. رنگ های ملایم یاسی ها، سفید آن بسیار جذاب و چشم نواز است.

و در نهایت اینکه توجه داشته باشید که هرکسی خواهان بهترین انتخاب و شیک ترین دیزاین ها و اکسسوری ها برای خاطره انگیزترین و ماناترین شب های زندگی خود است. ورودی مراسم های شما و زیبایی دکوراسیون و دیزاین و استایل عروس و دامادهای عزیز کاملاً در چشم ها در خاطر مهمانان ماندگار می شود. پس نباید بدون مشاوره و تخصص کافی این انتخاب های مهم را انجام دهید تا یک شب رؤیایی و عاشقانه و پراز خاطره داشته باشید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
حدیث
۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

ممنون از محتوای خوبتون

خیلی کاربردی بود

پاسخ
ریحانه راد
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

عالی بود خیلی بهش نیاز داشتم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید