ایده و خلاقیت

ایده کیک ولنتاین خاص دو نفره + طرز تهیه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵
دسته ها:

با ایده گرفتن از کیک های خاص ولنتاین، روز زیبایی را برای خود و معشوقه تان بسازید.

ولنتاین چیست؟

شاید شما هم نام ولنتاین را شنیده باشید. کیک ولنتاین نمادی برای گرامیداشت روز عشاق است. ولنتاین که به آن روز عشق، روز عشاق و یا جشن ولنتاین نیز گفته می‌شود روزی برای ابراز عشق است. درمورد پدید آمدن روز ولنتاین نقل قول‌های متفاوتی وجود دارد اما گروهی بر این باورند که در سده سوم میلادی در روم باستان ازدواج سربازان امپراتوری روم ممنوع بود زیرا معتقد بودند که افراد مجرد عملکرد بهتری دارند. کشیشی به نام ولنتاین (والنتین) به طور مخفیانه میان سربازان رومی و معشوقه‌شان خطبه عقد جاری می‌کرد. پس از لو رفتن ماجرا، ولنتاین دستگیر شد و در زندان عاشق دختر نابینای یکی از زندانبان‌ها شد. روزی که ولنتاین اعدام شد به یاد او در سراسر جهان، روز ولنتاین نامیده شد تا یاد او تا ابد جاویدان بماند.

 

 

ولنتاین چیست؟ [همه چیز درباره روز ولنتاین 2021]+ آداب و رسوم

 

ولنتاین چه روزی است؟

در چهاردهمین روز دومین ماه میلادی، فوریه تقریبا همه جا قرمز پوش می‌شود. 14 فوریه مصادف با 25 بهمن در ایران است که در مغازه‌ها شاهد انواع کادویی‌ها به رنگ قرمز خواهید بود. معمولا در روز ولنتاین کادوهایی مانند خرس و شکلات به یکدیگر کادو داده می‌شود. همچنین گل و کارت تبریک نیز از هدایای مرسومی است که میان عشاق رد و بدل می‌شود. ارسال پیام‌های تبریک ولنتاین یکی از پسندیده‌ترین کارهایی است که در این روز به آن پرداخته می‌شود. البته حتما هم نباید روز ولنتاین محدود به عشاق باشد بلکه گروهی دیگر به اعضای خانواده مانند خواهر، برادر، پدر و مادر هم کادو می‌دهند. برای خاطره انگیز شدن چنین روزی می‌توان کیک ولنتاین درست کرد یا به صورت آماده آن را خرید تا شیرینی دور هم بودن بیشتر احساس شود.

 

 

جذاب ترین ایده های خرید کادو ولنتاین

 

جدیدترین مدل های کیک + ثبت سفارش فوری

اگر می خواهید خوشمزه ترین و بهترین مدل کیک را سفارش دهید، با شماره تلفن موجود در زیر هر تصویر تماس بگیرید و یک کیک عالی و خوشمزه را برای تولد عزیزان خود سفارش دهید.

 

کیک تولد 1

 

کیک تولد 2

 

کیک تولد 3

 

 

کیک تولد 4

 

 

کیک تولد 5

 

 

کیک تولد 6

 

 

شیرینی

 

 

کیک تولد 7

 

 

کیک تولد 8

 

 

کیک تولد 9

 

 

کیک تولد 10

 

 

کیک تولد 11

 

 

کیک تولد 12

 

 

انواع کیک ولنتاین

کیک ولنتاین می‌تواند دو نفره خانگی یا آماده باشد. حتی می‌توان از کیک ولنتاین‌های بزرگ‌تر برای تعداد بیشتر استفاده کرد. سایر انواع کیک‌های ولنتاین عبارتند از:

  • کیک ولنتاین شکلاتی
  • کیک ولنتاین قرمز
  • کاپ کیک ولنتاین

 

 

البته که در انتخاب کیک محدودیتی وجود ندارد. می‌توانید بنا بر سلیقه خود از طعم‌ها و شکل‌های مختلف کیک مانند وانیل استفاده کنید و روی آن عبارت ولنتاین مبارک را بنویسید و یا از شمع و استند‌های آماده آن استفاده کنید. کیک ولنتاین را از قنادی‌ها و برخی از نان فانتزی‌های مجهز می‌توانید خریداری کنید. حتی می‌توانید خودتان در خانه آن را درست کنید. قالب‌های مخصوصی وجود دارد که باعث شکل دادن به کیک می‌شود. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از قالب قلب استفاده کنید تا عشق خود را به طرف مقابل نشان دهید. در ادامه تعدادی از کیک ولنتاین را با یکدیگر خواهیم دید. هدف از دنبال کردن کیک‌های مخصوص ولنتاین ایده گرفتن و حتی لذت بردن است.

 

کیک ولنتاین کوچک و زیبا

 

کیک ولنتاین دو نفره خانگی همراه با چند شاخه گل

 

کیک ولنتاین شکلاتی خوشمزه

 

کیک ولنتاین مبارک

 

تزیین کیک ولنتاین

 

کاپ کیک ولنتاین

 

کیک ولنتاین خاص، کیک ولنتاین شیک

 

ولنتاین در ایران

ولتاین یک رویداد فرهنگی خارجی است که ریشه‌ای مسیحی دارد اما در ایران توسط نهادها چندان جدی گرفته نمی‌شود. با این حال دختران و پسران از فرصت استفاده کرده و چنین روزی را به یکدیگر تبریک می‌گویند. عده‌ای دیگر معتقدند به جای روز ولنتاین می‌توان جشن سپندارمذگان یا اسفندگان برگزار کرد که 5 اسفند ماه است. جشن سپندارمذگان روزگرامیداشت زن و عشاق شناخته شده است.

 

 

پخت کیک ولنتاین قرمز مخملی

مواد اولیه برای تهیه کیک ولنتاین عبارتند از:

  • آرد: دو و یک دوم فنجان
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • شکر: 2 فنجان
  • کره: 1 فنجان
  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری
  • رنگ قرمز خوراکی: یک و یک دوم قاشق غذاخوری
  • دوغ: 1 فنجان
  • وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین: یک دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای کرم پنیر:

  • پنیر خامه‌ای: 225 گرم
  • کره: 1 فنجان
  • وانیل: 2 قاشق چایخوری
  • پودر شکر: 5 فنجان

 

 

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. آرد و نمک و جوش شیرین را با یکدیگر الک کرده و مواد را کنار بگذارید. در یک کاسه دیگر کره و شکر را آنقدر با همزن بزنید تا رنگ کره روشن شود. سپس وانیل را به مواد اضافه کرده و بعد تخم مرغ‌ها را تک تک به مواد اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را خوب با هم زده تا کیک لطیف شود. سپس دوغ را کم کم به آرد اضافه کرده و مواد را کنار بگذارید.

در یک کاسه جداگانه یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ و ½ قاشق غذاخوری رنگ قرمز را با یکدیگر مخلوط کنید تا پودر کاکائو کاملا در رنگ حل شود. مواد را به مخلوط کره و شکر اضافه کنید. مخلوط آرد و دوغ را هم به مواد اضافه کرده و فقط در حدی مواد را هم بزنید که آرد خوب مخلوط شود. یک قالب گرد ساده را روغنی و سپس آردی کرده تا وقتی که کیک پخت راحت از قالب درآید. مواد را درون قالب ریخته و کیک را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر گذاشته تا بپزد.

تا وقتی کیک بخواهد بپزد کرم بین کیک را آماده کنید. در یک کاسه پنیر خامه‌ای، کره و وانیل را مخلوط کرده تا کاملا مواد یکدست شوند. سپس پودر شکر را آرام آرام به مواد کیک اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کرکی شکل شود. وقتی کیک پخت آن را از فر بیرون آورده تا سرد شود. کیک ولنتاین آماده است. نوش جان...

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید