ایده و خلاقیت

10 طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر و یخچال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۴
۳.۸
دسته ها:

اگر به دنبال آسان ترین طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر و یخچال هستید، همراه ما باشید تا 10 دسر ساده را یاد بگیرید.

ابتدا بهتر است بدانید که دسر چیست و چرا تا این اندازه در پذیرایی حرفه ای از مهمانان و سرو غذا اهمیت دارد. دسر از مواد غذایی شیرین تهیه شده است که با توجه به ذائقه درست می‌شود. دسرها انواع مختلفی دارند که معمولا بعد غذا میل می‌شوند. امروزه که زندگی ماشینی شده است تقریبا همه ما به دنبال غذا و دسرهایی هستیم که در کوتاهترین زمان ممکن و البته با کمترین امکانات و به سادگی و راحت تهیه می‌شوند. سایت تشریفینو قصد دارد طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر را آموزش دهد. شاید شما هم امروز قصد کردید که دسر تهیه کنید به خصوص که در این روزهای گرم سال دسر خنک می‌چسبد.

 

1-کیک یخچالی دسر ساده و سریع بدون فر

کیک یخچالی دسر ساده و سریع بدون فر

همیشه برای تهیه دسر نیازی به فر نیست بلکه توسط قابلمه/ ماهیتابه یا حتی بدون آن‌ها قابل درست کردن است. پس با ما همراه بمانید تا تعدادی طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر و البته خوشمزه را آموزش دهیم.

 

1-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر فندقی

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر فندقی

  • بیسکویت پتی بور ساده: یک بسته
  • پودر فندق: یک دوم لیوان دسته دار فرانسوی (لومینارک فرانسه*)
  • پودر قند: یک دوم لیوان لومینارک فرانسه
  • پودر گردو: صد گرم
  • پنیر خامه‌ای: یک پاکت دویست گرمی
  • کره بادام زمینی یا شکلات ذوب شده، خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه**

* لیوان دسته دار فرانسوی که مارک لومینارک است بسیار معروف بوده که این روزها در هر خانه‌ای یافت می‌شود.

** شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید. به این روش که ظرف آن را بر روی بخار کتری در حال جوش قرار دهید طوریکه با حرارت غیر مستقیم ذوب شود یا اینکه ظرف آن را در بالا و در تماس مستقیم با ظرف آبجوش بزرگ‌تر قرار دهید. سپس در صورت تمایل آن را با کره بادام زمینی مخلوط کنید.

 

 

ابتدا بیسکویت پتی بور را خرد کنید؛ برای این کار می‌توانید از گوشکوب یا مخلوط کن استفاده کنید. سپس به آن پنیر خامه‌ای صبحانه، پودر فندق و پودر قند را اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا مخلوط کاملا میکس شود.

قالبی را آماده کرده و کف آن را کمی چرب کنید. مخلوط را در آن ریخته و فشار دهید تا با متراکم شدن فرم قالب را به خود بگیرد. در نهایت شکلات ذوب شده یا یا کره بادام زمینی را به صورت لایه‌ای روی مواد ریخته و با کاردک یا پشت قاشق آن را صاف کنید.

اکنون کافی است به مدت دو ساعت دسر درون یخچال قرار گیرد و بعد آن را از قالب خارج کنید. اگر تمایلی به خارج کردن از قالب ندارید، می‌توان آن مرحله را حذف کرده و به جای آن مواد را درون ظرف شیشه‌ای و شفاف قرار داد. در صورت دلخواه با خامه فرم گرفته روی آن را تزیین کنید. به همین سادگی طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر را یاد گرفتید.

 

2-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر سوپانگل موز

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر سوپانگل موز

  • شیر: یک لیتر
  • تخم مرغ: یک عدد
  • شکر: هفت قاشق غذاخوری
  • آرد گندم: سه قاشق غذاخوری
  • وانیل: نوک قاشق چایخوری
  • کره گیاهی یا مارگارین: یک قاشق غذاخوری
  • موز: دو عدد متوسط
  • شکلات (با طعم دلخواه): هشتاد گرم

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر سوپانگل موزی بسیار راحت است. ابتدا آرد و پودر کاکائو را سه بار الک کنید تا هوادهی شود. سپس در یک ظرف شیر ریخته و طی چند مرحله به آرامی آرد و شکر را به آن اضافه کنید و در هر بار همزدن را به طور متوالی ادامه دهید. بعد زرده تخم مرغ را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

مواد تهیه شده خمیری مانند را در قابلمه روی شعله ملایم گذاشته و آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا همچون فرنی به قوام لازم برسد. موز را پوست کنده و مغز آن را به صورت پوره در آورید. وانیل را به پوره موز اضافه کرده و آن‌ها را به مواد از قبل تهیه شده اضافه کنید و مجدد به هم زدن ادامه دهید تا 2 یا 3 جوش بخورد سپس شعله را خاموش کنید.

در همان لحظه کره یا مارگارین و شکلات را اضافه کرده تا کاملا با یکدیگر ترکیب شوند. مواد را درون ظرف شیشه‌ای شفاف ریخته و اجازه دهید حدود 2 ساعت در یخچال بماند. به همین سادگی دسری بسیار لذیذ و خوشمزه خواهید داشت.

 

3-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر شیری

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، دسر شیری

  • شیر: پانصد میلی لیتر
  • شکر: صد و پنجاه گرم
  • وانیل: یک قاشق چایخوری
  • ژلاتین: سی گرم
  • تخم مرغ: سه عدد

ابتدا شیر را در ماهیتابه حرارت دهید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ‌ها را شکسته، هم زده و به شیر اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب شیر و تخم مرغ در حرارت بجوشد سپس شعله را کم کرده و دو دقیقه زمان بدهید تا بپزد. در ظرفی جداگانه ژلاتین را در آب جوش حل کرده و بعد آن را به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه کنید، کمی هم بزنید و بعد شعله را خاموش کنید.

وانیل و شکر را به مخلوط اضافه کرده و آن را خوب هم بزنید تا کاملا در یکدیگر حل شوند. دسر به دست آمده را در ظرف ریخته و چهار ساعت در یخچال بگذارید. برای سرو می‌توانید سس کارامل یا پودر پسته به آن اضافه کنید.

 


پیشنهاد مطالعه: معرفی 15 کافه روباز تهران | کافی شاپ روف گاردن غرب و شرق تهران

 

2-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر بدون شیر

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر بدون شیر

همیشه همه مواد برای تهیه دسر در دسترس نیستند. به عنوان مثال ممکن است شیر نداشته باشید و یا اصلا دوست نداشته باشید که در دسر خود از شیر استفاده کنید. سایت تشریفینو در طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر تعدادی دسر بدون شیر را گردآوری کرده است:

 

1-طرز تهیه دسر خرما و موز بدون فر و شیر

طرز تهیه دسر خرما و موز بدون فر و شیر

طرز تهیه دسر خرما و موز یک دسر ساده و لذیذ است که می‌توانید به سرعت تهیه کنید. در ادامه، یکی از روش‌های معمول آماده‌سازی این دسر را برای شما توضیح می‌دهم:

  • خرما: 1 پیمانه (خرماها را از هسته‌ی آن خالی کنید و به قطعات کوچک تر خرد کنید)
  • موز: 2 عدد (موزها را خرد کرده یا به شکل رنده‌ای ریز کنید)
  • خامه (به صورت خامه خرما یا خامه معمولی): 1/2 پیمانه
  • پودر کاکائو: برای تزیین

طرز تهیه دسر خرما و موز بدون فر و شیر

1. ابتدا خرماها را از هسته‌ی آن خالی کنید و به قطعات کوچک‌تر خرد کنید.

2. موزها را خرد کرده یا به شکل رنده‌ای ریز کنید.

3. قسمتی از خرماها و موزها را انتخاب کنید و به عنوان تزیین برای دسر انداخته و نگه دارید.

4. مابقی از خرماها و موزها را به مخلوط خامه اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید تا تمام مواد ترکیب شوند.

5. دسر خرما و موز را در کاسه‌های تقسیم‌بندی شده یا در کاسه‌های شیشه‌ای به دلخواه ریخته و روی آن‌ها تزیین‌های موز و خرما را قرار دهید.

6. اگر دوست دارید، می‌توانید روی دسر خرما و موز پودر کاکائو بریزید تا تزیینی متفاوت و خوشمزه ایجاد شود.

7. دسر خرما و موز را به مدت چند ساعت در یخچال خنک کنید تا بهتر ترکیب شود و در زمان سرو خنک و خوشمزه باشد.

حالا دسر خرما و موز شما آماده است! این دسر خوشمزه را می‌توانید به صورت تنقلات یا کمی جو دو سر دیزاین کنید.

 

2-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، بستنی شکلاتی

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، بستنی شکلاتی

  • موز: دو عدد
  • پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری

موزها را پوست بکنید و خرد کنید. موزهای خرد شده را در کف بشقاب بچینید، سپس روی آن را سلفون پوشانده و تا 3-2 ساعت فریز کنید. اکنون موزها یخ زده‌اند که آن را در همزن انداخته و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید تا همزن آن‌ها را هم بزند که از حالت پودری خارج شود و آنقدر هم زدن ادامه یابد که مثل بستنی قوام داشته باشد. اکنون بستنی آماده است. اگر می‌خواهید بستنی شیرین‌تر باشد کمی عسل به مواد اضافه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: تزیین خانه برای تولد دخترانه ساده و شیک

 

3-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، کیک شکلاتی بدون شیر و تخم مرغ

  • آرد سفید گندم: 220 گرم
  • پودر کاکائو: هشتاد و پنج گرم
  • شکر: صد و پنجاه گرم
  • بکینگ پودر: سه قاشق چایخوری
  • روغن مایع یا کره آب شده: صد و سی گرم
  • آب گرم: 550 میلی لیتر

آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را درون الک ریخته و سه بار الک کنید. سپس شکر و آرد را به آن اضافه کرده و با هم زن دستی هم بزنید تا دانه‌های مواد کاملا در یکدیگر مخلوط شوند. روغن مایع یا کره آب شده و آب را به آن افزوده و با همزن دستی به هم زدن ادامه دهید. سپس کاغذ روغنی را در قسمت زیرین ظرف شیشه‌ای شفاف قرار داده و مواد را به آرامی روی آن بریزید.

مایکروفر را برای 5 تا  15 دقیقه با توجه به قدرت تنظیم کنید. به طور مثال با قدرت 100، معمولا 5 دقیقه زمان کافی است. جهت اطمینان می‌توانید درب را باز کرده و میزان سفتی کیک را با چنگال چک کنید. اگر لازم باشد مجدد به آن زمان بدهید تا بپزد.

پس از پخته شدن اجازه دهید کیک در دمای اتاق خنک شود و بعد آن را از ظرف شیشه‌ای در آروده و رویه آن را در صورت تمایل با شکلات و کاکائو بپوشانید. خوشمزه به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟

 

پیشنهاد مطالعه: لیست لوکس ترین کافه های تهران

 

4-طرز دسر انبه با نشاسته

طرز دسر انبه با نشاسته

برای تهیه دسر انبه با نشاسته، روش های مختلفی وجود دارد. اما آسان ترین طرز تهیه دسر انبه با نشاسته مطابق اطلاعاتی است که در ادامه ان را مرور میکنیم.

  • انبه‌های معمولی یا نیمه رسیده: ۲ عدد
  • نشاسته ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • آب: ۲ پیمانه
  • شکر: ۳-۴ قاشق غذاخوری (بسته به شیرینی مد نظر)
  • بلیمو یا نارنج: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری (اختیاری)
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • بستنی و میوه های رنگی برای تزیین (اختیاری)

طرز دسر انبه با نشاسته

۱. ابتدا انبه‌ها را تمیز کرده و پوست و هسته‌های آن را از بردارید. سپس گوشت انبه را خرد کنید و در یک مخلوط‌کن یا آسیاب بادام‌زمینی بریزید و آن را پوره‌ای نرم درست کنید.

۲. در یک قابلمه، نشاسته را با آب مخلوط کنید تا کاملاً حل شود و یک مایع رقیق بدست آید.

۳. حالا نوبت به اضافه کردن پوره انبه به نشاسته داریم. پوره انبه را به نشاسته اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید تا یک مایه یکنواخت حاصل شود.

۴. مخلوط نشاسته و انبه را به روی حرارت قرار داده و به آرامی آن را بپزید. در این مرحله باید مواظب باشید که از زیر ته نگیرد، بنابراین با شعله کمتر پخته شود. اگر دستور موجود بر روی بسته‌بندی نشاسته به شما زمان پخت دقیق نمی‌دهد، بهتر است به‌تدریج با حرارت کمتر به مایه نگاه کنید و هم‌چنین هم‌زمان مخلوط کنید تا از چسبندگی جلوگیری کنید.

۵. زمان پخت مخلوط به دست آمده حدود ۱۰ دقیقه است. هنگامی که مایع انبه به خوبی قوام یافت و حالت مناسبی پیدا کرد، شکر را اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید.

۶. حالا نوبت به افزودن آبلیمو یا نارنج و وانیل می‌رسد. این مواد اختیاری هستند و برای اضافه کردن طعم و عطر خوب به دسر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مقدارشان را به ترجیح ذائقه خودتان انتخاب کنید.

۷. در این مرحله، دو تخم مرغ را خوب بزنید و به مخلوط انبه و نشاسته اضافه کنید. این کار باعث می‌شود دسر شما تردتر شود و مانند پودینگ باشد.

۸. هنگامی که تخم مرغ‌ها به‌طور کامل با مواد ترکیب شده‌اند، دسر را از روی حرارت بردارید و به مدت چند دقیقه در دمای اتاق خنک شود. سپس آن را در یخچال برای حداقل چند ساعت خنک کنید تا خوب شکل بگیرد و بعد از سرد شدن قابل سرو کردن باشد.

۹. در هنگام سرو دسر انبه، می‌توانید از بستنی یا میوه های رنگی به عنوان تزیین استفاده کنید. این دسر خوشمزه و خنک‌کننده را می‌توانید با دوستان و خانواده لذت ببرید.

حتما دسر انبه با نشاسته را داخل یخچال نگهداری کنید و از طعم و ظاهر شیک آن استفاده نمایید.

 

3-تهیه دسر ساده و سریع برای تولد | تهیه دسر ساده و کم هزینه

تهیه دسر ساده و سریع برای تولد | تهیه دسر ساده و کم هزینه

برگزاری تولد به خودی خود هزینه دارد. اگر قصد دارید ضمن برگزاری تولد و شبی خاطره انگیز در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، سایت تشریفینو توصیه می‌کند طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر را که با ساده‌ترین و البته کم هزینه‌ترین مواد آماده می‌شوند دنبال کنید:

 

1-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، فرنی

  • شیر سرد: دو لیوان
  • شکر: دو قاشق سوپخوری
  • نشاسته: دو قاشق سوپخوری
  • گلاب و وانیل: به مقدار دلخواه

ابتدا شیر و نشاسته را در قابلمه ریخته و آن را هم بزنید. می‌توانید به جای نشاسته از آرد سفید استفاده کنید. پس از اینکه نشاسته (آرد) در شیر حل شد، آن را روی شعله ملایم قرار داده و شکر را به آن اضافه کنید. همانطور به هم زدن ادامه دهید تا به جوش آید. در این مرحله می‌توانید وانیل، گلاب یا هر دو را به آن اضافه کنید. پس از جوش آمدن شعله را کم کرده و باز هم در حد چند ثانیه به هم زدن ادامه دهید.

اکنون فرنی غلیظ شده را که داغ است به ظرفی منتقل کرده و اجازه دهید کمی خنک است. بهتر است به خاطر جمعیت حاضر در تولد ظرف‌ها تک نفره باشند. در صورت تمایل روی آن را با دارچین، گل محمدی یا ترافل تزئین کنید. هرچقدر جمعیت بیشتر باشد، مواد را چند برابر کنید. فرنی به دلیل اینکه روش تهیه آسانی دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و جایگزین مناسبی به جای شیرینی به شمار می‌آید. حتی می‌توانید برای رژیمی شدن از شکر صرف نظر کنید.

 

 

 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بعضی از لبنیاتی‌ها و قنادی‌ها از فروش فرنی سود زیادی کسب می‌کنند.

 

2-طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، پاناکوتا

طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر، پاناکوتا

  • خامه: یک پیمانه
  • شیر سرد: یک پیمانه
  • پودر ژلاتین: یک قاشق غذاخوری
  • شکر: یک چهارم پیمانه
  • وانیل: یک قاشق چایخوری

پودر ژلاتین را با شیر مخلوط کرده و آن را از صافی رد کرده تا تکه‌های ژلاتین در شیر باقی نمانده باشد و بعد آن را کنار بگذارید. تابه را روی شعله ملایم قرار داده و بعد شکر و خامه را ریخته و هم بزنید. هم زدن با شعله ملایم ادامه می‌یابد زیرا خامه اصلا نباید بجوشد.

در لحظه آخر وانیل را اضافه کرده و از روی شعله بردارید. شیر و ژلاتین صاف شده را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط به خوبی در یکدیگر میکس شوند. اکنون مواد را در ظرف شیشه‌ای یا لیوان شفاف ریخته و اجازه دهید تا در یخچال خنک شود. به همین سادگی طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر را آموختید.

 

3-طرز تهیه دسر بیسکوییتی ساده و خوشمزه

3-طرز تهیه دسر بیسکوییتی ساده و خوشمزه

دسر بیسکویتی ساده و خوشمزه را می‌توانید به سادگی تهیه کنید. این مدل دسر باب سلیقه بسیاری از افراد است. بدیهی است که چنین دسر خوشمزه ای در مهمانی شما میتواند نقش ویژه ای را ایفا کند و همه مهمانان را از طعم بی نظیر خود شگفت زده نماید. در ادامه به مواد لازم جهت درست کردن این دسر ساده و خوشمزه اشاره میکنیم.

  • بیسکویت پتی بور: 1 بسته
  • کره یا کره گیاهی: 100 گرم
  • شکر: 1/2 پیمانه
  • وانیل: 1/2 قاشق چایخوری
  • کاکائو پودر (اختیاری): 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1/2 پیمانه

طرز تهیه دسر بیسکوییتی ساده و خوشمزه

1. ابتدا کره را در یک قابلمه کوچک آبکش کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام‌آرام ذوب شود.

2. شکر و وانیل را به کره ذوب شده اضافه کنید و همه را به خوبی مخلوط کنید تا مواد خوب ترکیب شوند.

3. اگر می‌خواهید دسرتان شکل ظاهری جذاب‌تری داشته باشد، می‌توانید کاکائو پودر را به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

4. در ادامه، شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و همزمان با مخلوط کردن، تا دسری با ساختار کرمی و مخملی به دست آورید.

5. بیسکویت‌ها را به دو دسته تقسیم کنید. یک دسته را در قالب اصلی قرار دهید و روی آن نصف مواد دسر را بریزید.

6. سپس دسته‌ی دیگر بیسکویت‌ها را به طور کامل در مواد دسر غوطه ور کنید تا به خوبی خیس شوند و روی دسر قرار بگیرند.

7. دسر بیسکویتی را در یخچال حداقل به مدت 2 تا 3 ساعت خنک کنید تا خوب یخبندان شود و طعم و ساختار مناسبی به خود بگیرد.

8. پیش از سرو کردن می‌توانید روی دسر تازه ساخته‌شده کمی کاکائو پودر بریزید یا با ترکیبی از پودر کاکائو و برش‌های بیسکویت تزیین کنید.

حالا دسر بیسکویتی ساده و خوشمزه آماده‌ی سرو و لذت بردن است! امیدوارم از تهیه و مزه‌ی این دسر لذت کافی ببرید.

 

پیشنهاد مطالعه: لیست رستوران ها و کافی شاپ های تهران برای تولد + هزینه و لوازم مورد نیاز

 

خلاصه مطلب

اگر در خانه فر ندارید، نگران نباشید؛ برای هر چیزی راه حلی وجود دارد. در این مقاله 7 دسر که نیازی به فر ندارد را آموزش دادیم. طرز تهیه دسر ساده و سریع بدون فر وقت زیادی از شما نخواهد گرفت بنابراین در مدت زمان کم می‌توانید آن را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

اگر دسر خوشمزه دیگری می‌شناسید در بخش نظرات اسم یا دستور آن را برای ما بنویسید

اگر این محتوا برای شما مفید بود، لطفا ستاره و امتیاز به ما بدهید

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید